Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Damianus
(muž)
Občasný
Na Totemu: 1426x
Napsat zprávu

Ročník '85, domovem v Severočeském hnědouhelném revíru (Teplice). Studuji architekturu, nejsem zvědavý. Tady si ověřuji, zda moje básničky někdo snese.

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:1: Kniha o povaze umění
Damianus (Občasný) - 2.6.2006 > keram> Jsou toliko
dva důkazy Pravdy:
Nelze ji vyvrátit.
Lze ji žít.

Sám musíš pátrat
zda jsou tyto důkazy platné.
U příspěvku:letos na podzim ulovil jeden můj přítel v roklích anděla
Damianus (Občasný) - 23.1.2006 > Wow, je to o mně.
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Tak to je škoda, že pro tebe to je ztráta času. Mě neustálé přemlouvání Childa k aspoň částečně souvislé reakci taky zvlášť nenaplňovalo. Chtěl jsem se přece bavit o něčem úplně jiném...
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > Dlužím asi všeobecné vysvětlení ke Koncetracím. Tak tedy: V současné praxi Řádu se vyskytují případy lidí, které postupně značná obvyklá pracovní zátěž (18 hodinové a delší denní služby) vyčerpávat. Ztrácí se jejich vitalita, morálka a v důsledku toho také disciplína. Jsou pak otevřeni nejrůznějším pokušitelským svodům (souborně se to nazývá Kruh bolesti a strachu; ale to nemám čas rozepisovat). Tento souhrn tezí, které možná některým pokročilejším (nebo méně zkoušeným) jedincům připadají banální, se obrací právě na ty, kdo jsou Kruhem vláčeni a poskytují jim, alespoň teoreticky, významnou posilu.

Tedy nemá to být objevitelský text. Slouží ke KONCENTRACI na to, co je známé, vyzkoušené a dobré. Viz moji a Childovu "konverzaci" na téma Pracovní metody ďáblů.
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > Přeslička> 1) Lewise si zamiluješ.
2) Myslím otce Tomáše Halíka, ex výklad k existenci Boha
3) Patří tahle diskuse SEM?
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> No a taky se nabízí otázka, do jaké míry se naše plodná debata ještě týká příspěvku... Myslím, že jsme se až dosud točili spíš kolem tvých osobních asociací, které jsou sice zajímavé, ale míjejí podstatu.
Pozor! rýpavý, nicméně bratrský podotek: Až by se zdálo, že SOUVISLOSTI ti dělají trochu problém... :-)
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Tyto Koncentrace nejsou součástí meditace. (Shoda slov...)
Ad 2.: Mne spíš překvapí, že by na ně někdo při smyslech mohl nevěřit... Sice to není téma na "diskusi pod příspěvkem", nicméně: ďábli jsou definováni (ve smyslu, v jakém je užívám) jako bytosti, které jsou původcem rozptylování v člověku. Ovšem, pokud mohu parafrázovat otce Tomáše, neexistují tak, jako existuje třebas židle, ani tak, jako existuje člověk. Pokud se tomu chceme trochu přiblížit, existují asi tak, jako existují čísla nebo myšlenky. Ďábel je tedy trochu "vykonstruovaný" pojem, ale to jsou, více méně, všechny pojmy, i židle. Nicméně zacházet ďáblem jako definovaným pojmem je (přinejmenším pro mne osobně) velmi výhodné a přínosné. Na téma ďáblů odkazuji na velmi zábavnou knížku C.S.Lewise "Rady zkušeného ďábla". Howgh.
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > jiri-jirik> Rozkazovací způsob nevyvolává automaticky opozici (osttně v Koncentracích je tomu právě naopak!).
Jiný mluvnický způsob by snižoval účinnost Koncentrací.
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Ach tak, to je konečně potrava. I já jsem svého času prošel podobnou cestou a mám dost podobný postoj. Koncentrace ovšem nejsou meditační text. Slouží k utužování volních vlastností lidí, jako jsem já (tj. těch, kteří snadno sklouznou k nečinnosti nebo jedovatosti - to je na dlouhé vyprávění). Zkrátka ve chvíli největšího pokušení (a že jich teď o mne pokouší!) se obrátíš k příslušné Koncentraci. Jsou tedy vystavěny jako soustava "jednoduchých pravd", připomínek řádu, který se pokušitel snaží zastřít.

Ostatně Koncentrace se mi jeví jako velmi účinný prostředek oponování ďáblům, pro něž je zastření rozumu, rozptýlení základních pravd a obrácení člověka k iracionálním strachům a pochybám hlavní metodou.

Čili si to dovoluji brát tak, že tobě to něco připomíná a že patrně nejsi z lidí, kteří by tak začátečnický prostředek, jakým Koncentrace jsou, potřebovali. Beru.
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > Lenki> 1,2,3,4,5,6,7 tím je nutno se řídit; poznámky 1,2,3 ano
:-)))
Děkuji za osobní komentář.
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > modrá muška> Huh-uh... Od slova "zasloužit si". Používám to slovo ve zcela laickém (a myslím běžném) významu "něco, co jsme získali úsilím".
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Alright, myslím, že tato diskuse má sloužit k tomu, aby se zjistilo, jestli to poněkud hloupé je nebo není. Proto se poměrně zoufale snažím vytáhnout z tebe nějaký (věcný) argument. Zatím jsi mé úsilí odměnil jen troušením: "Závislej na svý nezávislosti?", "To mi přijde hoooodně legrační" a "Prostě mi to připadá poněkud hloupé". Nesmíš se zlobit, ale při tvým intelektu je to sprosťárna. Očekávám tvoje odpovědi:
1. Co znamená být závislý na své nezávislosti
2. Jakou to má souvislost s mým příspěvkem
3. Co je legrační na Koncentraci č. 1?
4. Z jakého důvodu ti K. č. 1 nepřipadá nejdůležitější?
5. Co je na Koncentracích hloupého? (předpokládám, že hloupého ve smyslu nedomyšleného...)
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > modrá muška> Asi tak: jednotlivé body Koncentrací vycházejí z dlouhé zkušenosti s pokoušením a obrací se k těm oblastem, které je nutno proti pokoušení "vyztužit". Zásluha tudíž neleží v nějakém dlouhém přemýšlení a analýze, nýbrž v prostém sebrání zažitého a vyladění formulací (tak, aby v nich nebyly mezery). Takže mi těch sedm bodů bylo spíš nadiktováno Životem, než že bych si je "vymyslel".
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Zajímalo by mne, jestli je vůbec možno se od tebe dočkat souvislé odpovědi.
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Proč? Je to nejdůležitější bod koncentrace... Nehledě k tomu, že jsi tím neodpověděl na moji předchozí otázku... Těžko mi pochopit tu závislost na nezávislosti a jak to souvisí s Koncentracema.
U příspěvku:Koncentrace
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Tak tuto poznámku jsem opravdu nepochopil. Nechceš mi to, Childe, trochu vysvětlit?
U příspěvku:Tyra
Damianus (Občasný) - 13.11.2005 > Máš tam věci, u kterých se tají dech, ale taky hodně vaty. Totiž tak: dovedeš se vyjadřovat květnatě, když chceš, ale je to jen přízdoba, nenese obsah. Sdělení je obyčejné a jen se tak rozvíří vlnobitím slov, která jsou někdy nastavovaná a hlavně ROZPTYLUJÍ - to je nejdůležitější.*
Píšeš-li pro sebe, není hranic. Ale chceš, myslím psát pro druhé (ostatně chceš jim, tedy nám, vylíčit ten pocit tanečnice, tu moc, kterou to má v sobě...ne?) - pak je třeba vidět jako cizíma očima. Pouhý popis ten pocit nepředá, ostatně taky by nikoho nevylámalo např. moje líčení toho, jak je ladící mechanika na baskytaře sexy masivní. Čtenáři musíš umožnit, aby se na chvilku stal Tanečnicí (nebo Hlupcem) - ve své básni jako bys ho nechávala přede dveřmi: tanečnice vláčí hlupcem a my se díváme na to jako třetí osoba. Dokonce i ty stojíš jakoby mimo: Kelly například nepostřehla žádnou spojitost mezi tebou a tanečnicí; nazvala to dokonce pózou, protože ten tvůj osobní vztah tam vůbec není popsaný.
Nakonec nemám z toho ani jasný pocit vztahu Divák-Tanečnice. Divák jen sedí a čumí, jak je zahřebíkovaný, ale myslím, že veskutečnosti kvasí, taví se uvnitř, je v něm jak ve slévárně, horko se tetelí a límeček sákne potem: to by nikdy neřek', ale líbí se mu to, i když to nepřizná. Tanečnice zasejc vypadá jen pyšně a manipulátorsky, což jsou povrchní vlastnosti; myslím ale, že ti šlo spíš o sílu, co kypí z vnitřku. Suma sumárum je ten vztah strašně plochý, jen popsaný, ne předaný. Mohlo by tam být třeba vytavení hlupění z hlupce, na konci by to z něj vyteklo jak struska, ani tleskat by nemoh... nebo co já vím!?
S hudbou je to dobrý, ale potichu spíš zajímavá snůška materiálu.
V rozporu s Kelly ti neradím odstup a nadhled, ale ponoření, pohlcení a urputnost. Ale rozvahu taky. A hlavně PŘEČTI SI J. KOLÁŘE "MISTR SUN O BÁSNICKÉM UMĚNÍ".

A ještě: všimla sis už, že pod tvými příspěvky bývají nadprůměrně dlouhé reakce? Ty nás dráždíš! :) Co bude příště?

A ještě: taky by už někdo (ty, například) mohl prolomit místní zvyk, že se vytknou v básni konkrétní nedostatky, ale autor to většinou nevylepší, nechá to ležet. Třebas u tohohle námětu by to byla škoda.

* ostatně v Čapkovi je o tom něco utroušeno, na konci Války s mloky, myslím, teď to nemám u sebe, ale je to cosi ve smyslu "fantazie - té vám přidám, kolik jen chcete, na té nezáleží". Protože důležitější jsou myšlenky, které směřují. Myšlenky jak blesk.
U příspěvku:pohádky..
Damianus (Občasný) - 19.9.2005 > Moc silně to na mne nepůsobí, jen trošku - pachuť porouchanýho světa, ale nic víc. To je mi málo.

Až v tom tvym Brně narazíš na nějakou výživnější teorii veršotepectví, dej mi vědět. Zatím se vrhnu na Chalupeckýho, ať se máme o čem bavit.
U příspěvku:Někdo, kdo není
Damianus (Občasný) - 19.9.2005 > A.P.> Pokud jde o to, že jsem ti to nechtěl bodovat, tak to je u mě běžné - boduju spíš výjimečně, ale tady se to nehodí. Není to ale žádné "nebodování z milosti".

A pokud si myslíš, že ten komentář je nějak milosrdně změkčený nebo vylhaný, tak není. Mezi tvými ostatními věcmi tohle vyniká.
U příspěvku:plebejská požehnání
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > Děkujem. Bavilo mne to, ale myslím, že je tam pár řádek zralejch na vyškrtnutí - dělají tomu takovej začátečnickej puch prvoplánovosti: "a jsem moc hrdej / a rád / za svýho přítele / za jeho lásku" a podobně.

Jinak část I a II nejsou tak nesouvislý, jak lidi tvrděj.
U příspěvku:plané knoty
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > Hm. Asi bych měl zas kritizovat, jako že je to neuspořádanej blábol, že nejsi žádnej Tkadlec, ale spíš Hrnečku vař, že to chce ještě zpracovat a tak dál a tak dál.

Ale tohle mi nedá než číst znovu a znovu. Jednou bych to rád nalepil na okno v tramvaji nebo napsal sprejem na zeď.

Pět b a D ti dávám, abych netrhal partu, stejně na tom houby s voctem záleží.
U příspěvku:Bouřil jsi mě
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > Tak jo, četl jsem si to tak asi desetkrát. Vždycky mne to tak zavalí, že jsem rád, že dýchám, natož abych vnímal vůně. Je toho MOC. Ale začínám to chápat. Po kouskách.

Přikyvuji na tkalcův výstižný komentář, na každé slovo.

Vzbudila jsi v nás očekávání, takže čekáme, co ze sebe vydáš příště. Dvě věcičky jsou trochu málo na hodnocení autorky.
U příspěvku:Kde hledat duši?!
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > Mňo, nic moc. Ten "zeměpis" by mohl být důvtipnější. Takhle to nemá moc do poezie.
U příspěvku:Atˇuž nás konečně vykradou!!!
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > Musím se přiznat, že jsem to nedokázal dočíst do konce. Surová nuda. By neškodilo (možná) z těch konverzací nechat jen útržky a mezi nimi prostor pro čtenářovu představivost.
U příspěvku:Někdo, kdo není
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > Hmmm (pochvalné mručení).

Promiň, bodovat ti to nebudu, ale povedla se ti básnička.
U příspěvku:slaměný muž
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > Tohle mě bavilo (v nejlepším slova smyslu). Navazování (oživlých) poetismů na začátku, ucelenost atd. Povedený obraty, pojmenování a obrazy ti ani nechválim, ty se ti dělají samy.

(Já to beru trošičku jako cestopis.)
U příspěvku:Hrad nebes
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > Chm, škoda, že tu nikdo zatím neutrousil ani slovo. Ono je to totiž takové nevýrazné (a barevná úprava tomu taky nepřidá).

Poslední strofa je pěkná, s tou bych být tebou zkusil něco ještě udělat, ta za to stojí.
U příspěvku:vývar z tkalce
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > langueur> Existuje jedna, ale Tkadlec ji moc nerad - je fakt, že to není moc dobrá knihařská práce a na obsahu se zas trochu podepsal Tkalcův mladý věk.

Tkadlec o tom ještě neví, ale zanedlouho vyjde jeho druhá sbírka, náklad bude asi minimální, i tak to bude dost drahý, ale budeme ji pravděpodobně rozesílat na dobírku. TotEM bude hromadně informován.

Manažer.
U příspěvku:vývar z tkalce
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > Na tebe slabý. Opět nedodělávka, ale myslím, že bys měl radši dodělávat některý svý povedenější věci.
U příspěvku:pozdní skica ke Skrčivci
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > Tak hele, v poslední době furt kidáš něco o vysychání talentu - což je blbost, protože si čtu třebas tuhle punčochoidní věc a obrázky jako "smrťák si většinou přisednul první / otevřel burčák"; "lebka mu chrastila jak příbor ve dřezu" - to si vždycky říkám: Ty jo, toje VONO, to mě dostalo.

Ale taky jsme oba četli Jirku Kolářů a Mistra Suna, takže víme, kde je problém: jseš línej to obrušovat, jseš línej dávat kvasit básničky, pak po nich vymejvat sudy, pást kvasinky, hlídat je, aby se nepomuchlaly.

Co se tohoto příspěvku týče, je to asi jako fakt dobrej blok hodně kvalitního mramoru, jsou v něm (od Matky Přírody nebo od Pánaboha a pomocníků) utkaný žíly hornin bohytých na oxidy barevných kovů - a ty žíly na soše budou vypadat fakt rafinovaně. Ale socha to ještě není.

Takže když člověk chodí po tvým díle, jsou to (až na výjimky) vystavený neotesaný nebo nedotesaný bloky fakt dobrý žuly, ale při třetím už to přestane bejt zábava, i když je to zajímavej šutr. Ale jen šutr. Jsou teda i výjimky, to oba víme, na Teplicích-Šanově je práce fakt vidět a je to dobře.

Ti řikám, už mě s tou leností neštvi.

Když si čtu ty tvý věci, začnu vždycky věřit, že kus za barákem je ještě druhej vesmír, pozoruhodnej, obydlenej poetismama a surrealistickýma objektama 1 - x. Jenže do něj nikdo nemůže, jen ty. A nám zbejvaj cestopisy. A je důležitý, abys je psal.

Nenech se zblbnout.

Mám tě rád. Moc. Fakt.

Jo, dám ti jeden bod, abych ti zkazil průměr, stejně na tom houby s voctem záleží. Až Skrčivce trochu vyplevelíš a zarámuješ, tak mi dej vědět a já ti dám pusu.
U příspěvku:O andělu
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > Co máš ještě v rukávu? :-)))
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter