Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
 

Totem na Dnu poezie 2007

 

Již několikátým rokem se Totem.cz účastní festivalu Den poezie (www.volny.cz/denpoezie), který se koná pravidelně kolem 16. listopadu na den narození básníka Karla Hynka Máchy (16.11.1810). Letošní ročník Dne poezie s podtitulem Poezie na drátě se konal ve 46 městech po celé republice a účastnili se jej básníci z 16 nejen evropských zemí.

 

Vzhledem k tomu, že Totem na drátě skutečně běhá, mohli jste autory Totemu spatřit na čtyřech akcích festivalu:

 

 

10. 11. sobota 9:00 hodin, Černošice, památný dub na Vráži
Úsvit poezie

 

Otevřené čtení pro veřejnost. Kulturní magazín Totem.cz pozval všechny k památnému dubu na Vráži v Černošicích na čtení prvních ranních veršů.

Na setkání, které se konalo jednoho sobotního mrazivého a navíc deštivého rána, se dostali čtyři totemáčtí psavci: Čagy, Vladimír Franta, Dana a Martin, divákem byla psí paní Beloušová. Četlo se u dubu, který pamatuje ještě Karla IV., projíždějícího tudy na Karlštejn. Místní rodák a vlastenec Vladimír Franta se žlutým deštníkem, maskotem slunce, rozjasňoval mračna a promlouval o historii řady místních usedlostí. Čagy poté v místní jediné otevřené čínské restauraci rozbalil spis knihy "Sázka o Evu", kterou budete moci brzy spatřit na pultech našich knihkupectví.

 

zleva: paní Beloušová, Martin, Michal Čagánek (čagy),         

Vladimíř Franta u dubu         

Dana v blízkém surrealistickém místě          

 

 

14. 11. středa 19:00 hodin
Poetické povídky + setkání s cestovatelem

 

Toto pravidelné čtení řady autorů povídek se stalo součástí i letošního ročníku festivalu. Ve vzduchu voněl Den poezie a tak si lidé nosili texty převážně s poetickou tematikou. Petula uváděla jako bodlá včelou. Navštívilo nás i Psí víno - ve formě nejen střízlivého vinaře a šéfredaktora zmíněného časopisu - Petra Štengla. Tworbo přijel do věže na kole a my jsme mohli poté sledovat, jak na tomto dopravním prostředku mizí z Prahy, dokud nedorazí až do Indie.

 

Petula

Čtoucích i nečtoucích - velmi mnoho:-)

Psí vinař a šéfredaktor Petr Štengl

Pavel Skalický

Hudební doporvod na kytaru - Michal Čagánek (čagy)

 

 

16. 11. pátek 17:00 hodin
Oslava narozenin na Petříně u sochy K. H. Máchy

 

Slavil nejen Totem, ale i všichni příchozí. Z dalekých končin pardubických se z houštin vynořil básník R.Samildanach, který polil noční krajinu z paměti recitovanými vlastními verši. Vystoupili i jiní...viz. popisky fotek. Mácha sledoval podívanou se svíčkou v podpaždí, ostatně, jako každým rokem.

 

zleva: Oplatka, Adina, Radka Páleníková, Petula

Radana Šatánková (čaro)

Martina Oplatková (Oplatka)

Karel Hynek Mácha

Jarmila Hanach Čermáková

Ohřátí po čtení: R.Samildanach, Adina, Petula, Barča, Oplatka

 

 

23. 11. pátek 19:00 hodin
Večer literárních časopisů

 

Představili se literární a kulturní časopisy Lužicko-srbský věstník, Mezera.org, Mlha, Psí víno, Totem.cz  (Studio Paměť, Soukenická 29, Praha 1)

 

Největší kus práce ležel na Naty, která prakticky po dvě noce nespala, probrala dílka z řad autorů Totemu a připravila brožůrku k rozdání na akci. Oplatka s Martinem promítali Totem na zeď útulného studia Paměť. Na fotografiích můžete spatřit kromě jiných i nejzápadnější Slovany (všimněte si na prvním obrázku vpravo dlouholetého obrozence Lužických Srbů Radka Čermáka). To jsou ti, kteří stojí za Lužickosrbským věstníkem, kterému patřila mimo jiné i část večera. Úplně dole jistě nepřehlédnete SašuGr - Saša stojí za vznikem nových zajímavých projektů Mezera.org a rádio Mlha. SašaGr všechny seznámil i s tištěnou verzí Mlhy - jak poznamenal, o korunu levnější než-li Psí víno. Za Psí víno slezl po schodech do Paměti Viki Shock (knír, vous, první obrázek uprostřed) se svou ne-psí povídkou. Návštěvníci se dozvěděli vše potřebné o příslušných projektech.

 

 

 

Osazenstvo z řad Totemu, Písmáka, Lužických Srbů a Psího vína

 

 

 

 

Totéž osazenstvo (akorát z jiné strany:-)

 

 

 

 

 

Saša Grr.. který pravidelně natáčí do radia Mlha autorská čtení v Jindřišské věži a za Sašou je plátno, kam byl promítán Totem

 

 

Poslední zajímavostí zůstává, že Jan Zbořil, který tu mezi námi publikuje jakožto šedé, získal jednu ze tří hlavních cen Dne poezie v celorepublikové soutěži báseň do 160 znaků.

 

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter