Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

13. číslo časopisu...červen 2006

1.Titulní strana - toto číslo je optimalizováno pro rozlišení 1024x768
2.Na vlnách OSSH - slovo úvodem
3.Achillovy múzy - Swedish_nigg
4.Výběr foto
5.Za obzor vertikály - ruský básník Igor Pomerancev
6.Výběr z výtvarných děl
7.Tož ten... Brdéčka - povídka Dědci od Anah
8.Incendiary crime - pokec s Maxem Bubakoffem
9.Trable v Joeyho preclíkárně - kapitola z Quewoodu Maxe Bubakoffa a Pierra Bosqueta
10.Posun od kresby. Kam? - al-ash, profil autora
11.A,B,C,D…F…M,N…Q… nevím. - Truman Capote
12.Výběr z grafiky
13.Rozhovor - Česká centra
14.Tento způsob poezie... 2 - tentokrát pohled kladný
15.Čtyřma očima - dvojrecenze knihy Okolnosti smrti S.H.
16.Čtyřikrát do černého - čtyři krátké recenze na aktuální tituly
17.Posviťme si na ně - tematická stránka
18.Cesta (k) jednoduchosti - foto
19.A já rázem padám do snu - aneb Dmýchejte divadlo na Totemu
20.Totem živě - tentokrát v Jindřišské věži
21.Čínská tečka
22.Tři barvy - uživatelská stránka
23.Mé nejlepší dílo - výsledky soutěže
24.Autoři - ti, kteří porušili třinácté přikázání
12.číslo   
 13. 
   14.číslo

               

  
  
 
 

 

stránku připravil: Lumig    

 

 

 

POSUN  OD  KRESBY.  KAM?

 

 al-ash - profilová stránka

 

 

Původně jsem chtěl s autorem vést rozhovor, ale nakonec jsem na něj vychrlil všechny otázky najednou. První otázka se mi totiž poněkud rozrostla. Přesto se autor pokusil trpělivě a systematicky na všechno odpovědět. Dohodli jsme se na výběru příspěvků a tak rukou společnou vznikla tahle stránka, kterou se vám pokusím tohoto zajímavého autora přiblížit.

 

 

 

1.lekce   z kolekce výtvarná pro samouky

 

Tak tedy po autorově první lekci moje první a současně poslední mnohootázka:

 

Proč jsi zanevřel na původní kresby? Mně se nezdály vůbec špatné....Je to tím, že se chceš ubírat jinam a k nim se nechceš vracet..je ti spíš bližší "dokonalá" tvorba kterou spíše umožňuje grafika..nebo se chceš spíš posunout do grafiky a blíž fotu...? Nebo je to obdobi a ke kresbě se vrátíš...a jak to vůbec začalo...a co a jak a proč rád zobrazuješ..a co čekáš...a čeho chceš, byť i třebas "ve snu" dosáhnout...?

 

 

 

funkční spojení z kolekce z garáže

 

 

 

Dál už vás budou provázet jen slova autora:

 

Myslím, že kresby byly špatné (třeba tomu přidal i ten fakt, že byly nekvalitně oskenované, žádné doúpravy ve photoshopu, silná komprese), a tak když jsem je komukoliv ukazoval, nebyl z toho nijak nadšený, možná částečně i vinou té špatné postprodukce), nicméně tušil jsem, jak je zlepšit: věnovat hodně času kreslení podle živých předloh, začít pěkně se zátiším, naučit se perspektivu, nastudovat anatomii... Chvíli jsem to dokonce zkoušel a pak jsem si uvědomil, že zaprvé nechci tomu věnovat tolik času, nejsem talentovaný, nikdy jako malý jsem nekreslil - snad úplně první kresbičky i do sešitů začaly až asi před 4 lety, předtím vůbec nic (to je mi dost líto, třeba nějaká základní umělecká škola mi chybí) a učením takových základů bych strávil moc času a to teprve než bych se dostal na úroveň někoho obyčejně šikovnějšího(nejsem ani trochu trpělivý), tak jsem si začal spíše hrát, s foťákem, photoshopem, flashem i programováním -JAVA, flashový actionscriptem (a algoritmickou estetikou), skenerem, tužkou, technickým perem, vodovkama.
(Mimochodem v sobotu na Meziplotech v prezentaci chráněných dílen mě nadchl linoryt, takže určitě vyzkouším rýt do lina brzo... K tomuhle mě už i předtím směřovaly dobré věci od Kády.) A tohle hraní bylo zábavnější než jenom kreslení.

 

 

1. z kolekce mnohonožka

 

 

 

 

 

hlava=ocas, nohy=žebra z kolekce z garáže

 

 

Za druhé: taky bych chtěl mít nějaký "užitek" z toho, že budu tvořit... Kdybych jenom kreslil, třeba bych se časem naučil kreslit (a hlavně lépe pozorovat. Ten přístup "dívat se na věci tak pozorně, abych je potom dokázal nakreslit" bylo to nejcennější, co mi snaha kreslit dala, moc dobrá poučka.), ale to by bylo asi vše... Většinou by to byly schopnosti nepřenositelné na žádnou jinou činnost, takhle se naučím s lecjakým programem, naučil sem se základům programování, sem tam nějakou matiku, něco o focení etc. Vlastně nic pořádně, ale radši se povrchně zajímám o všechno, než se specializovat. Specializovat bych se chtěl ve vědě (biochemii), kde to jinak nejde a kterou bych dělal pro biochemii samotnou. Ale hraji si s grafikou třeba proto, že si(vedle věcí jako softwarový skill) trénuji podivné myšlení, asociace (to jsem si trénoval i při kreslení, když sem se zasekl do obrázku a přemýšlel, co by mělo být dál... Ale taky jsem cítil, že jsem moc ovlivněný tím, co dokážu nakreslit... I když mě něco zajímavého napadlo, často jsem to nemohl nakreslit, protože jsem to prostě nedokázal tak, aby to nebyla jenom dětská kresbička. Něco, co kdybych se zasekl do vědy, bych možná postrádal.

 

Pravá letka hlubinných ryb:

Levá letka hlubinných ryb:

 

 

Dříve blíženci, teď ryby

 

 

ad dokonalá tvorba: Před pár lety jsem se vždycky přel s kámošem, on zastával algoritmické umění, říkal, jak fakt, že se nám líbí fraktály, je ukázkou toho, jak lidské vnímání krásného je vnímání z velké části matematických struktur, pravidelností. A já sem mu oponoval a kreslil si svoje obrázky (srandovní, zajímavé nereálné kombinace  - tím manifestoval spíš to, že na výtvarném dílu je důležitější jeho obsah, to, jakými slovy se dá obraz vykládat). Je to podobné jako pření se o lepší hudební skladbu: je to ta se skvělým textem a jednoduchou hudbou, nebo nějaká úžasná vážná hudba (nebo třeba i minimalistická elektronická hudba, ta se taky tuze snaží o struktury)? Kámoš pořád zastává svůj názor, i když už ho do mě nehustí a nepřeme se... A nepřeme se asi proto, že jsem se taky přiklonil k jeho názoru;).


Co a jak rád zobrazuji:
(Nemám foťák, digitál bych chtěl, abych si mohl hrát s fotama digitálně a analog bych chtěl, abych si mohl hrát s chemikáliemi při vyvolávání fotek... Jakmile foťák mít budu, hodně to asi změní, co a jak dělám.)

 

 

 

 

 

Jsem hnusná, tlustá

 

 

 

 

 

A že já jsem velká,je ze mě selka

 

 

 

 

Rád vysvětluji (ne poučuji.. Prostě obohacuji... Problém je poznat, kdy si ostatní nechtějí nechat nic vysvětlit, protože je to nebaví... Stačilo by říct, že je to nebaví, ale často se bojí, aby neurazili), ukazuji zajímavé věci ("ukazuji to, co bych chtěl, aby mi ukázali ostatní")...

A co bych chtěl: asi ovlivnit co nejvíce lidí tím směrem, o kterém si myslím že je dobrý... Je to nejspíše tím, že si pamatuji, jak mě kámoš ovlivnil v pohledu na estetiku a docela jsem mu za to vděčný a bylo by mi moc líto, kdyby to neudělal, takže se snažím dělat pro ostatní to, co on udělal pro mě.

Ale nepředstavuji si, že jsem nějaký umělecký samaritán, co léčí slepé. Hraji si s obrázky kvůli odpočinku. Když se učím několik dní nebo běhám po venku nebo moc kalím na koncertech a v hospodách, vždycky si od toho odpočívám nějakou jinou činností (takže třeba od učení kalením) a grafika je další činnost kterou mám v zásobě a o to pestřejší může být můj týden. (Proto je mimochodem tak těžké nakreslit docela hodně věcí za týden nebo dva - situace, ve které jsem teď když ilustruji 13ku Totemu - normálně mi to vychází tak jeden obrázek na týden. Na Totemu je prakticky vše, co sem kdy udělal (nemálo největších blbostí je akorát odpublikovaných, aby nebyly vidět;) )

 

 

 

 

detektiv&zloduch

 

 

 

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter