Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
 

 

Číslo 11 časopisu TOTEM

 

 

 

 

Vážení čtenáři, redakce internetového magazínu TOTEM.cz Vám přináší jedenácté číslo našeho-vašeho dvouměsíčníku. Je to sice teprve jedenácté číslo ve víc jak šestileté historii TOTEMu, ale v letošním roce jde o číslo už páté. Po skoro dvouleté odmlce jsme se rozhodli obnovit pravidelné vydávání časopisu, který by byl zaměřen především na uchovávání už zapomenutých TOTEMových příspěvků, na jejich alespoň částečnou resuscitaci – jelikož internetová paměť je v tomto směru velmi krátká, Váš prostor žije dneškem. Tato resuscitace není jediným počinem, který redakce stran časopisu podnikla; především je tu zapojení Vás, čtenářů a přispěvatelů, do tvorby časopisu. Ve čtyřech z pěti letošních čísel se objevila tzv. uživatelská stránka (po řadě do ní přispěli g morr, toono, maxima gali a v tomto čísle je to protěž), na kterou daný uživatel vybere příspěvky podle svého mínění a vkusu. Dalším zapojením uživatelů do tvorby časopisu je jeho ilustrování, k jedenáctce si ilustrace připravil Regio (v předchozím čísle to byl Lumig, který posléze do redakce i vstoupil jako redaktor výtvarné sekce). Navíc se podařilo časopis částečně zaměřit i mimo TOTEM tak, aby nepřinášel jen onu resuscitaci, ale aby se v něm objevily i příspěvky, které mají jistý přesah, u nichž doufáme, že by mohly být zajímavé i pro ne-TOTEMové čtenáře. Zmíním například rozhovor s Jiřím Trávníčkem (v sedmém čísle) či s Ridinou Ahmed (v tomto čísle). Právě v tomto typu příspěvků, myslím si, máme co dohánět. Zde vidíme  velké možnosti, jak časopis zkvalitnit a zatraktivnit. Redakce ovšem není ani neomylná ani všemocná, je omezená především svým volným časem, který tvorbě čísel může věnovat. A proto bych na tomto místě rád oslovil Vás, naše čtenáře; jsme otevřeni jakékoli spolupráci, která bude ku prospěchu TOTEMu, která přinese zpestření či zatraktivnění našeho-vašeho časopisu – a nejen jeho. Máte-li nějaký nápad, můžete nás kontaktovat například mailem na redakce@totem.cz. Na tomto místě bych tedy chtěl především poděkovat všem, kteří nám v tomto roce pomohli.

         Ale dost rekapitulace, zpět k aktuálnímu číslu. Takže, co najdete v aktuálním čísle časopisu TOTEM? Martin si pro Vás připravil již zmíněný rozhovor s Ridinou Ahmed – jedním z výrazných hlasů naší alternativní pěvecké scény (sám jsem ji slyšel – společně s Oldřichem Janotou na zámku na Zbraslavi – a musím její koncert doporučit). Martin je zároveň (vedle Naty) nejaktivnějším redaktorem tohoto čísla, protože připravil ještě stránku poezie a Severské listování – což je rozhovor se šéfredaktorem Severských listů Michaelem Stanovským. Naty je zastoupena třemi tématickými stránkami: Voda, Hrátky na Totemu a Chválou malých útvarů. První je věnována vodě napříč rubrikami a formami, druhá a třetí se týkají hravosti především literární. Stránky s fotografickými příspěvky si pro Vás připravili xmark a Lucie - a Lucie je i autorkou stránky grafiky. Malou exkurzí do mimo-TOTEMového území je stránka poezie, kterou připravil Václav Mráz. Vybral si autorku, která na TOTEMu vůbec nepublikovala, ale bylo ji možno potkat ve výsostných vodách Literra.czdresden doll. Ještě větší exkurzí mimo TOTEM, doslova výletem do vesmíru, je stránka připravená Leim, která představuje čínského básníka Tchao Jüan-minga, přezdívaného Pán od pěti jív, předchůdce mnohem více známého Li Poa. Lumigova stránka výtvarných příspěvků představuje dva zavedené TOTEMové autory. S Mirou i jeremym se na TOTEMu můžete potkat už několik let a jejich příspěvky určitě patří k těm čtenářsky úspěšnějším. Samozřejmě, že čtenářsky ochuzeni nebudou ani čtenáři prózy, stránku prózy najdete zde a připravila ji pro Vás Ztratila.

              Na závěr jsem si nechal to, čím jste do našeho časopisu přispěli Vy. Dva z Vás se s námi podíleli na tvorbě čísla přímo. Jak jsem psal výše, je to protěž, která si připravila uživatelskou stránku, a Regio, který ilustroval časopis – oběma jim patří dík. Tentokrát je Vás ovšem víc. Jistě víte, že jsme na podzim pořádali soutěž: Podzimní deprese. Jako závěrečnou stránku Vám přinášíme její výsledky. Zúčastnit jste se mohli všichni, vyhrát ovšem jen někdo. A kdo vyšel z hlasování TOTEMových uživatelů vítězně? To se dozvíte na stránce soutěže.

         Za redakci časopisu a internetového serveru TOTEM Vám přeji příjemný průzkum území, které je tu pro Vás a na kterém se s Vámi chceme potkávat. drfaust / Lukáš.


 

 


 

 

Obsah v bodech

 

 

 

 

1. Titulní strana (Regio)

 

2. Editorial – Obsah – Tiráž (drfaust)

 

3. Rozhovor s Ridinou Ahmed (Martin)

 

4. Tématická stránka: Voda (Naty)
Zastoupení autoři: rtymá, Merlinus, Janahe, Augustin_Šípek, Minerva, Mira, Martina, RomanH, alma, Lucie, Skafloc, lennelka, Miska, sjuuu, sheva, Madman, zombux, tomash, lind-a, netinka, :21, viktorap, fungus2, MikePike, long.

 

5. Fotografie (xmark)
Zastoupení autoři: boboh, prtě, Miska, strážce_majáku, Jan Kořan. 

 

6. Pán od pěti jív (Lei)

 

7. Tématická stránka: Chvála malým útvarům (Naty)
Zastoupení autoři: ariel, Jonas, drfaust, egil, tichotam, farišta, Martin, tchenda, Barča, faun, coin, Václav Mráz.

 

8. Próza (Ztratila)
Zastoupení autoři: blondýna, Rýp.

 

9. Grafika (Lucie)
Zastoupení autoři: kill art, Daziel, Absolute, Tanzdebil, Neewoa, Miska.

 

10. Tématická stránka: Hrátky na TOTEMU (Naty)
Bez uvedení autorů, důvod vyplyne po přečtení stránky.

 

11. Poezie (Václav Mráz)
Autorka: Dresden Doll

 

12. Výtvarno (Lumig)
Zastoupení autoři: Mira, jeremy.

 

13. Poezie (Martin)
Zastoupení autoři: malykuba01, unesen, Ouvej, Augustin_Šípek, Pussy Galore, Naty, Sadaf.

 

14. Fotografie (Lucie)
Zastoupení autoři: Janahe, onestone, toono, Sebast, hermit, seth, d.i., moogen.

 

15. Severské listování – rozhovor s Michaelem Stanovským (Martin)

 

16. Uživatelská stránka – protěž protěžuje (protěž)

 

17. Výsledky soutěže Podzimní deprese

 

 

 


 

 

 

Časopis TOTEM.cz č. 11.

ISSN 1214-3529

 

Kulturní elektronický magazín TOTEM.cz (TOTální Elektronický Magazín) vydává Občanské sdružení Loreta, Píseckého 15, 150 00, Praha 5, tel.: 603 740142, 736 606095, Napište mail redakci.

 

Šéfredaktor časopisu TOTEM.cz: Naty

 

Šéfredaktor čísla 11: drfaust 

 

Techničtí redaktoři čísla 11: Dusan, Naty

Redakce výtvarných rubrik čísla 11: Lucie, xmark

Redakce prózy v čísle 11: Ztratila

Redakce poezie čísla 11: Naty, MartinLei, Václav Mráz

 

Uživatelskou stránku připravila: protěž, ilustrace: Regio.

 

Každý příspěvek v časopise skrze svůj název odkazuje k původnímu dílu na www.totem.cz, obdobně uvedená jména autorů. Jakékoli připomínky, návrhy, náměty či názory na číslo 9 časopisu TOTEM.cz směřujte sem: Napište mail redakci.          

 

 

 

 

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter