Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Cid
(muž)
Občasný
Na Totemu: 2706x
Napsat zprávu

Píši poezii se zaměřením na katolickou lyriku. Mám rád literaturu antickou a středověkou a z dvacátého století mi nejvíce vyhovuje literatura anglická. Mým koníčkem je filosofie a teologie

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 
 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Čtení povídek autorů z Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších v podkroví pražské Jindřišské věže, Vietnam
Cid (Občasný) - 29.6.2010 > Hlubší kritika?
Ale já o focení hovno vím.
Nicméně, co ty červené oči. Autor nemusí být nutně angorák:)
Světlo, stín a šum raději nechám stranou, prostřední na focení je tam pěkně blbé, zvlášť bez blesku. Ale myslím, že jediná opravdu velká chyba byla věta: "Autor má zájem o hlubší kritiku" :)
Krásné léto a budu se těšit na viděnou.
U příspěvku:Jindřišská věž v květnu 2010
Cid (Občasný) - 18.5.2010 > No, tak to leda:)))
U příspěvku:Jindřišská věž v květnu 2010
Cid (Občasný) - 18.5.2010 > rodokaps=romantický, historický příběh?
I Ty vtipálku:)))
U příspěvku:čmelák na květech borůvčí
Cid (Občasný) - 25.4.2010 > Správně borůvky. Jsem debil. Pamatoval jsem si, že jsem to fotil na brusinčí, taky jsem se mohl pořádně podívat na listy. Ale ty kvítky mě stejně fascinují.

Děkuji
U příspěvku:Když září usíná
Cid (Občasný) - 22.4.2010 > Moc vám děkuji. Vím, že mé fotky nejsou nic moc. U téhle se mi dokonce podařilo při nahrávání snížit kvalitu. Jste vážně hodní.:)))


Jirka
U příspěvku:krása a pravda
Cid (Občasný) - 22.4.2010 > Martine, opět mluvíš o něčem jiném. Ale takle se nedomluvíme. Já ti to nakreslím do louže od piva, až půjdeme do hospody. Tak to snad pochopíš:)))

Doubrou noc a krásný den

Jirka
U příspěvku:krása a pravda
Cid (Občasný) - 21.4.2010 > nevěřím v objektivní existenci ničeho:-)

Právě jsi přemýstil svou ženu ze světa pouze do Tvé mysli. No, já jí to neřeknu, ale být Tebou, tak to přední moc nerozmazávám.
U příspěvku:Medák
Cid (Občasný) - 16.4.2010 > ostrost by pravda mohla být lepším, ale vhledem k tomu, že mám čmeláky rád, tak 5
U příspěvku:Ze života hlodavce
Cid (Občasný) - 16.4.2010 > Je krásná. Veverky jsou nádherné. Jsou to má nejoblíbenější zvířátka. Také vím, kde jsi to fotil a z jaké akce jsi se vracel. Inu krása veverek je stálá již tisíce let, to ostatní se rychle mění.
U příspěvku:Ticho
Cid (Občasný) - 16.4.2010 > Krása. Ale je vidět jak jinak to člověk vidí. Ale vlastně mě napadá. Není to ticho před bouří? Nějak mi připadá, že to tam nepříjemně houstne.

Jirka
U příspěvku:Tiché stíny
Cid (Občasný) - 16.4.2010 > Teda já myslel tvýho formátu fotky upravovat nebude. Kupříkladu já zde mám pouze neupravené a jak je to špatně. Ale já se svým mejdlíčkem si na profíka nárok nedělám. Cit pro poezii ale veliký. To první fotka má pro mě větší hloubku, ta druhá je zas líbivější. Člověk nemusí moc přemýšlet.
U příspěvku:Plameňáci
Cid (Občasný) - 16.4.2010 > Krásný povrch hladiny.
U příspěvku:Fotky z Jindřišské věže,duben 2010
Cid (Občasný) - 16.4.2010 > Ano, bylo to hezké.
U příspěvku:krása a pravda
Cid (Občasný) - 16.4.2010 > Já, ale přece neříkám, že krása nemá rozměr subjektivní. Vždyť s tímto prožitkem se setkává stále. Dále tvrdím, že vnímání krásy je omezená. Člověk nedokáže pojmout do své mysli jiné jsoucno v jeho celistvosti. Proto je subjektivní krása omezená.

Co, ale tvrdím je, že subjektivní vnímání krásy se odvíjí od objektivní krásy a je dané přímo jsoucnem na němž partcipuje. Prožitek krásy, pak skutečně závisí na vnímací schopnosti každého z nás.

O tom, že vnímání krásy je přirozená schopnost nepochybuji. Jinak bych to ani nepsal:)) Přesto se od sebe prožitky trochu liší. Radost nad Pietou je jiná než radost nad knedlíkem. Nehodnotím, která je kvalitnější:))

Kritik zastupuje skupinu uživatelů. Jistě, není důvod proč to nepřipustit. Tvrdím ale, že skupina uživatelů reflektuje podobně objektivní realitu, jejíž reflexe je spojuje více než jiné.

Tedy jednou větou. Subjektivní prožitek krásy pozorovateli(ů), je nemyslitelný bez objektivní krásy jsoucna.
U příspěvku:Autorské čtení povídek v Jindřišské věži (15.3.2010),potápění, Adéla a Zlatý kamzík
Cid (Občasný) - 16.3.2010 > Moc krýsný večer. Ale nemohu se stále zbavit dojmu, že "Zlatý kamzík" je ve skutečnosti zubr.
U příspěvku:Noc romantikova
Cid (Občasný) - 19.2.2007 > Zmklni rakousko-uherský zjeve:))
U příspěvku:Několik poznámek k úvaze saltatrix Lopta zivota
Cid (Občasný) - 22.1.2007 > Ale není to tak zlé Raimunde. Tak velká hloupost to není. Hlavně pokud máš blízko k onomu vídeňskému kruhu. Děkuji za hezké reakce.
U příspěvku:Vyspievanie duše v karme a sugescia
Cid (Občasný) - 16.1.2007 > Sestřčko,

moc se omlouvám. Byl jsem nemocný. Tvůj článek jsem si se zájmem přečetl. Velmi se mi líbí důraz na zdokonalování se člověka. Osobně nevěřím v karmu, ale vlastně to nemohu s jistotou tvrdit, protože hinduistické pojetí duše je velmi odlišné od naší a nevím, zda je vůbec možné, aby to někdo nám evropanům přeložil.

Držím se proto své jednodruché teze, že člověk se má co nejvíce zdokonalit teď a zbytek nechat na....

Děkuji.
U příspěvku:Několik poznámek k úvaze saltatrix Lopta zivota
Cid (Občasný) - 15.1.2007 > Raimund. To je hodně levné, na základě slovního rozboru se zbavit problému. Ale necítím z toho náhodou Vídeňský kruh? Ale děkuji za názor.
U příspěvku:Několik poznámek k úvaze saltatrix Lopta zivota
Cid (Občasný) - 3.1.2007 > Saltatrix, já si Tvého díla velmi vážím, jinak bych o něm nediskutoval. Jistě, že vše nelze vyčíst pouze z textu. Proto se také ptám a chci vysvětlení. Jinak v Tvém díle jsou odvážné myšlenky a to je na něm cenné. Já se zase jen pokusil nastínit, kam mohou vést, když se domyslí. Ani můj "rozbor" není nijak ideální.



Chápat Georgiův výrok jako podobenství je zajímavé, nic méně právně na něm je hezky vidět, proč je řazen mezi objektivní skeptiky.



S postřehem tlumočení se stotožňuji. Je přírozené, že myšlenka přesahuje jazyk. Nadruhou stranu jsem přesvědčen, že nás to inspiruje k přesnějšímu používání jazyka. Mnohdy se více vyjádří třeba básní, ale filosofie má také své přednosti.



A teď to nejdůležitější.

ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK MILÁ SALTATRIX, SESTŘIČKO V HLEDÁNÍ PRAVDY.



Jirka



PS: Na článek se mrknu. Nemoc mě odstavila na 3 týdny od netu.
U příspěvku:Několik poznámek k úvaze saltatrix Lopta zivota
Cid (Občasný) - 3.1.2007 > Milá saltatrix,



pokud jsi to nepostřehla, nejedná se tady o kritiku Tvého díla. Naopak Tvé dílko chválím, chci jen hlubší promyšlení některých pasáží. Je to tak mnoho? A doporučuji neschovávat se autority. Není to vždy dobré.



Tebou doporučovaný článek je velmi zajímavý. A já se přiznám, že mystika východu není mou silnou stránkou. Tao-Te-Ting jsem sice četl, ale netvrdím, že pochopil. Pokud je Tvůj článek reflexí taoismu, je vše vpořádku.



Georgiův výrok, pokud je jeho, je naprostá hovadina. Dokážeš říci proč?



Jirka
U příspěvku:Několik poznámek k úvaze saltatrix Lopta zivota
Cid (Občasný) - 3.1.2007 > Raimunde,

dobrá pojďme diskutovat. Hejdánka neznám a nemám ani čas ho číst. Tobě bych také mohl literaturu, ze které vycházím já. Ale o to mi nejde. Pojďme se bavit o to mi jde. Tedy vezmi nějaký můj postoj a představ ho ve svém světle a já budu kontrovat. Souhlasíš?

S pozdrvem

Jirka
U příspěvku:Praha ženským objektivem
Cid (Občasný) - 19.12.2006 > Já bych nikdy nevěřil, že opisuješ. To je blbost. Je to věcné, možná suché. Na druhou stranu je to jen faktická pozvánka a o to jde. Vzhledem ke nevěcné kritice nemohu jinak. Prostě se neudržím.

Pa

Jirka
U příspěvku:Několik poznámek k úvaze saltatrix Lopta zivota
Cid (Občasný) - 19.12.2006 > Ale Raimunde,

proč ta skepse. Pokud by to tak bylo, nemá filosofie jako taková smysl, což mnoho lidí v minulém století s chutí tvrdilo. Paradoxně to byli lidé, kteří se filosofií živili.

Pak existovali lidé, kteří filosofii pozvedali. Kupříkladu Whitehead nebo Husserl. Jsou to protipóly, ale mají společnou vlastnost, kterou je poctivá filosofie. Také přeci primárně nehovořím o poznání, ale o bytí. Jsoucna jako taková pokládám za poznatelná. Ale to je úplně jiná kapitola.

Vlastně proč štěstí nepatří do poznání? Podle mě správná otázka.


Jirka

U příspěvku:Několik poznámek k úvaze saltatrix Lopta zivota
Cid (Občasný) - 18.12.2006 > No prikladom k tomu šťastiu a nešťastiu, patria do jedneho celku prezitkov, pocitov jednoducho do toho čo Existuje s pojmom svet-život.

O tom přeci nikdo nepochybuje. Já jsem se spíše zajímal o jejich vztah a zda je nutné, chápat je jako navzájem se definující pojmy.

Rovněž nikdo nepochybuje o tom, že se stav člověka, může pohybovat mezi štěstím a neštěstím. Jiná otázka je, zda to tak musí být. Zda štěstí automatiky tvoří neštěstí. Myslím si, že nikoli. A o to mi jde.

Nečlovek? ked analyzujes podrobnejsie protikladom muza je zena.. duchovno-hmota

To je hodně unáhlené. Jak muž tak žena jsou lidé. Tedy podstata je u nich stejná, myslím tím podstatu druhovou. Rozdílné jsou opět jenom akcidenty. Myslím, že to je hlavní důvod, proč si nerozumíme. Stále zaměňuješ podstatu a její řekněme přívlastek.

Navrhuji abychom si definovali slovník, jinak se nedohodneme.

Jirka

U příspěvku:Komentář k dílku Stvořitel a my od milovníka moudrosti romanna
Cid (Občasný) - 14.12.2006 > Zajisté ano, a.....? Pokud chceš nějakou myšlenku rozvést, vyvrátit, či podpořit tak do toho, prosím, o tom to je. Zatím jsi pouze řekla, že se domníváš, že jsem nějaký. Do diskuse nic moc.

Hezký den

Jirka
U příspěvku:Noc romantikova
Cid (Občasný) - 14.12.2006 > Jen tak mimochodem ztratilo, měl u této koniny autor zájem o hlubší kritiku, nebo ji prostě někomu věnoval a Tobě se to prostě nelíbí? Ať je jaká chce a netvrdím, že je dobrá, zamyslet by se měl nejen autor, ale možná i nade vše fundovaný kritik. Martine děkuji za obhajobu. Mě se ta báseň líbí i dnes. Právě proto že se v ní o nic nesnažím, jen si tak vylévám srdce. Nebo si peču sladký dort. Pro úzký okruh přátel. Je zajímavé, jak takovéto pochutiny pak hodnotí lidé, které na ně valstně nikdo nepozval.


Jirka
U příspěvku:Komentář k dílku Stvořitel a my od milovníka moudrosti romanna
Cid (Občasný) - 13.12.2006 > ztratila> Chápu, že se Ti forma nelíbí. Na druhou stranu to není normální dílo. Je to rozbor a výzva k diskusi, která asi nebude přijata, protože se autor většinou baví pouze s lidmi, kteří mu říkají, jak je dobrej. Jenomže ve filosofii běží i o jiné věci. Mě třeba zajímá jak má romann definované pojmy. Pak se totiž můžeme lépe bavit.


Možná je romann lepší filos než já. Pokud mi to prokáže, rád to přijmu a budu se od něj učit. Ale prokázat a odpovědět to je, oč tu běží. A co se tu opravdu nenosí.


Jirka
U příspěvku:Noc romantikova
Cid (Občasný) - 13.12.2006 > Milá ztratilo. Do časopisu jsem toto dílko vybrat nemohl. V době jeho vložení jsem dávno nebyl redaktorem, nehledě k tomu, že vlastní dílko (to máš velmi ráda :))) )bych takto nikdy nepropagoval. Ale to je jedno. Asi je to fakt hrozné. Nebo není a taky dobře.
U příspěvku:Božská Lisa G. a holotropní dýchání
Cid (Občasný) - 8.12.2006 > Přibližujete se k Bohu, nebo se stáváte Bohem? Druhá věta může být dost rohatá.:))) Mějte se hezky.

Jirka
U příspěvku:Jen málo mých básní se líbí
Cid (Občasný) - 7.12.2006 > Velmi upřímná zpověď. Jsem chlap, takže mi určitě hodně uniká, ale líbí se mi to pro svou expresivnost. Určitě by to chtělo více propracovat, jenomže nevím, zda je to u takovýchto věcí vůbec možné.

J
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter