Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
 

Proč multimédia

 

 

 

 

A proč ne, chtěl jsem odpovědět i tentokrát, ale v poslední chvíli mi došlo, že to není otázka, ale úkol šéfredaktorky napsat článek do časopisu, který vyjde pozdě jako už tolikrát. Ostatně nebude to v Česku poprvé, co něco bude hotovo na půl nebo pozdě nebo oboje. Navíc jsme redakce, na kterou se furt nadává, tak ať maj nespokojenci proč sakrovat. No dobřééééééé, jsem flink.

 

 

 

 

Proč multimedia… Jako je rozdíl, napsat slova vedle sebe nebo pod sebe nebo je napsat s odskokem, jako je rozdíl, použije-li se jako font arial nebo verdana, nebo normální písmo či tučné,  jako je rozdíl v použití barev, protože ta slova vyjádřují něco trochu jiného nebo posouvají kontext, stejně tak lze textu posunout význam či kontext použitím obrazu nebo hudby.

 

Není to ovšem věc pouze obsahu, ale i formy. Je to něco jako partiturak tomu,  jak ten text číst. Ano, mně půjde vždy o multimedia, kde v jádru sedí text.

 

Ano, zde jsem začal od toho, jak to dělám já. Prostě mě přišlo nepřesný vyjádření začít vždycky zleva, protože písmenka u levýho okraje ten barpult nemaj, tak není důvod, aby se tam houfovala.

 

A navíc čtení. Málokterý text umí recitátor přečíst tak, aby nenudil.

 

Ale samozřejmě i jiní se uchylují k multimédiím. Text, obraz a zvuk. Nebo alespoň dvě z těchto tří možností. (viz) Také je hlavním cílem rozšířit rozměr, působení na diváka – posluchače - čtenáře. Takže to zní velmi jednoduše: čím víc smyslů oslovíme, tím více rozměrů dané myšlenky (problému) odhalíme a tím tedy plastičtější bude celý útvar.

 

Jenže tady začíná první ouha: musí to ladit a mířit k jednomu cíli. Nebo naopak vytvořit napětí mezi jednotlivými prostředky, tedy možnost dát i jiný podtext. Ale v žádném případě však bezobsažný mrdnik, přátelé.

 

Těch možností je samozřejmě víc. Není to jen tak, že text správně vyvážen fontem(y), barvou(ami) a polohou se napasuje na obrázek a pak se vybere hudba (zvuky). Obrázek může ovlivnit polohu textu, velikost i fonty tak aby obě složky spolu komunikovaly. Hudba může mít vliv na celý rytmus, např. změn obrázků nebo dokonce filmu, nabíhání textu, resp. jeho čtení

 

A další ouha: nenechat se zblbnout možnostmi, viz Avatar, kde příběh je děs a hrůza, ale to 3D … nebo poslední veletrh multimédií a frajeři, co náhodně generují cokoliv…

 

Poslední ouha: dá to ksakru víc práce.

 

 

 

Ať žijí multimedia, protože ona umí znásobit myšlenku, vtáhnout pozorovatele do díla cele, což zároveň neznamená, že klasické útvary jsou mrtvy.

 

 

 

 

 

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter