Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:O prázdnotě a intuitivním poznání
matesovicz (Občasný) - 8.3.2010 > buddhist> Díky za úvahu a pěkně rozsáhlou diskuzi :-)
Myslím, že jeden z velmi dobrých důkazů o tom, že buddhismus není dogmatický, je prohlášení Dalai Lamy v knize Vesmír v jednom atomu (která se zabývá vztahem vědy a buddhismu), kde říká, že pokud věda jednoznačně prokáže, že některé z učení/tvrzení buddhismu je mylné, PAK BUDDHISMUS PŘEHODNOTÍ SVÉ UČENÍ A PŘIJME FAKTA PROKÁZANÁ VĚDOU. A v minulosti tak již musela mnohokrát učinit!

Ani já nejsem buddhista a jsme spíše takový badatel, ale když jsem slyšel tuto větu, musel jsem si ji několikrát přehrát znovu a znovu. Je to podle mého důkaz, že buddhismus není nějaké náboženství, kde musíme slepě následovat nějaká přikázání (jakkoliv by měla smysl) a uctívat nějakou nedotknutelnou a dokonalou podobu boha nebo jeho zosobnění, ale je jakousi naukou o hlubším poznávání světa nebo asi lépe řečeno reality nebo jak si to chce kdo nazvat.
Buddha, jak tomu já rozumím, byl učitel z masa a kostí, ne bůh.

Ještě mě napadá poznámka k tomu zastavování myšlenek. Získání (jisté) kontroly nad myslí je jedním z hlavních úkolů meditace (alespoň v prvních fázích).
Měl jsem to úžasné štěstí, že jsem se k těmto věcem dostal rovnou přes člověka, který se následně stal mým velmi dobrý přítelem a který je buddhistickým mnichem, který se z jistých důvodů rozhodl nevrátit do kláštera (kde chtěl původně strávit zbytek svého života) a žít "normální" život v materiálním světě. On je dnes mým průvodcem, učitelem a konzultantem.
Už jsem si něco malinko nameditoval :-) a musím přiznat, že je to opravdu velmi nesnadná záležitost a rozhodně velmi dlouhá cesta. Ale mohu říci, že s trochou vytrvalého tréninku se myšlenky zastavit dají. Zatím jen na krátko, ale přece... :-)

Teď mi vyvstala jedna z věcí, kterou mi řekl a která souvisí s částí nahoře: "Poznání se nedá získat pomocí znalosti či studiem. Intelekt je naopak dokonce jistou překážkou. K poznání se dá dojít (pouze?) pomocí meditace." Údajně jeden z lidí, které znal strávil dlouhá léta studiem ze všech možných zdrojů. Až později se naučil opravdu meditovat a tak trochu roztrpčeně prohlásil: "What a waste of time it was!"

Jsem rád, že jsem alespoň na internetu našel pár lidí, kteří přemýšlí o hlubších tématech. Díky! :-)
U příspěvku:---
matesovicz (Občasný) - 8.3.2010 > Nádhera...
U příspěvku:taje
matesovicz (Občasný) - 8.3.2010 >
U příspěvku:My Soul
matesovicz (Občasný) - 8.3.2010 >
U příspěvku:Už se blíží...
matesovicz (Občasný) - 23.2.2010 >
U příspěvku:-
matesovicz (Občasný) - 23.2.2010 >
U příspěvku:LOĎ ANEBO VZDUCHOLOĎ?
matesovicz (Občasný) - 23.2.2010 >
U příspěvku:ledová zvířátka
matesovicz (Občasný) - 23.2.2010 >
U příspěvku:zkusím ho přivolat
matesovicz (Občasný) - 23.2.2010 >
U příspěvku:Krásy zimy na Chodsku
matesovicz (Občasný) - 23.2.2010 > cvakal> Díky za názor. Chápu přesně jak to myslíš a nemohou nesouhlasit. Problém byl se světlem, které bylo z té nejnevhodnější strany a detaily omrzlíků mi tím pádem nepřišly dostatečně vyniklé. Takže jsem se raději pokusil zachytit celkovou zimní náladu. Ještě mě napadá poznámka jednoho fotografa na podobné výmluvy: "Tak jsi to neměl vůbec fotit..." :-)
U příspěvku:Zimní kabátek
matesovicz (Občasný) - 22.2.2010 > Thumb> Tomu úplně nerozumím jak to myslíš - zkoušel jsem v okně pro vkládání fotek (výběr souborů na disku) označit více souborů, ale bez úspěchu...
Jak děláš tedy to "...hned do toho načtu další..."?? :-)
U příspěvku:Krásy zimy na Chodsku
matesovicz (Občasný) - 22.2.2010 > jaxxana> Ahoj, přiznám se, že z téhle fotky také nemám úplně nejlepší pocit. Lépe jsem to ale nezkomponoval... Napadá tě, jak by to šlo udělat lépe?
U příspěvku:cesta s kmérskou příchutí
matesovicz (Občasný) - 22.2.2010 > WOW, líbí moc! :-)
U příspěvku:Zimní kabátek
matesovicz (Občasný) - 21.2.2010 > Díky :-)
Potřeboval bych trochu poradit - nemohu přijít na to, jak do jednoho příspěvku vložím více fotografií. (?)
Poraďte prosím... ;-)
U příspěvku:mam jeste nake...
matesovicz (Občasný) - 21.2.2010 >
U příspěvku:Právě vyšlo II
matesovicz (Občasný) - 21.2.2010 > Krása...
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter