Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
celej on
(muž)
Občasný
Na Totemu: 26734x
Napsat zprávu

...umělec dříve známej pod jiným jménem... ...chtěl jsem být o písmenko blíž k áčku...

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 
 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:V lednu je jak v máji... I bez tebe
celej on (Občasný) - 26.3.2008 > Soutěžící> Jo díky, ani jsem nečekal, že by si to ještě někdo přečetl. Nad koncem jsem taky dlouho uvažoval.  Nakonec jsem ho takhle možná zbytečně protáhl, opravdu z důvodu, aby čtenář nepřišel ještě o nějaké detaily a abych navodil atmosféru, že je to opravdu výsek z deník, který pokračuje dál
U příspěvku:Vzpomeň si
celej on (Občasný) - 26.12.2007 > Okomentuji to popořadě: První odstavec, působí děsně přihlouple a ubrečeně, druhý se ho pak snaží zachránit hlubokým smyslem... Ale marně.
Co to chce? V dechnout život a více zlidštit.
U příspěvku:Falešní
celej on (Občasný) - 30.10.2007 > Lamarski> Já nevím, ale mám z toho pocit, že autorka se zarputile snaží tvářit jako dítě. Jenomže už z podstaty - dítě si na dítě nehraje. To jím je. A to takové problémy nemá. Ani mi nepřipadá, že by Lola šla proti proudu, protože já si ten její názor velice zkráceně interpretuji jako "dospělí jsou špatní, já taková nikdy nebudu" Což je pro mě typická myšlenka každé nastávající generace (jedině hippies se to povedlo podle mě dotáhnout do konce). Když pak ale příjde opravdu ten čas, kdy si i Lola bude muset vydělávat a její život bude záviset jen na ní, tak časem možná zjistí, že je z ní stejná mašina jako jsou všichni ostatní dospěláci. Tenhle pocit má podle mě každý, ale do světa ho řvou jen náctiletí. Proto nevyzrálí. Ale v poho:) Já jsem taky skoro puboš... 
U příspěvku:Díra
celej on (Občasný) - 9.10.2007 > Dobrý! Nejen dobrý vynikající:)

Musím říct, že jsi to pěkně vystihla. Opravdu hezky rozepsaná momentka. Chytlo mě to, a ikdyž si postavy už nepamatuji, celkem jsem soucítil s umírajícím.

Možná mám dvě věci, ale spíš detaily: To že jedním tahem přeřízne provazy jsem viděl jen ve filmu, tak si tím nejsem jistý, možná je to ale fakt možné.
Začínáš o večeru a hvězdách a nejednou západ slunce. Já bych si vybral jen jedno, protože mě to mátlo. (nechci tady ani tak polemizovat jestli je to možné)

Dám déčko, aby se někdo podíval, a třeba oponoval mému názoru, že je to dobře napsané.
U příspěvku:Kristýnčiny dvanácté narozeniny
celej on (Občasný) - 16.9.2007 > g morr> to je pravda, a taky se s nimi zas tak často nevypisuji... ale třeba tady mi ten text za to stál
U příspěvku:Večeře pro osm
celej on (Občasný) - 13.7.2007 > Není to špatné. Hezky se to četlo.
Příběhy i když jsou trošku šablonovité - Ital = mafián a podobně působí to celkem svižně a zábavně.

takže celkově z toho mám fajn pocit, a myslím, že něco si z téhle povídky určitě ponesu delší dobou.

Stále tomu, ale něco chybí k tomu aby to bylo hodně dobré. Zkusím to naznačit.
Postavy se jazykem ani kulturou moc neliší. Každej je z jiného kouta světa ale všichni se chovají tak nějak stejně.
Rus, Ital i čínan jsou vesměs ti "zlí" a co s nimi dělá brit "hodnej" fakt netuším.
Nedělám nijak zvlášť do Korejské války, ale daleko víc se tam účastnili amíci, jo byla tam nějaká ta mezinárodní brigáda to je fakt ale někoho to může zmást. Navíc s číňany bojovali, to je fakt, ale zase to samé. Zajímal by mě proč si to napsal zrovna jako Brita bojujícího s Čínany?... jasně že to neni špatně, přesto...
A když už jsme u toho... divím se že čínský džentlmen v salónku seděl a nic nenamítal k příběhu jak kosil vlny čínanů.
Neni tam vysvětlený proč se scházejí a jak se poznali. Zas takové drama tam neprobí, aby stačila jedna scéna bez vysvětlení, kde se prostě odehrávají dialogy.
A právě tím to čpí - že jsi prostě chtěl napsat jak si čtyři chlápci poví příběhy.
U příspěvku:Člověk s neskonalou láskou ke svému okolí
celej on (Občasný) - 12.7.2007 > Lamarski> Sranda to měla být v první řadě:) Ale s tichým dozvukem, že takový lidi kolem nás jsou. Díky za přečtení a komentář.
U příspěvku:Člověk s neskonalou láskou ke svému okolí
celej on (Občasný) - 12.7.2007 > Lamarski> skoro nestojí za to číst:) Byl to takový nápadek... blbost. Ale rozproudilo to tady vody. Zkus si přečíst třeba Ondřejův sešup, tam by mě víc zajímal názor, ale zase je to dlouhé:(
U příspěvku:Návštěva
celej on (Občasný) - 11.7.2007 > Prvotina jo? Není to špatný. Celkem hezky rozepsaný nápad. Chtělo by to přidávat na jedno dílko víc a víc nápadů.

Nelibil se mi ten začátek - působil děsně šablonovitě, slohově. Začít popisem pro mě není nic moc. Navíc vyprávění divně přeskočí do první osoby, nebo se mi to aspoň zdá a první osoba pak používá stejné popisy. To bych asi chtěl dochytat.
U příspěvku:Patolog - pokr.
celej on (Občasný) - 11.7.2007 > Příjemné překvapení. Z první části jsem byl trošku rozpačitý, ale druhá mě fakt dostala. Vážně!

Je to už dávno, co jsi začala psát tenhle ruský epos, a přesto jsem si dal do souvislostí tu mrtvou v pitevně, což je fakt bonbónek. Úmysli policajta nakonec taky super.

Bohužel na Gatnika si z minula nepamatuji, takže tuším, že to bude mít pokračování, nebo bych prosil připomenout o koho jde.
Jak teď nad tím přemýšlím, daleko ráznější by bylo to ukončit "Kdo je sakra Gatnik", tak by to pro mě fungovalo i jako uzavřený příběh. Ta poslední věta je tam asi zbytečná.

Nevím jak to plánuješ dál, ale zatím se zdá postava patologa nesmyslně rozpitvávaná, když vlastně nehraje žádnou pořádnou roli - takže se asi máme taky těšin na jeho comeback ne?

A poslední detail- z nějakého důvodu se mi pořád pletly příjmení policisty a patologa, prostě jsem si nebyl jistý kdo je kdo. Nevím jestli to je tím, že začínají tak nějak podobně PO a VO nebo čím.

U příspěvku:Patolog
celej on (Občasný) - 10.7.2007 > Ahoj, utrhl jsem se:)
No ale abych ti k tomu mohl říct něco pořádného, tak bych to potřeboval přečíst celé.
Ale drobnost: hned na začátku máš "Takhle se to přece nesto." nestalo tam asi mělo stát.
U příspěvku:Aňa Kalčevská
celej on (Občasný) - 2.7.2007 > Lamarski>

já nějak nepochopil, že jde o sen. Jinak myšlenka to neni špatná, a tu jsem zvládl pobrat. Když ji takhle vyslovíš nahlas (že ne každá prostitutka se prostitutkou narodí), tak by mě zajímalo, které prostitutka se prostitutkou narodí...

U příspěvku:Aňa Kalčevská
celej on (Občasný) - 30.6.2007 > Přečetl a první část se mi líbila. Druhou jsem asi pořádně nepochopil. S tím pánem... takže nemůžu pořádně soudit ale příjde mi, že to byl nějaký okamžitý nápad, který si v první části pěkně nastínila a v druhé si to chtěla nějak ukončit.
Každopádně to může být ještě zajímavé, jak ty postavy propleteš a vůbec není na škodu, že třeba teď nechápu "pána". Prostě to dořekneš v jiné části nebo tak nějak.
Tvoříš tady úplnou rusáckou mytologii:)
U příspěvku:V lednu je jak v máji... I bez tebe
celej on (Občasný) - 30.6.2007 > Soutěžící> A důležité je si to občas přiznat:)
U příspěvku:V lednu je jak v máji... I bez tebe
celej on (Občasný) - 22.6.2007 > Soutěžící> Juj to jsem rád, že si to přečetla a líbilo. A jestli to byla fakt sranda, tak super!
Já si říkal jestli nemám skončit u vystupování z vlaku, ale nakonec jsem to ještě dopsal, protože jsem chtěl aby bylo jasné, že život šel dál.

Jinak na vzhledu mi záleží, takže povrchní prase budu:)
U příspěvku:Čajová cesta po perspektivách
celej on (Občasný) - 21.6.2007 > Lamarski> No tak to mám radost - ne z té husí kůže, ale že ses v něčem poznávala, a že to působilo živě.
U příspěvku:Čajová cesta po perspektivách
celej on (Občasný) - 20.6.2007 > Lamarski> No děkuji, že sis to přečetla. Vím, že to občas působí smutně, ale chtěl jsem aby to nakonec vyznělo v naději. Třeba takovou, že i když všechno důležité v životě pokazíš, jseš ošklivá jako Mao a stejně tak malá, tak stejně máš ještě pořád šanci a nesmíš přestávat.
U příspěvku:Muž s deštníkem ...mezihra
celej on (Občasný) - 20.6.2007 > Nad vraždou jsem nespekuloval to je pravda, ale ani jsem neviděl důvod, proč bych měl.
Oproti tomu jsem hodně přemýšlel o postavě novináře. Napsala si ji strašně divně a je plná paradoxů. Možná si to tak chtěla ale stejně. První odstavec jsem si myslel, že ten novinář přišel vyslýchat policistu a ono to bylo naopak. Řval a byl dominantní, což z něj dělá dost arogantního člověka. Až neuvěřitelně když uvážíme to, že ho chtějí zabít a on prosí o pomoc. Normální člověk by byl asi vystrašený k smrti. To si naznačila v té jeho nervozitě. Ale vůbec si nepopsala ten jeho vnitřní stav. To že řve a přitom má strach. U Inspektora popisuješ jak chtěl jit na oběd a tak, ale do hlavy novináře nenakouknem.

A další věc. U novináře, který píše o mafii v rusku, bych čekal, že to bude protřelý mazák. Místo toho nám servíruješ naivního bambulu, který idealisticky věří, že by ho měla policie ochránit. Stejně si říkám, že novináři v rusku představují třetí stranu té hry. Že ví co si můžou dovilit a mají taky nějaké esa v rukávu. Tenhle nemá žádná zadná vrátka, žádnou páku na někoho mocného, nikoho nedrží v šachu.

Pro mě čtivě napsané, parádní věc určitě by jí slušel i papír v tvrdém přebalu, ale nechce se mi věřit, že v tak propletené společnosti je novinář čistý jak lilie.
U příspěvku:Válka (skoro) jen jako
celej on (Občasný) - 12.6.2007 > původně jsem chtěl jenom nakouknout, ale chytlo mě to.
Celkem jsem se i bavil tou "nadsázkou" o vojácích a konec taky parádní.
U příspěvku:Čajová cesta po perspektivách
celej on (Občasný) - 12.6.2007 > Gabra> díky moc.

mělo to být o tom, že když něco pokazíme nakonec dostanem novou šanci. A můžeme to zkošet dokud nám to nevýjde.
U příspěvku:Lebensraum
celej on (Občasný) - 31.5.2007 > tak nevím, jestli to byl účel, ale mám pocit, že jsem naskočil do rozjetého vlaku... tohle je jako celé?
Takhle jak si to sem dal to působí úplně zbytečně.

Jinak "okna začala trpět zákalem večera", příjde mi to šněrované... a hned v první větě. Těšil jsem se na další perly, ale nic lepšího nepadlo. Jen možná "chuchvalce" pro mraky působí obhrouble a ty to celé píšeš uředním jazykem, něco jako Kafka (čemuž teda moc nevadím).

Máš tam pak dvě věty se stejným sdělením. Skoro bych řekl, že jsi je tam nechal, protože jsi byl hrdý na obraty. Ale popravdě, kdyby si jednu z nich smázl, tak to dějiny literatury přežijou.
"Novost čišela vzduchem. Dala se nasát při nádechu."

U příspěvku:NEMESSIS
celej on (Občasný) - 30.5.2007 > páni, tohle je asi první erotický text, který je psaný ve druhé osobě (ty). Jak to člověk čte tak si to bere osobně, protože ho ten text oslovuje... a díky tomu plno věcí působí směšně.
V textu rozhazuješ ďábelské slovní spojení (ledový spár vzrušení, Chvějící se řasy) a necháváš lidi ať se objímají bokama...
Navíc co je to Nemessis? Nemyslel si Nemesis? Schávlně jsem zalistoval ve své knížce o mýtech a o tom, že by chudák Nemesis byla upírka ani slovo... příjde mi to takové děsně účelové (Star trek: Nemesis, resident evil: nemesis)

Vrcholný zažitek bylo i vniknutí "tvého pyje do její pochvy". Nejdřív samé vzletné popisy a pak najednou suchý popis, jako když si přírodovědci dělají výpisky ze želví soulože.

Nakonec mi to nepříjde ani jako povídka, jako spíš rozvleklý popis situace. Klobouk dolů před tebou, protože já bych to měl problém popsat odstavcem a ty si z toho vytěžil celý text.
U příspěvku:Vincent
celej on (Občasný) - 25.5.2007 > Tomáš Nois> já mám zase problém vkládat text z mozilli...
U příspěvku:Oscilační paradigma magistra Erfeje
celej on (Občasný) - 23.5.2007 > Já to přečetl a ani mi ty souvětí moc nevadili. Bral jsem to jako takový pokus Joyce.
S čím jsem ale měl problém bylo to, že si se do toho snažil dát všechno, a já to vůbec nestíhal. Některé ty cynismy pěkné, některé otřepané. Přiroval bych to ke rvačce. Jedeš děsně naplno rána střídá ránu a já si ani nestihl všimnout kam si mě teď uděřil, protože už přilítla další a další. Což je fajn v rvačce a v ringu ale asi ne v textu.
U příspěvku:Vincent
celej on (Občasný) - 23.5.2007 > Já bych to rozhodně odřádkoval, už jen pro lepší přehlednost.
A pak mi hrozně nesedí tahle věc: „No posledně, co jsme se tam potkali, tak si mě seřval za to, jakej sem ti udělal trapas.“ „To jsem ti někdy řekl, Vinci?“
Jak popisuješ seřval a najednou neřekl... nějak mi to přišlo, když jsem to četl prvně jako úplně jiný kus dialogu. Nesedělo mi to za sebou. Nevím no.

A pak ty lidi kolem a najednou nejsou. Čtenář v dialogu moc nepozná, že ty lidi mezitím někam jdou. Je to celkem matoucí. To řešení typu "Tak dem" mi nepřišlo šťastné.
U příspěvku:Čajová cesta po perspektivách
celej on (Občasný) - 18.5.2007 > Balcarka> že by?
U příspěvku:Čajová cesta po perspektivách
celej on (Občasný) - 18.5.2007 > Balcarka> no to jsem rád, že ses začetla:)
Příště sem pro změnu šoupnu nějakou prchavku... ty sklízejí větší odezvu.
U příspěvku:Čajová cesta po perspektivách
celej on (Občasný) - 17.5.2007 > Balcarka> díky díky, a co gram chybku žádnou si nenašla? Tak to je pro mě vééélká pocta.
U příspěvku:Člověk s neskonalou láskou ke svému okolí
celej on (Občasný) - 14.5.2007 > ztratila> Já pro sebe taky nejsem žádnej spisovatel:) To bych nechodil na totem...
Tvojí kritiku - snažím se jí jen pochopit. Nic víc. Jinak já jsem člověk celkem dost nedůvěřivej... já naopak mám problémy s pochvalami... s kritikou mám aspoň tu jistotu, že na ní něco pravdy vždycky je.
U příspěvku:Kdybych mávla hůlkou a neexistovala
celej on (Občasný) - 14.5.2007 > Folëa> Díky za přečtení... jj na chyby se budu muset soustředit... nejnudnější část psaní:( Chtělo by to založit detektivní kancelář, která by je hledala.
U příspěvku:Nomi
celej on (Občasný) - 12.5.2007 > Jo tak takhle vypadá...
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter