Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
xmark
(muž)
Občasný
Na Totemu: 35862x
Napsat zprávu
Autorův WEB

Nečekejte chválu, nebudete zklamáni.

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:081714
xmark (Občasný) - 24.9.2014 > Čtvercový výřez z náhledu bych hodnotil lépe než širší verzi v příspěvku. Jsou to především úplně jiné fotky s úplně jinými příběhy, ta v náhledu je - pro mne -tajemnější, nechává mi více prostoru k vlastní imaginaci.
U příspěvku:bez názvu
xmark (Občasný) - 6.12.2013 > iggi> Legálně asi ne.

Ale jezdí sem spousta Rusů a co asi tak mají po kapsách? Tedy, jako nekuřák si alespoň myslím, že když kuřák někam cestuje, tak si veze cigára s sebou.
U příspěvku:Motejl
xmark (Občasný) - 15.10.2013 > Nemůžu jinak :-)
U příspěvku:Hurá do skal!
xmark (Občasný) - 24.9.2013 > popleta79> Nahoře přes odkaz "další v kolekci" - klasické totemácké cestování časem. :-)
U příspěvku:Hurá do skal!
xmark (Občasný) - 12.9.2013 > Tahle fotka má už alespoň nějaký prostor a náznak kompozice, je to jistý pokrok proti těm předchozím.
U příspěvku:Kontakt
xmark (Občasný) - 12.9.2013 > ..
U příspěvku:Housecké vrchy po druhé, tentokrát v zimě.
xmark (Občasný) - 29.3.2013 > Krajina krásná, fotka řemeslně podprůměr.

+
výběr motivu, místa, sněhový poprašek na kopci
-
uřízlé koruny bříz v popředí, nudná obloha, příliš tmavé popředí vs. světlá obloha - pokud se bavíme o krajinářské fotografii, evidentně chybí přechodový filtr, hodil by se i polarizák, vzdálený kopec by s ním snad byl prokreslenější, obecně to celé postrádá jiskru, kontrast v detailech, zřejmě i otázka použité techniky a postprocesingu
U příspěvku:prosinec'12
xmark (Občasný) - 20.12.2012 > ..
U příspěvku:stehlik
xmark (Občasný) - 3.11.2012 > ..
U příspěvku:Památník v Chodkových sadech.
xmark (Občasný) - 3.11.2012 > čtenář> Chotkovy sady!
U příspěvku:Parabola
xmark (Občasný) - 24.8.2012 > Dobrá trefa :-)
U příspěvku:přichází déšť
xmark (Občasný) - 13.8.2012 > Jak má vypadat HDR fotka?

V první řadě to musí být dobrá fotka. Takže objekt, kompozice, světlo... Nejde začít s něčím, co je totální chaos, a nasadit na to HDR a očekávat něco koukatelného. Základem kvalitního jídla jsou kvalitní suroviny a s fotkou je to totéž. Jakákoli výtvarná technika (HDR, lomo, hrátky v temné komoře atd.) musí mít základ v kvalitní práci fotografa před tím, než zmačkl spoušť.

Řadě fotek může umírněné použití HDR pomoci, protože digitální zobrazovací řetězec prostě nemá DR lidského oka, viz. odkazovaný článek, a pak jsou scény, které se bez použití HDR prostě vyfotit nedají, a to ani s přechodovým filtrem...

Výsledek samozřejmě bude vždy otázkou kvality algoritmů použitého sw, hlavně ve fázi převodu HDR dat do zobrazitelného souboru, a estetického cítění fotografa, který s tím softem pracuje. A v neposlední řadě jde o souznění vkusu mezi fotografem a divákem.
U příspěvku:přichází déšť
xmark (Občasný) - 13.8.2012 > Cyberian> Není to úplně o HDR, ale tenkrát mi to přišlo zajímavé, tak jsem si založil tenhle článek - http://www.dpreview.com/news/2009/3/18/apical.
U příspěvku:kostivalový
xmark (Občasný) - 9.8.2012 > jaxxana> Nejsou u nás zase tak vzácní. Křivoklátsko, Posázaví, tam jsem je viděl ve větších počtech, jinak na řadě stepních a lesostepních lokalit středních Čech, jižní Moravy... Ideálně na přelomu července a srpna.
U příspěvku:květelový
xmark (Občasný) - 18.7.2012 > Janie> :-) Někdy je to docela přetahovaná a někteří při tom zvládnou i poletovat. Už jsem též viděl samičku, jak přímo při aktu znuděně ucucávala nektar...
U příspěvku:jetelový
xmark (Občasný) - 12.7.2012 > Vyhaslá> Modrá je třeba tady - http://motyli.kolas.cz/modras/11522454.htm ;-)
U příspěvku:čárkovaný
xmark (Občasný) - 3.7.2012 > Vyhaslá> Díky, to jsem rád.
U příspěvku:Studie
xmark (Občasný) - 14.6.2012 > Thumb> Mezikroužky pomáhají k dosažení většího zvětšení. Hloubku ostrosti zvětší jedině přiclonění.

U makra lze použít focus stacking (popis třeba zde: http://www.macrophotography.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=105%3Askladani-fotografii-1-ast&catid=45%3Ajak-fotografovat&Itemid=2&lang=cs). Ale pouze pro statické objekty...
U příspěvku:První sníh
xmark (Občasný) - 12.6.2012 > ..
U příspěvku:Studie
xmark (Občasný) - 12.6.2012 > Thumb> Mezikroužky k větší HO nepomohou a TK spíše naopak, jsou totiž pouze 3 faktory - ohnisková vzdálenost, clona a poměr zobrazení (jak na čipu, tak potom na výslednou velikost prezentace).
U příspěvku:Studie
xmark (Občasný) - 12.6.2012 > P.S. Šířku příspěvku jsem upravil, aby se to vlezlo na monitor.
U příspěvku:Studie
xmark (Občasný) - 12.6.2012 > Thumb> Soumračník rezavý Ochlodes sylvanus. Ve starší literatuře jako O. venatus. Venatus byl popsán ve východní Asii, sylvanus v Evropě, časem se přišlo na to, že to je stejný motýl, tak dostal přednost dříve publikovaný název O. venatus. Až teprve koncem 20. století molekulární biologové přišli s tím, že asijský a evropský soumračník jsou různé druhy, takže teď v Evropě zase létá sylvanus a v Asii původní venatus. Pěkný motýl se zajímavou historií. A pěkné fotky.
U příspěvku:zlatožlutý
xmark (Občasný) - 3.6.2012 > Cyberian> Idaea aureolaria taky přes hrdlo neleze úplně hladce, ono není zvykem, aby v jednom slově byly všechny samohlásky.
U příspěvku:.oOo..
xmark (Občasný) - 21.5.2012 > Jak jseš si sama vědoma, námět není originální, ale to samo o sobě není chyba. Jen prostě z těch všech kapek na listech, co jsem už viděl, tyhle nijak nevybočují, takže do týdne už nebudu vědět, že jsem tu něco psal.

Souhlas s J&mesem, při tomhle seskupení ve stylu filmového pásu bych byl pro jednotný formát.
U příspěvku:fenyklový
xmark (Občasný) - 21.5.2012 > Cyberian> Pěkné portfolio, díky za odkaz. Tím "tvorba jako" myslíš obsahově (pavouci), nebo technicky (extrémní zvětšení)?

Do pavouků se moc nehrnu, i když si občas nějakého pěkného vyfotím, no a výbavu na makro jsem v zimě rozšířil právě směrem k fotkám cca 3:1, momentálně se s tím učím pracovat :-)
U příspěvku:pappiorama 5
xmark (Občasný) - 12.5.2012 > Světlo na pytel, chtělo by to odraznou desku nebo alespoň blesk.
U příspěvku:fenyklový
xmark (Občasný) - 11.5.2012 > tarsan> Souhlas, kouzlo starých litografií je nedostižné. A to se netýká jen zpodobňování hmyzu a jiných přírodnin. Tak nějak to platí i obecně, máme hypermoderní technologie a materiály, ale vytratil se duch poctivé lidské práce, který dřív býval i v úplně obyčejných věcech. Třeba když srovnám dřevěné autíčko po tátovi, se kterým jsem si jako malý hrával u babičky, s dnešními plastovými "bouráky" made in China...
U příspěvku:fenyklový
xmark (Občasný) - 5.5.2012 > tarsan> Těší mě, že fotka vyznívá tak, jak byla myšlena. Jestli někoho k něčemu navíc inspiruje, tím lépe... Myslím, že tvou výzvu skvěle naplňuje třeba takový Martin Pustelník, jestli se přidá někdo tady na Totemu, nevím.
U příspěvku:fenyklový
xmark (Občasný) - 5.5.2012 > Díky všem za zastavení a reakce, jednoho to potěší ;-)
U příspěvku:bodláková
xmark (Občasný) - 17.4.2012 > neandrtalec> Kopčem rád
U příspěvku:červenooký
xmark (Občasný) - 4.4.2012 > kayman> Reintrodukce ze Slovenska v 80. letech.
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter