Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:zastávky idiota
podskalami (Občasný) - 4.8.2017 > careful> hm, podobná nic, to je širokej pojem.. a každej druhej, myslím, že ne - že můžeme s klidem říct, že podobná nic dělá úplně každej.. jestli má ale pocit, že něco umí, to fakt netuším.. a kdybych zabředala v takových myšlenkách, asi bych nemohla nic dělat - ani bych se nemohla dívat kolem sebe (což je vždycky nedostatečné)
(ale možná to je jinak - když máš pocit že vidíš málo, dívej se míň)
U příspěvku:Jednorožci
podskalami (Občasný) - 11.7.2017 > čtenář> jo aha, já myslela, že si mě pletete s tím čtenářem nebo co.) jinak, jen jsem odpovídala na "jsou to pojmy k orientaci a "cesty" jak nevypadat naivně" - prostě jen, že to vidím jinak. ale je to jedno, jasně.
U příspěvku:Duo Boys
podskalami (Občasný) - 11.7.2017 > to jsou skvělé práce.. díky žes je sem dal
U příspěvku:Jednorožci
podskalami (Občasný) - 7.7.2017 > čtenář> jeden čtenáři, nejsem žádný čtenář - to "mnoho slov a skutek utek" jsem vám nenapsala já, nekomentuju cizí diskuse ani skutky které neznám.

k tomu co píšete - rozhodně se nesnažím "nevypadat naivně", naopak myslím že zachovat si kus naivity je potřeba (ale skloubit to s nějakou mírou zkušenosti/poučenosti a schopnosti práce sama se sebou, což je taky cesta, a zřejmě najít "ideální" stav nelze protože by znamenal konec)
U příspěvku:Jednorožci
podskalami (Občasný) - 7.7.2017 > zajímavé je oproti těm předchozím tabletovým pracem tady trochu grafické vyznění, zatímco z těch předchozích víc leze jakási digitální efektnost nebo jak to nazvat. je vidět že se snažíš o ozvláštnění zaběhlého tématu a o vyjádření emocí, ale moc to ve mně nepůsobí.. ani nemám příliš dojem pohybu, taky samotní jednorožci vyznívají trochu jako stylizované hračky - samozřejmě můžeš říct že je to záměr, ale potom se to přesouvá ze snahy o vyjádření vzteku a zmaru spíš do karikatury..

hlavně ta agrese mi přijde jen vnějšková, hodně dělá barva a nějaká úprava kontrastů, je to taková "snadná agresivita", třeba ta práce s texturami mi přijde v podstatě bez výrazu, výtvarně se tam nic moc neděje -- ono je taky otázka jestli je vůbec možný digitální kresbu/malbu nějak prožít, není to podle mě cesta jak se něčemu naučit a pracovat s chybami, protože ty chyby můžeš hned eliminovat a máš k dispozici různá usnadnění která fyzicky neexistují..

jinak - jak jsi psala, že ti tady někdo cpe nějaký "správný" přístup k umění a že máš obdivovat "fleky" -- to není pravda, neexistuje žádný "jediný správný" přístup k umění, můžeš ho mít jakýkoli, nakonec to podléhá změnám a musíš hlavně dělat to co sama potřebuješ a nenechat se do ničeho "cizího" vmanipulovat, klidně se můžeš inspirovat i tou mangou jak chceš, to je jedno, neexistuje žádná "správná" nebo "špatná" inspirace, záleží jen na tom, jak ji zužitkuješ.. za sebe si myslím, že by sis mohla dát pozor na prvoplánovou snahu o efekt a o originalitu, to nebývá dobré.. a neodvrhovat vše, tzn. pokud jsi radikální a nebudeš se snažit dívat do stran, tak tam není moc prostoru pro vývoj.. je to samozřejmě na tobě, jestli chceš zůstat v nějakém pohodlném způsobu který je efektní a povrchní a nebo jestli se chceš zlepšovat a chceš aby obraz byl skutečný a skutečnější, osobnější a osobitější, ale to zase znamená neodvrhovat obyčejné věci a řemeslo..
U příspěvku:Výzva abstraktním tvořilům
podskalami (Občasný) - 1.7.2017 > čtenář> hm hm jeden čtenáři.. mně je dvacet tři a necítím se být usazeným důchodcem..
U příspěvku:(o zvířatech a prachu)
podskalami (Občasný) - 1.7.2017 > čtenář> nevím, jak jiným, ale mně carefuliny komentáře nijak nevadí.. a nepřijde mi správné chtít někoho umlčovat..
U příspěvku:Chlap s parohama
podskalami (Občasný) - 1.7.2017 > careful> myslím si, že je jedno, jestli kreslíš na papír nebo fotku nebo třeba rentgenový snímek.. a jistě můžeš všelijak kombinovat kresby, fotky, grafiky atd., to už je běžná věc.. já jsem se vyjádřila jen k tomu, jak na mě působí výsledek. (některé kmeny v popředí nebo vlasy působí fotograficky, ale s tím souvisí, že mi chybí nějaký výraz, život v kresbě.. navíc myslím, že se vzájemně tlučou ta "skoro fotografická" místa s trochu naivnějšími (nebo nejistějšími).. fotka může koneckonců dost zplošťovat a zkreslovat.. no ale technika nakonec není tak důležitá, hlavní problém mám s tou "efektně řvavou" stylizací, která mi vlastně nenechá žádný prostor k vlastnímu vstoupení do obrazu, něco nevyřčeného.. ale to je jen můj problém, někoho jiného může přesně tento způsob oslovit.. ještě mě napadá, že pokud chceš pracovat s estetikou kýče a s klišé (protože celé to podléhá jakémusi klišé tajemného prostoru, předtuchy, osudovosti), je to určitě možné, ale asi je třeba tam dostat něco dalšího, aby se tím překonalo nebo znejistilo to klišé. ale mluvím asi moc obecně. a záleží jenom na tom, co sama chceš.. už to nechám být. taky je možný, že se na to dívám úplně blbě. beru, že je to pro tebe důležitý záznam.

U příspěvku:madame sosostris, slavná věštkyně, moc nastydla
podskalami (Občasný) - 30.6.2017 > careful> no, já nesouhlasím ani s járou ani s tebou.. takový způsob přirovnávání je většinou zcestný.. nevím, cos viděla (tisíce obrazů, miliarda umělců, z nichž ani jednoho si nepamatuješ), nevím, jak se díváš.. asi jsme každá "v jiném světě" a dialog asi není možný (vzhledem k tomu, jak máš jasno ve všem, co neznáš)
U příspěvku:Chlap s parohama
podskalami (Občasný) - 30.6.2017 > careful> tak já budu konkrétnější, ale nevím, jestli to není zbytečný..

strašné je hlavně, jak je to prvoplánové.. snaha o efekt, jednoduchá symbolika, pohodlnost.. ta "kresba" nemá vlastní výraz, jen se snaží být hezká, uhlazená "formou" a zasáhnout diváka "obsahem".. je utahaná, je z ní znát, že se bojíš chyby.. řemeslně to ale zatím není "hotový" kýč, to by sis dala asi větší práci s vyjádřením prostoru, světla, víc promyslela kompozici.. řemeslně je to takové ploché a umělohmotné.. větvičky jen nahozené, krk podivný (jako by nepatřil k hlavě), to nepůsobí jako záměr, spíš jako nedůslednost. u tohoto "stylu" je ale přesnost (dotaženost) dost podstatná. no ale hlavně je ode mě nesmysl to vůbec řešit, když asi nechceš žádným obrazem nic skutečně "tvého" říct, ani v sobě obraz (proces tvorby) prožít.. (možná proto, že je tam riziko, že tě to semele, do toho se ti asi nechce..)

samozřejmě si můžu vymyslet, že je to celé metafora člověka nebo životního postoje, který jsi chtěla ztvárnit kýčovitě a plytce, aby ses vůči němu vymezila.. nebo, že jsi tu práci skutečně procítila a vyjadřuje něco pro tebe důležitého.. nebo že za stromem je nějaká podstatná myšlenka, nebo jiný strom, stejně jako pod tváří je jiná tvář -- ale stejně je to špatné - omlouvám se, ale nebudu ti mazat med, že to "působí tajemně a je to lehce zapamatovatelné". právě že to tak vůbec nepůsobí (na mě), jen to chce působit tajemně a zapamatovatelně. no ale samozřejmě záleží na tom, jaké máš sama na sebe nároky.

a nevím, kde bereš jistotu, že každý si o sobě myslí, že je originální a skvělej. naopak, abys vůbec mohla něco smysluplně dělat, potřebuješ velkou míru sebereflexe.. a snažit se o originalitu je samo o sobě zcestné, prvoplánové.. originalitu nelze vynutit.
U příspěvku:Chlap s parohama
podskalami (Občasný) - 27.6.2017 > strašné
U příspěvku:madame sosostris, slavná věštkyně, moc nastydla
podskalami (Občasný) - 4.6.2017 > P.V.Ctihodný> no sice je všechno možný, ale stejně nechápu jak je možný že v tomhle vidíš propagaci kartářství a taky proč by vůbec někdo vytvářel obraz za takovým nesmyslným a prvoplánovým účelem jako je propagace čehokoli.

jinak ty kresbomalby vedou dialog s fragmentem z eliotovy pustiny, ale je pochopitelně možný je vnímat i bez textu a hlavně je nutný (a možná ode mě naivní) je vnímat svobodně tj nezavírat se do nějakých zajetých myšlenkových schémat a podivných projekcí typu propagace kartářství .) nemůžu ale posuzovat, jestli to funguje, možná je to až moc ilustrativní a estetický

obecně k tomu cos mi napsal -- ty asi věříš, že dílo se dá rozdělit na formu a obsah a že ten obsah můžeš dokonce přesně definovat -- jenže žádný obsah ani forma takhle neexistuje, jde o provázanost, "obsah" v závislosti na autorově vnímání si (intuitivně) vybírá "formu", vzájemně se ovlivňují, nesou informaci-prožitek-skutečnost která je mnohorozměrná a intenzivní a zachytit to všechno je boj, beznadějný i radostný a tak. a o to jde. a vlastně každý obraz by měl být svým způsobem "problematický", narušovat řekněme konvenční horizont očekávání, nemá smysl tvořit věci s jednoznačným vyzněním, který si můžeš takhle pěkně shrnout do dvou slov, to by bylo jenom oplošťování skutečnosti, pravý opak toho o co jde.)
U příspěvku: Jela Anička na pole,-
podskalami (Občasný) - 4.8.2016 > líbí se mi, jak oživuješ plochu a vytváříš přirozené disharmonie, ve výsledku funkční autonomní svět, jen ta žena je pro mě nadbytečná "dopovídající" a to i když ji beru jako záměrný kontrastní prvek
U příspěvku: Na výletě,-
podskalami (Občasný) - 4.8.2016 > zajímavá komunikace jednotlivých "skupenství", materiálů, pohybu.. rozehrává příběh
U příspěvku:návštěva
podskalami (Občasný) - 4.8.2016 > alice> akryl pastel koláž cca a2
U příspěvku:z akvárií
podskalami (Občasný) - 4.11.2015 > čtenář> máš dobré oči.)
(otočila jsem to ale už při tvorbě)
U příspěvku:noc
podskalami (Občasný) - 19.2.2014 > čtenář> v reálu je to černobílé
U příspěvku:drží za vlasy (a jiné pohádky)
podskalami (Občasný) - 2.11.2013 > baska> pastel, tužka, voda, nůž.. malé je to, a5-a4.
U příspěvku:(krouží tu pořád dokola)
podskalami (Občasný) - 30.1.2013 > hloupy ivan> je to uhel a černý pastel na a4
U příspěvku:gambové duo
podskalami (Občasný) - 23.11.2012 > jak zachytávání chvění, času.. krásné.
(hlavně v první kresbě mi připadá, že každá drobnost tam má své místo, svůj způsob, jakým se ozývá - a všechno tak přirozeně náleží k sobě.. a druhá, jako by se vzpomínala, hledala)
U příspěvku:japan
podskalami (Občasný) - 1.10.2012 >
U příspěvku:slunečnice
podskalami (Občasný) - 22.9.2012 > takové čiré
U příspěvku:Odrazy
podskalami (Občasný) - 23.6.2012 > tyhle tvoje starší práce mi přijdou velmi dobré - poctivé - je v nich zaujetí a zároveň něco jak "intuitivní kontrola".. sepětí s obrazem..
U příspěvku:rozhovory
podskalami (Občasný) - 9.6.2012 > čtenář> myslíš ty obrázky?
U příspěvku:krasavec
podskalami (Občasný) - 6.6.2012 > http://www.arthobler.com/artists/vanessa%20chrystie/expo/vc%20wintering%20it%20out.jpg
U příspěvku:h.
podskalami (Občasný) - 4.6.2012 > píč> portrét.
U příspěvku:h.
podskalami (Občasný) - 4.6.2012 > Janahe> obličeje se mi asi nevyhnou, ani v krajinách (snažím se to ale usměrňovat)
U příspěvku:krajiny
podskalami (Občasný) - 2.6.2012 > SATANICSAINT> dík. je to tužka a uhel s vodou na A4, několik papírů, které jsem lepila přes sebe a vytrhávala a dokreslovala. základ v každým obrázku je spodní kresba, na ní pauzáky.. jsou tam většinou tři vrstvy. (bavil mě ten proces.. výsledek je vlastně proměnlivej, když to prosvítím, vypadá to zase jinak)
U příspěvku:Na vycházce
podskalami (Občasný) - 19.5.2012 > moc se mi to líbí barevně.. a zajímavý je to pro mě i tou "rozházeností" nebo jak to říct (jednak dokončenost, přesnost, např. ve tváři ženy, a naproti tomu naznačené pozadí, které se dostává dopředu.. mám z toho pocit, že pozadí i popředí mají stejně prostoru, že jedno doplňuje druhé)
U příspěvku:Zimní sny
podskalami (Občasný) - 29.12.2011 > procházím si tvoje věci, je to krásný
U příspěvku:cestou nedomů
podskalami (Občasný) - 16.12.2011 > odhlavykpate> k cestě nedomů.
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter