Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 

undefined

nakladatelství
knihkupectví
café

undefined

 

 

 

Literární café a knihkupectví Fra

 

 


z nápojového lístku:

Káva Lavazza, 100% arabica; francouzská a
chilská vína; pivní speciály Duvel, Krieg, Hoegaarden Fruit, Guinness;
Single Malt Laphroaig, Talisker;

z programu:
literární večery, filmové projekce,
diskuze, jazz, blues, lounge, kompletní produkce nakladatelství Arbor vitae,
Baobab, Fra, Herrmann&synové, Julius Zirkus, Maxima, Mot, Opus, Revolver
Revue, Triáda a další;

z knih:
výtvarné publikace, dětské ilustrované knihy,
komiksy, literární a výtvarné časopisy, A2, Lidové noviny, Respekt; art
pohlednice, legendární diáře Moleskine; viz níže;

antikvariát. Slevy pro studenty.

adresa:

Café&knihkupectví Fra, Šafaříkova 15, Praha 2, gsm 608318028, cafe@fra.cz,
www.fra.cz, fra@fra.cz, spojení: metro I. P. Pavlova, Nám. Míru, tram. 6, 11, Bruselská,
po-pá 9-23, so-ne 13-23 h.

 


 

 



Tipy na knihy z nakladatelství fra. Novinky 2007.

 

Novinky 6. 4. 2007

undefined

Viola Fischerová

Předkonec

 

Poezie Violy Fischerové, dnes nesporně jeden z vrcholných zjevů současné české básnické tvorby, je výrazem autorčina intimissima, a přesto je prosta jakéhokoliv ženského sentimentu a okázalé sebeprezentace. Fischerové volný verš, oproštěný do nejúspornější podoby a mající vytříbený smysl pro zvukovou stránku, propůjčuje její tragické elegičnosti znak životní autentičnosti, jíž promlouvá každá skutečná poezie.

129 Kč, 76 str.

ISBN 80-86603-46-6, EAN 978-80-86603-46-9

 

 

 

 

 

 

 

undefined

Petr Měrka

Telekristus a Mentál

 

Vzrušující, divoké, šílené a vtipné mikropovídky zneuznaného mladého génia Petra Měrky „navazují“ na poetiku u nás dobře známého ruského spisovatele Daniila Charmse nebo Charlese Bukowského. Přenesené do českého prostředí jsou však i výpovědí o současném světě našich teenagerů, především těch z Valašska.

139 Kč, 134 str.

ISBN 80-86603-42-3, EAN 978-80-86603-42

 

 

 

 


 

undefined

Jonáš Hájek

Suť

 

Tak konečně zase jednou debut, v němž máme co do činění s autorem hotovým, s autorem, který neředí první sbírku publikováním netrpělivých a nedodělaných „náčrtků“... Jonáš Hájek si nenápadně (a vážně) hlídá svůj jazyk, neotřelý, ačkoliv prostý exkluzivit a násilností. Dokáže veršem „mlčet“ i ironicky trnout, především ovšem dokáže udržet v textu temperaturu osobního vzrušení a prožívání, která pak nedovoluje, aby se verše staly dekorací, byť umně předenou. Přirozeně nechává poezii její sílu vhlížet do skutečnosti, v tomto případě do skutečnosti zvláštně pomalé a jímavě obyčejné.

119 Kč, 56 str.

ISBN 80-86603-60-1, EAN 978-80-86603-60-5
 
 
 
 

 

     

Catherine Ébert-Zeminová

Bludný kruh

 

Vyzrálá novela mladé autorky, známé dosud především kritikami francouzské beletrie, je pozoruhodnou prozaickou sondou do lidské psychiky. Mnohavýznamový titul je metaforou hledání odpovědi na základní existenciální otázky a výpovědí o tom, jaké naléhavosti nabývají pro člověka, který se ocitá na hraně mezi duševním zdravím a duševní poruchou.

179 Kč, 176 str.

ISBN 80-86603-40-7, EAN 978-80-86603-40-7

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

Blanca Varela

Křídla na konci všeho

 

Blanca Varela (Lima, 1926) patří k nejvýznamnějším latinskoamerickým básníkům 20. století. Generačně se řadí do silné skupiny spisovatelů, kteří ve čtyřicátých letech minulého století působili v Paříži, kde si osvojili a tvořivě uzpůsobili moderní básnické postupy. Jejich nejznámějším představitelem je nositel Nobelovy ceny za literaturu Octavio Paz. Právě slavný mexický básník ji přiměl, aby začala své verše publikovat, a ve vzpomínce na společná léta v Paříži napsal: „Tehdy jsme všichni zpívali. A mezi těmi zpěvy zněl osamělý zpěv jedné peruánské dívky: Blanky Varely. Nejutajenější, nejostýchavější a nejpřirozenější ze všech.“

Blanca Varela dlouhá léta zůstávala ve stínu svých slavnějších kolegů, ale možná právě proto si dokázala zachovat naprosto svébytný hlas, vzdáleně ovlivněný jak surrealismem, tak orientální poezií. Její dílo není příliš obsáhlé, ale o jeho významu pro španělsky psanou literaturu dnes nikdo nepochybuje.

Vybral a přeložil Petr Zavadil.

189 Kč, 184 str.

ISBN 80-86603-44-X, EAN 978-80-86603-44-5

 

 

 

 

 

Výběr z dřívějších titulů.

 

 

undefined

Roland Barthes: Světlá komora. Poznámka k fotografii

Poslední kniha nejznámějšího francouzského sémiotika Rolanda Barthese (1915–1980) je pozoruhodný text o fotografii, v němž překračuje sémiotická východiska svých starších textů a fenomén fotografie se mu stává podnětem nejen k proměně metodologie, ale, a to především, k hlubšímu filozofickému zamyšlení. Světlá komora. Poznámka k fotografii (La chambre claire. Note sur la photographie, 1980) patří k základním pracím teorie fotografie, spolu s knihami Susan Sontagové, Johna Bergera, Viléma Flussera a dalších vyvolala na počátku 80. let nový zájem o fotografii jako kulturní fenomén. Přeložil a doslov napsal Miroslav Petříček. Fotografie na obálce Richard Avedon. Druhé, upravené vydání (ve Fra první). Brož., 124 str., 174 Kč. ISBN 80-86603-28-8.

undefined

Tomáš Pospiszyl: Srovnávací studie

V knize Srovnávací studie autor upozorňuje na rozdílnost zdánlivě podobných uměleckých děl nebo teoretických myšlenek, které sice vznikaly současně, ale na různých stranách železné opony. Ukazuje, v čem se lišili kritici Jindřich Chalupecký a Clement Greenberg, rozdíly mezi díly socialistického realismu a malířem Normanem Rockwellem, srovnává mírové manifesty Jana Lukeše, Vladimíra Boudníka a Milana Knížáka, přibližuje vztahy Jana Kotíka a Pravoslava Rady k Situacionistické internacionále a vyvrací mýty o východoevropském minimalismu. Resumé do angličtiny přeložil Jeff Buehler. Reprodukce na obálce Ján Mančuška. Brož., 180 str., 184 Kč. ISBN 80-86603-27-X.

 

undefined

Petr Borkovec: Vnitrozemí. Vybrané a nové básně 1990–2005

Rozsáhlý výbor poezie jednoho z našich nejznámějších básníků a překladatelů, v němž jsou obsaženy verše ze sbírek Poustevna věštírna loutkárna, Ochoz, Mezi oknem, stolem a postelí, Polní práce, A. B. A. F. a Needle-Book, jež byly autorem přehlédnuty a upraveny, i zcela nové básně, které jsou knižně publikovány poprvé. Borkovcovo dílo má velký ohlas nejen u nás, ale i v celé Evropě, a obdržel za ně mnoho prestižních ocenění. Doslov Justin Quinn. Reprodukce na obálce Olga Karlíková. Brož., 172 str., 182 Kč. ISBN 80-86603-25-3.

 

 

www.fra.cz & fra@fra.cz

  
     
   

Design by Váš WEB