Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Forma života
RADU (Občasný) - 16.9.2010 > celulosa> ...něco konkrétnějšího by nebylo...?
U příspěvku:Návštěvnící
RADU (Občasný) - 11.8.2010 > Mishka> ...výrazem darkart nazývámé temné umění,ale i digitální koláž nebo fotomanipulaci...
to že by jsi to do darkartu nezařadila pobavilo zase mě...nic ve zlém
U příspěvku:Návštěvnící
RADU (Občasný) - 10.8.2010 > Mishka> ...co člověk to názor,jistě by se to dalo udělat tak jak to popisuješ a ještě nespočetně jinak...svítící žlutozelené prvky na rukou byl záměr a pokud se zdají jako prvoplánové je to tvůj názor...
tohle a podobné věci se dají těžko hodnotit jako klasické výtvarné techniky...práci to nedalo takovou jak to možná vypadá ,ale bylo to né jedno odpoledne...
jinak nevím co je tak k pobavení na slově darkart...i tak dík za názor
U příspěvku:Kořeny
RADU (Občasný) - 9.8.2010 > Mima> ...kuličky mají barvu terakoty
U příspěvku:Portrét mladé ženy
RADU (Občasný) - 15.2.2007 > Trochu nesedí velikost oka...
U příspěvku:Dívka VI.
RADU (Občasný) - 15.2.2007 >
U příspěvku:Neviditelné slunce
RADU (Občasný) - 15.2.2007 > Jako vždy originální,nápaditý,ale dle mého názoru máš lepší práce...
U příspěvku:...
RADU (Občasný) - 15.1.2007 > Anatomie je sviňa,ale snaha se cení...
U příspěvku:Humanoidi
RADU (Občasný) - 12.1.2007 > Omylné šmouhy jsem si všiml až po vložení do galerie a nechtěl jsem to i s příspěvky už mazat...
U příspěvku:Mokřiska
RADU (Občasný) - 27.12.2006 > Foto nic moc je to ofocená fotografie 13×9.
Lépe už to nevyfotím,protože už obraz nevlastním...
U příspěvku:U moře
RADU (Občasný) - 15.12.2006 > ...co to je ten linorit? to se ryje do linolea?

Linoryt.
Linoryt je grafická technika zařazená do skupiny Tisku z výšky. Znamená to, že vyrytá plocha zůstává bílá (v barvě papíru a netiskne se).
Postup:
zakoupíme linoleum korkové, gumové, já používám PVC. Lino by mělo být co nejsvětlejší a bez vzorku.
uřežeme lino o pět centimetrů větší než je předpokládané dílo.
nařezané lino přitlučeme hřebíčky po okrajích na rovnou dřevěnou desku (nejlépe rýsovací prkno).
přepauzujeme kresbu.
Postup:
na kresbu položíme pauzovací papír a nejměkčí tužkou (6B) kresbu obtáhneme.
lino před pauzováním přebrousíme water skelným papírem s trochou mýdla.
zrcadlově obrátíme na lino a co netvrdší tužkou kresbu na obrácením pauzáku obtáhneme tak, aby se obtiskla na lino.
kresbu na linu fixírkou nastříkáme fixačním roztokem (třeba kalafuna rozpuštěna v lihu ap.) aby se pod rukou později nerozmázavala.
vezmeme linorytová rydla a vyryjeme (odstraníme) plochy, které se nemají tisknout.
před tiskem natřeme lino terpentýnem a necháme hodinu stát, pak přebytek setřeme hadrou.
Tisk.
Budeme potřebovat tabulku skla asi formátu A3, dva gumové válečky, terpentýn, tiskařskou barvu, špachtli, štos papírů, hadr na utření.
Postup:
na sklo vytlačíme z tuby olejovou tiskařskou barvu a podle potřebí ji naředíme terpentýnem a utřeme špachtlí.
válečkem čast barvy rovnoměrně rozválíme.
zmazaný váleček přeneseme na lino a po linu poválíme. Tento krok několikrát opakujeme až se nám zdá, že lino je důkladně natřené.
na natřené lino položíme list papíru a druhým, suchým válečkem několikrát přejedem. Zapojíme do tohoto kroku celou váhu těla.
papír sejmeme a máme-li v tu chvíli dobrou konstelaci planet, potom je tisk kvalitní.
krok 2 až 5 opakujeme 200 krát, což je maximální přípustný počet tisků z jednoho lina.
necháme volně rozložené, nebo pověšené na prádelní šňůře aspoň dva dny schnout a pak můžeme tisky očíslovat a parafovat.
U příspěvku:Maska
RADU (Občasný) - 15.12.2006 > Je to takový první pokus se dřevem.Ač na první pohled to vypadá jednoduše a dost typicky,ale vyrobit z kusu dřeva něco co se podobá něčemu není zase tak jednoduché jak by se mohlo zdát.
U příspěvku:Modrá ulice
RADU (Občasný) - 15.12.2006 > Vyšší lampy než domy není vtip,ale byl to záměr.
Podle mě je horizont předěl mezi oblohou a zemským povrchem nikoli vrchol kopce jak uvádíš.Perspektiva oken se zdá v pořádku a u některých směrů umění tyhle věci nejsou tak podstatné...Ve skutečnosti lépe vynikne barevnost i plastičnost práce než na foto.
U příspěvku:Ranní mlha
RADU (Občasný) - 12.12.2006 > ... čím viacej na to čumím tým mám viac pochybností človeče, dúfam, že to nieje foto-malba, resp. fotka plus niečo s malbou a vzniklo z toho toto?...

Je to malba tabletem nic víc...
U příspěvku:Bez názvu
RADU (Občasný) - 9.12.2006 > Zdenu Fibichovou neznám a podobnost nevylučuji,ale přesto trvám na tom co jsem napsal.
U příspěvku:Kyselé zakousnutí
RADU (Občasný) - 9.12.2006 > Nejvíce mě dovedou pobavit ti kritici,kteří schovávajíc se pod nic neříkající přezdívkou nenajdou ani dost odvahy aby se pod svůj názor podepsali...natož aby se vyjadřovali slušně.
R.Dubový
U příspěvku:Strom života
RADU (Občasný) - 9.12.2006 > Nic ve zlém,ale trochu slušnosti by neškodilo...
U příspěvku:Bez názvu
RADU (Občasný) - 8.12.2006 > .... jakkoli je to ne moc původní...
je to můj původní vlastní nápad jako všechny ostatní práce kombinovanou technikou zde vystavené.I odporné věci mohou působit zajímavě až provokativně a o to tady šlo.
U příspěvku:Big CHlebowski
RADU (Občasný) - 8.12.2006 > Nevím sice kdo je Big CHlebowski,ale anatomie postavy se mě nějak nezdá...krk,obě nohy,pravá ruka...stejně tak kresba v levém horním rohu působí rušivě pokud nemá nějaký význam...
U příspěvku:Ptačí svatba
RADU (Občasný) - 8.12.2006 > Rušivému umístění stromu nad ocas jsem si vědom.Kompozičně by to bylo lepší pokud by ocas překrýval kmen stromu a tak navodil dojem prostoru,ale hůře technicky proveditelné...Z foto to není tak patrné,ale strom i ostatní objekty jsou ze dřeva a vystupují pět i více centimetrů do prostoru.
U příspěvku:Města 3x42/81
RADU (Občasný) - 8.12.2006 > Souhlasím s názorem co napsal... Nikkarin...,jsou práce více a některé méně povedené,ale spíše bych to chápal pokud by tam byl podpis některého světově uznávaného autora...
Jinak zajímavé pojetí města i když by stačilo v jednom provedení.
R.Dubový
U příspěvku:Bez názvu
RADU (Občasný) - 8.12.2006 > Díky za názor i takové pocity může dílo vyvolat v divákovi...
U příspěvku:Strom života
RADU (Občasný) - 6.12.2006 > ... Bez těch "aplikací" vyčnívajících by to bylo půvabné...
vyčnívá strom,květiny,pták i ovoce proto je to plastika,prostorový objekt... a tak to bylo i myšleno.A sundat jde všechno,ale už nejsem majitelem tohoto díla.
U příspěvku:U moře
RADU (Občasný) - 6.12.2006 > Já žádný nepoměr postav nevidím.Nejblíže je sedící muž v klobouku,potom nalevo žena s čepicí dále postava nesoucí prkno(může být i dítě),uprostřed muž objimající ženu a postupně to jde až k moři.Nevím co myslíš tím,že nerovností je tam víc...A matoucí výřez- je tam vidět kousek okraje tisku,který by napravil ořez fotografie.
U příspěvku:Autorova fantazie
RADU (Občasný) - 6.12.2006 > Umění může i provokovat zvoleným námětem pokud je provedeno s vkusem a citlivě.A protože je to fantazie a každý ji máme jinou, každý taky reaguje podle té své...jinak motýlci jsou ze dřeva.
U příspěvku:U moře
RADU (Občasný) - 6.12.2006 > Co myslíš tím - dost strohé...
vyjádřit se touto technikou není zrovna jednoduché a kdo někdy technikou linorytu něco dělal ví o čem mluvím...a pohoda na pláži kdo by ji neměl rád.
U příspěvku:Strom života
RADU (Občasný) - 6.12.2006 > Výrazný ptáček a ovoce byl záměr.Je to plastika,prostorový objekt z foto to není tak patrné.
A snový námět proč ne...může být.
U příspěvku:U moře
RADU (Občasný) - 6.12.2006 > Deka tam je a hned tři a barevně je to záměrně v jedné barvě.
...(no a poměr nekterých postav i vtipný bacha na to)...
jako na co bacha - nemohl by jsi to trochu upřesnit...
U příspěvku:Strom života
RADU (Občasný) - 6.12.2006 > Materiál je dřevo,tmel,olejové a nitroceluózové barvy. Nic víc...a potom už jenom vlastní nápad.
U příspěvku:Biomoucha - noid
RADU (Občasný) - 6.12.2006 > Zajímavé a originální nápady v kombinaci s použitým materiálem.Pokud to jsou tvoje vlastní nápady máš můj obdiv,ale kdo to přizná že se někde jinde neinspiroval...
Jinak hodně takových nápadů do další tvorby.
U příspěvku:Představa nebo skutečnost
RADU (Občasný) - 5.12.2006 > Díky všem za názory a připomínky.S tabletem se teprve seznamuji a hledám možnosti své i hardweru a softweru.
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter