Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:HOWTH
holger (Občasný) - 3.9.2013 > Einfach super!

Ale vážně: chvílemi pro mne až moc "přechytralý" (třeba něco ve Volnosti), ale jiné momenty to spolehlivě zvednou do dost vysoké letové hladiny.
U příspěvku:Střelky
holger (Občasný) - 2.9.2013 > Mazácký. Ty jsi taková moje sázka na víc než solidní jistotu. Nezvaný host výbornej.
U příspěvku:Adepti do knihy, březen 2013
holger (Občasný) - 30.4.2013 >

HLAS 1) Medea: Limity, příběh, slova

 

HLAS 2) Fernet: Rovinatá krajina

 

HLAS 3) jxr: Muzikanti

 

HLAS 4) jeremy: Vleče se vleče

U příspěvku:Modlitba skákacího panáka
holger (Občasný) - 30.4.2013 >

Anae... to bezpochyby!

 

Tenhle text mne příjemně překvapil především svou živostí. Po, pro mě lehce frustrující, zacyklené a zmrtvělé formě cyklu Barrandeum popatřuju (ne poprvé, to bych lhal), světlo na konci tunelu. Snad až na malinko laciné: koukají, jak ten čas letí... nemám žádné vážnější výhrady. A musím ocenit i to, že je tenhle text podstatně střídmější v expresi a nenadužívá třeskuté obrazy, které mi v některých jiných egilových básních připadají až samoúčelné, pro větší efekt a slávu poetovu. ÷)

U příspěvku:Prý včelka. Mája.
holger (Občasný) - 30.4.2013 >

Tak konečně můžu místo běhání po lese nebo tahání drátů dělat i něco jinýho, ušlechtilýho - třeba poděkovat za stálou přízeň.

 

Ale nedoceněnej, to ne. Jenom si mne asi našla témata, která většinu ostatních míjí. Ale já tenhle poetickej dialog se Jsoucnem uvnitř mě vedu už léta. Jen je to akorát silnější a silnější, to pohlazení čerstvýho větru, klid lesních rybníků a bezčasí na zdánlivě bezcílný cestě. Tak asi tak.

 

A ano, jsou tři a přitom jeden a pak žádnej... a to je právě on, ona, ono... každej to tak má, akorát to ne každej chce vědět nebo aspoň zaslechnout.

U příspěvku:Ku spáse duší razím cestu stoce
holger (Občasný) - 30.4.2013 > Pozdě, leč přece! ÷) Díky všem a Kranadovi: Nejni zač!
U příspěvku:Verbální long drink
holger (Občasný) - 5.4.2013 >

 Pro mne asi nejlepší dvojka a trojka: ...dýchal jsem... a ...v ruksaku řinčeli. Pak ještě: ...mezi horami.

 

Naopak takový to filozofování ála ...pokud je v každém z nás..., nebo "knedlo-vepřo-beatnický": ...bylo něco po půlnoci..., to mi nějak zvlášť nerozrajcovalo. ÷)

 

Ale na Dádu to je určitě, tak šup tam s ním! 

U příspěvku:nejsem než obličej
holger (Občasný) - 17.3.2013 > Nějaká sentimentální.  A trochu odražená! ÷)
U příspěvku:Drobnosti XVII
holger (Občasný) - 5.3.2013 >

Ta Tvoje geneze (ve smyslu postupného "rození" básnířky÷) mě baví. A myslím, že se dá vypozorovat růst. Pole, Zvon, Iluze... sevřený tvar. I přesto obrazy schopné přerůst načrtnutý rám.

 

Šiščí pohled: Je/ Plodná matka/ Zavěšená ve vzduchoprázdnu/ Ze sebe vše sytí/ Srdcem/ Bez odplaty.

U příspěvku:A jehně pravilo
holger (Občasný) - 17.2.2013 > fernet> Těžká váha Totemu, to si asi děláš pr...srandu. Od toho jsou tady jiní borci: namátkou Egelit, zenový necit, Matouš...

A upřímně: poézie je dneska opravdu marginální záležitost pro pár stovek upřímně zapálených, pak pro pár stovek snobíků, pro párset hobíků... I ty tkzv. těžké váhy, jak je vnímám já, rajtují po zatraceně krátkém a úzkém kolbišti, na kterém si s velkým zaujetím a velkou chutí navzájem otloukají mnohdy lehce zbytnělá ega (viz nedávno jedna roztomilá přestřelka některých výše zmíněných kolegů pod jedním egilovým dílem zde÷). Do toho mne naprosto iritující mladí a progresivní Těsnohlídci, uřvaní a prázdní. ÷))

Dneska mi v poezii chybí hlavně hloubka, taková ta ála Holan, Skácel, V. Fišerová, ale to tady a teď těžko nějak vyřešíme. Tak se raději radujme, že jsme, že venku sněží a že se máme, jak se máme. P.S. Já a sbírka... nikam se necpu, takže asi smůla. Píšu, protože mušim, je to někde uvnitř a chce to ven (ale to Ty určitě taky), vidět se někde na papíře, to asi fajně polechtá ego, ale já si takovýhle cíle opravdu nedávám. Takhle virtuálně mám aspoň určitou interakci s nemnohými čtenáři, což pro mne má dostatečnou hodnotu. Ostatně, něco malinko mi vyšlo ve Welesu a v Hostu, a ani při spatření svých "výtvorů" na papíře se žádný blaženě-lechtivý pocit nedostavil... asi mám nějak porušené sebeoslavné perceptory. ÷))
U příspěvku:A jehně pravilo
holger (Občasný) - 17.2.2013 > Michelle> A co by sis tipla? Dám Ti na výběr: skotská jednosladová, víno červené, víno bílé, rosé, pivo od Vildy I. ze Šťáhlav... ÷)
U příspěvku:A jehně pravilo
holger (Občasný) - 16.2.2013 > Danke šén za přízeň! A přineste si skleničky flétničky, aby nám to šampáňo pěkně řetízkovalo, když už teda budeme slavit! ÷)
U příspěvku:cokoliv jiné,,,spíš ano než ne,,,zhasni spi
holger (Občasný) - 14.2.2013 > Jo, to jsi, milá Staňo, prostě Ty! Včetně té, pro Tebe tak charakteristické (spíš skoro znakotvorné÷), inverze v posledním "kousku".
U příspěvku:jdu berlí
holger (Občasný) - 19.1.2013 >

Ještě že tě tou holí s bodcem neštochla - třeba do slabin. To bys pak mušel chodit na vozíku.

 

A ještě mně vrtá hlavou, proč jsi šel pro chleba a koupil housky. I když, na to jsi vlastně odpověděl: aby ti necinkal batoh. A ještě jsem nejdřív myslel, že třeba jdeš pro naklíčený ječmen s kvasnicemi, ale holt jsi fajnšmekr. A ještě dodám: Krabicák necinká. Ale taky se nedá pít.

 

A uzdrav se. Co nejdřív to pude!

U příspěvku:jakoby, dny jak, to ty ten, a potom a potom, život
holger (Občasný) - 19.1.2013 >

Máš to krásný... i s tím půvabným archaismem-neologismem úzkostní mě.

 

A oceňuju i to, jak si čtenáře pouštíš blízko k tělu, k té rozpolcenosti, bolesti, váhání i naději. A k určitému smíření: že všechno vlastně je, jak má být - dobře.

U příspěvku:šťastnej a veselej
holger (Občasný) - 13.1.2013 > Holt se asi máme rádi. ÷)
U příspěvku:Meditace černobílý
holger (Občasný) - 13.1.2013 > Vlání mušelínových šál obtočených kolem lenivě znělý chvíle... super! Ale i jinak velká pochvala, páč tahle básnička se Ti opravdu, ale opravdu povedla. ÷)
U příspěvku:Severní blues
holger (Občasný) - 13.1.2013 > Kdy tvůj stín se neprotáhne dveřmi domova... tohle se mi líbilo. A vůbec, celej tenhle text mne něčím oslovil, hlavně asi atmosférou.
U příspěvku:Přece jednou
holger (Občasný) - 20.12.2012 >

Já do tvého textu žádná velká očekávaní nevkládal ÷) a jsem potěšený, protože tě tak nějak jako autorovi věřím, že to s námi, čtenáři, myslíš upřímně.

 

Ale ne, vážně: zase krásná obraznost, viz třeba žlutá chapadla rozlitého vosku... ostrovy stínů za keři. Vlastně celý tenhle text vnímám jako určitou introspekci nebo třeba meditaci v chůzi. Příroda a životní peripetie jsou holt, alespoň pro vnímavého jedince, mocnou inspirací.

U příspěvku:Adepti do knihy - listopad 2012
holger (Občasný) - 20.12.2012 >

1) Těla - Miroslav Václavek

2) Tři kratší - Jonáš

3) Statky, rybníky, katastry - whispermoonlite

4) Mustr - jaxxana

5) Gambové duo - pořezaná_sluncem 

U příspěvku:Dochvilnosti
holger (Občasný) - 18.11.2012 > Sopran> Heh, já to nijak neřeším. Sbírku vydat nepotřebuju, žádnej ze čtenářů mi na živobytí nepřispěje, výška daní s mojí čteností taky nesouvisí. ÷)

A díky za pozornost.
U příspěvku:Dochvilnosti
holger (Občasný) - 18.11.2012 > šedé> Jasně, milé šedé, určitě dalo. Ale aspoň v tomhle jsem autorsky sám k sobě poctivej - že když cejtím tvar textu jako dostatečně "sedlej", už s ním nehejbu.
Horší je, že to sedání trvá někdy měsíc, někdy třeba rok a někdy celej život. ÷)
U příspěvku:Ein banger Herbst kommt
holger (Občasný) - 5.11.2012 > Kranad> 

Začnu od konce: vyřizuji pozdrav od plagiátora také tak "ňák" z té doby. ÷)

 

A skočím na začátek: Brno já rád - tam já rukoval, okolo vojákoval, přes něj se odvojákoval. Dávno tomu.

 

Nemyslivci: to je jako lednice, ve které upečeš rybíz z loňska. Nebo hromosvod emitující blesky. Popřípadě inverze na druhou!

 

A s tebou by se asi dobře pilo, barde z východu od ráje.

U příspěvku:Pro jinou
holger (Občasný) - 3.11.2012 > Tak trochu viz kolegové buddhist a Oldrich, ale za celkový dojem si, myslím, dádu zasloužíš. ÷))
U příspěvku:Žárovky
holger (Občasný) - 1.11.2012 > Sopran> 

Cheche, vzhledem k tomu, že provozuji soužití s gymnaziální učitelkou češtiny, mám někdy dekadence, ale i realismu, surrealismu, dadaismu apod. plné večery. A někdy i noci.

 

Tady jsem slovo dekadence  použil spíš obecněji - jako takový pocit vyprázdněnosti, dělání umění pro umění.

U příspěvku:Žárovky
holger (Občasný) - 1.11.2012 > šedé> 

Jasně že je legitimní. A taky někdy používám.

 

Asi jsem se nevyjádřil úplně pregnantně. Takže: každému, co jeho jest! ÷) Ale v podstatě mi šlo o to, jestli se pod líbivou fasádou neskrývá holobyt. A troufám si tvrdit, že se to "omalované nic" dá (při aspoň trochu pozorném čtení) celkem snadno odhalit. A taky, a tady si netroufám, anébrž rovnou tvrdím, že se hlavně poslední dobou s podobnými texty "srážím" stále častěji a častěji.

U příspěvku:Žárovky
holger (Občasný) - 31.10.2012 > šedé> Tak tady mi, milý H. mluvíš z duše.÷)

Možná to naroubuju trochu násilně, ale napadá mne analogie se vznikem, vývojem a postupným upadáním civilizací. Nebo třeba s lidským životem. Vždy po fázi zrodu, růstu, zrání následuje stagnace, zánik a pak zase něco jiného... pořád dokola. A tak nějak vnímám i dnešní "artistní" ÷) poezii.

První věc, která mě při čtení (a upřímné snaze o určitou reflexi) některých "in" textů našich velevážených kolegů, je slovo dekadence. Moje babička říkávala: Proč něco dělat jednoduše, když to jde i složitě. Ty správně umělecké (a patřičně oceňované) básně se hemží metaforami, zahuštěnými obrazy, přirovnáními, skrytými významy. Navazují na něco, něco předznamenávají, jsou hluboce niterné, jindy zase prudce expresivní, silně depresivní, bilancující, balancující... a pokud možno těžce nebo vůbec čitelné. A hned po "strávení" takového textu mi naskočí další půvabné (a mnou často nadužívané) slovo - záumnost.

Když čtu tolik niterné a ženské texty V. Fischerové, básně D. Dunna z období, kdy mu zemřela manželka nebo některé básně J. Skácela, vždycky dostanu určitou přidanou hodnotu, která mé vnímání poezie posune do trochu jiné dimenze. Pokud si člověk dá tu práci, zadaří se občas třeba i v internetové poezii. Texty jsou to ale pokaždé s určitou silnou myšlenkou, iniciované odněkud "zprostřed" lidského bytí; bez potřeby oslňovat, šokovat, překvapit. A pokud se mi sejdou k porovnání dva texty, z nichž jeden bude formálně dokonalý, nabitý vším ve třetí odstavci uvedeným a druhý daleko méně zvnějšku efektní, ale obsahující to něco slovy těžko definovatelné, ale pro pozorného čtenáře pokaždé zjevné, jsou moje preference jasné.





U příspěvku:Ein banger Herbst kommt
holger (Občasný) - 27.10.2012 > anae> Jako že natěšená monstra przní v Herbertstrasse plaché laně? ÷)
U příspěvku:Ein banger Herbst kommt
holger (Občasný) - 27.10.2012 > Kranad> 

Člověče, dneska je to ňáký lepší! Že by pro mne mírná pochvala byla srozumitelnější? ÷)

 

Co se anomálních monster týká: to je zajímavá otázka: Může bejt daněk zpátečník?

U příspěvku:Olivy v kádích
holger (Občasný) - 27.10.2012 > Kdyby to bylo rusky, vychutnal bych si i originál.÷) Takhle Ti holt musím věřit.
U příspěvku:Střed prázdný
holger (Občasný) - 25.10.2012 >

Čtu asi potřetí a zdá se mi lepší a lepší. Tenhle text má atmosféru, hloubku, je smutnokrásně obraznej. Vypíchnu třeba: vítr obrušuje brázdy pod motykou... průmět promrzlého minula na děložní list budoucnosti... znějí tu jen vzdechy a přídechy a jejich ozvěny...

 

Pro mne jedna z nejlepších "podzimních" básní, jaké jsem poslední dobou četl.

 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter