Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:PÍSNIČKA
illa (Občasný) - 6.6.2013 > mystikus> Inu, co je psáno v komentáři anglicky, nerozumím, leč za zastavení děkuji.
U příspěvku:PÍSNIČKA
illa (Občasný) - 6.6.2013 > Zazo> Děkuji.
U příspěvku:PÍSNIČKA
illa (Občasný) - 6.6.2013 > Světlonoška> O mě ani nejde, ale o básnický subjekt.
U příspěvku:PÍSNIČKA
illa (Občasný) - 2.6.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Kdyby byla lidová, tak by byla lidová, a ne moje.
U příspěvku:Hladová Tea
illa (Občasný) - 1.6.2013 > Záhy jsem zjistila, oč v textu jde, a přejela jsem to jen tak letem světem. Ale i to mi stačilo na to, abych viděla, že (zase) chybuješ v tvarech zájmena ona, a hlavně, že ve třetím odstavci od konce zcela zmateš čtenáře, neboť podle slov se sešly u baru dvě ženy, ale pokud jde o shodu podmětu s přísudkem v příčestí minulém, tak ta tomu neodpovídá. (Možná je tam chyb víc, možná ne, jak říkám, nečetla jsem to pořádně. Zkontroluj si to sama...)
U příspěvku:PYTLÁK
illa (Občasný) - 1.6.2013 > čtenář> Kdybys, milý čtenáři, četl pořádně, povšiml by sis dozajista, že o namyšlenosti v mém komentáři, na který reaguješ, nepadlo ani slovo. O namyšlenosti píšeš ty v typické sebeobranné reakci.
Ale abych použila tvoje slova: Tak to chodí a chodilo vždycky.
U příspěvku:Roztrhanost nesmyslna
illa (Občasný) - 1.6.2013 > František Vyrut> Jak "povídáš okolo"? Snad jsem se zeptala dost přímočaře. Chápu, že nemusíš chtít své texty vysvětlovat, ba dokonce navádět na cestu k nim. Je to tvoje věc a tvoje právo, zrovna tak jako je moje právo něčemu nerozumět. Na rozdíl od textů vydaných knižně a od autorů, s nimiž již není možno debatovat a ptát se jich, jak to mysleli, tady tu možnost mám. A zároveň pořád chápu, že tu odpověď od autora dostat nemusím, když mi ji nebude chtít dát, a tak se s textem nepotkávám. Třeba je to prozatím, já nevím.
Jinak myslím, že je od tebe poněkud impertinentní dopouštět se hodnocení jakékoli osoby, a to včetně mě.
U příspěvku:Značka a kladívko v rohu
illa (Občasný) - 1.6.2013 > František Vyrut> No, co se dá dělat... asi to víš líp.
U příspěvku:Zabila jsem
illa (Občasný) - 1.6.2013 > To, že je text nějak napsán a je napsán tak úmyslně, dá rozum, i kdybys to nenapsala, neboť to už tak bývá. Nedovedu si představit způsob neúmyslného psaní, leda snad kdyby existoval nějaký PC program na psaní básní, který by je vytvářel podle předem zadaných konfigurací. Ale i tak by ten program dostal nějaké zadání od člověka, a to zadání by bylo úmyslné(neboť vedeno nějakým úmyslem). - Nicméně změna rodu básnického subjektu mi nadále zůstává utajena, neboť poslední verš stále zní "Zabil jsem sebe…"
U příspěvku:Náušnice.
illa (Občasný) - 31.5.2013 > :-) ... já jsem zatím žádnou náušnici nenašla, spíš občas jednu ztratím. Kdoví kdo ji našel...
U příspěvku:Náušnice.
illa (Občasný) - 30.5.2013 > :-) Fajn. - Nechci tě otravovat, ale ještě tady:
- a najednou jsem jí spatřila
- Hledali jsme jí spolu
U příspěvku:Náušnice.
illa (Občasný) - 30.5.2013 > Zájmeno ONA má VŽDY ve čtvrtém pádu jednotného čísla tvar JI. - Oprav si to, kde je třeba; chybné tvary kazí text.
U příspěvku:Zabila jsem
illa (Občasný) - 29.5.2013 > Mně to nepřipadá jako koncentrované zoufalství, ale spíš jako množstvím slov rozmělněné. Je to jaksi zacyklené samo v sobě, zavalené emocí; textu chybí odstup a zpracovaná emoce. Nerozumím poslednímu verši - nevím, je-li to překlep či jsem nepostřehla, kdy došlo k proměně rodu básnického subjektu. - Oprav si překlep (hráčkou masku).
U příspěvku:SOUHVĚZDÍ
illa (Občasný) - 29.5.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Děkuji.
U příspěvku:Praha
illa (Občasný) - 29.5.2013 > Zaujalo; jen si myslím, že by bylo dobré ještě poladit tento verš: "jen abychom spolu bychom měli pocit, že padáme k Nuselskému mostu".
U příspěvku:Praha
illa (Občasný) - 29.5.2013 > aravara> To není báseň v próze, je to volný verš.
U příspěvku:Španělská sůl
illa (Občasný) - 29.5.2013 > Milý a cudný text. Líbí se mi.
U příspěvku:Filipendula ulmaria
illa (Občasný) - 29.5.2013 > Hezký, dobře plynucí text, s atmosférou a pointou; neupovídaný, sdělný. Líbí se mi.
U příspěvku:Značka a kladívko v rohu
illa (Občasný) - 29.5.2013 > František Vyrut> Střílíš vedle a žiješ v bludu, jestliže si myslíš, že vědecký pracovník se obejde bez představivosti, tvůrčího potenciálu a fantazie, a jestliže si myslíš, že umění se obejde bez logiky či snad že umění a logika jsou v opozici, rozporu, nesouladu.
U příspěvku:Roztrhanost nesmyslna
illa (Občasný) - 29.5.2013 > František Vyrut> Této rady nebylo mi třeba. Vícekrát čtu vždycky, zvláště před tím než přičiním nějakou poznámku. - Jinak děkuji za vnesení světla do textu.
U příspěvku:Roztrhanost nesmyslna
illa (Občasný) - 28.5.2013 > O čem to je? Taky mi to nedává žádný smysl. Je to strašně šroubované.
U příspěvku:Značka a kladívko v rohu
illa (Občasný) - 28.5.2013 > A koho tam odložil? A kam ji odložil? A z jakého rohu vykročila? - A pak už tam ta ona tajemná (tedy aspoň pro mne, neboť vůbec nemám ponětí, o kom jsou ty první dvě sloky)vůbec není a celé je to o jakémsi kladívku, které kde se vzalo tu se vzalo, snad je ve vlastnictví té oné... ale protože nemám představu, kdo je ona, nemohu jít s textem dál...
U příspěvku:Test a ment
illa (Občasný) - 28.5.2013 > Ani po opakovaném čtení žádnou estetickou ani myšlenkovou hodnotu textu nevidím. Obávám se, že ani neuvidím, neboť tam není. Je tam jenom vykřičené rozpoložení básnického subjektu, aniž ovšem dál rozvedeno, čím byl básnický subjekt do toho silného emocionálního pnutí uveden a co ho tak irituje, že stav stále trvá. To, že letos dosáhne nějakého věku, se mi jeví dost málo, leč více se z textu nedovím. Tedy kromě toho, co ještě „statečně“ dělá a nestydí se za to. To je věru hrdinný básnický subjekt. Text vede odnikud nikam, žádnou pointu nemá, je to jako „pes jitrničku sežral“, jenomže ne tak rozverné. Jenom lavina slov. Žádný přesah, žádná obraznost, žádná poetika, žádný názor – pusto.
Bylo-li autorovým záměrem zobrazit beznaděj a hrubost, nelze to učinit beznadějným a hrubě velkohubým textem.
U příspěvku:SOUHVĚZDÍ
illa (Občasný) - 28.5.2013 > benkroft> Děkuji.
U příspěvku:SOUHVĚZDÍ
illa (Občasný) - 28.5.2013 > adelajd> Děkuji.
U příspěvku:Oskar
illa (Občasný) - 28.5.2013 > Povídka mi neodbytně připomíná kdysi velmi slavný kousek z pera Šimka a Grossmana „Jak jsme chovali užitečné zvíře“, a nutno říci, že to není jen tím, že ono domácí zvíře je shodně prase. Je to i dikcí příběhu, takže mi tento kousek zas tak originální nepřipadá.
A ještě technická: Myslím, že by ten text zasloužil autorovu revizi a opravu vesměs méně závažných chyb; co mi ale opravdu trhá oči, je:
- (Véna) vietnamského vepříka drbajíce
- podrobnosti o miniprasátkách, které v dospělosti váží od 10 do 15 kilogramů
- na botech

U příspěvku:PYTLÁK
illa (Občasný) - 27.5.2013 > čtenář> Typické. Posměch toho, který neví, čemu se posmívá, protože nerozumí. Bylo by lepší, kdyby ses, čtenáři, dovzdělal, abys věděl, co je znakem poesie a co je znakem třeba koně nebo stolu nebo románu nebo... a tak dále.
U příspěvku:PYTLÁK
illa (Občasný) - 26.5.2013 > popleta79> Inu, když to o sobě víš, proč nepoužíváš ten jednoduše dostupný program na kontrolu textu? Neumí sice shodu podmětu s přísudkem ani nerozezná, zda je v textu použitý správný tvar např. zájmena v patřičném pádě či správný tvar přechodníku, ale jinak je dost šikovný - umí pravopis i odhalovat překlepy.
U příspěvku:PYTLÁK
illa (Občasný) - 26.5.2013 > Neumělý text, který nadto není poesií, neboť žádné znaky poesie nenese. Text je plochý ve výrazu i v postoji, a proč je zařazen do rubriky klasické verše, mi naprosto uniká. Není organizován ani veršem, ani rytmem, o nějakém přesahu, nebo třeba humoru, osobitém vyjádření podporujícím obraznost a představivost čtenáře (natož dětského), nemůže být ani řeč. Asi bylo dobré někde se něco přiučit o výstavbě verše. . S nerozvinutou slovní zásobou autorovou a dalšími artikulačními nedostatky to bude horší - na to pomůže jen dlouhodobá četba, nejlépe pak kvalitní poezie či prózy.
O chybách už byla řeč, je jich v textu více, gramatických i těch, které mají povahu odbyté práce.

Takže pro děti ne. Dospělý poučený čtenář se s tím nějak popasuje a umí poznat, zda je text kvalitní či ne. Dítě bude myslet, že takhle má vypadat báseň. Ale to opravdu ne.

„Neštěstí špatných básní je v tom, že neříkají nic, než co je napsáno, neštěstí špatných obrazů je v tom, že v nich není nic, než co je na nich namalováno.“

(Jindřich Chalupecký, výtvarný a literární teoretik a kritik, esejista, historik umění a překladatel, manžel básnířky a překladatelky Jiřiny Haukové)

U příspěvku:JSI SI?
illa (Občasný) - 26.5.2013 > Mima> Děkuji. Těší mne, že sis také pohrála.
U příspěvku:KDEKOLI
illa (Občasný) - 26.5.2013 > Path Adamski> Děkuji za projevené pochopení textu.
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter