Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
 

protěž protežuje: 

 

______________________________________________________________________------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

Co:  Vylovila jsem, zčásti náhodou, zčásti záměrně a uvědoměle, o paměť svou se opírajíc, několik příspěvků z totemových vod. Nelovila jsem jen tak nazdařbůh... Zúžila jsem si svůj výběr pouze na fotografie, pouze na černobílé fotografie a pouze na "tiché" fotografie...

 

Proč:  V šedivém období i černá a bílá jsou barvami. Černobílá fotografie má zcela výjimečnou schopnost "zachytit čas", vyjme ho z jeho reálné podoby a přemění ve "vzpomínku". Zvlášť efektní umí být v uvězňování dramatičnosti a napětí. Já jsem však chtěla vybrat takové fotografie, které jsou na první pohled tiché, a člověk se musí u nich sám ztišit, aby odhalil, že v sobě mají jakési vnitřní napětí, díky němuž fotka, na první pohled tichá, začíná s pohledem druhým, třetím.. ožívat a ošívat se, až jí začne být první výklad malým... Takové, které nevtáhnou okamžitě, ale jakmile ano, tak pak na dlouho... Následující fotografie jsou myslím přesně takové. Krom toho se v téměř všech případech jedná podle mého  názoru o fotografie více či méně "takřka dokonalé", bezcokolivytknutelné. Je-li vám právě tiše a šedivě, doufám, že vás můj výběr potěší...

 

Mimochodem: Abych nerušila posvátnost vašeho ztišení, své komentáře k jednotlivým fotografiím ponořím do tmy...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

Bernie - Tam, kde žije hřích

 

http://www.totem.cz/enda1.php?a=111552

 

 

 

Proč:  Fotka fotky, fotek, obrazů... celkem vděčný trik, jak vytvořit fotku, která zaujme. Obtížnější je myslím použít ve své fotce cizí dílo tak, aby nebylo hlavním "tahounem" a zároveň souznělo. Ještě obtížnější je učinit z toho hlavní motiv a vytvořit mu důstojné a příhodné kulisy, ale přitom ještě podat svou vlastní interpretaci a představit tak nové dílo. Právě na této fotce se mi líbí, jak dokáže přitáhnout pozornost... Pro mě hodně zajímavá, tiše neklidná, "světlá" a přitom rozporuplná fotka...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

toono - ..t.f.z.v.

 

http://www.totem.cz/enda1.php?a=96266

 

 

 

 

Proč:  Nepříliš typická fotografie výrazného totemáckého autora... Podle mého názoru však jedna z nejlepších. Jednoduchá, čistá, mnohomluvně tichá...  Jedna z těch v mém výběru, kterou jsem vylovila z paměti. Na tuhle fotografii občas myslím...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

arkovic - Na cestě do kostela

 

http://www.totem.cz/enda1.php?a=78266

 

 

 

Proč:  Pro ten prostor, který poskytuje divákovi k vlastnímu domýšlení... Fotka i s názvem ho nejdříve chytne za ruku, ale potom se od něj nechá sama vést... Líbí se mi také to vnitřní napětí způsobené pravidelností a rázností ženské dvojchůze a nepravidelností a liknavostí mužské...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

 

 

 

tomash - ryby

 

http://www.totem.cz/enda1.php?a=75206

 

 

 

 

Proč: Protože je to nádherná fotka. A výjimečná - záviděníhodný úlovek. Ostatně jako i další autorovy fotografie zde publikované. Mít tak takové oko - to už ani nejde závidět, to lze jen žasnout a obdivovat.

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

boboh - Výstavne sama #2

 

http://www.totem.cz/enda1.php?a=85608

 

 

 

 

Proč:  Velmi příjemná fotka se schopností vyvolat známé pocity. A velmi příhodný název. A velmi krásná práce s "barvami"...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

 

 

 

TRMAN - akt

 

http://www.totem.cz/enda1.php?a=93031

 

 

 

 

 

Proč: Protože zařadit do výběru akt nemůže být nikdy na škodu a protože je to podle mého názoru opravdu dokonalý akt... Krásná kompozice a provedení... Intimní a něžné. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

Adina Roubal - Zdálo se mi, že tudy jdu poprvé a naposled


http://www.totem.cz/enda1.php?a=87929

 

 

 

 

Proč: Tiché místo. Zdá se mi, že na tu lavičku jsem neusedla a už neusednu, a že mě to bude navždy mrzet... Navždy v čase uvězněné ticho.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

 

 

Janahe - Přízemí

 

http://www.totem.cz/enda1.php?a=99278

 

 

 

 

Proč:  Všechno se odehrává v té kouli. Aby se člověk podíval do přízemí, musí zaklonit hlavu nahoru. Pro mě jedna z nejzajímavějších fotek velmi plodné a neustále experimentující autorky s nevšedním okem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined 

 

 

 

 

Martyfoto - Queensboro Bridge N.Y.


http://www.totem.cz/enda1.php?a=29140

 

 

 

Proč: Tahle fotografie působí možná opačně - na první pohled hodně živá, kontrastní, pomalu ztišuje... Tiché ráno.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

 

 

 

 

katerina seda - Svět v obrazech

 

http://www.totem.cz/enda1.php?a=45466

 

 

 

 

 

Proč: Podobný případ jako předchozí fotografie... Kvůli přílišné změti všemožných dojmů ztišení probíhá ještě pomaleji. Dost zajímavá fotka o lidech bez lidí.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

gongey - d.tuin.01

http://www.totem.cz/enda1.php?a=86020

 

 

 

 

 

Proč: Na první pohled osamocenost v zasněžené pustině. Na druhý... osamělost. Sešli se dva a zase rozešli...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

antmix - Portrét J.G.

 

http://www.totem.cz/enda1.php?a=83543

 

 

 

Proč: Proto. :o)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

---------------------------------------------------___________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter