Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
8.číslo   
 9. 
   10.číslo

               

  
  
 
 

Nováčci na TOTEMU

 

 

Co si o nás myslí?

 

Napadlo mě, že by mohlo být zajímavé se jich na to zeptat.

 

 

 

Oslovení:

 

Každý z nás jednou vstoupil na Totem poprvé. Z různých důvodů, a s různými představami. Někdo zůstal, někdo odešel. Napadlo mě, že by mohlo být zajímavé zeptat se současných nováčků, s jakými představami vstupují na Totem oni, a co si o něm po prvních zkušenostech myslí.

Vybrala jsem několik autorů, o kterých se domnívám, že jsou opravdu noví (ne jen přejmenovaní), a tebe mezi nimi.

Byla bych ráda, pokud ti to nevadí, kdybys mohl(a) několika větami popsat, co tě na Totem přivedlo, jak se ti tu líbí (pokud ses tu už stačil(a) trochu porozhlédnout), co se ti tu nelíbí, a co od publikování na Totemu očekáváš.

Ráda bych tyto postřehy zveřejnila v příštím čísle našeho časopisu.

Pokud se rozhodneš odpovědět, napiš také, jestli chceš své postřehy zveřejnit (jestli anonymně, nebo pod svým nickem) a jestli souhlasíš s tím, aby souběžně v tvými postřehy byl uveden i některý tvůj příspěvek, případně který.

Budu moc ráda, když se rozhodneš odpovědět. Někdy mívám pocit, že jsme tady k nováčkům příliš tvrdí a dost jich odradíme. Myslím, že by mohlo být poučné vědět, jak to vidí nově vstupující ze svého pohledu.

Děkuji za případnou odpověď.

 

 

 

Odpovědi:

 

 

 

autor: Raimund

http://www.totem.cz/goa.php?ot1=51&ot2=10695

 

 

Na Totem mne přivedla galerie. Líbí se mi na ní to, že jsou zapisovány poznámky+bodování a to, že jsou díla různých autorů viditelná pohromadě. Není tedy nutné procházet jednoho autora po druhém, potažmo prohlížet všechna jeho díla. Galerie je nabitá různými směry výtv. umění a každý si může vybrat.
Čtu na Totemu díla z poezie a píšu k nim poznámky včetně bodování. Přečtu, napíšu, oboduji a potom se podívám, jak reagovali jiní. To má pro mne velkou informační hodnotu. Upřesňuji si tak svoje postoje k poezii a názory na básnickou tvorbu.
Jestli jste k nováčkům tvrdí a dost jich odradíte? To se dá těžko posoudit. Když někdo pošle neumělou básničku, bylo by správné mu spíš poradit, než ho sprdnout. Pokud ovšem vezme radu jako radu. Na druhé straně si myslím, že ten, kdo píše z potřeby, se odradit nenechá. Osobně žádnou tvrdost nepociťuji.

Raimund.

P.S. Nějaký můj příspěvek může být uveden, pokud se bude hodit.

 

Stébelnice.

 

 

 


 

 

autor: přeje si zůstat anonymní

 

O totemu jsem se dozvědel na jednom Vašem autorském čtení, kde jsem také něco četl. Zatím jsem zde publikoval jen jeden příspěvek, hlavně proto, abych zjistil, jestli je to dílko lepší, nebo horší (dělá mi totiž problém určit kvalitu svých děl). Kdybys měla čas a vyjádřila se mi k němu, byl bych rád. Při vkládání příspěvku jsem měl problém s formátováním češtiny na Vašich stránkách, ale to je spíš pro vašeho administratora. Servr se mi celkem líbí, i když mě první kritikou trochu odradil.
Zatím ale nemám dost "ošahaný" zdejší chod věcí. Tak se Ti vyjádřím později. Mě osobně překvapilo, jak málo autorů děla poezii rýmovanou. Možná je to nynější trend doby.

 

 


 

 

autor: A.P.

http://www.totem.cz/goa.php?ot1=51&ot2=10468

 

Od TotEMu očekávám asi to, že

poznám nové autory krásných věciček,

ať už poezie, prózy, fotografií, atd.,

které by jinak mohly zcela uniknout

mým smyslům. Je to dobrá cesta, jak

předávat to, co vyprodukuju, lidem

známým i neznámým.
Líbí se mi otevřenost, se kterou ostatní

uživatelé mohou kritizovat nejen moje

příspěvky.
Snažím se vcítit do autorů těch dílek.

Některé znám i osobně a jsou to prímoví

lidičky, tak se snažím podporovat je v tom,

co dělají a dělají to setsakramentsky dobře...
Líbí se mi provázanost jednotlivostí, např.

když někdo napíše poznámku k mýmu dílku,

objeví se mi ona poznámka i ve složce

Poznámky jiných a nemusím ji složitě hledat,

jestli mi u toho a toho příspěvku náhodou

někdo něco nenapsal...
Publikování mi nevadí pod nickem, výběr

příspěvku nechám na tobě...

Blesk ze zamračeného nebe

 

Vešel do dveří

a pozdravil

Úsměv na obdiv vystavil.

Srdce již nebije,

ústa jsou němá,

jak jen to spojili

Adam a Eva?

 

Málo

 

Chtěls

všechno

nebo nic.

ti dala

celé své srdce

Nestačilo ti to.

Hodiny tikají

v rytmu srdce – nebo je to naopak?

Vteřina, minuta, …

den, týden, …

rok.

Zklamání jak kaktus

polyká kapky trpkosti.

Jak osamělá lavička

mezi

stromy.

A listy šumí dál…

 


 

 

autor: Malý princ

http://www.totem.cz/goa1.php?ot1=51&ot2=10349

 

Hned na začátek Ti musím odporovat v tom ohledu, že jste na nováčky příliš tvrdí - naopak mi to přijde docela fajn, když vás zajímá právě názor nás - nováčků a proto neváhám s reakcí na Tvůj, podle mého názoru, dobrý nápad.
Na TOTEM mě přivedlo jedno zvláštní přátelství se zvláštním člověkem a hned se mi tu zalíbilo. Po mém krátkém (zatím) seznámení se s TOTEMEM mi přijde, že se zde dokážu relativně rychle orientovat v přehledně uspořádaných sekcích, ale popravdě řečeno vše ještě prozkoumáno nemám, což je pochopitelné kvůli obrovskému množství příspěvků.
A co mě vlastně přivedlo k TOTEMU? Nevím - možná zvědavost, možná touha vyzkoušet něco nového, ale teď vím, že nemám čeho litovat. Možná mohou některé vaše reakce člověka odradit od dalšího publikování a vyjádření sebe sama, ale myslím, že to není vaše chyba, ale chyba toho dotyčného, který se vzdá.
Co by se dalo na TOTEMU změnit? Nevím, asi jsem tu přece jen dost krátkou dobu - zkuste se mě zeptat za nějaký čas - pak možná bude moje odpověď jasnější a kritičtější :)
Snad se Ti něco z toho bude hodit, i když zde ode mě není žádná konkrétní informace. Co se týče zveřejnění mého příspěvku - nic proti tomu nenamítám a můžeš jej zveřejnit pod mým nickem. Kdybys náhodou vybrala nějaký můj příspěvek - je to jen na Tobě, pro jaký se rozhodneš.
Ještě jednou děkuji za možnost vyjádření se k TOTEMU.

 


Cesta životem


Své myšlenky vrhám proti světlu,
na zdi se promíjejí obrazy mé duše
a já padám do nekonečného snu
dlouze, hlučně a přece tak tiše.

Jak poznat rozdíl mezi pohádkou a skutečností?
Víš to? Já tedy ne.
Stále tápu, všímám si zbytečností.
A život kráčí mimo mě.

Kde najdu cestu správnou?
Je vůbec nějaká?
Máme tu jednu rovnou,
ale mě láká ta klikatá.

 

 

 

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter