Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Matematický důkaz čehokoli na příkladu manželské nevěry
Yizhii (Občasný) - 1.8.2005 > Ztratila> No dovol?  Člověk tady publikuje svůj vědeckej výzkum, a voni mu řeknou, že je přetaženej. Nejsou voni nějaký drzý?
U příspěvku:Království smutku
Yizhii (Občasný) - 26.3.2003 > čtenář> Já vlastním kazetu. Co to má co dělat s cenama?
U příspěvku:O "smyslu"
Yizhii (Občasný) - 30.9.2002 >

Ještě si trochu zarejpu. Poněkud si odporuješ, Centaure. Jednou tvrdíš, že smysl není nic objektivního (s tím souhlasím), a jednou zas, že bytosti vyšší než člověk (třeba žirafy ) v něm žijí. Tomu nerozumím. Žijí v "lidském myšlenkovém konstruktu?" Co to opravdu znamená "být sám sobě smyslem?" Já myslím, že každá živá bytost je sama sobě smyslem. V tom bych viděl i definici života. Usilovat o to, abych mohl usilovat. Jsem proto, abych byl. Kdo to nedodrží, ten nepřežije.

Možná bys chtěl říct, že "smysl" je myšlenkový konstrukt kohokoli... A bůh podle tebe zná smysl věcí? Pak je pojem smyslu dost objektivní, protože (dle jediný filozoficky použitelný definice boha) jsme všichni v bohu. (Podle Berkeleye, který si ovšem taky sám odporuje: objektivně existuje to, co je ideou v božské mysli.) Pak ovšem ke každý věci musí existovat její "pravý" smysl.

Proč na to narážím? Tvůj polo-idealismus je zdrojem tvých potíží.

U příspěvku:O "smyslu"
Yizhii (Občasný) - 29.9.2002 > centaur> I to je dost odvážný tvrzení. Takže jedinou bytostí, která je dost chytrá na to, aby se ptala po smyslu věcí, a dost hloupá na to, aby ho neznala, je člověk? Ještě bych chtěl říct, že moc nemám rád jednu neřest velmi rozšířenou mezi filozofy, totiž vynášet kategorický soudy výlučně "o člověku", jako by všichni lidi byli stejný a jako by nemohly existovat bytosti, který se lidem podobaji.
U příspěvku:Pravdepodobny puvod slova duse
Yizhii (Občasný) - 28.9.2002 > A nebal nám tu Martinu, Zeframe! :-)
Balit svůj vlastní klon, kdo to kdy viděl...
U příspěvku:Pravdepodobny puvod slova duse
Yizhii (Občasný) - 28.9.2002 > Zefram> Já ti rozumim, ale rád činíš příliš silný závěry. Můžeme snad říct, že neexistuje tenhle monitor, prostě proto, že jeho existence je zapsaná pouze v naší paměti? To bysme úplně stejně mohli dojít k závěru, že neexistuje nic.
Navíc to není úplně srozumitelný, takže lidi, co o tom nepřemýšleli, to těžko pochopí tak, jak to myslíš ty.
Už jsem o těchhle věcech taky přemýšlel, brzo sem o tom nejspíš něco napíšu a pak bude řada na tobě, abys kritizoval :-)
U příspěvku:Možnost existence duše
Yizhii (Občasný) - 28.9.2002 > Zefram> Tak jo, budem se hádat a ostatní to nejspíš nebude zajímat, ale co je nám do nich? :-) Budu tvrdej, třebaže nic osobního proti tobě nemám, možná spíš naopak...

0) Snad odpustíš, ale tohle mě dost rozesmálo. Sorry, ale NEHODLÁM PŘEDPOKLÁDAT SVOU NEEXISTENCI jen kvůli tomu, abych náhodou nezaváděl sám sebe (v případě, že bych "neměl smysl").
1) zase nevím, co měly být ty dvě varianty. A myslím, že srozumitelnost je známkou kvality každé úvahy.
2) jestli se to zakládá na tvrzení, že pro každou věc (řečeno ekvivalentně, ale stručněji) existuje nejkratší způsob, jak ji popsat, tak co je to za úvahu? Navíc jsi trošku opoměl vzít v úvahu jazyk, kterým to popisujeme. Existuje snad nějakej univerzální jazyk? To je jeden z důvodů, proč ti vytýkám, že používáš formální pseudologiku.
3) já bych řek, že je trochu rozdíl např. mezi tím, že květina má vůni, a že vůně má květinu. Ne?

Používáš tu neuvěřitelně složitý pojmy, jako třeba náhoda a inteligence, ale na ně žádnou logiku neaplikuješ a předpokládáš o nich podivný a dost netriviální věci, který jsou podle tebe "evidentní." ("Duše však evidentně nemůže být aspektem procesu, který je předpověditelný.") Dost nevhodně si vybíráš, kde použít formální logiku (je vidět, že ji máš v oblibě), a kde ne. Takhle je to "formální logika" jen proto, že to má jakoby logickou formu - ale ne obsah.
Nevím, kde jsi slyšel nebo čet o těch vlastnostech, který se podle tebe o duši předpokládají. Mě by nic takovýho nenapadlo. Už jsem napsal, co si myslím o jedné nutné vlastnosti duše - to je snad dostatečně konkrétní námitka - a nedočkal jsem se odpovědi.
U příspěvku:Možnost existence duše
Yizhii (Občasný) - 28.9.2002 > Ještě bych k tomu chtěl poznamenat, že to máš celý hodně zmatený, nesrozumitelný.
1) nikdo z toho nechápe, co máš na mysli těma "dvěma variantama," o nichž se pořád zmiňuješ.
2) ta úvaha o zkracování zápisu mi připadá dost mimo. Nic zajímavýho z ní pro mě nevyplývá.
3) duše žádnou inteligenci neprojevuje, duše je sama projevem inteligence!
Zkus se v něčem oprostit od matematicko-logickýho rámce, do kterýho se to snažíš vtěsnat. Používáš logický výrazy, ale samotná logika argumentace mi poněkud uniká. Teď jsem se opravdu snažil, ale fakt jsem to nepochopil. Sorry. Radši to napiš celý znovu a jinak.
U příspěvku:Možnost existence duše
Yizhii (Občasný) - 28.9.2002 > Zefram> Já nepotřebuju dokazovat, že moje duše existuje. To ty sis, jak tomu rozumím, vytyčil úkol, že nám všem začneš tvrdit, že naše duše neexistujou. To se nepotážeš s dobrou...
Znovu říkám, že duše, nebo přesněji "já," je to základní, co cítím. Myslím, že to má nutné vlastnosti: Duše musí být projevem života. Jestli tvrdíš, že tohle je dokonale vágní vlastnost, pak se musíš vyrovnat s tím, že je dokonale vágní i pojem života.
U příspěvku:O "smyslu"
Yizhii (Občasný) - 27.9.2002 > S posledním odstavcem teda nesouhlasím. Jestli bude můj život naplněn smyslem (který si v něm samozřejmě sám objevím), nevím, proč bych měl kvůli tomu ustrnout nebo ztratit cestu. Spíš naopak.
U příspěvku:O "smyslu"
Yizhii (Občasný) - 27.9.2002 > Neřekl bych, že je moudré omezovat význam výrazu "smysl" jen na člověka. Třeba proto, že nemůžete vyvrátit existenci jiných myslících bytostí. Leda pokud jste solipsisti, můžete ho omezit sami na sebe. Smysl je zkrátka jen tam, kde je záměr. Všechny živé bytosti mají víc nebo míň zřetelné záměry. Všechno bych to zredukoval na otázku významu pojmu "život" nebo spíš možná "rozum".
Stejně mi to tu připadá jako doupě antiidealistů a schvaluju to :-)
U příspěvku:Kočičí duše
Yizhii (Občasný) - 28.6.2002 > petula> Dojáček? To se mě dotklo, jestli dobře rozumím tomu pojmu. Prostě píšu, co cítím.
Snad nejsi taky "jedna z nás?" ;-)
U příspěvku:Význam snu
Yizhii (Občasný) - 28.6.2002 > petula> Pobavím se o tom rád, stačí se domluvit. Ale předpokládám, že toho o snech vím asi tolik co ty, snad jen trochu víc vím o indiánském náhledu na ně. Je mi 26, nehledej ve mně šamana...
U příspěvku:Kočičí duše
Yizhii (Občasný) - 16.6.2002 > Díky, Pii i Olino. Chtěl bych, aby to četlo co nejvíc lidí, ten člověk asi někde dávno ztratil svůj stín a přál bych si, aby ho znovu získal, je-li to možné.
U příspěvku:Možnost existence duše
Yizhii (Občasný) - 30.5.2002 > Ještě drobnou štiplavou poznámku: Nikdy jsem si o Kantovi nemyslel nic dobrého, ale plk, že existence boha je nutná "z morálních důvodů," jsem opravdu neznal, (trošku koliduje s boží nedokazatelností) a jestli je myšlen tak, jak vyznívá, tak se k němu radši nebudu dál vyjadřovat.
U příspěvku:Možnost existence duše
Yizhii (Občasný) - 30.5.2002 > Jako plamen je důsledkem věci, která je příliš horká, tak duše je pro mě nutným důsledkem věci, která je "příliš" živá. V pojmech duše a života jde nejspíš o jakési pohledy z různých stran, jako když tutéž planetu, Venuši, nazýváme Jitřenkou a Večernicí.
U příspěvku:Možnost existence duše
Yizhii (Občasný) - 30.5.2002 > Lásku do toho prosím nepleťte, ta je biologicky celkem rozumně vysvětlitelná, zatímco duše, to je záhada všech záhad. Vlastně nevím, co si mám myslet o tvém důsledku, Zeframe (tj. o neexistenci duše), tvou argumentaci o náhodných procesech jsem nepochopil (asi bych se musel déle soustředit, a třeba bych to nepochopil ani pak :). Ale myslím, že tohle není cesta, jak duši vyvrátit. Duše, kterou bych rád položil za synonymum slova "já," je pojem, na jehož základě můžeme zpochybňovat jiné pojmy, ale on sám zůstává neotřesen. Zkus vyvrátit existenci mého já, a já se ti vysměju.
U příspěvku:Kterak mágové přicházejí o Iluze...
Yizhii (Občasný) - 7.5.2001 > Ehm, co k tomu říct? Radši to nebudu známkovat... Když jsem začal číst, napřed jsem myslel, že se jedná o velice zdařilou parodii na příspěvky romanna, teprve ke konci mi došlo, že je to myšleno vážně...
U příspěvku:Velikonoce, jak vznikly a jak jsou slaveny
Yizhii (Občasný) - 17.4.2001 > Velikonoce naštěstí opravdu nejsou jen svátkem křesťanů. Velikonoční zvyky mají "pohanský" původ. Čekal jsem, že je vysvětlíš, a ne, že budeš kázat o Kristovi.
U příspěvku:Malé dějiny filosofie
Yizhii (Občasný) - 11.4.2001 > 1) Omyl. Nauka o životu se nazývá biologie. Slova vznikala po mnoho tisíciletí právě proto, aby se jimi daly sdělit všechny myšlenky, i když tohoto stavu ještě asi nebylo dosaženo. Co dokážeš sdělit, závisí rovněž na tvém umění sdělovat. Zase nám tu cpeš ty svoje meditace. Asi nikdy nepochopíš, že o některých věcech prostě musíš UVAžOVAT, abys je pochopil.
2) Ale v podstatě souhlasím s tvrzením, že z člověka se nestane filozof tím, že vystuduje odpovídající školu (ať už v Brně nebo v Praze). Ta z něj udělá jen znalce filozofie, filozofem se člověk stane spíš sám od sebe.
3) Storig nic moc.
U příspěvku:Důkazy boží existence
Yizhii (Občasný) - 20.2.2001 > Nazývejte si ho jak chcete, ale jak jsem již řekl, ani v jednom případě se tu nejedná o důkaz, nýbrž většinou o posloupnost tvrzení, která se marně snaží vyplývat jedno z druhého, a která navíc vycházejí z hodně sporných předpokladů. Desítky filozofů postavily svou životní práci na názorech, které jsou s těmito předpoklady neslučitelné, a tito lidé napsali spousty knih, proč si mj. myslí, že 1) vesmír vznikl bez cizí vůle, nebo že má věčné trvání; 2) účel je relativní a je dán naší myslí nebo je vysvětlitelný pomocí příčiny; 3) když si něco mohu myslet, ještě to neznamená, že to musí existovat; 4) a 5) dobro a zlo nejsou absolutní veličiny a jejich pojetí podléhá jiným skutečnostem; 6) základní strukturou světa je něco úplně jiného než "stupňovitost;" atd. "Důkaz," se kterým může souhlasit jen ten, kdo věří všemu, co je v něm napsáno, je bezúčelný.
U příspěvku:O soběstačnosti světa
Yizhii (Občasný) - 16.2.2001 > Hm, to jsou všechno nebo většina "důkazy" vymyšlené ve středověku Tomášem Akvinským. BOHUžel to ve skutečnosti nejsou žádné důkazy. Ale o tom jindy...
U příspěvku:Co je možno říci o desáté dimenzi
Yizhii (Občasný) - 6.2.2001 > Hm, zní to hezky, ale nelíbí se mi, jak si všechno nehorázně vymýšlíš. Napiš to do prózy a možná to bude mít větší úspěch.
U příspěvku:Báseň pro Jennifer
Yizhii (Občasný) - 6.2.2001 > (Toho modrožlutýho křesťana si nevšímej.)
U příspěvku:Princ
Yizhii (Občasný) - 6.2.2001 > Problém je v tom, že jako pohádka to má poněkud jednoduchý děj, a jako básnička to má poněkud pošramocené verše.
U příspěvku:Inuit
Yizhii (Občasný) - 30.1.2001 > Jo, to je takovej správnej inuitskej lehce prochlastanej, ale těžce šamanskej zpěv.
U příspěvku:Království smutku
Yizhii (Občasný) - 13.1.2001 > Mimochodem, znáte někdo švédskou skupinu Garmarna, provozující tradiční hudbu? Ne, že bych uměl švédsky, ale je to hodně, hodně inspirující...
U příspěvku:Fonertaada
Yizhii (Občasný) - 12.12.2000 > Dyť je to supr. Ta bublinka se mi naopak až tak nelíbila, ta americká básnička je prostě americká básnička, ale jinak je to veskrze originální. Netrpíš "šizofrenií?" Máš dobrý kidy. Podprostorový posunutí je ulítlý až do nadprostoru, a to je dobře.
U příspěvku:Posvátné byliny
Yizhii (Občasný) - 7.12.2000 > No to je skvělý, tak si užívej hyperprostoru a pozdravuj všechny
špičkový lidi.
U příspěvku:Posvátné byliny
Yizhii (Občasný) - 4.12.2000 > Promiň, Romanne, ale nepotřebuju žádnej setting, ani channeling, natož gurua. A svoje zkušenosti nechci zničit tím, že je rozseju na internet.
Anishinaabe niin!
U příspěvku:Smolař
Yizhii (Občasný) - 5.6.2000 > Ryzí povídka, která mluví do duše, a přitom v ní není ani trocha naivity, ani trocha patosu... Je snadné vyzpívat krásu růži, ale napsat o životě, co se podobá rozpraskané kůře stromu, to už je podle mě umění.
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter