Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Franz Kafka
ytheri (Občasný) - 30.11.2014 >
U příspěvku:auto pilot
ytheri (Občasný) - 28.11.2014 > P.V.Ctihodný> Vďaka.

P. S.

"Zakaždým" je v slovenčine príslovka, takže spolu.

Pokiaľ ide o "auto pilot": áno, - ak chceme hovoriť o podstatnom mene - v slovenčine som sa stretol jedine s formou "autopilot".
No v angličtine som natrafil aj na "Auto Pilot" (volá sa tak skladba Queens of the Stone Age, ak by ťa to zaujímalo).
Ja sám som slovo "auto" použil v tejto básni skôr ako skratku prídavného mena automatický... Dúfam, že ti to neznechutilo čítanie.
(Mimochodom, prečo by poézia musela vždy rešpektovať konvencie jazyka?)
U příspěvku:..pokus o ilustraci...
ytheri (Občasný) - 27.11.2014 >
U příspěvku:Nečekaná nadílka
ytheri (Občasný) - 27.11.2014 >
U příspěvku:Cyril a Metoděj
ytheri (Občasný) - 25.11.2014 >
U příspěvku:Povlak
ytheri (Občasný) - 25.11.2014 > žaža> ak sa ti chce, skús si to prečítať ešte raz, prosím ťa. vlastne som sa snažil, aby to na prvý pohľad/prvé prečítanie pôsobilo chaoticky - akoby to hovorilo decko - decko, ktoré nevie, čo skôr povedať. ale predsa som nechcel dopustiť, aby z toho bol úplný zmätok (dokonca som to napísal, až som som to mal celé premyslené), chcel som, aby v tom bola asi takáto (chronologická) postupnosť: v novembri prvý raz zamrzlo jazero, chlapci začali hrať hokej. december - oteplilo sa, ľad je tenší - ZAČÍNA SA ROZPRÁVANIE; január/február - konečne zas začalo mrnúť, zase sa dá hrať hokej; marec - ľad sa definitívne topí - chlapci sa musia presunúť na breh, kde v novembri nechali na stromoch vedrá (ktoré skôr než začalo mrznúť používali ako koše pri basketbale). A ten rozprávačov kamarát Raro má byť len akýmsi spojivkom, ktoré umožňuje opísať hry na ľade a na brehu.
U příspěvku:Povlak
ytheri (Občasný) - 24.11.2014 > žaža> ako to myslíš: "porozhadzované"?
U příspěvku:Takhle to nechci...
ytheri (Občasný) - 28.3.2014 >
U příspěvku:Na rozhledně ticha
ytheri (Občasný) - 11.2.2014 >
U příspěvku:Hra
ytheri (Občasný) - 7.2.2014 > P.V.Ctihodný> Ach, ako dlho som rozmýšľal, kamže mám to "m" doplniť. Až teraz som na to prišiel. K slovu "ta", však? Lenže v slovenčine okrem slova "tam" existuje aj slovo "ta", ktoré má rovnaký význam, len nie je také frekventované. Ale ďakujem za upozornenie, svedčí to minimálne o tom, že si báseň čítal ozaj pozorne.
U příspěvku:Hra
ytheri (Občasný) - 7.2.2014 > žaža> Milá žaža, naznačím... Oranžové vlasy, to je symbol, ktorý má význam asi len pre mňa samotného (nemohol som si ho však odpustiť). Srdce má byť ďalším symbolom - loptou, s ktorou sa bude hrať. Hrou, ktorá sa má hrať, je florbal. Srdce sa veľkosťou ponáša na florbalovú loptičku. A prihrávať sa smie vo florbale len hokejkou, prihrávka nohou - tá je vo zakázaná. Teda nemalo by sa do loptičky kopať, rovnako akoby sa nemalo len tak vykmasnúť a odkopnúť srdce. A pokiaľ ide o číslo tri, prezradím ti len toto: florbal sa obyčajne hrá piati proti piatim (plus brankári), teda traja proti trom možno hrať napríklad na tréningu. A takáto hra je, samozrejme, trochu zvláštna a neúplná (a ak máš na ihrisku len dvoch spoluhráčov, je zložitejšie vymyslieť prekvapivú prihrávku). A tri góly - nuž, vo florbalovom zápase priemerne padne oveľa viac než len tri góly (nezriedka 10 či viac). Takže hra na tri góly je opäť trochu čudná, prirýchlo skončí... Aký význam to má v básni si skús vysvetliť po svojom - napokon, to je, myslím, jedným z poslaní básní - ponúknuť viacero možných riešení, odpovedí:) P.S. máš pravdu, asi som text priveľmi zamotal. V básni sú dve hlavné postavy (ak nerátame ľudí, ktorí budú nakoniec hrať hru so srdcom). Hlavný hrdina - chlapec, ku ktorému si akonáhle splní, čo má (pokosí, strhne strechu a steny - tieto symboly si tiež vysvetli po svojom) prisadne dievča. Chlapec ho (dievča) má pohladiť a vykmasnúť mu (dievčaťu) srdce. Uznávam, zámená "ho" a "mu" spôsobili neželaný chaos. Asi by bolo bývalo lepšie použiť slovo dievčina (a zámená "ju" a "jej"), azda by bol potom text prehľadnejší a zrozumiteľnejší. A možno som mal zreteľnejšie naznačiť o akú hru to vlastne ide... Každopádne ti ďakujem, že si si báseň prečítala a napísala, čo si myslíš.
U příspěvku:Tiše
ytheri (Občasný) - 29.1.2014 >
U příspěvku:Tak moc...
ytheri (Občasný) - 7.1.2014 >
U příspěvku:Melancholická ná(la)hoda
ytheri (Občasný) - 7.1.2014 >
U příspěvku:Znojmo
ytheri (Občasný) - 7.1.2014 >
U příspěvku:Štědrodění
ytheri (Občasný) - 7.1.2014 >
U příspěvku:Kŕdle stôp
ytheri (Občasný) - 4.1.2014 >
U příspěvku:Odbočil ke kapce
ytheri (Občasný) - 4.1.2014 >
U příspěvku:Houpavý pohyb
ytheri (Občasný) - 4.1.2014 >
U příspěvku:Údělem
ytheri (Občasný) - 4.1.2014 > Sila! Páčila sa mi najmä posledná sloha.
U příspěvku:Ještě že myšlenky nejsou vidět.
ytheri (Občasný) - 3.1.2014 > Výborne som sa zabavil. Sranda, ako sa niekedy človek, keď sa usiluje nemyslieť na určitú vec, pustí aj do činnosti, do ktorej by sa obyčajne nebol pustil.

Pekne napísané, jednoduché a vzdušné vety, pútavé.
U příspěvku:louka
ytheri (Občasný) - 3.1.2014 > Světlonoška> Presne, Světlonoška! Aj mne hneď v prvom momente pripomenuli listy púpav kaktusy a peň stromu skaly :)

Mňa osobne montáže veľmi nefascinujú, azda by bol pre mňa záber zaujímavejší bez tých oblakov.
U příspěvku:Obydlí
ytheri (Občasný) - 2.1.2014 >
U příspěvku:LEDEN
ytheri (Občasný) - 2.1.2014 > Po dlhšom čase som čítal báseň s viazaným veršom. Zaujal ma rým - v mý náruči taje/chci odkrývat její taje. Pôsobivé ako je od verša k veršu utrpenie čoraz intenzívnejšie a z "whisky s ledem" z prvého verša je napokon "celá flaška".
U příspěvku:Vody pád
ytheri (Občasný) - 2.1.2014 >
U příspěvku:Mimo trať
ytheri (Občasný) - 30.12.2013 > Podľa mňa by sa dalo ešte trošku pohrať s kompozíciou - mne osobne vadí, že je stĺp umiestnený takmer presne v strede záberu, pôsobí to na mňa rušivo. Možno by nebolo zlé umiestniť ho viac naľavo či napravo - podľa zásady zlatého rezu. A celkom zaujímavé by mohlo byť "skloniť" sa s foťákom bližšie k tým dvom brázdam v poli. Napriek tomu, pôsobivá snímka.
U příspěvku:Potopit se
ytheri (Občasný) - 30.12.2013 >
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter