Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Naděje umírá poslední
Zbloudilý (Občasný) - 15.11.2005 > Hodně štěstíčka. A víry nejen v naději.
U příspěvku:Teorie relativity
Zbloudilý (Občasný) - 15.11.2005 > Díky za ohlas. Nepsal jsem to na efekt. Skutečně ne. Ani jsem si to nějak nezpracovával. Víš, tu depku nemám z televize ale ze svých vlastních myšlenek. Vždycky se zamýšlím nad tím, jak bych se asi zachoval a bohužel, často, a to sebekriticky přiznávám, nenacházím odpověď. Krásný den Ti přeju.
U příspěvku:Jsem skoro krááál
Zbloudilý (Občasný) - 14.11.2005 > Radši to nepiš moc nahlas nebo se toho chytne někdo v parlamentu a máme to tady. Krásný den a díky.
U příspěvku:Jsem skoro krááál
Zbloudilý (Občasný) - 13.11.2005 >

Snažím se po světě chodit taky s ůsměvem. Vždycky ráno si ho natáhnu a večer mám co dělat, abych ho sundal. Tyhle úředníky nelze cvičit zhora uvedeným způsobem neb se jedná o takzvaný jednorázový akt. Čili dalších deset let je neuvidím. Jinak si ale beru rady shora uvedené k srdci neoť i v mém případě existují úřady, kde jsem poměrně častým hostem. Díky za rady.

Jednu radu mám také. Dal mi ji kdysi kolega v práci. Byl o hezkých pár pátků starší než já. I přesto jsem ho nepovažoval za senilního. Ten kolega mi řekl, že jednou vyrostu do věku, kdy se mi budou líbit nejen mladší nebo stejně staré ženy ale i ty starší. A až do toho věku dorostu, pak se mi teprve otvírá sexuální svět neomezených možností. Nehaň čtyřicátnice neb nevíš, kdy uvízneš v náručí některé z nich. Dík a hezký den

U příspěvku:Jsem skoro krááál
Zbloudilý (Občasný) - 10.11.2005 > Já si na ochotu taky nikdy nestěžoval. Ale je fakt, že je jí jako šafránu...
U příspěvku:Znamení osudu
Zbloudilý (Občasný) - 10.11.2005 > rádo se stalo
U příspěvku:Jsem skoro krááál
Zbloudilý (Občasný) - 10.11.2005 >

Také vím, že to není dovolená. Ber to jako nadsázku. realitou zůstává ž v okrese Boleslavském nebyla hlášena žádná chřipková epidemie a že trocha ochoty od našich zaměstnanců (my si je platíme) by neškodila. Jsou to zkušenosti z jednoho detašovaného boleslavského pracoviště. Na druhou stranu jsem zažil příjemné jednání třeba na živnostenském odboru i jiných pracovištích kde moji zaměstnanci (chápej, úředníci) pracují.

Takže v globálu, toto byla z mého pohledu vyjímka ale o to víc si zasloužila zaznamenat.

U příspěvku:Znamení osudu
Zbloudilý (Občasný) - 3.11.2005 > Lamarski> Mě ta slova taky nešla dohromady ale pravděpodobně o něco zakopla. (Klacek pod nohou?) Každý v životě něco neseme. Celý život vlastně neseme.... :-)
U příspěvku:Znamení osudu
Zbloudilý (Občasný) - 3.11.2005 > Všechno je pomíjivé. Bylo to dílo okamžiku. Osud.....
U příspěvku:Malý král
Zbloudilý (Občasný) - 2.11.2005 > Roznětka! :-)
U příspěvku:ŽELVÍ KRUSTA
Zbloudilý (Občasný) - 2.11.2005 >

Hlubší kritika? Do jaké hloubky duše by se člověk musel dostat, aby odhalil prapůvody inspirace k tomuto článku? Tedy Václave, nebudu kritizovat něco, čemu nerozumím. Jedno vím jistě, jsi bezesporu osobnost s určitými avantgardními rysy. Malinko z Tebe vyznívá sebestřednost ale to je problém nás všech. Tvá díla obecně zaujmou nápadem, okamžitou akcí a některá i hloubavostí. Jiná švihem. Ale je to, jak jsi sám nazval, dvojí kódování a proto víc k Tvé próze ani poezii napsat nemohu. Nedosáhnu ani na Tvé výšky ani na Tvé hloubky. Takže nemohu kritizovat. Jen mi dovol citovat z Tvého mnou velmi oblíbeného díla:

 

Je třeba si uvědomit, že většina literárních děl má více vrstev. Právě na čtenáři a jeho schopnostech mnohdy záleží, kolik takovýchto vrstev dokáže odkrýt. Čtenáře si tak můžeme rozdělit na čtenáře běžného a čtenáře elitního. Běžný čtenář přijímá to co je napsáno, interpretuje na základě prvního dojmu, za pomocí nejběžnějších významů či konotátů. Čtenář elitní je schopen dešifrovat odkazy, které autor do svého díla vložil, je schopen přemýšlet ve více rovinách, protože je díky své čtenářské zkušenosti obeznámen se stejným základem, z něhož autor čerpal. Ovšem skutečně kvalitní dílo by mělo uspokojit oba tyto typy čtenářů, mělo by fungovat v obou vrstvách. To dokázal právě Umberto Eco ve svém románu Jméno růže. Tuto knihu můžeme vnímat buď jako historický román s dobrodružnou zápletkou a nebo při čtení, pakliže jsme schopni vnímat jeho intertextovou ironii, dosáhnout zážitku mnohem hlubšího*.  Podstatné je, že uspokojení nad touto knihou skutečně naleznou oba zmíněné typy čtenářů, což je ideální případ. Většinou však bohužel dochází k jiným situacím, které u internetové tvorby můžeme, díky možnosti okamžité zpětné vazby, snadno pozorovat. Při popisu takovýchto případů (tj. onoho základního modelu – bold) svůj záběr zúžím pouze na internetovou poezii........................... konec citace.....

 

 

Jen poznámku: malinko mi to tu zavání jakýmsi intelektuálním rasismem.

 

Ale závěrem, piš, nechá se to číst. Krásné a úspěšné dny Ti přeji. A protože vím, jak lpíš na doporučeních, Mohu vřele doporučit ctěné čtenářské obci. Dávám pět bodů.

U příspěvku:Katedrála a pomníky
Zbloudilý (Občasný) - 1.11.2005 > Dobré ráno, nevím, jaká kritéria jsou zde stanovena pro pojem výrazné či méně výrazné. Navíc nikdo z nás, nevěděl a neví, jaká kritéria jsou zapotřebí pro doporučení článku. Pokud tento článek pronikl do hitparády, pak se omlouvám neb to je věc, kterou jsem po něm určitě nechtěl. Jestli že děvčata a chlapci doporučily tento článek, pak jen proto, že tam existovalo tlačítko na doporučení. Místo doporučení tam zadejte třeba TOP, nebo Hitparáda totemu. Aby bylo jasné že se hlasuje. A ne doporučuje. Věř mi že hlasování o popularitě asi u prózy není to pravé ořechové. Ale přizpůsobím se a pro příště jim zakazuji jakákoliv doporučení. A propos, Tebou vybrané citace jsou silně vytržené z kontextu. Měj se krásně a přeji Ti úspěšný den.
U příspěvku:Katedrála a pomníky
Zbloudilý (Občasný) - 31.10.2005 > A ta druhá verze zní, že jsem se pravděpodobně pokusil obohatit. Nebo tak něco. Aha.
U příspěvku:Katedrála a pomníky
Zbloudilý (Občasný) - 31.10.2005 > Co je zlé naq vnitřních pocitech a jejich vyjádření? Učil jsem se nesoudit jiného na jehož místě jsem nebyl. Ti lidé o kterých píšeš jsou skuteční z masa a krve. Odpust, možná jsem se provinil tím, že jsem jim řekl, aby se podívali na můj článek. Máte tím pádem pět nových členů krom mě. Ale to neřeším. Vyjádření vlastního názoru, věřím ještě není zakázáno. a že se někdo odhodlá, vést diskuzi mimo jiné i přes volně přístupný portál... Možná by stálo za úvahu ho zpoplatnit. Ale k tomu, proč jsem psal to co jsem psal. To skutečně byl tak silný pocit, že se musel dostat ven. Odpusť mi to.  
U příspěvku:Katedrála a pomníky
Zbloudilý (Občasný) - 30.10.2005 >

Křtěný nejsem a tak asi nejsem ani křesťan. Ačkoliv, jsem součástí celé civilizace která si říká křesťanská tak asi trochu křesťan budu. Věřím v Krista.a v to, co hlásal. On skutečně nepotřeboval chrámy k tomu, aby lidi přesvědčoval, jak je jedinečný. On vlastně ani nechtěl nikoho přesvědčovat o své jedinečnosti a vyjímečnosti. Miloval lidi a to mu stačilo ke štěstí. Pomáhal lidem a to mu stačilo k seberealizaci.

Kdyby církev neměla Krista, musela by si ho vymyslet. Jako fangli. Jako vějičku, jako symbol, kterému se sama zpronevěřila. Myslím si, že církev je sama jedním z hlavních viníků stavu současné morálky. Přetvářka, fízlování.... Nevidímk rozdíl mezi církví a komunisty. Alespoň v tomto směru. Krásný příklad je farář z Hoštic. Od pana Trošky. Podporuje drbny proto, aby věděl co se kde šustne...

A tak asi ani nejde o to, jestli jsem či nejsem křesťan. Spíš si myslím že jsem. A kovaný. Jde o to, jakou reklamu a jaký marketing poskytuje Křesťanství sama církev. Papež Jan Pavel II. Byl vyjímkou. Spousta kleriků ho trpěla se zatnutými zuby. Měl jistě konzervativní názory, ale byl o nich přesvědčen! A navíc, ve stopách Krista dokázal šířit lásku a porozumění. A to se bohužel nedaří zaslepencům a nadutcům ve většině církví a náboženství. Nejhorší reklamu svému produktu pak dělají lidé typu poslance Karase. To je jako ta tvoje věřící dáma zastupitelka. A věř nebo nevěř:-))) to jsou ti, co dávájí na odiv že jsou věřící všude to vykřikují, vnucují své názory a zapškle nenávidí všechno, co neodpovídá jejich názorům a představám. To nejsou křesťani ani křesťánci. Nemají s ideou Křesťanství nic společného. Křesťan nemůže a nechce nenávidět. Křesťan miluje. A tím pádem a na závěr, nežijí podle desatera. V desateru je jedno přikázání které porušují každý den. "Miluj bližního svého". Já to doplním citací z fantastického filmu Mella Gibsona Umučení Krista: Miluj bližního svého, miluj i své nepřátele protože zač by tě potom měl Pán odměňovat? Takže církev asi není křesťanská a Tvoji křesťánci asi nejsou křesťanští a moji pánbíčkáři asi nejsou křesťanští. Na druhou stranu nechci je soudit. Ani sám Bůh nesoudí člověka dokud nenastal jeho poslední den. A co se týče mě, chci být dobrým křesťanem. Snad se mi to aspoň trochu daří. Krásný den ve spolek

U příspěvku:Alfa i Omega
Zbloudilý (Občasný) - 29.10.2005 > Jako zábavná próza skvělý. Memento, fantastický. Pointa? Nesprávná. Ale to je o tom, mít svůj názor. Bůh je! Nezemřel a nechlastá. Jen to není ten dobromyslný stařeček na nebesích. Bůh je láska k lidem, k přírodě, k životu. Bůh je víra v sebe i lidstvo jako takové. Když se chceš modlit, modli se k sobě. Věř sobě a miluj sebe. Bůh nechlastá, není ani slabý. jen se ho snaží umlčet nová víra, nová náboženství. Peníze, moc, konzum, necitelnost a sobectví. Nazvi si to náboženství jak chceš. Ale Bůh nechává na každém z nás rozlišit co je dobré a co ne. Každý jsme součástí jednoho Boha a jeden Bůh je součástí nás všech. Ale jinak, Je to fantastický a už jsem si to s Tvým dovolením připravil k tisku. Bůh je totiž i sranda a úsměv. A díky za ten úsměv který jsi mi věnoval svým příběhem. Tak už nebuď malověrný neb věz, že malověrnost je slabá víra v sebe sama. Amen pravím Ti. :-))))
U příspěvku:Katedrála a pomníky
Zbloudilý (Občasný) - 28.10.2005 > Přečti. A dík za doporučení. Stojí, nebo nestojí... Jardovi v zimě bude určitě krušno takže o nějakou pomoc bude stát. A ta druhá strana? (tak jí pojďme říkat třeba Jirka). Ten přeci taky stojí o to, aby se nebál vystoupit ze svého auta, aby se nemusel štítit přejít chodník nebo kolem zastávky... asi má každý v sobě důvod proč "o to" stát. Jen si ho musí najít. Paradoxem je, tedy aspoň v naší zemi, že to byli třeba ještě před pěti lety kamarádi a teď se jeden štítí druhého. Paradoxní a smutné.
U příspěvku:Katedrála a pomníky
Zbloudilý (Občasný) - 28.10.2005 > Teee> Hm, tak to asi nepůjde. Ale co třeba někdo, kdo má dost peněz na spoustu životů? Není on vlastně taky svým způsobem postižený? Rozumíš tak jako ode zdi ke zdi. Jeden, o všechno přišel a druhý všechno získal. Díky své píli, vytrvalosti, cílevědomosti. Krásné vlastnosti které mu byly dány do vínku. Co když tu cílevědomost napře tímhle směrem i on? Vždyť ten bezdomovec (říkejme mu třeba Jarda), vždyť ten Jarda otravuje i jeho. A kdyýž ne jeho, tak manželku nebo děti. Vadí mu to ale štítivě se odvrací. A tohle skutečně nezvládne stát... Zájmy politiků jsou ryze osobní (čest vyjímkám) a ten marast, který žijeme na ulici ten je vůbec nezajímá. O to víc musí zajímat nás ostatní. I obě zdi. Milovat znamená pomáhat.
U příspěvku:Katedrála a pomníky
Zbloudilý (Občasný) - 28.10.2005 > Díky za váš zájem. Jitko, vím, že to asi dost dobře nejde milovat takového bezdomovce jakého jsi popsala. Ale když ho vidíš, neměla bys ho asi ani nenávidět. V tomhle případě si myslím, že je to důvod k zamyšlení. Jak se tam ten člověk dostal... Na to dno? Jsou všichni jen líní? Nebo je potkalo něco, co jim ublížilo, dostalo na dno? A nikdo neřek, pojď, pomůžu Ti. Nevím jestli milovat, to je silné slovo tak, jak si ho vykládáme v dnešní době. Přemýšlet, jak změnit systém. Jak jim pomoci na nohy. Sice vratké ale vlastní. Já sám nevím. Recept na to nemám. Třeba když nás bude přemýšlet víc? Že bysme něco vymysleli? Ježíš nerozdává ryby ale učí je chytat. Tak já Ti nevím. Jinak dík za body a doporučení. Budu se snažit vás nezklamat.
U příspěvku:Katedrála a pomníky
Zbloudilý (Občasný) - 28.10.2005 > Lamarski> Vím že tu jsou. Také jsem věřící. Jen říkám, že tito opravdoví věřící nepotřebují žádného prostředníka mezi nimi a Bohem. Víš, je to porovnání obyčejné věřící ženy na straně jedné a církve, která by se měla chovat skromně na straně druhé. Je to porovnání přístupu k životu a toho, jak si kdo vysvětluje Kristovu víru v lásku. A ta víra, to je ten chrám co slíbil do tří dnů postavit. A díky svému utrpení ho i postavil....
U příspěvku:Katedrála a pomníky
Zbloudilý (Občasný) - 28.10.2005 > Dík. To je pravda, a jakou budeme mít fangli? To je přeci nutné při tak všeříkajícím hesle. Co třeba růže? jé vidíš to, taky mám hezký fotečky růží. Ale dík za Tvůj názor.
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter