Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 16.9.2007 > Pozor, nepleť si tvrzení s pocitem :-), přečti si, co tu píšeš.
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 16.9.2007 > ztratila> Takže myslím, že diskusi o tvých pocitech můžeme uzavřít. Je to dost off-topic, tak kdyby náhodou ty pocity měly přijít ještě pod jiným mým příspěvkem, zvu tě k jejich probírání v emailu. Slibuji jim věnovat neztenčenou pozornost. Pěknou neděli přeji.
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 16.9.2007 > Tak to byl jen pocit - míváš jej často :-))?
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 16.9.2007 > hm, zřejmě je dost obtížné diskutovat o pocitech "jedovatosti" (není to vztahovačnost?) a "pocitu toho, že říkám, co si myslím". :-). Nicméně, říkat, co si myslíš veřejně není zas tak neobvyklé, a to ti neupírám, jestli jsi měla tenhle pocit.
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 16.9.2007 > ztratila> ?
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 15.9.2007 > dvojí vložení...smazáno
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 15.9.2007 > ztratila> Ok, chápu. Máš pravdu, že poměrně rychle se tímhle způsobem - přes veškeré jeho nevýhody - pozná, zda druhá strana má názor svůj, či zda jen přežvýkává myšlení jiných. Často žasnu, na jak jednoduché otázky a rozpory nedokáží někteří diskutéři odpovědět a zamotají se v osobních narážkách, klišé či pokládání stále hloupějších otázek ve (snad nevědomé) snaze zakrýt to, že ani neví, co si sami myslí.
Děkuji, žes mi to ukázala. Tož, ať se ti tvé názory formulují dobře, clare et distincte, třeba nám je dáš někdy ochutnat na Totem...
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 14.9.2007 > ztratila> Ahoj. Texty pro Totem neflákám, to bych je raději nepsal - třeba tak jako ty. NA druhou stranu, zvláště v textu jako je tento (upúozornění na výstavu), rád upřednostním funkci.


A pokud jde o funkci redaktora a náš starý spor, který zmiňuješ, dovolím si připomenout - neboť by mohlo dojít k mýlce - že spor začal mým smazáním několika off-topic příspěvků v diskusi tuším o vaření. Jistě sama uznáš, že pod strašlivým zločinem "zenužití redakčních práv" si nepoučený může představit leccos. Dokonce se našla jedna dívka, která se tehdy bála, abych prý nezačal mazat příspěvky autorů či co. Také díky takovým (obavám) jsem si zablokoval nick Bobr a rozhodl se jako jeden z mála tady na Totemu vystupovat pod svým jménem. Že se k tomu vracíš tady, to mne překvapuje - já jsem to uzavřel. Pokud k tomuto tématu ale máš něco nového, založil jsem kdysi pro něj fórum - tam to můžeme probrat.

U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 10.9.2007 > Šílená svině> OK redaktore, díky za to, cos k textu řekl. Zdar.
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 10.9.2007 > ztratila> Milá Ztratilo, co říci na tvé hodnocení mých pedagogických metod? Snad jen to, že by ses znova měla podívat na jméno rubriky, ve které to je. Když jsem to nedal do úvah, věděl jsem proč. O tom, jak šikoně psát se rád zase nechám poučit já. Tohle bys klidně mohla rozvésti na úkor meditací nad mou osobou.
(to, o čem mluvíš jako o rafinované metodě JS není nic jiného než kritické myšlení, které si položí otázku: "A co když to tak není, co když je to naopaků?"; myslím, že není zas tak netradiční)
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 10.9.2007 > Lei> Ahoj,

tak ani já si nemyslím, že by šlo provádět nějaké dokazování evropské či české kultury. O to ani nejde, určitě ne mně. To, oč mi jde, jsi dobře vystihl pojmem "inkluzivni". Ovšem, těch, kdo o české literatuře mluví v kontextu literatury světové, těch je menšina. A taky víme, že spousta našichj model a speciálními granty živených projektů by prostě na evropském hřišti neobstála. Ale proč kvůli tomu budovat (z pojmů či peněz) skleníky?

Tvůj příklad s čínskou literaturou je dobrý, něco vzdáleně podobného jsem zažil v USA. Ovšem, přebral jsem si to jako rozdíl mezi USA a Evropou a nikoliv jako USA a CR.

Samozřejmě, že veškerá evropská kultura není stejná. JSou tam hranice, podobné a rozdílné motivy atd. NIcméně, tyto hranice v umění se rozhodně nekryjí s hranicemi moderních národních států.
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 10.9.2007 > Šílená svině> Ahoj. Předně, je to v rubrice CO? KDY? KDE? - a není to tam náhodou, ježto hlavním cílem textu je upozornit na dobrou výstavu. Abych nezůstal jen u toho, dávám k tomu svůj názor (ano, dobředu jsem věděl, že někomu zvedne mandle, proto jsem Leimu psal, že je to "tak trochu provokace" - rafinovanost mi podsouvají jiní). Nicméně, úvaha to není. O tom, co je to angažovaná naivita se rád nechám poučit :-).
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 6.9.2007 > Lei> Ahoj Lei,

samozřejmě, že trochu provokuji, toho jsem si vědom. Jestli je nutno spolehnout se na cit, to nevím, ještě jsem dostatečně neprozkoumal ostatní možnosti. Pokud ty s v tomto spoléháš na svůj cit, který vnímá linie kontinuity, těžko proti tomu mohu něco říci. Já jsem se pokusil jednu takovou linii ukázat, a to tu evropskou.

Tvé tři body body o Černém mne překvapují a zároveň nepřekvapují. Že je romanofil, pak jak ty říkáš "buržoust", to vím dávno, protože se tím opravdu nijak netají. Ó s jakou chutí asi překládal Gassetovu Vzpouru davů, která zajistě hověla těmto jeho náklonostem. Pokud jde o upjatost, to se těžko posuzuje. Mohu-li ale soudit z jeho odpovědí kritikům, tak to bral hodně s nadhledem. Ovšem, SML jsem nečetl.

Budiž. Když už jsme přes city pokročili ad hominem, a to je překvapující, tu bych rád ti zase já připomenul, že když bylo třeba, tak se za svou vlast velmi neburžoasně postavil. A později byl pro změnu jako buržoa souzen.

Na druhou stranu, je-li národní umění pouze věcí citu, nelze-li jej prokázat nijak přesvědčevěji, dovol mi tedy být bezcitný, či spíše dát přednost jinému citu. Pokud jde o české velké osobnosti, tak mi v nich dovol necítit češství, ale evropanství.
U příspěvku:Dobře sjetý debut / Petr Měrka: Telekristus a Mentál
CarpeDiem (Občasný) - 28.8.2007 > Já s tím Měrkou nevím. Občas ho čtu, je to takový můj ulidňovák. Ano, je brutální, proti tabu atd. Ale mně to přijde povrchní a poslední dobou dost neinvenční. Uklidňuje to právě tím, že je to pořád to samé. Nevidím žádný vývoj, nové postupy nebo otázky. A nevidím ani žádnou ucelenou koncepci, nějakou filosofii za tím vším - nějaký názor na svět. Nic na tom nemění, že občas něco z filosofie do svého pestrého dortu zamíchá (podobný postup najdeme v Matrixu). V tomto ohledu bych ho rozhodně nesrovnával s Bondym a jinými autory z MiKou zmiňovaného doslovu.

Pro mne je to celkem uzavřená kapitola - ale vtipná. Něco jako Tom a Jerry (pozor nikoliv Jarry). Nemyslím si, že bych se k jeho povídkám někdy měl potřebu vrátit - a z toho důvodu v moji knohovně nebude. Ano, jsem úzkoprsý - mám v knihovně knihu té správné barvy.

Nicméně, je dost zručný v tom úzkém chlívěčku, který si vytvořil. Uvidíme, zda z něj někdy vyleze a jak moc dobrá to bude prasárna. Anebo, že by to prasárna být nemusela - a přesto by to bylo dobré a budilo rozruch? Na druhou knihu Petra Měrky jsem zvědavější než na tu první.

Pokud jde o samotnou recenzi, to hlavní se MiCe podařilo, upoutala pozornost na knihu, která se jí jeví jako dobrá. Na argumenty nebylo místo, možná by se MiKa mohla k tématu vrátit a více to rozebrat (Ostatně se tu o tom hodně diskutovalo). Přiznávám se, že mne by to zajímalo. Sám to nedokáži, tak jako bych asi obtížně psal esej o Tomovi a Jerrym :-).
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 24.8.2007 > Přiznávám, že většinou tebou jmenováných umělců neznám. Fází obdivu ke konceptuálnímu umění jsem již prošel, pár věcí v MoMa a Tate mne zaujalo, snad jsem si je i zaznamenal. Na papír, nikoliv do srdce. Je mi bližší výtvarné umění jiné (De Chirico, Magritte).

A pokud jde o mne, nepotřebuji, aby autor svoje dílo, nebo dílo někoho jiného, pitval (o tom mluvíš). Mám rád autory, kteří nepíší pitevně, ale nad dílem se zamyslí, předají pocit, myšlenky, které v nich vyvolalo. Patologie mne nezajímá, tvořivé myšlení, dialog ano. Toto je můj dialog se Štyrským, tak jak jsem ho vedl jednoho dne uprostřed Prahy. Toto ve mne aktivoval (mimo jiné, hlavní část je písmem nesdělitelná).

Vkus člověka se mění a vyvíjí. Já jsem teď dávám přednost klasičtějším věcem. Nedávno jsem s lehkým srdcem odnesl do bazaru kopu CD. Prostě teď poslouchám něco jiného. Konkrétně teď dnes koupeného Arvo Pärta. Ale o muzice, snad proto, že ji amatérsky provozuji, psát neumím. Tu raději hraji a poslouchám.
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 24.8.2007 > ztratila> Bohužel, nevím, jak je nastaven zdejší systém, ale vždy je pro mne přenášení textu z editoru do publikačního rámečku problémem. Jen toho rozhozeného formátování. A to jsem exluzivně kvůli Totemu downgradoval na IE.

Ano, psát o umění je těžké. Já kritiky rád čtu (Chalupecký, Černý), tak jsem zkusil jim sáhnout na levý palec pravé nohy. Už jen proto, že se s nimi ztotožňuji v pohledu na "iluzi" českého národního umění.

Dovolím si říci, že je to právě závěrečná část mého textu, kde se pokouším ze služby věci (tedy neinvečního informování o tom, kde se co děje) vykročit tímto směrem.
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 24.8.2007 > Díky za reakce. Ano, napsal jsem slohový útvar. Snad příště bude uvolněnější, inu, zkouším teď jiné vody. Je třeba se dál rozvíjet.
U příspěvku:Nad výstavou Štyrského
CarpeDiem (Občasný) - 23.8.2007 > MiKa> Milá MiKo, děkuji, opravil jsem. Pečlivost a bruslení nikdy nebyly mými přednostmi. Jen doufám, že tvé sacko nemá nic společného s mým sackem.
U příspěvku:Když ještě demokracie za něco stála
CarpeDiem (Občasný) - 3.3.2007 > Quotidiana> Na sekci odkazy pracuji. Další připomínky, které se netýkají publikovaného textu, zašli prosím na můj email. Dík.
U příspěvku:Když ještě demokracie za něco stála
CarpeDiem (Občasný) - 1.3.2007 > MiKa> Rád si vyslechnu, Miko. Děkuji za upozornění. Chybami se člověk učí.
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter