Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
UmeniEmoci
(žena)
Občasný
Na Totemu: 671x
Napsat zprávu
Autorův WEB

U mne jsou rozhodující emoce, není-li jich, pak nemám, o čem psát. Emoce nás dokážou povznést, stejně jako tížit. Emoce se dnes nenosí a neukazují. Emoce není šat pro slabochy. Píšu, abych ze sebe pocity vypsala, bolí to méně a naopak pocit radosti si o něco déle udržím. Nikdy nepíšu básničky zpětně. Tvořím ve chvíli, když cítím, že je ten správný čas. Neberu pero do ruky, když nemám, co dát. Ostatně je to stejné, jako když maluju nebo fotím. Emoce je to, co mě pohání. Každá z těch básní a všechno, co jsem vytvořila, je odrazem pocitů, situací, dějů, událostí, setkání s konkrétními lidmi. S oblibou říkám, že každé malířské plátno čeká na svůj příběh, na prvý tah štětce, který udá tempo. Je to stejné, jako u slov, která jsou, aniž bychom si to uvědomili zbraní, která chtě nechtě zraní a nejsou líbivá všem. Píšu o tom, co vidím, slyším a cítím. Už na škole jsem si zamilovala F. Gellnera, tehdy jsem četla jednu z jeho básní „Perspektiva“, utkvěla mi v hlavě. Nebál se skrz poezii říct, co si myslí, dělám totéž. Budu ráda za Vaše komentáře, protože mě zajímá Váš názor. Mám takové tušení, že bych se mohla něčemu naučit a vypilovat psaní, které má být především hraní.

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Češi
UmeniEmoci (Občasný) - 11.12.2012 > Leviathan> Zajímavé, dočkala jsem se hned pěti komentářů, vida, že ti jazyk rozvážu. A to po té, co jsem si dovolila ohodnotit tvoji tvorbu, já vím nedostal si plné hodnocení. Buďme k sobě upřímní.
U příspěvku:Meditační prázdno
UmeniEmoci (Občasný) - 11.12.2012 > Tak, verše máme sylabické, tónické, sylabotónické, časoměrné, bezrozměrné a volné. Ty tvé jsou volné, ty mé bezrozměrné. Dosud jsem psala sdruženým rýmem (aabb), jak poukazuješ, tento je střídavý (abab). Tak Ti nevím, ale začínáš vynechávat, ovládej se. No a pak je tu forma, která se zde také liší od těch předchozích, ale co ti budu povídat, jsi znalejší jak já.



U příspěvku:Chuďas
UmeniEmoci (Občasný) - 11.12.2012 > Leviathan: Je to věc vkusu, nikoli údajného navracení věcí minulých, jak se domníváš. Má poznámka byla k věci, k tématu. Image prodává, ale zapomínáš na fakt, že je vytvářena uměle, je v ní skrytý záměr, který sám o sobě má poutat, strhávat pozornost, málokdy ta osobnost je taková, jakou se zdá být. Osobnost umělcova se málokdy odráží ve zmíněné image, která prodává. Vrátím se k tvé poznámce, že pro ty či ony důvody neužíváš přechodníků. Což by znamenalo, že tvá osobnost se plně neprojevuje, tudíž i tvá image značně pokulhává a ubírá se jiným směrem, což je věc volby. Přiznejme si fakt, že umělecký směr, který vede, udáváme my, není nikoho kdo by to shůry vedel, není to mimo naši kontrolu.
U příspěvku:Plazil
UmeniEmoci (Občasný) - 11.12.2012 > Leviathan> Do temnot to číst budeš dál, jak zjevno. Vidím, že tě to irituje a popouzí. Pozor, to na čem si zakládáš, ztrácíš.
U příspěvku:Každý máme něco
UmeniEmoci (Občasný) - 10.12.2012 >
U příspěvku:Lowenstein
UmeniEmoci (Občasný) - 10.12.2012 >
U příspěvku:Kouzla
UmeniEmoci (Občasný) - 10.12.2012 >
U příspěvku:Stojka
UmeniEmoci (Občasný) - 10.12.2012 >
U příspěvku:Chuďas
UmeniEmoci (Občasný) - 3.12.2012 > Leviathan: nedávno jsem četla článek, nepodstatné kde, páč to si nepamatuju. Šlo o názor jednoho autora knih, který si troufl říct a já souhlasím, že dnes knihu může relativně vydat každý a ne vždy je to hodnotné. Znám nespočet případů, kdy se někdo o něco podobného snažil a knihu skutečně nakonec vydal, leč ho to stálo čas a úsilí. Je známa také aféra s panem Primusem, majitel nakladatelství, který byl osloven ženou, která chtěla vydat román, odmítl ji a to dost nehezky. Snad dokonce reagoval stylem, že to byl brak. Ta žena román vydala, objevila se v televizi, ta si pozvala zmíněného nakladatele a tam byl zpovídán z toho, jakým způsobem se k ženě zachoval, marně se snažil vymluvit, že pani lže. Už je to řadu let, ale způsobilo to poprask. Tehdá to bylo velmi vtipné. Takže i to, co se může zdát, jako nemožné, možné je. Ano, máš pravdu, prodává se to, co lidi chtějí, jenže dost lidí podléhá reklamě a propagačnímu honu na spotřebitele.
U příspěvku:Sezení u potůčku
UmeniEmoci (Občasný) - 3.12.2012 >
U příspěvku:Jouda králem
UmeniEmoci (Občasný) - 3.12.2012 >
U příspěvku:Plazil
UmeniEmoci (Občasný) - 3.12.2012 > havlův teleskop: rozesmála jsem se tvé poznámce, či snad žádosti o fotku. Kdo hledá, najde.
U příspěvku:Plazil
UmeniEmoci (Občasný) - 3.12.2012 > havlův teleskop, nevěříš? Mezi hodnocením druhých, tím, co vidíš a os. zkušeností je značný rozdíl, nemyslíš? Nemyl se, je li někdo schopen psát o přirození a to jsem slušná, páč použitá slova v básni, kterou jsem si vybavila, jsou vulgární, pak by tě nemělo překvapit podobné psaní. Přejděme však k věci. Též si ráda hraju! Ano, hra to je, otázkou zůstává, zda přijdeš na to, na co si to tu hrajeme? Vítám tě tedy do hry, páč jako jeden z mála jsi na správné stopě.
U příspěvku:Plazil
UmeniEmoci (Občasný) - 22.11.2012 > havlův teleskop, buď přesný, ať si nemusím nic domýšlet, páč to by byla osudová chyba. Co že to nemyslím vážně?
U příspěvku:Nemám
UmeniEmoci (Občasný) - 22.11.2012 > Zase ta "anonymní" pravidla. Marná snaha poslouchat člověka, co se neumí postavit sám za sebe a svá silná slova. Nazvat druhého flákačem je opravdu umění hodné anonymního kecala. Neberu tě vážně. Ty zřejmě nebudeš věcem čelit čelem, ale proti zdi. :) Mně se to líbí.
U příspěvku:Nevděčná
UmeniEmoci (Občasný) - 22.11.2012 >
U příspěvku:Chuďas
UmeniEmoci (Občasný) - 22.11.2012 > Leviathan, nedá mi to a zastavím se u toho, jak moc miluješ přechodníky, ale jak sám píšeš čeština je již nechce a proto je nepoužíváš. To, že se dnes moc nepoužívají, že je někdo nechce, že snad někomu připadá jejich užití zastaralé, tě snad má odradit? To mění tvůj postoj? Je to snad důvod proto, aby si je nemiloval? Používej je, když je tak miluješ, lehce se vzdáváš. Uvedu příklad. Předpokládejme, že chceme vydat básnickou sbírku, hledáme vydavatele a proto jich několik oslovíme. Zhruba dvacet. Dejme tomu, že vydavatel obdrží deset takových žádostí týdně. Takže jeden vydavatel a deset žádostí týdně, ta tvá bude jedenáctá. Všichni budou psát stejně, tak jak se "dnes" očekává, nic nápaditého, svého, originálního až na toho jedenáctého. Jako vydavatel mohu vybrat, to co je neokoukané, neotřelé, nečekané s tvými vše milujícími přechodníky, nebo něco, co je k dostání na každém pultu knihkupectví. Co si vybereš? Když to zlehčím, v módě se vrací retro styl, tak proč ne v poezii. Nač se přizpůsobovat druhým, když to pak nejsi ty. Čeho tím dosáhneš? Jistě, kritika bude snesitelnější, ale nebude žádná vydaná sbírka, pokud si ji nebudeš chtít vydat sám na své vlastní náklady. Otázkou pak je jak takového vydavatele poznáš, hm.
U příspěvku:Chuďas
UmeniEmoci (Občasný) - 22.11.2012 > Leviathan, mimochodem Vrchlického nečtu. Když už tak mám ráda F. Gellnera. Je - li to tak hrozné, jak píšeš, nechápu proč něčemu takovému, za co to považuješ, dáváš body. Úsměvné.
U příspěvku:Chuďas
UmeniEmoci (Občasný) - 22.11.2012 > Leviathan, přejdu tvoji pochybnost a nařčení z vykrádačky. Doufám, že stejně tak jako druhé umíte nařknout z něčeho podobného, se umíte omluvit. Mé to je. Nemám potřebu někoho kopírovat a dělat, že je to mé. Archaizující styl? To je tvůj dojem. Styl se mi líbí a proto jím píši. Kdybych měla ráda volný a dnes hojně užívaný styl, pak tak psát budu, ale ten se mi nelíbí.
U příspěvku:Znásilněné duše
UmeniEmoci (Občasný) - 12.11.2012 >
U příspěvku:Něžná příchuť přízraku
UmeniEmoci (Občasný) - 9.11.2012 >
U příspěvku:Ředitel
UmeniEmoci (Občasný) - 9.11.2012 >
U příspěvku:Cestopisné
UmeniEmoci (Občasný) - 9.11.2012 > První je hotel u Nuselského mostu a bude to záměr nebo chyba. U té druhé splívají střechy s oblohou. Moc bílé a šedi.
U příspěvku:Den s děravou kapsou
UmeniEmoci (Občasný) - 9.11.2012 > Velmi pěkný záběr.
U příspěvku:Japonská zahrada v Trojské botanické zahradě.
UmeniEmoci (Občasný) - 9.11.2012 > Japonská zahrada je krásná, byla jsem se tam podívat. A co vinice, také máš nafoceno? Určitě by se také mohla líbit.
U příspěvku:Češi
UmeniEmoci (Občasný) - 8.11.2012 > IAN HEROICKY,

od Vás kritiku beru.
U příspěvku:Češi
UmeniEmoci (Občasný) - 8.11.2012 > Milý čtenáři, obviňujete mne z něčeho čeho si nejsem vědoma. Ano, přihlášený může zpětně komentáře upravovat, chcete mi nastavení stránek dávat za vinu, směšné. Již napsaný komentář maximálně doplňuji o myšlenku, ale to, co naznačujete, nedělám. Nebudu se ospravedlňovat z něčeho, co jste si vymyslel. Přiznání jsem Vám žádné nedala, nemám důvod a mimo to, na co si to tu hrajeme. Na básníky, kterým leží svět u nohou? Já si tu na nic nehraju. Nemá cenu zdá se diskutovat, pokud útočíte, vytváříte si domněnky a převracíte něčí slova. Myslete si, co chcete, stejně tak bych se mohla domnívat já o vás, proč se tak bráníte. Jistě se Vás to dotklo, asi taky zjevně mělo. Dělejte jak nejlépe umíte. Za tím, co jsem napsala si stojím, je mi jedno jak moc vám to bude ležet v žaludku.
U příspěvku:Češi
UmeniEmoci (Občasný) - 8.11.2012 > IAN HEROICKY, ano všimla jsem si, že mi něco ukazujete, ale otázkou zůstalo, co. Nechtěla jsem se domýšlet. To jste mne zaskočil s tím přirovnáním ke komunistickému režimu. Jsem si vědoma toho, že co jsem napsala a píšu, se nebude líbit. Všichni jednu věc nemůžeme vidět stejně, úhlů pohledu je tolik, kolik párů očí se na danou věc dívá. Ano, je to o stylu, ten zřejmě dráždí. Jistě by se to dalo napsat i jinak, našla by se vhodnější slova, ty jsem přiznám se, nehledala. Skutečnost je taková, že jsem si sem přišla pro reakce a komentáře, právě proto, abych věděla, jakým směrem se ubrat. Vaše improvizace mi nevadí, naopak, baví mě v dobrém slova smyslu.
U příspěvku:Češi
UmeniEmoci (Občasný) - 8.11.2012 > Milý čtenáři, zdá se, že jste se nechal unést svými pocity a vytvořil jste si domněnku, že na Vás někdo prská. Je mi líto, ale to, že moje řádky tak berete, je Váš problém, ne můj. Neznám IAN HEROICKY, nevím co umí či ne. Můj komentář patřící k jeho improvizaci, páč mě to zajímá. Nemám si, co domýšlet, protože pakliže to budu dělat, dojdu ke stejnému závěru jako Vy. Domýšlení je jedna z hlavních věcí, která vede k podobné vzrušené debatě, o kterou se tu snažíte. Já mám ráda, když se mluví přímo a proto jsem položila otázku. Vadí Vám to? Tak to nečtěte a nekomentujte. Chcete li diskutovat na úrovni, bez domněnek, které Vám škodí, fajn, budu ráda a bavit se můžeme. PS: budu ráda, když budu vědět s kým mluvím, ocenila bych kdybyste se přestal schovávat za nálepku anonymního-neregistrovaného čtenáře a komentátora.
U příspěvku:Češi
UmeniEmoci (Občasný) - 8.11.2012 > IAN HEROICKY, mne ta vaše improvizace baví. Upřímně jsem se zasmála. A teď by mě zajímalo, co Vás k tomu vede, co Vás pohání, že zrovna u mne máte takovou silnou, nutkavou a pro mne, zdá se neodolatelnou potřebu psát?
U příspěvku:Češi
UmeniEmoci (Občasný) - 8.11.2012 > Přísloví "Podle sebe soudím tebe." není vždy vhodné. Páč nepiju a dluhy nedělám. Tahle báseň je o alkoholu, kterým si plašíme starosti a o tom, že rozhazujeme i to, co nemáme. Vznikla opět před lety. Upozornění na to, že když si někdo pořádně naháže hnoje na vlastní hlavu, pak by si to také měl sám uklidit a nesnažit se stáhnout do toho druhé. Je to o tom, že statistiky mluví jasně, teoreticky jsem se každý rok asi upila do bezvědomí, spíše někdo to udělal za mne. No a ty dluhy, vidíš sám, je to samá exekuce, zabavené majetky a lidi bez prostředků. Není to o soudu, je to opět o lidech, o člověku, který nadělal svým jednáním tolik škody, že se to ani za pět let nedá napravit. Úmyslně jsem to psala v množném čísle, protože od doby, kdy jsem psala tyhle řádky, jsem zjistila, že se v tomhle srabu topí mnohem víc lidí. Takže mi nevnucuj svůj pohled o soudu, napsala jsem, co jsem viděla, vidím a jak to vnímám. A je fakt, že od takových lidí, ostatní dávají ruce pryč.
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter