Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Dvě fáze
Sartori (Občasný) - 16.4.2017 > buden> Totem umřel už dávno. Smazal bych i tuhle, ale je buglá a smazat nejde..
U příspěvku:O sebelásce a potřebě jistoty
Sartori (Občasný) - 5.3.2015 > martinik> A všechno je, jak má být? :D
U příspěvku:za sebou
Sartori (Občasný) - 5.3.2015 >
U příspěvku:Časová
Sartori (Občasný) - 5.3.2015 >
U příspěvku:Kameny u cesty
Sartori (Občasný) - 8.8.2014 >
U příspěvku:Fest - poezie
Sartori (Občasný) - 24.7.2014 > časy se opravdu změněnily
U příspěvku:bezvětří
Sartori (Občasný) - 16.7.2014 > Moc se mi líbí, že "rozkvetlá louka zalitá deštěm" evokuje mnohem více slunce, než déšť ...celé té depresi to dává prosluněný charakter :D Nicméně.. je skvělé vidět v topce jednou něco, co tam není omylem.
U příspěvku:Narcius : Kognitivní disonance
Sartori (Občasný) - 16.7.2014 >

Docela fajn, ale chce to proškrtat.

U příspěvku:Otevření žil
Sartori (Občasný) - 15.6.2014 > 2-3
U příspěvku:Sting blues
Sartori (Občasný) - 6.6.2014 >

nice

U příspěvku:Posluhující Bohdanu Ch.
Sartori (Občasný) - 5.6.2014 > drs(nice)
U příspěvku:Faktor číslo milion
Sartori (Občasný) - 5.6.2014 > Hodně se mi líbí "nezpoplatněné průplavy". Ve zbytku bych škrtal. 
U příspěvku:Drobnosti XX
Sartori (Občasný) - 5.6.2014 > Nohy + Hrst hlíny
U příspěvku:Jidáši!
Sartori (Občasný) - 5.6.2014 >

Musím říci, že předposlední strofa mne tedy dostala...

U příspěvku:Jenom trénink
Sartori (Občasný) - 4.6.2014 > Draconian> To sice nejsi, ale pokud vím, tak máš ambice - z toho důvodu je hlubší kritika nutná. Jestli posíláš povídky do soutěže, tak nehledej lidi, co ti řeknou - "pěkné vyprávění" , "zajímavý námět" etc. hledej lidi, co ti řeknou - "docela dobrý, ale zlepši tohle a tohle". A přečti si předmluvu ke knize "Ani sami bohové" od Asimova, kde popisuje, jak ho k napsání knihy motivovalo to, jak ostatní píšou ve sci-fi knížkách hovadiny.
U příspěvku:Kominík
Sartori (Občasný) - 4.6.2014 >
U příspěvku:Poslední večer
Sartori (Občasný) - 4.6.2014 > 4-5 ale zaokrouhlujeme
U příspěvku:Experiment
Sartori (Občasný) - 4.6.2014 > Planeta L3 sektoru théta není lepší než planeta X...
U příspěvku:Tertio Oculus (3/4)
Sartori (Občasný) - 4.6.2014 > lada34> Lada opravdu máš přečteno celé slovo od slova, že dáváš nejvyšší hodnocení?
U příspěvku:Našeptávač
Sartori (Občasný) - 4.6.2014 > Místama je to maličko v křeči a někde bych ubral (třeba ta část u psychiatra mi přijde slabší) a chvílemi dal naopak tomu šílenství ještě o něco větší prostor. Jinak jsem se na několika místech i upřímně pobavil a někde i zamyslel. Čte se to hezky a má to švih. Tahle poloha ti vyloženě sedí a bylo by fajn dál pracovat na tomhle typu povídek. Máš načtenýho Kafku? Jestli ne, prubni ho. Za mě D.
U příspěvku:Tertio Oculus (2/4)
Sartori (Občasný) - 4.6.2014 >

Někdo nás přepadl. Vypustili na nás výboj neznámé energie.“
„Co ukazují senzory?“ zeptal se Ron.
„Zatím nic, ale ty výboje přišli z jednoho asteroidu na levoboku.“

…..“ne to není časová díra – tohle je časová díra“ :D:D

Nezneužíval bych na každém kroku slovo neznámé. Neznámá energie, neznámý materiál atd. Nechci hlavnímu hrdinovi křivdit, ale jestli má v oku hmotnostní spektrometr, aby střelil z fleku na 10 metrů informaci, že vesta záporáka je z neznámého materiálu, tak je to kolík. S tím bych manipuloval opatrně.

„Na lidském obličeji šlo vypozorovat, že tvor člověkem není.“ Dobrá věta :D

Další věc je, že je těžké si udělat obrázek o technice. Kde je Gabron a jak daleko letí? Jak rychle letí? Je několik možností, ale pokud např. cestují nějakým „hyperprostorem“, potom by chtělo promyslet, kdy se budou vyhýbat pásu asteroidů. Protože takhle to působí maličko dojmem, že letí vesmírem – kalí si to rychlostí 10x rychlost světla – celou dobu je u kormidla nějaký člověk, který zpomalí, když narazí na asteroidy a prokličkuje jimi pouze při rychlosti 1x rychlost světla :D (přeháním sorry). Všechno to jde obejít, aniž bys musel rozebírat technickou stránku věci, klidně ti navrhnu 5 způsobů.

Už jsem trochu pochopil, co mi přišlo tak familiární v první části. Křestní jména. Vypadá to, že se všichni nalodili a najednou jsou jedna velká rodina a nepůsobí to hodnověrně a profesionálně jako důležitá a vážná mise. Dělá mi taky problém se orientovat a já osobně jako čtenář bych dokonce ocenil jistou anonymitu komparzu a jistou odtažitost od nevyprávějících postav, který jsem na těch pár stránkách stejně nestihl poznat. Na tak malém prostoru je naprostá přehršel jmen a nepomůže ani udělat si graf.

Jako celek je to poměrně nedotažený a naivní v detailech. Je potom moc těžký, pokud chceš rozvést navíc ještě vraždu. Navíc ten spád povídky/novely je takřka schizofrenní – bum kyborg, bum rvačka, bum vražda – na prostoru 2-3 stránek je to masakr strašnej – ani člověk nestihne kdo s kým co .. co ….? Já jako čtenář se absolutně nemám o co opřít. Nemám k postavám žádný vztah a ani ho v tomhle tempu nezískám. Máš tam skvělý momenty – např. vyprávění zjizvenýho týpka, jak brousil šéfovu manželku – peckový. I jiný – vůbec tě nechci zrazovat, celkově máš našlápnuto dobře i se mi líbí tvůj jazyk, ale přijde mi to ušitý extra horkou jehlou. Kdyby byly jednotlivý pasáže delší a o něco propracovanější, bylo by to skvělý. Líbí se mi námět i nastíněná linie. Jen bych po ní být tebou jel o něco rozvážněji.

Komentuju ti to takhle veřejně, protože by mě opravdu zajímal i názor ostatních. Tedy nějaký relevantní názor.

U příspěvku:Jenom trénink
Sartori (Občasný) - 30.5.2014 > Dobře, ale pokud píšeš o něčem, o čem nemáš páru a nepíšeš to díky tomu dobře... otázka je proč? Co se potom čeká od čtenáře? Teda kromě toho, že ti vyčte naprosto mimo mísu, existenci knihy, když máme čtečky (bože). Neříkám, aby jsi opustil sci-fi, jen bych být tebou zvolil důkladnější revizi a nejlépe bych i něco načetl z hard sci-fi. Reynolds, Simmons - a hlavně Clark, Asimov, Lem ...tam skoro nenajdeš fyzikální chyby.

Navíc tohle téma by se dalo zpracovat bravurně i v reálném světě. Možná ještě impozantněji. Jako děs se - mám čtivou :D

Asteroid - planetka - hele já vím, že to je první věc, co píšou na wikipedii, ale jaksi to nevystihuje podstatu. Ta je v tom, kde se těleso nachází. Asteroid je ve volném vesmíru (takže ano, pás asteroidů), meteor při průchodu atmosférou a meteorit...hádej kde? :D
U příspěvku:Tertio Oculus (1/4)
Sartori (Občasný) - 30.5.2014 > Draconian> Dětsky pojatý je to v tom, že tvoje postavy z většiny postrádají osobnost. Postavy se slévají s vypravěčem a z textu nevyniká jejich individualita a jedinečnost, což je syndrom většiny "slohových" vyprávění. Tenhle problém jde řešit několika způsoby a není v tvém psaní tak drastický, ale považuju ho poněkud rušivý element.
U příspěvku:Jenom trénink
Sartori (Občasný) - 30.5.2014 >

Kniha ve fyzické podobě reflektuje styl stejným způsobem jako lpění na výrazu kosmonaut nebo výrazu zažehnout nadsvětelné motory. Jednoduše archaické, ale v podstatě konzistentní se zbytkem textu.  Navíc u většiny takovýchto letů je povoleno posádce určité množství, resp. hmotnost osobních věcí – taková výtka je irelevantní, protože ačkoliv dneska je na každé kg nákladu potřeba cca 100 kg paliva – jedná se o palivo potřebné k vynesení věcí na oběžnou dráhu. Jelikož je v textu zmíněna „nadsvětelná rychlost“, je jasné, že se jedná o civilizaci na Kardashevově stupnici II a více a z toho plynoucích důsledků (naprosto regulerní vědecká stupnice energetických nároků společnosti, která nemá nutně se scifi nic moc společného) – takže výtka ohledně knihy je sama o sobě stupidní a poznámky předešlých klidně ignoruj.

 Víc bych se zaměřil na nelogičnost např. výčtu prvků jako je „kyslíku, dusíku či tlaku“, to opravdu zatahá za uši, dál „meteorický pás mezi Marsem a Jupiterem“ je nesmysl (schválně, jestli přijdeš na to proč + asteroid a meteor opravdu nejsou synonyma).  Dále během těch manévrů a vývrtek na počátku je myšleno, že probíhají nadsvětelně? Snad ne. Samy o sobě pojmy jako „ohromná rychlost“, „cílová rychlost“ v kontextu působí neuměle a opravdu hloupě. Dále pokud pracuješ s relativistickými rychlostmi a nedej bože i s nadsvětelnými – chtělo by to propracovat. Alespoň zmínit, že z nějakého zázračného důvodu, nedochází k časovému posunu a očividně je i možná komunikace atd - tedy pokud jde o simulaci je to jasné, ale čtenář si musí velmi pracně domyslet. Atd.. ještě by se našlo.

Jinak námět a konec povídky mě velmi mile překvapil. Od půlky textu jsem čekal nějakou nepovedenou variaci na téma Enderovy hy, ale to se díky bohu nekonalo a závěr byl skvělý. Doporučil bych učesat sci-fi stránku věci, aby to nepůsobilo, jako od scénáristů Star treku z časů kapitána J. T. Kirka a 70. let. Jinak dobré určitě si po přepracování zaslouží i D, takže s hodnocením počkám, jak se k tomu postaví pan autor.

U příspěvku:Tertio Oculus (1/4)
Sartori (Občasný) - 30.5.2014 > Docela naivní a zvláštní nášlap. Mě v tomhle textu děsně rozhazuje střídání přílišné familierní přímočarosti vykreslení postav s naprostým nezúčatněným popisem. Přijde mi to velmi kontrastní a ubírá to textu na síle. Myslím, že mi tady - i v tvých dalších podobných textech chybí hlavně vnitřní monology (a klidně i dialogy :D) postav. Střídáš prakticky pouze vnější dialog postavy s postavou s věcným popisem tebe jako vypravěče. Je jedno, že občas vypravěč popisuje taky pocity postavy, protože v téhle formě (popis z vnějšku) je výsledek nezúčasněný a dá se říci poněkud dětsky pojatý jako strohé vyprávění. Námět se mi hodně líbí - letět pro včely, je správně absurdní - takže by člověk čekal nějaké psycho vykreslení toho zbytku, které se bude odehrávat na tomhle pozadí. Určitě si přečtu a zdrbnu ti i zbytek :D:D Počáteční názor je, že jsem hodně zvědavý, jak se v téhle poloze časem uvelebíš...
U příspěvku:V plevelné naději
Sartori (Občasný) - 31.1.2014 > Verš "posuvné pravítko narýsovaného integrálu" mi hrozně moc nesedí, asi mám až moc standardní asociace na slovo integrál. Zbytek je je suprovej.
U příspěvku:--
Sartori (Občasný) - 31.1.2014 >

Tahle báseň je tažena daleko za konstrukční doporučení - ubrat skoro na všech frontách a mohlo by to fungovat o něco lépe.

U příspěvku:Opuštěný maják
Sartori (Občasný) - 27.1.2014 > První polovina se mi líbí o dost více, druhá už moc tlačí na pilu - i když se musím přiznat, že dát za sebe rtěnku a maják má něco do sebe.. :D
U příspěvku:Kuchařka
Sartori (Občasný) - 28.12.2013 > Dobrá mini. Námět se mi hodně líbí.
U příspěvku:
Sartori (Občasný) - 28.12.2013 > Prostřední dvě strofy mi přijdou výrazně silnější než ty krajní dvě :D
U příspěvku:Věštec
Sartori (Občasný) - 28.12.2013 > "nespánek" to hodně přestřelil
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter