Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
USA 2000 / 28.8.
Autor: Cobain (Občasný) - publikováno 20.9.2000 (22:31:57), v časopise 20.9.2000
28.4.2000

Dneska byl další skvělý den. Po ránu to sice vypadalo na déšť, ale postupně se počasí umoudřilo a měli jsme krásný slunečný den. Naší poslední zastávkou na cestě na západ bylo Chicago – město gangů za 30.let, město moderního umění, architektury a zábavy. Do Chicaga jsme dorazili něco po poledni a už z dálky se nám naskytl překrásný pohled na Downtown Chicaga – Centrum. Jako první jsme spatřili Sears Tower – donedávna nejvyšší budova na světě – 1,730 stop (asi 527m). Věž byla otevřena roku 1973. Stavěla se 3 roky, obsahuje 43,000 mil telefonních kabelů, 76,000 tun oceli a 16,000 oken. Má 110 podlaží a váží kolem 225,000 tun. Co do počtu návštěv – každý rok navštíví Sears Tower zhruba 1,5 milionu lidí. (No to jsem se nějak rozjel, asi se dám k průvodcům). V centru Chicaga je však mnoho a mnoho jiných budov, které sice nejsou tak vysoké, ale jejich architektura je prostě úchvatná. Na vrcholu Sears Tower je tzv. SKYDECK – „podlaží na obloze“ ze kterého je možno vidět do 4 různých států, na jezero Michigan a celé Chicago. Je to opravdu velkolepý pohled. Do večera jsme se ještě procházeli po Chicagu a pak jsme se pomalu vydali ven z města. Byl to opravdu velký skok, po tom, co jsme viděli v Detroitu. V Chicagu není hezké pouze centrum, ale i okrajové čtvrti. Další věcí co nás dost překvapila bylo obrovské množství kostelů, zejména pak Baptistických. Odedneška už jedeme jen kousek na západ, ale je to spíš jiho-západ na St.Louis a pak už pojedeme jen jižním směrem na Floridu. Dnes jsme také přejeli do jiného časového pásma, takže v tom máme pěknej binec, ale myslím, že máme hodinku k dobru. Asi si jí půjdu vybrat právě teď. Dobrou noc...Honza zase nezhasnul světla...jo a když už jsem u toho auta; dneska jsme museli koupit novou pneumatiku...IT SUXX.


Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 21.9.2000 > Půl kiláku vysokou stavbu, abych se Ti přiznal, to si ani nedovedu představit ! Nemáš nějakou jeho fotku (tedy jestli se vejde do objektivu :) ?
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter