Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
 

 

 

 

Mishka

 

 

 

Rozhovor s autorkou připravila JARO.

 

 


 

 

Ahoj Mishko,

byla bys ochotná zhodnotit své působení na TOTEM-u, jeho činnost, také minulost a současnost Tvé tvorby apod.? Takový malý rozhovor.

JARO

 

 

Rozhovor ráda udělam, když pošleš nějake konkrétni otázky a budeš počítat s tím, že budu tradične upřímná a o velmi "zaspalém" stavu Totemu určite padne řeč. Jak si to potom z rozhovoru vykucháte samozřejmě neovlivním, ale důvod, proč tam už nejsem je, že Totem brutálně usnul na vavřínech technicky, graficky i osazenstvem.

Takže pokud chceš něco takového se mnou risknout... ;)

Mishka

 

 


 

 

 

1. Jak a kdy jsi objevila TOTEM a čím tě zaujal?

 

Podle data publikování prvního příspěvku to vypadá na rok 2002.

Zaujal mě předpokládám tím, že nebyl zaměřen jen na jeden směr tvorby, ale setkávaly se tam světy různých tvůrčích směrů - foto, grafika, psaní… To vše mě zajímá dodnes i sama jsem tvořila a tvořím v širším záběru žánrů, takže publikovat i sledovat na jednom místě je příjemné.

Krom toho myslím, že podobných serverů v té době bylo minimum a na českém poli možná ani žádný další s tím záběrem nebyl. Ale to už přesně dnes nevím.

 

 

 

 

 

2. Tvá tvorba byla od počátku velmi zajímavá, postupně se vyvíjela a stala ses autoritou. Můžeš popsat svůj vývoj a doložit ukázkami?

 

Netuším, jak bych měla popsat svůj „grafický“ vývoj. To snad můžou prozradit jen mé práce a jistě to udělají lépe než slova, která bych stejně nenašla.

 

 

 

 

 

3. Vzpomeneš si na autory TOTEM-u, kteří tě zaujali?

 

No, já na ta jména a nicky obecně moc popravdě nejsem, pamatuju si konkrétní obrázky, styl, kolekce, ale ne jména k tomu. Snad jediné jméno, co se mi vybavuje hned je Naty, od ní jsem moc ráda měla psaní, básničky. A pak ještě Toono, to byla taková pro mě dost kontroverzní postavička. S tím jsem se teď přátelsky setkala překvapivě na jednom moc povedeném polském serveru (http://www.digart.pl), kde oba publikujeme a dokonce se tam v té obrovské konkurenci jemu i mi povedlo mít jednu z vlastních fotek v 365 nejlepších fotek/grafik za minulý rok, tzv. “digart dnia“.

 

 

 

4. Nějaké zážitky - humorné, nebo jiného rázu máš?

 

Je to už přeci jen dost dávno, vybavují se mi lehce snad jen nějaké přestřelky s notorickými provokatéry, ale už ani nevzpomenu pomalu na jména či dokonce něco konkrétního.

 

 

 

 

5. Proč jsi opustila TOTEM a kam jsi odešla?

 

 Totem jsem měla opravdu moc ráda, byla to taková má domovská scéna. Ale – a teď se budu pohybovat po velmi tenkém ledě, když je to rozhovor právě pro Totem – bohužel Totem zaspal velmi viditelně a nepěkně dobu ve všech směrech. Nikdy sice nebyl nějak extra designově i strukturově kvalitní a „user friendly“, ale to, co před mnoha lety nevadilo, dnes už odrazuje. Alespoň mě ano.

Konkurence už dneska je a ta sleduje trendy nejen grafické a design je tak moderní a kvalitní, ale především technické nároky a kvalita struktury, ovládání a celkové řešení serveru je o mnoho tříd výše než u Totemu. Ten dodnes nemá vyřešeny problémy, které mi znepříjemňovaly vkládání příspěvků (musela jsem pro nejlepší podporu vkládání otvírat IE) a celkově se tam pořád zle orientuji, řešení není rozhodně intuitivní a přehledné.

Bohužel Totem prostě vypadá +-dekádu beze změn, což u internetového projektu tohoto typu je pomalá sebevražda. Jistě se mnou nebudou mnozí fandové Totemu souhlasit, proto upozorňuji, že jsou to pořád jen mé osobní pocity a názory.

Teď už za domovský server 3 roky považuji HumanART (http://www.humanart.cz/portfolio/Mishka/autor/ ), kde jsem spokojena, i když samozřejmě i  tam by se mouchy našly, ale jde spíše o složení a chování komunity, ale  i tak se mi zdá komunita na HA velmi upřímná, často přímo tvrdá a nekompromisní a tak mi ty 3 roky dost daly. Je tam nemálo lidí, kteří třeba fotografii opravdu rozumí a jejich často nemilosrdné komentáře byly pro mě skvělá škola. To si třeba moc z Totemu nevybavuju, tam myslím více fungovalo takové to poplácávání se a bodování mezi známými a oplácení stylem já na bráchu, brácha na mě, což mi vůbec nevyhovuje, protože tyto servery nevnímám jako „nástěnku“, portfolio, ale místo k otevřené zpětné vazbě a učení se. Ale nechci nikomu křivdit, už jen tak matně pátrám v paměti  a o momentálním fungování v téhle rovině o Totemu nic nevím.

Krom HA publikuji výběr toho lepšího ještě na již zmiňovaném polském serveru Digart (http://www.digart.pl)

 

 

 

 

 

6. Připravuješ autorskou výstavu?

 

 Ano, zrovna před pár dny jsem dostala a odkývla pěknou nabídku a v červenci budu mít celý měsíc sólo výstavu mých grafik v Praze na Vinohradech v exhibičním prostoru Viničního altánu v parku Gröbovka.

Do toho přišla další nabídka na nějakou dlouhodobější výstavu v jednom pražském konferenčním centru, ale to je ještě v jednání, tak uvidíme.

 

 

 

 

7. Můžeš prozradit něco o svém pracovním a osobním životě?

 

Z toho, co prozradit chci a mohlo by někoho zajímat… už mnoho let jsem svým vlastním pánem a stále mě živí grafika, především ta webová, ale poslední dobou i hodně logotypy, tiskoviny a pomalinku a okrajově už i můj fotografický koníček, protože se velmi začaly líbit mé portréty dětí (přátel, okolí…) a okruh dalších maminek se zájmem  o fotky svých ratolestí se rozrůstá + už konečně mám i něco z fotek ve světových fotobankách, takže se fotografii věnuju čím dál více.

A z toho osobního života… miluju cestování,  focení, potápění, jídlo (i vařit! J) a tak hodně cestuju, fotím, potápím se, vařím a jím! ;) Ideální je vše dohromady, což se mi třeba povedlo na konci loňského roku, kdy jsem strávila 2 měsíce v Austrálii. Chodila jsem do školy na angličtinu, fotila, cestovala, potápěla se nejen se žraloky, jedla i stihla na dálku pro mé české klienty normálně pracovat.  Doufám, že podobných cest se mi ještě podaří uskutečnit více.

 

 

 

(Mishka, 1. 4. 2010, Praha)

 

 

 

 

Zakončím rozhovor Tvými slovy – cituji:

„…Je tam nemálo lidí, kteří třeba fotografii opravdu rozumí a jejich často nemilosrdné komentáře byly pro mě skvělá škola.“

Takovou skvělou školu jsi dala za svého působení na TOTEM-u určitě nejen mně.

 

Děkuji.

JARO

 

 

 

 


Fotografie a obrázky jsou uveřejněny v upraveném formátu. Po kliknutí se vám zobrazí v původní velikosti tak, jak byly publikovány na Totemu.

 

 

 

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter