Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

13. číslo časopisu...červen 2006

1.Titulní strana - toto číslo je optimalizováno pro rozlišení 1024x768
2.Na vlnách OSSH - slovo úvodem
3.Achillovy múzy - Swedish_nigg
4.Výběr foto
5.Za obzor vertikály - ruský básník Igor Pomerancev
6.Výběr z výtvarných děl
7.Tož ten... Brdéčka - povídka Dědci od Anah
8.Incendiary crime - pokec s Maxem Bubakoffem
9.Trable v Joeyho preclíkárně - kapitola z Quewoodu Maxe Bubakoffa a Pierra Bosqueta
10.Posun od kresby. Kam? - al-ash, profil autora
11.A,B,C,D…F…M,N…Q… nevím. - Truman Capote
12.Výběr z grafiky
13.Rozhovor - Česká centra
14.Tento způsob poezie... 2 - tentokrát pohled kladný
15.Čtyřma očima - dvojrecenze knihy Okolnosti smrti S.H.
16.Čtyřikrát do černého - čtyři krátké recenze na aktuální tituly
17.Posviťme si na ně - tematická stránka
18.Cesta (k) jednoduchosti - foto
19.A já rázem padám do snu - aneb Dmýchejte divadlo na Totemu
20.Totem živě - tentokrát v Jindřišské věži
21.Čínská tečka
22.Tři barvy - uživatelská stránka
23.Mé nejlepší dílo - výsledky soutěže
24.Autoři - ti, kteří porušili třinácté přikázání
12.číslo   
 13. 
   14.číslo

               

  
  
 
 

Stránku připravil: Martin

 

Jak dýchá nové České centrum

Před měsícem jsme vás informovali o názání partnerství mezi Českými centry a kulturním magazínem Totem.cz

Jaké možnosti přináší a co pro české umělce znamená otevření nové pobočky Českého centra přímo v centru Prahy? Co mohou Česká centra dát vám a co vy naopak můžete dát Českým centrům? O tom si nyní budeme povídat přímo s paní ředitelkou nově založeného centra v Praze v Rytířské ulici, paní Danou Brabcovou.

 

Proč se otevírá České centrum Praha a jak bude fungovat?
Myšlenka otevřít České centrum Praha se objevila už někdy v roce 1997, kdy měl v těchto prostorách vzniknout tzv. Evropský dům. V rámci  Evropského domu mělo být zřízeno i informační středisko Českých center. Ale protože dobré myšlenky potřebují někdy trochu uzrát, vzniká České centrum Praha jako samostatný projekt až v letošním roce. Využili jsme prostor  uvolněných po Informačním centru Evropské unie a domluvili se s vlastníky budovy, což je Ministerstvo zahraničních věci, na pronájmu  těchto prostor. Podpory Ministerstva zahraničních věcí si velmi ceníme.
Novodobá  historie Českých center se datuje  od roku  1994. Dnes je v sedmnácti  zahraničních zemích  dvaadvacet  Českých center a plánují se další – např. v Tokiu a Číně.  Spektrum činnosti Českých center je velmi  široké. Organizují každoročně o stovky  výstav, koncertů, přednášek, odborných seminářů atd… Povědomí o Českých centrech je  v současnosti v  ČR ale bohužel relativně malé. Náš hlavní úkol je to změnit, především tím, že budeme představovat projekty, které prezentujeme v zahraničí, Z toho vyplývá  náš hlavní úkol -  zvýšit povědomí o ČC  v České republice,  a to hlavně představením  některých   projektů, které  prezentujeme  v zahraničí.

České centrum Praha bude fungovat také jako informační místo. Budeme informovat o programu a nabídce jednotlivých Center v zahraničí. Pomůžeme  zprostředkovat kontakty na instituce v zahraničí.   Budeme místem jak pro odbornou, tak i širokou veřejnost.  Naše dveře budou otevřeny všem, kteří přijdou se zajímavými nápady.

Zároveň by České centrum Praha mělo být i určitým spojovníkem jednotlivých zahraničních zastoupení, zprostředkovávat jim zpětnou vazbu na české prostředí. Také bychom chtěli samy produkovat některé projekty, které by potom mohly putovat po našich zahraničních centrech.

 

Jaké prostory nabízí České centrum Praha?
Bude to zhruba 100 m2 výstavních prostor s malou kavárničkou s kapacitou dvaceti míst a multifunkční sál, který bude sloužit k pořádání tiskových konferencí, přednášek a různých setkání. V suterénu je ještě jeden malý sál, který čeká rekonstrukce v nejbližší době. Architektonický návrh centra je dílem Alberta di Stefana,  Lenky Křemenové a Davida Maštálky. Alberto di Stefano je zároveň kurátorem výstavy Odlet, která bude naší první výstavou.

 

Některá naše centra v zahraničí nemají své vlastní galerijní prostory, bývají hostem v tamních  galeriích  a těm  nemají na oplátku co nabídnout. Je teď možnost, aby se  to změnilo?
Ano, to je další část naší činnosti, kterou bychom chtěli realizovat.  Rádi bychom nabídli náš prostor partnerům našich center v zahraničí. Nemusí zde být pochopitelně prezentováno jen výtvarné umění. Mohou to být přednášky, prezentace, setkání se zajímavými osobnostmi nebo známými Čechy, žijícími v zahraničí. Rádi bychom spolupracovali také s kulturními instituty sídlícími v Praze a s velvyslanectvími těch zemí, které tady nemají své kulturní instituty.

 

Podle jakých kritérií se budou projekty vybírat?
Hlavním kriteriem při výběru projektu je kvalita. Budeme se opírat o  dlouholetou zkušenost,  kterou s pořádáním akcí máme, ale též o doporučení  dramaturgické  rady, poradního orgánu  Českých  center. Dramaturgická rada je složena z odborníků z jednotlivých oblastí umělecké tvorby. V nejbližších dnech zasedne v novém složení, takže se těšíme na nové podněty. Samozřejmě budeme spolupracovat i s dalšími odborníky a hlavně s našimi řediteli v zahraničí. 

 

Budou mít možnost umělci, kteří vystaví svá díla ve Vašem Českém centru v Rytířské ulici svá díla poslat prostřednictvím Českých center také do zahraničí?
Samozřejmě.  Kromě toho, že budeme  představovat projekty českých umělců , které na centrech již běží, se chceme zaměřit i na  mladé umělce,  jejichž tvorba obstojí v mezinárodním srovnání.  Tito umělci  budou mít možnost využít sítě Českých center v zahraničí.

 

Jaké projekty chystáte na nejbližší období?
Zahajujeme projektem Odlet – Lowcost generation. Oslovili jsme šest výrazných mladých výtvarníků, kteří odletěli na pár dnů do evropských měst, která předtím neznali. Podobné výlety díky levným letenkám zažívá spousta mladých lidí. Naše šestice se nechala tímto výletem inspirovat a vytvořila své osobní suvenýry… Projekt by měl být představen i na dalších centrech v zahraničí.
Dále uvedeme výstavu fotografií  Petra Našice, jeho společný projekt s první sólistkou Anglického národního baletu Dariou  Klimentovou. Paní Daria bude v srpnu v České republice na mistrovských kurzech, takže bude moci výstavu zahájit. V říjnu bychom se chtěli zúčastnit Designbloku.  

 

Počítáte s vydáváním nějakého periodika?
Česká centra budou čtvrtletně vydávat časopis Czecho, který bude představovat činnost všech dvaadvaceti center. Budou zde uveřejněny programové tipy na akce tři měsíce dopředu, fotografie z akcí, které proběhly, kontakty na všechna centra, rozhovory s osobnostmi, jejichž projekty jsme s úspěchem představili v zahraničí. V prvním čísle to bude Petr Forman, který měl velký úspěch ve Španělsku s představením Bouda. Jednu dvoustranu připravujeme ve spolupráci s Eurocentrem Praha, které zde bude prezentovat své aktivity. Časopis se bude distribuovat našim partnerům v České republice. K dispozici bude také v pražském centru a na naších zahraničních zastoupeních.

 

Kde bude možné časopis Czecho získat? Bude možno si jej objednat také na dobírku?

Časopis je možno získat na Českém centru Praha. O zasílání poštou zatím neuvažujeme. Přesto vážné zájemce nezklameme. Po zaregistrování na adrese  komunikace@czech.cz     je možné získat časopis v elektronické podobě.


Kulturní magazín www.Totem.cz je v současné době v Čechách nejnavštěvovanějším multikulturním médiem pro propagaci a publikaci umělecké tvorby autorů z různých uměleckých oborů. Máte, coby česká centra, nějaké typy na zahraniční podobné internetové i mimointernetové kulturní projekty, které provozují naši tamní lidé v zahraničí, kde trvale žijí?

Dle informací pracovníků českých center v zahraničí jsou internetové stránky provozované Čechy v zahraničí či krajanskými spolky zaměřené spíše na všeobecné informace o české kultuře a cestovním ruchu, obsahují odkazy na české webové stránky popř. poukazují na  vlastní činnost jednotlivců či spolků v zemi působení.  Jediná nám dostupná informace je z Británie, kde krajané provozují  internetové stránky www.pohyby.co.uk.

 

 


Otázky pokládal za redakci Totem.cz: Martin Zborník, foto: české centrum - odkaz na česká centra zde

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter