Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
14.číslo   
 15. 
   16.číslo

               

  
  
 
 

 

pořezaná_sluncem

 

 

 

 

okno

   Tak já o autorce jen vím, že kresbu krajiny, respektive městské krajiny, dohnala téměř k dokonalosti, občas ji proloží velmi poetickou kresbou na téma zcela jiné a v současné době se zdokonaluje v kresbě figurální.

 

   Jestli kreslí tzv. z voleje, jestli kreslí nejčastěji v plenéru, to jsem jen tušil... že studuje architekturu a že chodí kreslit na AVU, byl jenom dohad, či doslech...

 

   Tak jsem se zeptal. A dozvěděl jsem se, i co jsem netušil, a bylo to pro mne moc milé počtení.

    Nechám vám je tedy plynout tak, jak zprávy přicházely mně...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

amoroso

 

...jo, kreslím venku, pořád, snad proto, abych jednou mohla dělat zpaměti, zdá se mi, když jsem uvnitř, u stolu, že si nic nepamatuju, že nic neznám... snad kreslím spíš, protože mě baví se dívat, baví mě to víc než kreslit...

 

...to dívat se, to není jenom kolem sebe venku, to třeba i do knížek, do lidí, tak vůbec ...kreslím spíš proto, abych si některý věci zapamatovala. mám takovou divnou teorii, že má každej člověk jiný oči, no a já zkoumám jak viděj ty moje...

 

...z voleje kreslím, protože mám většinou málo času, protože jsem asi trochu líná, protože se i dívám z oleje, protože když kreslím, tak mi asi nijak nejde o dokonalej obrázek, spíš jsem zvědavá, jaký čáry mi ta ruka bude po papíře dělat. já se na ni nezlobím, když je to třeba křivý, nebo nepovedený... myslím, že ruka za to nemůže, – oči, možná...

 

...trochu jako když si modelka stěžuje na fotografa, že jí to na fotce nesluší, jenže ona si vůbec neuvědomuje, že tak sama v tu chvíli vypadala... asi mi jde spíš o to zjistit, jak vypadám, než jestli se ze mě dá nakamuflovat hezká fotka...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mistr a Markétka

 

 

...v létě kreslím tuší na A2, v zimě někdy taky, nebo na A3, ty figury jsou uhlem v životní velikosti na balících papírech, někdy doma si vezmu vodovky... jednou jsem poslala obrázek po řece. prostě jsem tu A2 čtvrtku nechala uplavat. moc mě bavilo se dívat na bílej obdélník na hladině...

 

...výstavku jsem měla dvakrát v Kralupech v kulturáku s takovejma starejma malířema z Kralup a okolí, a jednou sama v Praze na Karlínským náměstí v klubu Podsklepeno... zdá se mi, upřímně, že dneska vystavuje každej mazal, tak je mi trochu trapně, myslím si, že všechno, co jsem zatím udělala, jsou spíš skici, že to nejsou obrazy, spíš výkresy, vždycky jsem k té výstavce přišla nějak omylem, nikdy jsem si ji vlastně sama nevymyslela...

 

...se moc trápím vykořisťováním krajiny, a trápí mě to chování se ke krajině jako k děvce, - každej si z ní urve, co se mu chce, a kdo je pomalej si neurve...  to rvaní, to dělají i architekti, a není zastání nikde, nikdo krajinu ve skutečnosti nebrání, a není to vina jen nějakých developerů...  i zákona, zastupitelů, architektů, školy...  mluvím o krajině, tedy i městské krajině - fascinována vzájemným prorůstáním džungle do ulic a ulic do džungle...
chybí u nás, myslím si, strategický myšlení o krajině, jednou budu dělat architekturu, která vyrůstá z krajiny a ne obráceně...  to je to, co mě teď zrovna moc trápí...

 

...chci dělat zárověň krajinářství a urbanismus, chci odkrývat, měnit, nacházet, diktovat tvář vesnic a krajiny vůbec, i městské krajiny, chtěla bych někdy postavit divadlo, celý ze dřeva, no, musím se toho ještě dost naučit, čtu Škabradu, právě teď, a obdivuju Rajniše, mimo jiný...
(Toho Rajniše zas tak moc neobdivuju, jen jeho věci - vertikální sklad dřeva v Maxově, SSBS, ad., např.
http://www.archiweb.cz/buildings.php?type=5&action=show&id=746
http://www.archiweb.cz/buildings.php?type=5&action=show&id=674
http://www.archiweb.cz/buildings.php?type=5&action=show&id=669)

 

 

...ještě chci v životě dělat jiný věci, vychovat vlastní děti, třeba. potom ještě moc chci nakreslit obrázky Ladislavu Zedníkovi, a jednou taky Jonášovi, k nějaké jeho další knížce... 

 

 

 

  

 

diky, dan

 

 

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter