Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

14. číslo časopisu...říjen 2006

1.Titulní strana - (unseen)
2.Úvod - (Naty)
3.Tiskový mluvčí své múzy (rozhovor s šedé) - rozhovor s šedé (egil)
4.Foto - (xmark)
5.Jsem obětí virtuálního paradoxu - rozhovor s backem (Václav Mráz)
6.Bůh jako byznys - (Quotidiana)
7.Čekanka Učekaná - rozhovor (Oplatka)
8.Divadelní kus od Petra Jonáše - (ztratila)
9.Výtvarná díla (výběr) - (Esencia Smrti)
10.(Hodný), zlý a ošklivý - Naty
11.Konejšivý stisk ruky... - poněkud osobní recenze (Kelly)
12.Dům čtyř světů - (Martin)
13.Ukázat cestu - pohled do světa dětské knihy (Niki Zdražilová)
14.Grafika - (Esencia Smrti)
15.Cesty na Totemu - tematická stránka (Naty)
16.Foto - (seth)
17.Totem živě - (Kelly)
18.DEN POEZIE - (Martin)
19.Bývají dívenky jako led... - uživatelská stránka (zirael)
20.POHYB = ŽIVOT - co v tištěném časopise nenajdete (Naty)
21.Autoři
13.číslo   
 14. 
   15.číslo

               

  
  
 
 

 

 

 

Vítejte na stránkách 14. čísla.

 

Nechci se rozepisovat o jeho obsahu, na to si stačí časopis prolistovat. Tedy přesněji proklikat se jeho virtuální podobou.
Spíš bych se ráda pokusila o malou úvahu či zamyšlení.
Na všechny, kdo se na tvorbě tentokrát podíleli, padl nelehký úkol, totiž dodržet standard předchozího čísla nebo se mu alespoň přiblížit.
Minulé vydání se dvojici jeho šéfredaktorů, Václavu Mrázovi a ztratile, hodně povedlo. Svědčí o tom i v historii časopisu velmi neobvyklá absence negativních poznámek.
Posoudit, jak jsme se s tím vypořádali, bude na vás.

 

Prakticky od té doby, co jsme zahájili pravidelné publikování zhruba čtyř čísel do roka, vedeme v redakci urputnou diskusi o samotné koncepci časopisu. Převládl názor, že by se jeho podoba měla co nejvíce přiblížit časopisům vydávaným tiskem. Zavedení do jisté míry pevné osnovy stránek a jejich méně "cirkusové" grafické úpravy, exklusivního ilustrátora pro každé vydání, témat přesahujících rámec Totemu - to vše i já považuji za přínos. 
Přesto se domnívám, že je to pro internetový časopis málo.
Že by měl především využívat to, co mu technické možnosti virtuálního prostoru nabízejí.
Osobně zatím za nejlepší stránku v tomto ohledu považuji práci Kelly z 9. čísla. Pokud vám unikla, určitě se na ni podívejte, stojí to za to. (
http://www.totem.cz/endb.php?nm=9&pg=10)  

 

Nedokonalý pokus přivést do časopisu trochu skutečného pohybu najdete na předposlední stránce tohoto čísla. Mé technické vědomosti (i vybavení) bohužel značně pokulhávají za mojí představou, jak by taková prezentace pohybu měla vypadat.

 

A teď už čtěte a prohlížejte.

 

Uvítáme vaše nápady, názory i připomínky.

 

Obzvlášť v jednom konkrétním případě.
Po vložení rozhovoru s Čekankou Učekanou vznikl v redakci spor o to, zda smajlíci, navíc v takovém počtu jaký použila Čekanka, patří na stránku časopisu.
Velká část redakce se postavila zásadně proti jakémukoli použití smajlíků v kulturním časopise, byť internetovém.
Jiná část, včetně mne, zastávala názor, že pokud se jedná o přesnou citaci díla, poznámky či zprávy, měli by redaktoři zasahovat do autorského textu jen v případě evidentních gramatických chyb, a to ještě jen tehdy, kdy lze předpokládat, že nebyly záměrným autorským způsobem vyjádření.

Rozhodla jsem se proto, jako šéfredaktor tohoto čísla, že smajlíky v tomto konkrétním případě na stránce ponechám a požádám vás, čtenáře, abyste nám k tomu napsali svůj názor.
Za kladná i záporná vyjádření předem děkujeme.
 

 

Šéfredaktor 14. čísla
Naty

 


 

Časopis TOTEM.cz č. 14.

ISSN 1214-3529

 

Kulturní elektronický magazín TOTEM.cz (TOTální Elektronický Magazín) vydává Občanské sdružení Loreta, Píseckého 15, 150 00, Praha 5, tel.: 603 740142, 736 606095,  Napište mail redakci..

 

Šéfredaktor časopisu TOTEM.cz: Naty

 

Šéfredaktor čísla 14: Naty

 

Technický redaktor čísla 14: Dusan

Ilustrátor čísla: unseen

Výtvarný poradce: al-ash

Uživatelskou stránku připravila: zirael

Seznam autorů čísla uveden na straně 21. 

 

Každý příspěvek v časopise skrze svůj název odkazuje k původnímu dílu na www.totem.cz, obdobně uvedená jména autorů. Toto číslo je optimalizováno pro rozlišení 1024x768.

 

Jakékoli připomínky, návrhy, náměty či názory na číslo 14 časopisu TOTEM.cz směřujte sem: Napište mail redakci.         

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter