Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci Portrét mladého umělce z kolekce oleje
Autor: Thomas Hudson (Občasný) - publikováno 25.8.2003 (20:17:46), v časopise 23.3.2004

 

 

 

 

 

 

 

2002 /  55*45 cm  / olej na plátně

 

 

 

Portrét mladého umělce (1765 – 1769) :

Série patnácti dochovaných portrétů Jean Honoré Fragonarda je právem nazývána “fantastickými portréty”. Na jednom z portrétů (Portrét pana de La Bretéche, bratra otce de Saint-Non) Fragonard napsal “Namalováno za jednoho Ludvíka, během jedné hodiny”, což uznáte, že je to na plátna rozměrů 80*70 cm neuvěřitelně krátký čas. Krátký čas přispěl také k živosti portrétů, které namalovány energickými tahy štětce, zpracováním příznačně vyjadřují období Rokoka. Portréty se vyznačují strhující kresbou, mají podobné rozměry a podobný kolorit. Tento portrét, považovaný z celé série jako jeden z nejkrásnějších a nejživějších, představuje snad filosofa a spisovatele Jacques André Naigeona (1738-1810). Slovo “snad” je pro tuto sérii příznačné, protože se s jistotou neví, kdo byl portrétován a kdy byly obrazy, malovány technikou “alla prima (na jednou)”, dokončeny. K nejznámějším patří také portrét osvíceneckého filosofa Denise Diderota a tanečnice de Guimard.

Co se “důvodu” týká, jsou tyto portréty malovány, podle názoru kritiků, pro ztvárnění pohybu. Prostě “jen tak”, neboli jak malíř pravil : “nejdůležitějším tématem malířského umění je malování samo.” Ještě neboli : myšlenka tak příznačná pro rozvolněnou dekorativní fázi baroka – rokoko. Pro umělcovi současníky jsou tyto obrazy považovány pouze za “olejové skici”. O dvěstě let později jsou však vnímány jinak, především díky směru z konce 19.století – Impresionismu. Není tajemstvím, že impresionističtí malíři si mimo jiné i z Fragonarda udělali svůj vzor.

 

 

K reprodukci vzhledem k chybám scanu (viz.: výřez předlohy):

Oproti “originálu”, působí výsledek tmavěji a výraz tváře se mi více zamračil – podle mne obojí důležité chyby vzhledem k rokoku, které mi připadá žertovné a živé (i když se malovaly zátiší s mrtvými zvířaty:-))). Obličej jsem nechtěně o malinko protáhl. Co se barev týká, kromě světlosti, se mi snad podařilo dodržet předlohu.

Slovo “originál” je v uvozovkách proto, neboť se mi už několikrát stalo, že v různých publikacích stejné obrazy vyzněly barevně odlišně a nejednalo se pouze o světelnost :-)).

 

 

Zdroj :

Časopis Největší malíři (život, inspirace a dílo)” díl č.83 : “FRAGONARD

 

undefined

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lucie (Občasný,Redaktor) - 25.8.2003 > no a co, stejně je to supr
Body: 5
<reagovat 
rell (Občasný) - 25.8.2003 > Sakra tak to je fakt dobrý.Jak dlouho ta "reprodukce" trvala?
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 25.8.2003 > S natažením plátna cca 2-4 měsíce stylem tři odpoledne práce, pak čtrnáct dní nic.-)
<reagovat 
Janahe (Občasný) - 26.8.2003 > Smekám
Body: 5
<reagovat 
Cedrik (Občasný) - 26.8.2003 > Povedené Thomasi. Nezáleží na tom, že je ten originál trochu jinej - výraz a tak...
Důležitý je celkový dojem z Tvého obrazu a ten je super!
Body: 5
<reagovat 
kraken (Občasný) - 26.8.2003 >

nechapu a obdivuji


Body: 5
<reagovat 
like.woodoo (Občasný) - 26.8.2003 > Hudsone....je to sakra dobrý .....
Body: 5
<reagovat 
DiBlu (Občasný) - 26.8.2003 > Obdivuhodné...
Body: 5
<reagovat 
Jitex (Občasný) - 26.8.2003 > Tak to je síla
Body: 5
<reagovat 
VladkaS (Občasný) - 26.8.2003 > Supr, moc hezké a tleskám...
Body: 5
<reagovat 
Mari (Občasný) - 26.8.2003 >

No, menší odchylky od předlohy by se našly, ale líp bych to stejně nezvládla...


Body: 5
<reagovat 
toono (Stálý) - 27.8.2003 > ten vyraz je sakra jiny.. myslim, ze pak to pozbyva cely smysl prace.. radeji bych mazal neco originalnejsiho..
<reagovat 
Lian (Občasný) - 27.8.2003 > Vítej zpět Tomíku Seš borec.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
arkovic (Občasný) - 27.8.2003 > Svůj širák odhazuji v dál....jen bych řekla, že Tvá reprodukce dělá toho mladíka starším..to bude nejspíš těma dvěma stoletíma & skenrem :)
Body: 5
<reagovat 
čtenář Simul - 30.8.2003 > jůůůůůůůůůůůůů:-)


/výstižná reakce/
<reagovat 
xmark (Občasný) - 26.8.2003 > Jeden přítel mých rodičů maloval skvělé reprodukce mistrů od Goyi po Miró, ale ze skromnosti je vždy nazýval "obrazy inspirované díly..." Myslím, že totéž píše Cedrik - nezáleží na drobných odlišnostech, ale na dojmu z Tvého obrazu. Koneckonců, kdo si troufne tvrdit, že originál je dokonalý?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 poetry4ever (Občasný) - 9.9.2003 > xmark> můžu být hodně kritická? snad ano... originál je portrétem mladého muže, s měkkými příjemnými uvolněnými rysy, s duší pravděpodobně velmi krásnou, v dobrém rozpoložení, snad obdivuje zrovna toho, kdo k němu promlouvá, či se na něho dívá, možná pozoruje dokonce nějakou ženu - ať již živou nebo také na obraze...

muž, kterého jso namaloval ty, je tentýž, avšak zřejmě zhrzen marným usilováním o onu ženu, či snad nevyslyšen světem ve svých myšlenkách - - - ztratil svůj optimismus, zestárnul, uzavřel se do sebe.... tu ženu a všechny lidi kolem sebe pomalu ale jistě začíná nenávidět... jeho rysy ztvrdly, stíny v tváři zkontrastněly... jeho dříve plné rty, které bych líbala bez přestání, kdyby o to stály... se sevřely do nepřístupných ostrých tvarů... ne, to nemůže být on... což ho svět opravdu tak zklamal?


Body: 1
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 10.9.2003 > :-) to je hezký. Zklamalo ho, že se slunce netočí kolem světa, ale ještě víc, že se svět netočí kolem scaneru.
<reagovat 
MorbidAngel (Občasný) - 4.11.2003 > No, sice mladý starý.. A vypadá to, jako by ses inspiroval obsahem Kapucínské krypty..ale kdybych neznala originál tak máš pět bodů.
<reagovat 
Igracek (Občasný) - 23.3.2004 >

sorry, je to dost hrozny: ruce, ksicht a vlasy "vymaluj si sam",

 

ale stejnak to obdivuju a ses celkem frajer


Body: 2
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 26.4.2004 > jo to dělá dost scan - výraz sice mrtvolnej, ale barvy sou ve skutečnosti živější, taky dělá to, že olej docela září.
<reagovat 
.asd (Občasný) - 27.2.2006 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
1 2 3 (4)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter