Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Praha v mlze
sojka (Občasný) - 15.12.2012 > to je jak obraz starých mistrů, létající město, s příměsí Ruska a Orientu:-)
U příspěvku:VIDĚLA PREJ MOKRÝ KONĚ
sojka (Občasný) - 28.11.2012 > hezký, snový, připomenulo mi to jeden příběh z knížky Neuvěřitelné záhady. myslím, že se to jmenovalo Stopy odjinud.


mmch. docela se divím, že zde nepozastavilo vícero vážených umělců:-)

nějaký mouchy by se asi našly, ale myslím, že se člověk časem vypíše. slibné, to je to správný slovo, co to vystihuje. jde o příběh a obraznost.
U příspěvku:Chce se mi zase vstávat do práce
sojka (Občasný) - 23.10.2012 >
U příspěvku:Svítila
sojka (Občasný) - 18.5.2012 > Národní opruzení.
U příspěvku:hledání
sojka (Občasný) - 26.2.2012 > Nechceš se mnou udělat sbírku, Mírku? Mohlo by se to jmenovat třeba Konzumenti:-)


http://www.totem.cz/enda.php?a=295798
U příspěvku:znamení sojky (rovněž kronika)
sojka (Občasný) - 25.2.2012 > Podívej se, mně je jedno, že jsi v podstatě kokot, ale pokud neudržím oči na textu, nebij za to čtenáře:-)
U příspěvku:Vimperk
sojka (Občasný) - 23.2.2012 > born to be child> Naprosto souhlasím, myslím, že je to totální íčovina:-)
U příspěvku:tma v světlech
sojka (Občasný) - 23.2.2012 >
U příspěvku:jen dál!
sojka (Občasný) - 22.2.2012 > Sólo pro Sušici.
U příspěvku:z deníčku španělské aristokracie
sojka (Občasný) - 22.2.2012 >
U příspěvku:Pařezy
sojka (Občasný) - 21.3.2011 > takovejhle sytl se musí umět psát s noblesou. vážit každý slovo, ale techniku mít v malíčku.
U příspěvku:Březen
sojka (Občasný) - 10.3.2011 > asi bych víc přemýšlela, u psaní. mně se to svým způsobem líbí, akorát nevím, jesli je to o lednici,o tom, že nemáte co do huby, nešťastné lásce nebo o tom, že v dialke vlci vyjú... se v tom ztrácím.
U příspěvku:Manifest opožděného snílka venkova
sojka (Občasný) - 10.3.2011 > Je to taková syrovost se šlehačkou.
U příspěvku:Dny plné usínání
sojka (Občasný) - 3.2.2011 > Líbí se mi to moc. Obzvláště samohybná noc.

Teď k těm vulgarismům. Vono to je těžký, píchat ježky. Každej z nás ví a užívá určitá slova v nějakém kontextu. U vlastní babičky taky odpustíme, že řekne v nějakém milém kontextu, že měl vnouček hovno jako cep. Poněvadž víme, že je babička z vesnice a tam se to třeba tak nebere. A nemusí to nutně znamenat, že je babička sprostá jak dlaždič a v měšťance propadala.

Zrovna tak všichni víme, že se občas kolem popelnic nachází něco, co nezavání. Zrovna tak víme, že když jdeme na záchod, že nekakáme fialky.

Ale tady jde o poezii. A oscilaci mezi čtenářem-příjemcem a autorem. Autorovi se klidně může stát, že si bude myslet, že hovno v jeho básni sedí jak prdel na hrnec, kdežto čtenáři to až tak košer být nemusí.

Záleží na druhu čtenářstva, že ano. A jeho intelikenci, kultivovanosti, výchově, znalostech literatury (co na tom, že rád v mládí listoval Pečírkovým kalendářem, který měl od babičky, anžto říká o vnoučkově hovínku, že je jako cep).

O poezii si čistě soukromě myslím, že se čte ušima.

Nejde o to, že by si čtenář bez slova "posraných" nedovedl představit ty tepláky. Ale jde o to, že čtenáři nedáš příležitost k tomu, aby si je mohl představit. Hned jsou tam, mrsknuté, naservírované (v podstatě blbost) a vy se s tím poperte milostpaní.

To samé je s tím hovnem. Zvlášť v kombinaci se slovy "v zaměstnání".

Nebudu se pouštět do přílišné interpretace a tvrdošíjně trvat na tom, že je báseň o autorovi jménem cit-i-zen. To je mi celkem fuk.

Ale v celkovém kontextu mi jako pocit z básně zůstává to, že se autor cit-i-zen v zaměstnání vysral, k tomu ho bolely zuby a den měl celý na hovno, protože ráno viděl posraný tepláky.

V podstatě by se to dalo celé shrnout do jednoho ranku.

Místo toho, aby tam těchto podobných slov bylo jako šafránu, jest tam toho přehršle.

Ale vycházelo-li to z autorova nitra (jakože asi ano a lokalizovala bych to na tlusté střevo), nic proti.

V tom případě ale asi musíš počítat s nějakou odezvou a ta v mém podání zní asi takto:

Potřebu "se vypsat" přebila potřeba "se vysrat" i na velectěné čtenářstvo.
U příspěvku:V žilách
sojka (Občasný) - 3.2.2011 >
U příspěvku:Mrzáček
sojka (Občasný) - 26.1.2011 > Mi přijde, že se to nějak rozplizlo.
U příspěvku:uzdravení ze sna
sojka (Občasný) - 22.1.2011 > PS: měla bych výhrady, i k užití jednotlivých slov bych se byla vyjádřila... jakože třeba rozjívený určitě bude něco jiného než rozjitřený atd...

ale tak na nějak na to kašlu, svým způsobem se ti do toho podařilo vložit atmosféru, sice je to trochu Nemocnice na kraji města a Pyšná princezna dohromady, navíc v mírně podnapilém stavu, ale co na tom.
U příspěvku:Pes
sojka (Občasný) - 20.1.2011 > byla by to hezká ilustrace do knížky
U příspěvku:Mléčné saze
sojka (Občasný) - 18.1.2011 > Asi to demontuju.
U příspěvku:Preflexe křehkosti
sojka (Občasný) - 18.1.2011 > Pescatore> Chápu, ale sada ze sekretáře by možná byla pro velectěné, zmlsané, náročné a protivné čtenáře jako jsem já, mnohem přijatelnější:-)
U příspěvku:Preflexe křehkosti
sojka (Občasný) - 17.1.2011 > Měl jsi zůstat u těch příborů a pak to rozvinout. U hole jsi se ztratil a probudil jsi se až palubě UFO lodi kormidlované Aštarem.
U příspěvku:Horizontální fragmenty
sojka (Občasný) - 16.1.2011 > Mám pocit, že bych do toho obrazu klidně mohla vstoupit a prohlídnout si tu šnekomušli ze všech stran, možná se na ní i povozit a pak zas vystoupit a jít domů.
U příspěvku:když se soustředíš
sojka (Občasný) - 9.1.2011 > Mno, když jsi tak seděl a kouřil ařčnil, tak podzim byl?
U příspěvku:Z cyklu Odpolední planeta
sojka (Občasný) - 9.1.2011 > Slitý dokupy, chybí ústřední motiv. Počkám na další
U příspěvku:když se soustředíš
sojka (Občasný) - 8.1.2011 > asi byl tenkrát podzim.
U příspěvku:Když už ani domov není místem, kde je teplo
sojka (Občasný) - 3.1.2011 > Druhého hledna

jinovat tká
mraziv je den
hřeb po hřebu přes přeliv přítelův
kam Rlíku kam?
plac sotva pro sofa
darmo slov
...................

nespav den
pocitem Holan co s halasem
oznámil světu
že mrtva jest
melankólie

mraziv je den
a kvílí kosti:

ku svačině času dosti!

kur seběhl se
a přes všechnu hysterii a smutky
jal se páchati dobré skutky

ponejprv vykloval oči poétům
a poté na jejich těla
narouboval kočičky

......................

sic teprv
druhého hledna
chýlí se již k jaru

pod jívou sedí lebkoun
a do kůry rybičkou ryje

Tyrolské elegie







U příspěvku:miluju tě věrně, věř ně
sojka (Občasný) - 28.12.2010 > Pračky-sáčky, nádhera, cítím se umělecky oplodněna.
U příspěvku:Máš čokoládu v očích
sojka (Občasný) - 22.12.2010 > :-)
U příspěvku:Advent
sojka (Občasný) - 22.12.2010 > kostel.
U příspěvku:věnováno
sojka (Občasný) - 15.12.2010 > líbí se mi to. ale kdybych to psala já, místo "po tehdy" bych použila "po časech".

ale já nejsem autor, tak do toho nebudu tak kecat:-)
U příspěvku:dvanáctý den
sojka (Občasný) - 15.12.2010 > čtenář> Bude-li zájem, vrznu sem čtenáři nějakou svou báseň z hlubokého mládí.
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter