Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Zdeněk Burian k Bimbovi
j'en ai marre (Občasný) - 27.3.2007 > I kdyby to tak bylo, tak nakonec - proč ne...
U příspěvku:Sběr z popela jsem pila včerejší
j'en ai marre (Občasný) - 6.11.2006 > Na tak profláklé téma takhle dobrou báseň - to chce odvahu a sebevědomí. A to je dobré.
U příspěvku:POTLUČEN SVÍTÁNÍM
j'en ai marre (Občasný) - 6.11.2006 > Omlouvám se, Firefox tu asi není vítán.
U příspěvku:POTLUČEN SVÍTÁNÍM
j'en ai marre (Občasný) - 6.11.2006 > Rozhodně převyšuje vše ostatní, co jsem tu na Totemu četl. Dobrá práce.
U příspěvku:5.TOTEM NATURAL
j'en ai marre (Občasný) - 5.9.2006 > Fajn, kupuji permici do posilovny, kde si budu mezi sedlehy opakovat Holana, a hlásím se taky.
U příspěvku:ZVÍČECÍ PUDY V CIVILIZOVANÉM ČLOVĚKU
j'en ai marre (Občasný) - 21.8.2006 > Max Bubakoff> ...ta vypada jinak, tohle je spis romantika. Nic to nedokazuje, nic z toho neplyne, nic to nevyvraci. Je to takove pohlazeni...ano, jsme soucasti planety Gaia, che.
U příspěvku:týden s Tedem - celý
j'en ai marre (Občasný) - 7.8.2006 > Luk Malér> Chlapče, já byl vždycky na starší - jako bys mě neznal....no ale de rien, mensieur.
U příspěvku:týden s Tedem - celý
j'en ai marre (Občasný) - 7.8.2006 > Luk Malér> Jasně, formát dost ounavnejch cintů mi leze krkem.
U příspěvku:týden s Tedem - celý
j'en ai marre (Občasný) - 7.8.2006 > Pobavils. Líbí se mi ta úsečná forma...ale bacha, časem se to přejí (viz. Vonnegut, třeba). Jinak, já už se těším na romány ve formátu .ppt.
U příspěvku:o věčnosti
j'en ai marre (Občasný) - 17.2.2006 >

Tohle se ti povadlo, líbí se mi ten jazyk, délka (básně) a myšlenka - jak tak na to koukám, je to "kompozičně v ladu"

U příspěvku:Sobě vlastní cizí lidi
j'en ai marre (Občasný) - 4.2.2006 > Přiznám se, že mi nevadí gramatika (dokáži se přes to přenést), líbí se mi jedna dvě myšlenky (biologická versus estetická funkce ženského poprsí, vtipný postřeh o dětech), ale celé jsi to shodila tou poznámkou, hlavně tím "neřešte to". Pochopím ještě, že nejsi schopna odolat tomu publikovat svůj "aktuální stav mysli", to je tu časté a ne vždy je to na škodu - ale to chce opravdový um! Ale když dáš něco do úvah a dodáš: Neřešte to, pak vpravdě nechápu, proč to publikuješ. A už vůbec mi nepřijde dobré vyhradit si předem tento postoj pro ostatní díla. Myslím, že tohle bys měla, jak ty říkáš, "pořešit" nejdřív. Takže, vcelku souhlas se Sallybill a stejně jako annandale - jestli ti to nějak pomůže na stvé cestě životem jen dobře.
U příspěvku:Až se bude psát ...
j'en ai marre (Občasný) - 27.1.2006 > mezon> Pokud se k tomu vrátíš nebo to jinak rozpracuješ, tak totem splnil to co, měl - pomohl ti, poradil. A to je dobře.
U příspěvku:Až se bude psát ...
j'en ai marre (Občasný) - 25.1.2006 > Bell> 

S těmi počítači vidím zádrhel jinde než ty a mezon. Vy oba tvrdíte v podstatě to, že počítače jednou "zlidští", naučí se od lidí přemýšlet (což, jak píše mezon, že to umíme sami), či se od nich naučí touze po moci. To je vlastně tak trochu Asimovský pohled.

Já jsem si kdysi položil otázku: nestanou se spíše lidé stoji než stroje lidmi? Překvapuje mne, jak rychle se lidé od počítačů učí. Učí se multitaskingu, ztrácí koncentraci. Učí se neklást otázky, ale řešit problémy. Velice mě překvapuje, jak lidé začali pod vlivem počítačů a jiných technologií nakládat se svou pamětí. Už jen to, že kusu hardwaru dali jméno paměť je zarážející, neboť pamět lidská a počítačová fungují zcela jinak. Co se ale děje s pamětí dnes? Tak třeba to, že všichni fotí, nahrávají, ale málo kdo vypráví. Mizí příběh, neboť ten je pokládán za příliš subjktivní - je třeba dokumentovat, nikoliv vyprávět.

Ergo: skutečně nemám strach, že by se počítače stali lidmi nebo jimi nějak manipulovaly, obávám se přesně opačného - lidé propadnou kouzlu počítačové efektivity a posunou se blíže strojům. A k tomu není třeba umělé inteligence, vystačíme s odvěkou lidskou blbostí a narcismem (počítač je projekcí, upgradem lidského: obrazem, vylepšeným obrazem lidstva, který je často nekriticky obdivován).

U příspěvku:Až se bude psát ...
j'en ai marre (Občasný) - 24.1.2006 >

Tak to vskutku dobré dílo.

Moc se mi líbí ten nápad, domyslet, poměřit naše sny (noční můry, obavy) s dnešním stavem. Myslím, že se ti podařilo moc pěkně Oldu aktualizovat. Líbí se mi i styl, místy mi připomíná Vonneguta (zvlášť pasáž o počítačích s pěkným koncem "a na to jsem přišel sám"). Snad jen bych vynechal některé profláklé pasáže,řipadá mi to zbytečně dlouhé, ztrácí to dech a rozpadá se to do střípků, sady glos. To je škoda, protože to má nosnou myšlenku a několik originálních postřehů. Prostě bych to "prostřihal". Myslím, že Rushdie někde píše "be careful what you wish, your dreams may come true", což by měl být opěrný kámen každých úvah o budoucím :-).  

Hm, z nějakého důvodu mi nejde vpisovat do již napsaného textu, ale chtěl jsem ti napsat, které pasáže považuji za profláklé: tu o Měsíc a Venuši, blahobyt v celém světě. Naopak, za dobré - možná hodné rozvedení a domyšlení (což ale jde mimo žánr fejetonu) - považuji všechny, kde narážíš na produkci přírody...no a tu s počítači. Možná bys mohl na něco z toho napsat úvahu, to by mohlo být zajímavé. Každopádně, drž si svůj příjemný humor, to není málo.

 

U příspěvku:Čistý román
j'en ai marre (Občasný) - 7.1.2006 >
U příspěvku:Zírám do nebe, myslím na cement
j'en ai marre (Občasný) - 2.1.2006 > TenOfNine> Hmmm, po litru vína mám nejraději na jazyku jiné věci. No ano, olivy!
U příspěvku:Zírám do nebe, myslím na cement
j'en ai marre (Občasný) - 2.1.2006 > Takže...oma žije! Konec je brutální zcela v duchu konců ;-)
U příspěvku:Ten dělá to, ten zas ono
j'en ai marre (Občasný) - 19.9.2005 > Zefram> Ad. New Orleans. Dobrý model - taky ho znám a používám. Když už ses do něj pustil, tak prosím. Jak tedy zjistíš ty "faktory, ktere urci, co je jak vyhodne (udaje spise ekonomickeho razu).". To je totiž to, na co se tě klient (město) ptá a podle čeho bude orientovat svou politiku. Navrhni postup.
U příspěvku:Ten dělá to, ten zas ono
j'en ai marre (Občasný) - 19.9.2005 > Zefram> 

Děkuji za přání dlouhého života, to se neodmítá - člověk by pak měl víc času odpovídat ti na otázky :-))). Hru na člověk-stroj už jsme spolu hráli. Jsem teď již méně ideologický, ale stále vidím rozdíl: tím je svobodná vůle. Uznávám, že je to debata, do které se mi nechce pouštět. Já se za jedince se svobodnou vůlí považuji a podle toho se rozhoduji. Nehodlám své přítelkyni vysvětlovat nevěru tím, že šlo o nějakou nutnost, chemii nebo tak. Atd.

Velice dobře uvažuješ o lhaní. Jistě ti něco říká zákon velkých čísel - drobné lži vykryjí jiné drobné lži. Problém nastává, když se nějaká lež stane systematickou. Moje kamarádka shodou náhod zkoumá násilí v domácnosti - zkus se nad tím zamyslet, jaké problémy musí řešit při rozhovoru atd. Tam jde většinou přímo o manipulaci. Známé jsou i případy toho, že klient sám se snaží výzkum zmanipulovat - výzkumy trhu atd. můžeš tvrdit, že to nejsou metodologické problémy, věř mi, že s praxí tě to přejde.

Pokud jde o Marxe - nevěděl jsem, že je v Giddensovi, popravdě Giddense moc rád nemám. Ta debata by ale mohla být mnohem složitější - to já jen, kdyby to četl nějaký marxista :-). Ale tenhle příklad naznačuje další metodický problém - spjatost výzkumníka s jeho předmětem a objektem zkoumání. V praxi: výzkumy volebních preferencí. Námitka je taková, že veřejné mínění vytvoří až sociolog svou otázkou. Zveřejnění odpovědí pak ovlivní preference. Plus malý detail - to, co respondent řekne, nemusí udělat. Podstatná část nevoličů se nepřizná. Metodicky se to řeší upravením statistického nástroje.

Tvůj příklad z hypermarketem je stejně názorný jako triviální. Shodou okolností ti monu posloužit jiným příkladem. Toto jaro jsem studoval sociologii v New Orleans. Tamnější sociologové mj. řeší problém evakuace. Co lidi vede k tomu, že nevypadnou? Jaké přijmout kroky, aby se počet evakuovaných zvýšil? Jakmile tohle začneš zkoumat, dostaneš se k sociálním nerovnostem, stigmatizaci, fatalismu (založeném na stigmatizaci chudých) a hodně dalším věcem. Musíš opět řešit to, jestli tě respondenti nevyužívají ke svým zájmům (to v přír. vědách fakt neřešíš), což se kontroluje dost těžko. Atd.

 

Upřímně řečeno - pořád mám pocit, že tvé otázky se nemají dobrat pravdy, leda mě obírat o čas. Zkus si je někdy kriticky zodpovědět sám. Dá to práci, to mi věř, učím se tak činit taktéž. I tobě v tom přeji hodně zdaru.

U příspěvku:Ten dělá to, ten zas ono
j'en ai marre (Občasný) - 19.9.2005 > Zefram> 

Děkuji za přání dlouhého života, to se neodmítá - člověk by pak měl víc času odpovídat ti na otázky :-))). Hru na člověk-stroj už jsme spolu hráli. Jsem teď již méně ideologický, ale stále vidím rozdíl: tím je svobodná vůle. Uznávám, že je to debata, do které se mi nechce pouštět. Já se za jedince se svobodnou vůlí považuji a podle toho se rozhoduji. Nehodlám své přítelkyni vysvětlovat nevěru tím, že šlo o nějakou nutnost, chemii nebo tak. Atd.

Velice dobře uvažuješ o lhaní. Jistě ti něco říká zákon velkých čísel - drobné lži vykryjí jiné drobné lži. Problém nastává, když se nějaká lež stane systematickou. Moje kamarádka shodou náhod zkoumá násilí v domácnosti - zkus se nad tím zamyslet, jaké problémy musí řešit při rozhovoru atd. Tam jde většinou přímo o manipulaci. Známé jsou i případy toho, že klient sám se snaží výzkum zmanipulovat - výzkumy trhu atd. můžeš tvrdit, že to nejsou metodologické problémy, věř mi, že s praxí tě to přejde.

Pokud jde o Marxe - nevěděl jsem, že je v Giddensovi, popravdě Giddense moc rád nemám. Ta debata by ale mohla být mnohem složitější - to já jen, kdyby to četl nějaký marxista :-). Ale tenhle příklad naznačuje další metodický problém - spjatost výzkumníka s jeho předmětem a objektem zkoumání. V praxi: výzkumy volebních preferencí. Námitka je taková, že veřejné mínění vytvoří až sociolog svou otázkou. Zveřejnění odpovědí pak ovlivní preference. Plus malý detail - to, co respondent řekne, nemusí udělat. Podstatná část nevoličů se nepřizná. Metodicky se to řeší upravením statistického nástroje.

Tvůj příklad z hypermarketem je stejně názorný jako triviální. Shodou okolností ti monu posloužit jiným příkladem. Toto jaro jsem studoval sociologii v New Orleans. Tamnější sociologové mj. řeší problém evakuace. Co lidi vede k tomu, že nevypadnou? Jaké přijmout kroky, aby se počet evakuovaných zvýšil? Jakmile tohle začneš zkoumat, dostaneš se k sociálním nerovnostem, stigmatizaci, fatalismu (založeném na stigmatizaci chudých) a hodně dalším věcem. Musíš opět řešit to, jestli tě respondenti nevyužívají ke svým zájmům (to v přír. vědách fakt neřešíš), což se kontroluje dost těžko. Atd.

 

Upřímně řečeno - pořád mám pocit, že tvé otázky se nemají dobrat pravdy, leda mě obírat o čas. Zkus si je někdy kriticky zodpovědět sám. Dá to práci, to mi věř, učím se tak činit taktéž. I tobě v tom přeji hodně zdaru.

U příspěvku:Ten dělá to, ten zas ono
j'en ai marre (Občasný) - 18.9.2005 > Zefram> 

Ahoj Zeframe. O Sokalovi se hadat nemusime - pokud bys totiz uspesne absolvoval prvni rocnik sociologie (nebo si misto Giddense precetl Dismanuv uvod do empiricke sociologie), musel by sis polozit a zodpovedet tri otazky ohledne tzv. Sokalova experimentu. Je validni (meri opravdu to, co zamysli?), reliabilni (je spolehlivy - fungoval by i jinde naz v jednom periodiku?) a konecne je reprezentativni (lze z toho usuzovat na celou vedeckou komunitu?)? Dosel bys k nazoru, ze cela zalezitost je proste jen afera. Pokud bys toto neprijal, polozil bych otazku - je pripad doktor Mengele zobecnitelny na celou vedeckou komunitu? Ja si to nemyslim. Je to afera, pripad mezni - muze se to stat a je dobre tomu predejit. Tecka nad Sokalem - nemusis cist odborne casopisy, chces-li si udelat nazor nad Sokala.

Odborne casopisy a publikace naopak musis cist, pokud chces opravdu kritizovat sociologii en bloc. Roznest vedu na cetbe ucebnice z prvaku...no comment. Na sociologii je hodne shnileho - to vim sam, sam jsem si musel najit tu nejmene shnilou vetev, hodne mi v tom pomohl zivot v anglosasskem vedeckem prostredi (sociologie v USA). Zbytek humanitnich disciplin nesoudim - vybral jsem si sociologii proto, ze umoznuje byt co nejmene humanitni. Viz. prace, do kterych bys mel opravdu nahlednout, aby sis mohl udelat nazor a nikoliv jen dojem: metou je samozrejme American Journal of Sociology a American Sociological Review. V Cechach je to Sociologicky casopis. Pokud jde o prace, jiste by te - jako kritika - mely zajimat vyzkumy tymu okolo Tucka, Machonina ci Marese. Tudy pro mne vede cesta, pokud se chces ptat me.

Abych nezapomnel - ad. pasaz o humanitnich a prir. vedach. Pravda je takova - to ti rikam na zaklade studia a zkusenosti s vyzkumem: (1) tohle deleni az prilis casto slouzi k omluve lenosti a neduslednosti v sociologii (2) kazdy, kdo delal vyzkum s lidmi a na lidech zasteskl si po tom, jak krasne se zkoumaji kameny :-). Nelzou, nemanipulujou a konecne, kdyz jim reknes, ze jsou ze dreva, zustanou dal kameny. Kdyz ale lidem - jako vyzkumnik - polozis otazku nedobre, prijmou tvoji definici a stanou se na zaklade ji tim, na co jsi se ptal. Viz. Marx: tak dlouho zkoumal tridy az je sam pomohl vytvorit, coz nakonec vedlo k tomu, ze se nestalo to, co predpovidal - cela vec by ovsem byla na dalsi debatu, ve ktere bys mi byl asi stejnym partnerem jako ja tobe pri reseni integralu.

Clanek, ktery jsi predvedl je jen dojmologii, jejiz cil je pekne shrnut v posledni vete. Sam na sobe vim, ze nejvic krici ti, co vi malo. Taky jsem kritizoval hlucne a nepodlozene. Ty jsi kdysi nekde psal, ze nazory je treba zabijet. Me ta formulace prijde dodnes esteticky nechutna, ale v praxi se ji blizim. Jsou nazory, se kterymi jsem se rozesel - byt jsem nad nimi ztravil hodne casu. Po tobe tolik nechci :-). Staci kdyz prijdes o jeden dojem....nebo si alespon uvedomis, ze jde o dojem a nez zacne pokladat otazky jinym - v podobe stulcu a bonmotu - zajdes si do knihovny a zodpovis si je sam.

 

autor teto reakce neni clenem zadne sekty a smoulove mu nevadi
U příspěvku:Ten dělá to, ten zas ono
j'en ai marre (Občasný) - 11.9.2005 > Chlapci, neberte jmeno Bobri nadarmo :-))) I ja prochazim svym vyvojem...nicmene Sokal pro me stale zustava spise dobrym vtipem, nikoliv reprezentujicim neco obecneho. Ale kdo chce, at se ho rad chyti. Jeste neco - ja nereprezentuji sociologii, chcete-li s ni polemizovat, ctete a hodnodte prace v odpbornych casopisech.
U příspěvku:KELLY: "Mám na zdi podepsanou půlku Totemu"
j'en ai marre (Občasný) - 14.6.2005 > miroslawek> Milý Miroslawku, jistě promineš můj lapsus linguae ve společnosti tak šarmantní a milé slečny. Holt, někdy to prostě jazyk projede ;-)
U příspěvku:TOTEM NATURAL POČTVRTÉ
j'en ai marre (Občasný) - 24.4.2005 > Hell, v sest vecer toho dne  bych mel dorazit z USA. Zivot je otazkou priorit, verte, ze po peti mesicich dam prednost sve pritelkyni. Snad priste dorazime spolu. Uzijte si to. Budu na vas myslet :-). Mozna...
U příspěvku:Život není článek vystřiženej z časopisu
j'en ai marre (Občasný) - 15.4.2005 > Myslim, ze to prezijou :-). Trochu mi v tvem psani chybi nadhled - ten bych u fejetonu cekal. Jak sama rikas, chtela jsi se "aspoň trochu a co nejrychlejš se vybít". Ocenil bych v tomto zanru take lepsi cestinu. Tema je to take trochu proflakle.
U příspěvku:Cáry a klišé
j'en ai marre (Občasný) - 15.4.2005 > Každý máme svoje struny. Kýč a klišé dělá až "druhá slza" (Kundera) - jsem dojat, že jsem dojat = jsem (správný) člověk. Úvaha je to opravdu trochu odfláknutá. Je to dobrá myšlenka, ale nedotažená a nedopracovaná.
U příspěvku:ráno, má...
j'en ai marre (Občasný) - 5.4.2005 >

Pripomina mi to tu prijemnejsi stranku ranni cesty tramvaji, kdyz pres svoji tvar koukam ven na pekny den. Hloubeji uz to neumim.

U příspěvku:od Woodyho Allena
j'en ai marre (Občasný) - 18.3.2005 > A fast word about oral contraception. I asked a girl to go to bed with me, she said 'no'.

Bisexuality immediately doubles your chances for a date on Saturday night.

I believe there is something out there watching us. Unfortunately, it's the government.

I don't think my parents liked me. They put a live teddy bear in my crib.

I was thrown out of college for cheating on the metaphysics exam; I looked into the soul of the boy sitting next to me.

If you want to make God laugh, tell him about your plans.

Love is the answer, but while you're waiting for the answer, sex raises some pretty interesting questions.

Money is better than poverty, if only for financial reasons.

Sex is the most fun you can have without laughing.

The lion and the calf shall lie down together but the calf won't get much sleep.


Why does man kill? He kills for food. And not only food: frequently there must be a beverage.
U příspěvku:Jen se nepoprat
j'en ai marre (Občasný) - 13.3.2005 > Ahoj. Tak ti nevím, je to jeden z takových textů, u kterých nevidím k čemu jsou. Ale jako ateista říkám, zaplať bůh za každého nábožensky tolerantního člověka. Měj se a zase něco napiš, vidno, že ti to myslí.
U příspěvku:Mistrovství starého Bernharda
j'en ai marre (Občasný) - 5.3.2005 > Ahoj. Stary mistry jsem videl a libilo se mi to. Jestli muzu doporucit dobrou hru, tak je to Frederick, tusim v ABC. Jinak, libi se mi tve spojeni "zdanlive nevyslovitelnych pravd" - prijde mi trochu zmatecne, asi si pod tim predstavuji neco jineho nez ty.
Libi se mi, kdyz na zacatku rikas, ze budes mluvit sam za sebe. Ja to ocekavam i od literarnich kritiku. Clovek by nemel byt hlasnou troubou.
Tohle je malickost - ale ja se snazim vystrihat tzv. falesnych konsensu, tj. "Jak kazdy vi", "Koho by nenapadlo"... atd. Zustan verny svemu uvodu a mluv za sebe.
To jen par postrehu.
Jinak by me zajimalo, jakou uvahu bys z toho udelal. To bych snad znovu zavital na stranky Tematu.
Divadlu a kniham zdar - pokud jsi timhle textem nekoho zaujal a "dotlacil" jej ke Starym Mistrum, diky ti.
U příspěvku:Můza
j'en ai marre (Občasný) - 13.12.2004 > Hmmm, copak je to za kytaru? Takovej tvar a kobylku neznám. Fotkám nerozumím, sorry.
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter