Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
8.číslo   
 9. 
   10.číslo

               

  
  
 
 

Strider se narodil roku 1975 v Praze, po gymnáziu vystudoval Fakultu dopravní ČVUT se zaměřením na provoz a ekonomiku letecké dopravy, kde nyní dělá doktorát. Hrál v brit-popové kapele Hypnoises a v současnosti pracuje v oblasti řízení letového provozu.

 

Tento stručný rozhovor jsme vedli po internetu.

 

 

Co tě přivedlo k Totemu a jaké jsi z něj měl první pocity?

 

Upozornil mě na něj kamarád, myslím, že tady tehdy začínal publikovat. Tak trochu jsem se styděl s něčím vylézt ven, ale na druhou stranu mě to strašně lákalo. No a Totem mi poskytnul možnost to zkusit. Samozřejmě mě asi nejvíc zajímaly reakce čtenářů, a proto stálo za to to tady zkusit. Taky jsem se potom nad svýma věcma znovu trochu zamýšlel a občas jsem něco i přepsal, upravil. Nevím jestli k lepšímu, ale snad ano.

 

 

Ovšem patříš zde k těm méně známým autorům - čím si to vysvětluješ?

 

Méně známý? No asi nejsem moc vidět na fóru a taky moc nepíšu poznámky k dílům, jednak bych mnohdy nevěděl jak hodnotit, to je takový můj postoj snažit se neublížit a potom na nějaké pročítání nemám v poslední době moc času. Dřív to bylo lepší, teď už většinou juknu jen na nejdoporučovanější věci nebo na oblast poezie - básnické slovo a tak.

 

 

Z místní prózy se docela vymykáš, kde bereš inspiraci pro psaní? Absurditou svých povídek se trochu podobáš Charmsovi - je to tvůj oblíbenec?

 

No četl jsem ho, už je to pár let, ale zaujal mě, to je pravda.K psaní jsem se dostal nějak od čtení autorů beat generation, vlastně nevím, jestli to spolu souvisí, ale snažil jsem se nějak napsat něco o svých pocitech. Ovšem takovým hlavním spouštěčem byla a je asi vždycky nějaká věc, třeba něco v televizi, co zaslechnu, kousek ...a najednou se to rozjede a doplní se zbytek. No a taky jsem se vždycky "snažil vypsat z deprese".

 

 

Publikuješ i mimo Totem, mimo internet?

 

Mimo Totem nic, aspoň zatím jsem nic nezkusil. Kdysi jsem se o to snažil, ale pak byla před psaním kapela. No, třeba se to zase otočí, uvidí se.

 

 

Kapela - kolik času jí věnuješ? Jaký styl hrajete?

 

Kapela už skončila, takže to už teď nění aktuální. Hráli jsme brit-pop, no, dneska už se asi řekne britskou hudbu, ale vlastní věci. Docela mě mrzí, že to skončilo, nevyšlo to asi hlavně lidma...

 

 

Promítáš do psaní třeba i osobní prožitky? Zabýváš se letovým provozem, přesto toto prostředí v tvých textech příliš nefiguruje..

 

Na Totemu jsou asi dvě věcičky o letectví, spíš se to tam nějak nacpalo samo, jako nějaká možná kulisa, ale třeba má větší význam, já vlastně fakt nevím. Ono je to všechno hrozně osobní... myslím, že za každou věcičkou je nějaký osobní... příběh nebo zlom? Já nevím, nějaká hrozně výrazná situace, něco, co mělo, třeba i jen zdánlivě, určitý význam...

 

 

Své povídky zde publikuješ s docela velkým časovým odstupem - píšeš tak málo a nebo jsi k sobě tak kritický a na veřejnost pustíš jen ty nejleší?

 

V poslední době opravdu píšu hodně málo, ale mám ještě něco, co jsem nepublikoval, tak to asi někdy zkouknu a přidám k ostatním. Jak jsem už řekl, asi jsem psal hlavně když mi nebylo zrovna nejlíp, a to už se teď moc říct nedá. V současnosti jsem vlastně hrozně šťastnej a psaní teď nějak nejde :o))

 

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter