Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Řeka
Autor: jaxxana (Občasný) - publikováno 2.10.2009 (08:07:05)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
zxy (Občasný) - 2.10.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Her Man (Občasný) - 2.10.2009 > Staré plátno...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 2.10.2009 > Nádhera!!! Úplně se vidím, jak se tam někde na břehu probouzím a pozoruju svoje ještě spící kamarády. A protože je mi trošku chladno, vydám se podél břehu sehnat trochu dřeva na ranní ohníček, který nás nejenom zahřeje, ale připraví nám i první čaj s rumem. Když se vracím, Paustek už je vzhůru a tiše preluduje na svojí kytaru. Je krásné, křišťálové ráno, ticho jaké múže dávat jenom příroda a zpěv řeky se rozezvučí v těch nejkrásnějších akordech. Oheň pomalu ohřívá v kotlíku životabudič a ostatní se pomalu probouzejí. Dosud ještě nepadlo jediné slovo a vlastně taky proč...Za hodinu se balíme a vyrážíme dál, stále podél řeky. My neopouštíme ji, ona neopouští nás...

jaxxano, díky za vzpomínku...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
SatyamJ (Občasný) - 2.10.2009 > krasny obraz
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 2.10.2009 > romantický obraz....
Body: 5
<reagovat 
Věza (Občasný) - 2.10.2009 >
Body: 5
<reagovat 
Hellga (Občasný) - 2.10.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
nicemice (Občasný) - 2.10.2009 > a něco mi to připomíná ... že by Bouři od Giorgioneho :-)))) prima
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
paryb (Občasný) - 2.10.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
oleandr (Občasný) - 2.10.2009 > jako obraz... hezké
Body: 5
<reagovat 
fúrie (Občasný) - 2.10.2009 > nevyslovitelná krása, nádhera
Body: 5
<reagovat 
Janahe (Občasný) - 2.10.2009 > Jo, opět jeden z tvých obrazů. Kdybys napsala, že je to olej, nikdo to nepozná.
Body: 5
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 2.10.2009 > "

."
Doporučil 
<reagovat 
Hellga (Občasný) - 3.10.2009 >
<reagovat 
Hellga (Občasný) - 3.10.2009 >
<reagovat 
moře (Občasný) - 3.10.2009 >
Body: 5
<reagovat 
sempull tampush (Občasný) - 3.10.2009 > hele to fakt vůbec není špatný
<reagovat 
Firthy (Občasný) - 3.10.2009 > ty mi děláš obrázky z duše,všechny jsem si prohlédla jsou takové opravdivé a fakt lákají namalovat,to mohu říci zodpovědně,sama ráda řeku maluji i fotím,ahoj Firthy
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
boval (Občasný) - 3.10.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
boval (Občasný) - 3.10.2009 > jako malovaná
<reagovat 
JaBu (Občasný) - 2.10.2009 > Krásný. Nemohla bych si ji někdy vypůjčit k malování:-)?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 jaxxana (Občasný) - 4.10.2009 > JaBu> 

a nemohla bych dostat první kopii-kladívko a hřebíček už mám

Jinak všem moc děkuju za zájem,moc to potěší


<reagovat 
 JaBu (Občasný) - 4.10.2009 > jaxxana> :-))))) ti garantuju, že to bys na zeď dobrovolně nepověsila...:-))))
<reagovat 
Tomas Prchal (Občasný) - 4.10.2009 > Další kejč , to snad není pravda , ža tady na totemu lidé nemají vkus , nejvíce doporučované jsou stále věci , které jen povrchově ohromí každého na potkání , totem může spoustu lidí tímto způsobem úplně zkazit a poslat špatným směrem , je to tu často hodně estetické , jako ty reklamy a filmy v televizi , například TV NOVA ... Kdybych tu anonimě prezentoval nějakého známeho českého umělce , například malíře Jana Mertu , kde jaký človíček s kýčovitou fotkou by ho tu trumfnul. Asi je to taky tím , že tady lidé nemají přehled o současném umění a umění vůbec , jinak by ta kritika nebyla tak zoufale zoufalá :-/
Body: 1
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 4.10.2009 > Towasch> Hej hej, s tím vkusem je to obecné, lidé nemají přehled ani o tom, co se děje u sousedů. Po povrchu se dobře klouže, pokud tě nedře do zadku - což se v tomto příspěvku stát nemůže. Takové fotografie (nebo obrazy, cokoliv) jsou jako hladová čára - rychlé, snadné, líbí, a nebolí to - s uměním to má společného asi tolik, že se to jako umění tváří. Jak se říká - nahoře huj, dole fuj. Samozřejmě si to nechej pro sebe, nic jsem nenapsal.
<reagovat 
 rohe (Občasný) - 5.10.2009 > Buran> 

ale chlapci, lamentovat nad řekněmě -běžnou- obrazností z hlediska avantgardního vědomí a jakéhosi blíže neurčeného progresivního postoje je víc než laciné, - kdyby nebylo běžné obraznosti a kýče (nerad to slovo používám zvláště v souvislosti s touto fotkou) nemělo by se to umění na druhé strany řeky jako je abstrakce a konceptualismus vůči čemu vymezovat.. v umění je to o dialogu - vše je v kontextu a vše si spolu povídá, kdyby bylo najednou jen umění z toho "našeho břehu" v tu ránu by ztratilo svou cenu a velká jeho část by se opět stala kýčem a vše by se opakovalo.. smysl moderního umění je v jedinečnosti a čím širší je jeho řeka tím snáze jedinečnost vzniká. Takže děkujme tomu,- že hlavní proud umění je zahlcen konvecemi s klišé, jen díky tomu se ostatní tvorba tak snadno od něho oddělí a zazáří. Nebylo by třpytu svíčky bez monotónního pozadí. Poměr děl kýč- konvence- avantgarda(hledající umění) je nezměnitelný a souvisí s nějakou gausovou křivkou životních postojů populace. Nebudou všichni revolucionáři..

Jinak tato fotka je pro mne docela fajn.


Body: 4
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 6.10.2009 > rohe> Jistě, jistě - ale u některých (většiny) se nedá mluvit (debatovat) ani o běžné obraznosti, a už vůbec ne o abstrakci a konceptualismu. Dialog je možný pouze tehdy, pokud mají obě strany pokročilé znalosti o svém břehu, a alespoň základní znalosti o břehu druhém. Myslím, že většina není schopna vést dialog o tom svém ("je to moje, líbí, ostatní ať mi prdel políbí"), natož o tom druhém břehu. Paradoxně jsou více otevření dialogu ti, kteří se naučili vlastní řeč, než ti, kteří opakují slova, ale nerozumí významům řeči obecné. Proto se většina "kýčů" (nemám nic proti dobře odvedenému řemeslu, pokud pevně stojí) podobá spíše nářečí, než spisovnému jazyku. V tomto není žádný lament, ale ujednání fatku, který není nutné změnit, nebo zničit - změnit se musí pohled na něj - a každý sám. A možná se pak pozná, že je koryto široké, ale proudu se v něm nedostává - voda postává, a zahnívá - pokud tedy měříte hloubku věci podle množství usazeného kalu.
<reagovat 
rohe (Občasný) - 6.10.2009 >

jo to může být, že je koryto mělké a voda zahnívá, to samozřejmě, ale to už je o lidské rase, která je už taková sama od sebe a pokud voda zahnívá i ostatních oblastech života nebude tomu jinak i v umění. Někdy i z nářečí vznikne něco svébytného, něco co bez znalosti školní latiny nechá vypučet originalitu a pohrává si s jazykem zcela neformálně a odhaluje zcela nové prostory jež je možné zahlédnout. Jinak také sdílím to co vyjádřil Towasch a sice jakousi nechuť z líbivosti a přehnané estetizace čehokoli- takový konceptuální postoj kdy je myšlenka více než obrazově sladké klišé.. ale uvědomuji si, že tento menšinově asketický postoj je možný sdílet jen ve světě, kdy kolem nás je koryto zaplněno tím druhým (kýčem).. a (my) prožíváme onu slast jít proti proudu a zakoušet jedinečnost.. bohužel si také často neuvědomuji jak je plavba proti proudu výrazně závislá na proudu jako takovém a to je to co jsem říkal již prve.. kýče je třeba,- a není co na něm měnit, jedině nějakou sociální revolucí a to jsou vše utopie..


<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 6.10.2009 > rohe> Souhlasím. Nářečí můžeme používat k sobě, nebo k formě vyjádření - ale základem vždy zůstává školní latina, kterou je každý jedinec schopen se domluvit, vysvětlit druhému (který školní latinu také ovládá) - jinak řečeno - obhájit v souvislostech to, co a jak myslíme, a tvoříme. Nikoliv jako oddělený, svébytný útržek (mnohdy tak osobní a originální, že se "podobá jeden druhému") - ale jako součást obecného vnímání celku (umění, neumění, kýč, nekýč, realismus, nerealismus, forma / neforma atd atd) - nedávat tak rovnítko hodnocení (subjektivního) jen na základě poznání, že malba je pouze to, při čem používáme barvu a štětec. Pokud odhlédneme od formy, či projevu - zůstává obsah - právě ta hloubka, která se netvoří vršením něčeho na něco, kdy na hromadu vylezeme, a říkáme "že je pod námi hloubka" - ale samotným hloubením, něčeho (prostoru, myšlenky, aktu) do něčeho (papír, fotografie atd). Právě to pronikání je důležité. Jedinečnost kýče je právě v tom, že skrze něj prostupuje ta vůle proti proudu. Ale, v mém pojetí nejde ani tak o sílu proudu, jako o síle hrnout to množství vody (která stojí), proti sobě. Jediný proud (pohyb), který možná vnímáme, je právě ten protiproud pohybu menšiny ve stojatých vodách.

Voda kýče se nevalí - nemá kam (vtip).

Tím bych to ukončil.

Ale děkuji - člověk si musí občas pustit intelektuální žilou - pro ozdravu těla i myšlenek. (vtip)
<reagovat 
S.z.i. (Občasný) - 6.10.2009 >
Body: 5
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 7.10.2009 >
Body: 5
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 8.10.2009 >

Ta fotka se mi prostě líbí, protože ve mě dokázala vyvolat vzpomínky, což u těch různých rádoby uměleckých a duši obohacujích patlanin, a je jedno jde-li o fotku, obraz, báseň či knihu, prostě nejde. Towasche patrně takový Knížák osloví, no, proč ne, ale pro mě jsou to mazanice. A dle Towaschova názoru jsou kýčem i takové obrazy , které před staletími malovali MISTŘI Tizian, Rubens, Rembrant, da Vinci?

A když už jsme tedy u těch fotografií, u mě jednoznačně vede PAN Sudek.

Jeho fotky totiž nejsou žádné "umělecké sračky", ale fotky, jež dokáží vyvolat emoce a pocity...

Dobrý světlo a hodně tolerance


<reagovat 
huwik (Občasný) - 9.10.2009 >

to je zase debata :o)))

Mě se to líbí, nepřijde mi to laciné


<reagovat 
kouzelný človíček (Občasný) - 8.11.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter