Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
noa

Občasný
Na Totemu: 18422x
Napsat zprávu

Vzkaz ostatním:
vypsaná radost, dvojitá radost, - vypsaný smutek, poloviční smutek
nejdřív jsem pořád četla, pak jsem hodně překládala, a teď sem tam něco napíšu

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 
 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:šílená
noa (Občasný) - 25.9.2007 > ztratila> jsem furt mnohem víc autobio, než bych chtěla. vlastně vždycky začínám psát s představou "šťavnatý fabulace" a sklouznu k tomu salónu a slepování postřehů... babo, raď :-)
U příspěvku:šílená
noa (Občasný) - 25.9.2007 > ztratila> ale jakej je recept na psaní, když nechceš být autobiograficky sebepitvající, a přitom chceš, aby to bylo přesvědčivé?
to je strašně těžký!!! :-)
U příspěvku:Síť
noa (Občasný) - 24.9.2007 > ahoj kalais,
čtu nárazově, tak tohle je za posledních pár kousků:

intenziví dojem bublání - pod pokličkou zážitky, pocity, četba, teorie, chuť to všechno přetavit a vetknout vlastní tvar. energie, trochu naivita (to neškodí), hravost. Líbí se mi to jako ilustrace nějakého zrodu. Některá místa jsou skvělá (pro mě), ale pak ztratím nit souvislosti a už se nenajdu. Tak možná se to musí ještě chvíli tavit?

tady fajn např. kde všechen šepot věděl, která je správná atd. a maso už jde mimo mě
U příspěvku:Když se konce nesejdou
noa (Občasný) - 24.9.2007 > kanava a krepsilon a voňavé prádelníky
U příspěvku:šílená
noa (Občasný) - 21.9.2007 > MiKa> učiněn přípis... čím převedeno na zcela neliterární kolej - a otázka míněna vážně :-)
U příspěvku:jeden den
noa (Občasný) - 19.9.2007 > protěž> Dík!

nevyšlo :-)

v týhle povídce má skoro všechno reálný předobraz, (krom těch nočních dostihů) - i ta divožena je obšlehnutá z jedné fajn dámy, která takhle zasněně vzpomínala na nejrůznější kouty světa od Íránu po Kazachstán, ale já mám teď čerstvý dojmy z těch travnatých plání, tak jsem si je tam promítla (P. Hůlová promine :-)
U příspěvku:jeden den
noa (Občasný) - 19.9.2007 > veršoun> a já si pořád myslim, že ta kurzíva by mohla být odrazem něžné mužské duše - a doufám, že mi to tu nějaký chlap potvrdí

ženskou bych napsala jinak (mnohem drsněc :-)

ale to štestí a místo v životě, to jo, to jsem tak myslela a jsem ráda, že to vyznělo
U příspěvku:jeden den
noa (Občasný) - 19.9.2007 > ztratila> Ahoj!
a taky samozřejmě dík za soustředěný čtení a ochotu o textu přemejšlet a ještě to formulovat :-)

ad "životnost":

mám pro tu divoženu a cikány dvojí výklad (dvojí a lehce si protiřečící) - jednak jsou to vytržení z reality ujíždějící až do snu - výklad té ženštiny je první krok ještě jakž tak uvěřitelný, ale dva podivíni cválající hvězdnatou nocí na neosedlaných (!) koních, to už je spíš romantickej sen přetaženýho kantora s ubrečenou domácností než co jinýho.

a druhej výklad je zase takovej, že vyprávění té ženské je trochu lákavé - exotická divočina, kdežto cikáni, to je divočina hned za humny a Václav ví, že tohle pro něj neni. proto pak v kurzívě ten zoufalý výkřik po "hmatatelném potvrzení partnerského vztahu" (fuj, to je formulace)

ale tys tohle tou "neživostí" asi nemyslela - a já ti asi rozumim - a problém nebude ani tak v moralizování (hloubání, co je správné a co ne), ale mám potíž prosakováním "slohovky jedničkářky z první lavice" - myslím, že je to hodně v adjektivech (sklon k ustáleným učesaným slovním spojením, ze kterých krev neteče) - tos myslela? to nedokážu vymýtit... až se to povede, budu sama ráda :-)

ad vyprávění v textu:

myslela jsem na tebe, že se ti to nebude líbit. původní titul (a možná ho tam zas vrátím) Cizí příběhy v našich životech - byl trochu vysvětlivkou a omluvou. píšu to takhle ráda - je mi to pohodlný - ale mám na paměti, že s tim opatrně :-)

tak tolik asi... měj se!
U příspěvku:jeden den
noa (Občasný) - 15.9.2007 > stanislav> ahoj a dík!

já to opravím, akorát jak je text dlouhej, kdykoli provedu opravu, celý se to rozhodí nebo se usekne konec nebo se to vystředí apod. - zkrátka opravy jsou v tomto případě strašlivě otravná anabáze... ale provedu (dík za pozorný čtení)

ad kurzívy - vpodstatě jako brusinky na knedlíku nebo krajzlík na košili nebo háčkovaná dečka, co nahodíš, když setřeš prach apod "ženská záležitost" :-)
U příspěvku:jeden den
noa (Občasný) - 15.9.2007 > MiKa> mám potíže s "motivovaností" - často mi z textů trčej odbočky k něčemu, na co pak už nedojde. vím o tom, ale těžko to překonávám. když se snažím dolaďovat, text většinou ztratí všechnu šťávu.

bylo - nebylo vymetu

ad kurzíva - toť něžná duše hlavního hrdiny :-)

jsem ráda, že se ti to líbilo. dík
U příspěvku:Letní odpoledne
noa (Občasný) - 14.9.2007 > i tady jsem se pobavila - perfektný groteska, jen zfilmovat...
U příspěvku:kterak chlípník ostrouhal
noa (Občasný) - 14.9.2007 > já jsem se taky báječně pobavila :-)
U příspěvku:Otevřené vědomí
noa (Občasný) - 14.9.2007 > celý se mi to líbilo - a nejvíc otec, co přilétá v letadýlku chytitelném do ruky... velmi neliterárně pomýšlím na svého otce, který by přijel v nadživotním kombajnu nebo na Noemově arše apod., takže by bylo třeba uskakovat ve své nicotnosti :-)
U příspěvku:jeden den
noa (Občasný) - 14.9.2007 > maxima gali> tak to jsem ráda, že se ti původní název líbil - mně totiž původně dost nadchnul, ale jsem strašně tvárný materiál, tak když přišlo pár kritických ohlasů, nahlodalo mě to a tenhle neutrál je výsledkem.

Nicméně - chtěla bych udělat kolekci Cizí příběhy v našich životech. Mám ráda, když někdo někoho potká a ten mu něco vykládá, co je jiné nebo nějak inspirativní, takže mívám sklon k dlouhým vyprávěcím pasážím, čili se ten název ještě bude hodit - a bude-li při čtení pikantně mrazit, tak to bude super! :-)
U příspěvku:jeden den
noa (Občasný) - 13.9.2007 > mouchy vždycky sou, ale za názvem si stojim - lepší než "Setkání" nebo "Nástrahy letní noci" nebo "Vábení dálek" a hlavně je to alibi - jak jinak by se mohla ta mongolofilka tak dlouho vykecávat :-)
U příspěvku:Vytržení
noa (Občasný) - 11.4.2007 > moc krásná! zatíná do živého

zdravím

a mimochodem, vyšetřování se ti taky povedlo a že to asi byla makačka, co?
U příspěvku:zamilovat se
noa (Občasný) - 25.12.2006 > Václav Mráz> tak proto se říká nevěř informacím z internetu!ještě žes to dementoval, protože já od tvé poznámky tuhle mezeru velmi hrdě a velmi důsledně uplatňuju!

hezký svátky!
U příspěvku:Třebas krůpěj nahého potu. Přesněji, black birds flying across celozrnné pole, to abys věděl, o čem je život, za žhnoucích nocí s tou pravou ve stodole.
noa (Občasný) - 3.10.2006 > ... a ještě "válet se v poli" musí být strašně nepříjemné
U příspěvku:Třebas krůpěj nahého potu. Přesněji, black birds flying across celozrnné pole, to abys věděl, o čem je život, za žhnoucích nocí s tou pravou ve stodole.
noa (Občasný) - 3.10.2006 > Místy docela fajn svižné, přesvědčivé, sem tam rušivá okoukanost jako "slunce vysušilo mlžný opar", "koupit jí šátek a perníkové srdce", "nebesky hebká dlaň" apod... vlastně hned zpočátku zarazí a naladí na nedůvěru ta situace sedláků při žních - věřit či nevěřit?

ale zaujalo
U příspěvku:Film života
noa (Občasný) - 3.10.2006 > prospělo by vynecht všechna uvozovací "myslím" a "mám pocit" - to se jaksi rozumí samo sebou. Hlavně ale myšlenka končí, ještě než se rozjela. musíš chtít říct víc.
U příspěvku:Démon
noa (Občasný) - 31.8.2006 > hořké slzy v hojném počtu :-)

věřím, že může být docela zábavné tohle plodit
U příspěvku:když umírala
noa (Občasný) - 30.8.2006 > maxima gali> tahle věc je pro mě hodně živá - teď myslím literárně - je to hnusárnička, ale chci ji ještě rozepsat pro víc hlasů - poprvé mám dojem, že by mohl vzniknout trochu rozsáhlejší text a mám strašnou chuť ho psát. už tahle první část se vlastně psala sama, kus dokonce vstoje ve frontě - jakoby to už bylo hotové a stačilo zaznamenat - a doufám, že o nebude až tak temné jak by se zpočátku mohlo zdát.

dík!
U příspěvku:Když umíráme
noa (Občasný) - 29.8.2006 > výborně vystižená atmosféra, přesvědčivé dialogy, docela fajn symbolika s tím portrétem... navíc jsem to slupla jedním dechem. působí jako velmi ze života. hezký kousek.

chybí ti v textu pár čárek a máš chyby v ji-jí
U příspěvku:Smrt v zahradě
noa (Občasný) - 28.8.2006 > moc!!!
U příspěvku:jedna země - dva světy
noa (Občasný) - 15.8.2006 > dík

dej si na úvod nějakou mediální třešeň - zaujmout se musí hned, pak už stačí jen nepustit (což v tomto případě není problém)

a ať vyhraje dobrá vůle, zdravý rozum a lidi, nikoli šachisti
U příspěvku:( ), ( ), ( )
noa (Občasný) - 15.8.2006 > písňovka - Hrabě nebo hrábě? :-)
navíc teď zrovna cedí a je to skutečně, jak píšeš
U příspěvku:když umírala
noa (Občasný) - 14.8.2006 > ulicnice> tohle je na moje poměry miniatura - ale hodlám to napravit, přibude částečně se překrývající druhý hlas, který něco odhalí a něco ještě víc zamotá :-)
U příspěvku:Žal
noa (Občasný) - 11.8.2006 > možná jako rap s pořádným odpichem by to bylo docela účinné
U příspěvku:Sběr z popela jsem pila včerejší
noa (Občasný) - 11.8.2006 > plná překvapivě křehce krásných momentů
U příspěvku:Závěť modrých vlaštovek
noa (Občasný) - 10.8.2006 > právěžě jako by nic světoborného. takové mám ráda
U příspěvku:Blázen
noa (Občasný) - 5.8.2006 > vtipné, obrazné, neotřele zpracované - obzvlášť některé vidiny a asociační řetězce moc fajn. takové dětské - v dobrém slova smyslu


radím text trochu rozčlenit (větší mezery mezi odstavci), aby se líp četl.
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter