Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
Vaši novou akci, sraz, pozvání můžete vložit ZDE
V této části stránek bychom rádi zveřejňovali různé zajímavosti, které souvisejí (ale nemusí) s činností našeho kulturního sdružení LORETA , které vydává Totem. Jeho členové tvoří redakci a chcete-li nás poznat blíže nebo se zapojit do našich aktivit, neváhejte a pojďte mezi nás.




Večery povídek z Totemu, Písmáka, Literry a dalších autorů spojené s cestováním probíhali v Jindřišské věži a dnes probíhají v Juditině věži v Praze přes 17 let, fotografie z jednotlivých pořadů naleznete zde



Milí přátelé,

promiňte za týden trvající výluku Totemu způsobenou technickou poruchou na serveru, která by v této době měla být vyřešena. Pokud byste pozorovali, že někde něco nefunguje, prosím napište mi.

Za redakci děkuje

Martin


  2. 5. 2024 18:30h Historická procházka po Újezdě - 2.5.2024  komentovat 
Milí přátelé historických vycházek,

tento rok jsme se rozhodli, že téma vycházet trošku pozměníme. Nebudou se tentokrát vázat ke konkrétní ulici, ale k městské části na Praze 5.

Tímto vás srdečně zveme na první z vycházek, která proběhne ve čtvrtek 2.5. 2024. Provádět vás bude tentokrát Petula Heinriche po jižním výběžku Malé Strany – po Újezdě.

Sraz bude v 18:30 hodin před Švandovým divadlem.

Vstupné bude jako obvykle zdarma.

(spoje a místo najdete zde: https://en.mapy.cz/zemepisna?source=pubt&id=15306678&ds=1&x=14.4043932&y=50.0784333&z=17 )

Vycházky se budou konat každý první čtvrtek v měsíci, konkrétně v následujících dnech a časech:
2. 5.2024 v 18:30 h – Jižní výběžek Malé Strany, Újezd – sraz před Švandovým divadlem
6. 6. 2024 v 18:30 h – Košíře – sraz před kostelem Sv.Jana Nepomuckého v Píseckého ulici
5. 9. 2024 v 18:00 h – Hlubočepy – sraz v Prokopském údolí u jezírka, ulice K Dalejím
3. 10. 2024 v 17:00 h – Motol – sraz u Motolského zámečku
7. 11. 2024 v 17:00 h – Jinonice sraz z kostela Svatého Vavřince (uvažujeme, že s ohledem na krátký den bude nahrazeno promítáním spojeným s výkladem o Jinonicích)

  Autorské čtení povídek a Bosna - 23.4.2024  komentovat 
Milí přátelé,

v uterý 23.4.2024 od 19h vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek z Totem.cz, Písmák.cz a dalších tvůrců do pražské Juditiny věže. Pokud rádi píšete, budeme rádi, pokud se přijdete pochlubit se svými texty.

Hudební doprovod: pořad hudebně doprovodí hrou na kytaru členové skupiny Mexické saně Daniela Weber a Míra Šupčík!

Po přestávce se můžete těšit na velmi zajímavou cestovatelskou besedu o pyramidách v Bosně s cestovatelem, Mírou Šupčíkem!

Večer proběhne se spolupráci s Klubem Za starou Prahu.

Pořady bude tradičně uvádět Petula Heinriche.
Věžné: 80Kč

Těšíme se naviděnou!
Petula a Martin


  Autorské čtení povídek, Irsko - 19.3.2024  komentovat 
Milí přátelé,
v uterý 19.3.2024 od 19h vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek do pražské Juditiny věže. Pokud rádi píšete, budeme rádi, pokud se přijdete pochlubit se svými texty
Hudební doprovod: pořad hudebně doprovodí hrou na kytaru básník Petr Suchan.
Dále se můžete těšit na velmi zajímavou cestovatelskou besedu o Irsku v podání cestovatelů Martiny Oplatkové a Petra Kůrky!
Večer proběhne se spolupráci s Klubem Za starou Prahu.
Pořady bude tradičně uvádět Petula Heinriche.
Věžné: 80Kč

Těšíme se naviděnou!
Petula a Martin

více informací: Petula Heinriche, Martin Zborník ctenivevezi@gmail.com

  Juditina věž a Uzbekistán - 27.2.2024  komentovat 
Milí přátelé,
v uterý 27. 2..2024 od 19h vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek do pražské Juditiny věže. Pokud rádi píšete, budeme rádi, pokud se přijdete pochlubit se svými texty. Večer hudebně proloží hrou na kytaru a vlastními texty písní Zbyněk Zeman (http://zbynek-zeman.cz/)!
Dále se můžete těšit na velmi zajímavou cestovatelskou besedu o Uzbekistánu s Azatem Satklyčovem, který z této daleké země přímo pochází!
Večer proběhne se spolupráci s Klubem Za starou Prahu.
Pořady bude tradičně uvádět Petula Heinriche.
Věžné: 80Kč

Těšíme se naviděnou!
Petula a Martin

více informací: Petula Heinriche, Martin Zborník ctenivevezi@gmail.com

  Autorské čtení povídek v Juditině věži - 23.1.2024  komentovat 
Milí přátelé,
dovolte prosím pozvání na úterý 23.1.2024 od 19h - na další pravidelné autorské čtení povídek z Totem,cz, Pismak.cz a dalších do pražské Juditiny věže. Pokud rádi píšete, budeme rádi, když se přijdete pochlubit se svými texty. Večer hudebně proloží torzo kapely Mexické saně! (https://bandzone.cz/…530)
Ve druhé půlce večera proběhne velice zajímavá cestovatelská beseda s paní Olgou Jankovcovou o další části Svatojakubské cesty ze spolku Ultreia, kterou šla tento podzim a která se spolkem pečuje o českou část této prastaré poutní trasy.
Pořadem bude provázet jako obvykle Petula Heinriche.
Večer proběhne se spolupráci s Klubem Za starou Prahu.
Věžné bude tradiční: 80Kč
Těším se s Petulou a ostatními naviděnou:-)
Martin

  Autorské čtení povídek v Juditině věži - 12.12.2023  komentovat 
Milí přátelé,
v uterý 12.12..2023 od 19h vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek do pražské Juditiny věže.
Pokud rádi píšete, budeme rádi, pokud se přijdete pochlubit se svými texty. Večer hudebně proloží básník a písničkář Martin Rous!
Večer proběhne se spolupráci s Klubem Za starou Prahu.
Pořady bude tradičně uvádět Petula Heinriche.
Věžné: 80Kč

Těšíme se naviděnou!
Petula a Martin

  DEN POEZIE - 20.11.2023  komentovat 
Milí přátelé poezie,
dnes začal celonárodní festival Den poezie, desítky programů v různých městech najdete na www.DENPOEZIE.cz

  Historický film o jinonickém údolí - 2.11.2023  komentovat 
Milí přátelé historických procházek,

v listopadu se brzy stmívá a tak se tentokrát sejdeme uvnitř.

Dovolte prosím pozvání na příští čtvrtek 2.11. 2023 od 18:00 do cibulecké Hájovny – kde proběhne promítání unikátního historického filmu o Jinonickém údolí a beseda s jeho autorem, panem Petrem Robem!

Adresa spolku Hájovna, U Lesíka, Praha 5

Na místo je nejlépe jet autobusem č.123 na stanici U lesíka – vyjíždí od Anděla.
Nebo lze jít také pěšky cibuleckým hájem ze stanice tramvají Poštovka.
Mapu najdete na https://www.ceskamore.cz/?p=17811

Vstup bude jako vždy zdarma.


  Povídky a cestovatelská beseda - 17.10.2023  komentovat 
Úterý 17.října 2023 od 19 hodin: Zveme Vás na pravidelné autorské čtení povídek z kulturních magazínů Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších autorů v Juditině věží (u Karlova mostu, Praha 1) .
Čtení bude otevřeno autorům povídek z řad veřejnosti (rozsah povídky do 2 stran A4).
Povídky hudebně proloží Aaen Jan Kratochvíl.
Uvádět pořad bude jako obvykle Petula Heinriche.
Po přestávce se můžeme těšit na cestovatelskou prezentaci o putování tentokrát s letitým potapěčem, Karlem Sršněm, který bude vyprávět o své cestě na Tchaj-wan!
Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/, jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat.
Věžné bude 80Kč.
Více info: ctenivevezi@gmail.com (Petula Heinriche, Martin Zborník)

  5.10.2023 Historická procházka Weberovou ulicí - 5.10.2023  komentovat 
5.10.2023 Historická procházka Weberovou ulicí
Dovolte prosím pozvání na čtvrtek 5.10.2023 od 18:00 hodin na další historickou vycházku – vydáme se ulicí Weberovou na Praze 5.
Provádět vás bude tentokrát Martin Zborník!


Od průvodce Martina Zborníka se dozvíte řadu zajímavostí o Motole, jeho historii, přírodě i architektuře.



Sraz 18:00 hodin, Weberova 1, Praha 5
více na www.ceskamore.cz

  Autorské čtení povídek v Juditině věži, Hang drum - 19.9.2023  komentovat 
Milí kamarádi,
opět po létě bychom Vás moc rádi pozvali na autorské čtení povídek autorů publikujících nejen na kulturních serverech Totem.cz, Pismak.cz a Literra.cz, které se bude konat už příští úterý, 19.9.2023 od 19 hodin v Juditině věži u Karlova mostu.
Čtení bude otevřeno autorům povídek z řad veřejnosti (rozsah povídky do 2 stran A4).
Jak bývá zvykem, druhá část pořadu patří cestovatelům. Tentokrát jsme moc rádi, že mezi nás přijde Jirka Šámal (Jirka má stránky http://jirisamal-hang.cz/), který hraje léta na unikátní hudební nástroj hang drum. Jirka nám bude povídat o cestách v zahraničí, jak se k hang drumu dostal a o jeho výrobě.
Uvádět pořad bude jako obvykle Petula Heinriche.
Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/), jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat.
Věžné bude 80Kč.
Těšíme se naviděnou!
Martin a Petula

  Historická procházka Štorkánovou ulicí - 7.9.2023  komentovat 
Dovolte prosím pozvání ve čtvrtek 7.9.2023 od 17:00 hodin na další historickou vycházku – vydáme se ulicí Štorkánova na Praze 5.
Provádět vás bude tentokrát Petula Heinriche!


Od průvodkyně Petuly Heinriche se rozvíte řadu zajímavostí o zdejší výstavbě, hřbitově Malvazinky i krásné přírodě. Součástí procházky bude prohlídka židovského hřbitova, muže prosíme o pokrývku hlavy.



Sraz 17:00 hodin, Štorkánova 1, Praha 5
mapa na www.ceskamore.cz


Vstup: zdarma

Email: pokud chcete dostávat upoutávky na akce hist.procházek emailem, napište nám prosíme na ctenivevezi (zavinac) gmail.com


Doprava:
Nejlépe je jet autobusem č.153 na stanici Štorkánova, jízdní řád si můžete stáhnout zde:https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/153/20230525/153_(3230_2)T.pdf

Děkujeme za podporu MČ Praha 5 a kulturním serverům Totem.cz, Citarny.cz a Pismak.cz



Seznam historických procházek v roce 2023:
4. 5.2023 v 18:30 h – Jinonická ulice, Praha 5 – Smíchov (vycházku povede pan Petr Rob)
1. 6. 2023 v 18:30 h – Výmolova ulice, Praha 5 – Radlice (vycházku povede Petula Heinriche)
7. 9. 2023 v 17:00 h – Štorkánova ulice, Praha 5 – Malvazinky (vycházku povede Petula Heinriche)
5. 10. 2023 v 18:00 h – Weberova ulice, Praha 5 – Motol (vycházku povede Martin Zborník)
2. 11. 2023 v 18:00 h – Promítání poválečného filmu z mladí p. Petra Roba a jeho kamaráda – o Praze 5, spolek Hájovna, U Lesíka, Praha 5.


  Povídky, Pákistán a Afránistán - 20.6.2023  komentovat 
Milí přátelé,

dovolte prosím pozvání v úterý 20.června 2023 od 19h na tradiční autorské čtení povídek z kulturních magazínů Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších autorů v Juditině věží (u Karlova mostu, Praha 1).
Čtení bude otevřeno autorům povídek z řad veřejnosti (rozsah povídky do 2 stran A4).


Písničkami s vlastními texty proloží Zbyněk Zeman. http://zbynek-zeman.cz/

Uvádět pořad bude jako obvykle Petula Heinriche.

Ve druhé polovině večera se budete moci těšit na cestovatelskou a dobrodružnou besedu s reportérem a hudebníkem, Pavlem Pawluschou Novotným o jeho výpravách po Afgániustánu a Pákistánu!
Pawluscha zároveň uvede svoji novou knihu "Proč Alláh stvořil kalašnikov", která vyšla letos v nakladatelství Argo.

Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/), jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat.
Věžné bude 80Kč.

více informací: Petula Heinriche, Martin Zborník ctenivevezi@gmail.com

  Historická procházka Výmolovou ulicí - 1.6.2023  komentovat 
1.6.2023 Historická procházka Výmolovou ulicí s Petulou Heinriche
Dovolte prosím pozvání ve čtvrtek 1.6.2023 od 18:30 hodin na další historickou vycházku – vydáme se ulicí Výmolova na Praze 5.
Provádět vás bude tentokrát Petula Heinriche!
Od průvodkyně Petuly Heinriche se rozvíte řadu zajímavostí o zdejší výstavbě, hřbitově i krásné přírodě.



Sraz 18:30 hodin, Výmolova 1, Praha 5



Vstup: zdarma

Email: pokud chcete dostávat upoutávky na akce hist.procházek emailem, napište nám prosíme na ctenivevezi (zavinac) gmail.com


Doprava:
Nejlépe jet metrem na stanici Radlická, popřípadě tramvajemi č.7 nebo č.5 na stanici Radlická nebo vláčkem ze Smíchovského nádraží na stanici Radlice.
Děkujeme za podporu MČ Praha 5 a kulturním serverům Totem.cz, Citarny.cz a Pismak.cz



Seznam historických procházek v roce 2023:
4. 5.2023 v 18:30 h – Jinonická ulice, Praha 5 – Smíchov (vycházku povede pan Petr Rob)
1. 6. 2023 v 18:30 h – Výmolova ulice, Praha 5 – Radlice (vycházku povede Petula Heinriche)
7. 9. 2023 v 17:00 h – Štorkánova ulice, Praha 5 – Malvazinky (vycházku povede Petula Heinriche)
5. 10. 2023 v 18:00 h – Weberova ulice, Praha 5 – Motol (vycházku povede Martin Zborník)
2. 11. 2023 v 18:00 h – Promítání poválečného filmu z mladí p. Petra Roba a jeho kamaráda – o Praze 5, spolek Hájovna, U Lesíka, Praha 5.

více na www.ceskamore.cz a emailu ctenivevezi@gmail.com

  Autorské čtení povídek v Juditině věži - 23.5.2023  komentovat 
Milí přátelé,

v uterý 23.5.2023 v 19hodin se opět můžete těšit na společné setkání v Juditině věži s povídkami. Jste zváni i se svýmu texty.

Tentokrát jsme moc rádi, že mezi nás přijde kapela Tři Werischi, která svými písněmi večer oživí. (https://www.facebook.com/profile.php?id=100085645659551)

Po přestávce se můžeme těšit na cestovatelskou prezentaci o putování po Peru, částečně i Bolívii a Chile v podání Stanislava Papeže.

Uvádět večer bude tradičně Petula Heinriche.


Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/), jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat.
Věžné bude 80Kč.

Těším se s Petulou naviděnou,

Martin

  Historická procházka Jinonickou ulicí na Praze 5 - 4.5.2023  komentovat 
Dovolte prosím pozvání ve čtvrtek 4.5.2023 od 18:30 hodin na další historickou vycházku - vydáme se ulicí Jinonická na Praze 5.

Na tuto vycházku se můžete obzvláště těšit, neboť nás všechny bude provádět místní rodák pan Petr Rob!

Sraz bude v18:30 hodin, Jinonická 1, Praha 5 - rohový dům pro seniory

Nejlépe je k místu startu jet tramvajemi na stanici Klamovka. Jinonická 1.

Projdeme jarní malebnou Jinonickou ulicí kolem usedlosti Turbová, vilkovou čtvrtí nahoru.

Více informací najdete na https://www.ceskamore.cz/?p=17730
Seznam historických procházek v roce 2023:
4. 5.2023 v 18:30 h – Jinonická ulice, Praha 5 – Smíchov (vycházku povede pan P. Rob)
1. 6. 2023 v 18:30 h – Výmolova ulice, Praha 5 – Radlice (vycházku povede P. Heinriche)
7. 9. 2023 v 17:00 h – Štorkánova ulice, Praha 5 – Malvazinky (vycházku povede P. Heinriche)
5. 10. 2023 v 18:00 h – Weberova ulice, Praha 5 – Motol (vycházku povede Martin Zborník)
2. 11. 2023 v 18:00 h – Promítání poválečného filmu z mladí p.Petra Roba a jeho kamaráda - o Praze 5, spolek Hájovna, U Lesíka, Praha 5.

Děkujeme za podporu MČ Praha 5 a kulturním serverům Totem.cz, Citarny.cz a Pismak.cz

  Povídky a Kostarika - 25.4.2023  komentovat 
Milí přátelé,

dovolte prosím pozvání na tradiční autorské čtení povídek z kulturních magazínů Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších autorů v Juditině věží (u Karlova mostu, Praha 1), které se bude konat v úterý 25. 4. 2023 od 19 hodin.

Čtení bude otevřeno autorům povídek z řad veřejnosti (rozsah povídky do 2 stran A4).


Hudební doprovod: můžete se těšit na básníka a fotografa Aaena Jana Kratochvíla!
Uvádět pořad bude jako obvykle Petula Heinriche.

Po přestávce se můžete těšit na cestovatelskou prezentaci tentokrát s letitým potapěčem, Karlem Sršněm, který bude vyprávět o svém oboru a o potápění na Kostarice!

Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/), jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat.

Věžné bude 80Kč.

Těšíme se naviděnou!

Petula a Martin

  ut 28.3.Povídky v Juditině věži, Egypt - 28.3.2023  komentovat 

Milí přátelé,
dovolte prosím pozvání na tradiční autorské čtení povídek z kulturních magazínů Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších autorů v Juditině věží (u Karlova mostu, Praha 1), které se bude konat v úterý 28.3.2023 od 19 hodin.
Čtení bude otevřeno autorům povídek z řad veřejnosti (rozsah povídky do 2 stran A4).
Pořad hudebně proloží Kara Lodger!
Uvádět pořad bude jako obvykle Petula Heinriche.
Ve druhé půlce večera se můžete těšit na cestovatelskou besedu s milým hostem, paní Martinou Podhůrskou, s názvem Údolím Nilu po vlastní ose (https://martpod.myportfolio.com/)!
Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/), jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat.
Věžné bude 80Kč.
Těším se s Petulou naviděnou!
Martin

  Autorské čtení povídek a cestování v Juditině věži - 21.2.2023  komentovat 
Milí přátelé,
dovolte prosím pozvání na tradiční autorské čtení povídek z kulturních magazínů Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších autorů v Juditině věží (u Karlova mostu, Praha 1), které se bude konat v úterý 21.2.2023 od 19 hodin.
Hudební doprovod: Jiří Šámal a jeho skladby na hangdrum!
Čtení bude otevřeno autorům povídek z řad veřejnosti (rozsah povídky do 2 stran A4). Uvádět pořad bude jako obvykle Petula Heinriche. Po přestávce se můžeme těšit na cestovatelskou prezentaci o putování po Turecku s dětmi (moře, památky, příroda – jih okolí Anatolie, centrální Kapadokie, západ Efes, Pamukkale) v podání paní Denisy Kvaltínové.
Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/, jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat. Věžné bude 80Kč.
Více info: ctenivevezi@gmail.com (Petula Heinriche, Martin Zborník)

  Malířka Hana Alisa Omer a spisovatel Jiří Kačur - 27.1.2023  komentovat 
Malířka Hana Alisa Omer a spisovatel Jiří Kačur

Zázraky ?!
Společensko-kulturní událost
Výstava a kruh sdílení

Kdy: pátek 27.1.2023 od 18:00
Kde: Beseder Gallery, Lihovarská 12, Praha 9, besedergallery.art

  Autorské čtení povídek v Juditině věži - 15.1.2023  komentovat 
Milí přátelé,
dovolte prosím pozvání na tradiční autorské čtení povídek z kulturních magazínů Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších autorů v Juditině věží (u Karlova mostu, Praha 1), které se bude konat před Vánoci o týden dříve, tedy v úterý 17.1.2023 od 19 hodin.
Čtení bude otevřeno autorům povídek (a mimořádně i poezie) z řad veřejnosti (rozsah povídky do 2 stran A4).
Hudbou povídky proloží kapela Mexické saně! (https://bandzone.cz/_105530)
Ve druhé půlce večera se můžete těšit opět na cestovatelskou besedu, bude upřesněna co nejdříve.
Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/), jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat.
Věžné bude 80Kč.
Těším se s Petulou naviděnou,
Martin

  Juditina věž a povídky - 13.12.2022  komentovat 
Milí přátelé,

dovolte prosím pozvání na tradiční autorské čtení povídek v Juditině věží (u Karlova mostu, Praha 1), které se bude konat před Vánoci o týden dříve, tedy v úterý 13.12. 2022 od 19 hodin.

Čtení bude otevřeno autorům povídek (a mimořádně i poezie) z řad veřejnosti (rozsah povídky do 2 stran A4).

Tentokrát mezi sebou přivítáme studenty tvůrčího psaní z Aeroškoly a jejich učitele, Matheje Thomku.

Ve druhé půlce večera se můžete těšit na besedu o Českém Krumlově v podání Petuly Heinriche, která i večery uvádí:-)

Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/), jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat.
Věžné bude 60Kč.

Těším se s Petulou naviděnou,

Martin

  Autorské čtení povídek a poezie v Juditině věži, b - 15.11.2022  komentovat 
Milí přátelé, dovolte prosím pozvání na další Autorské čtení povídek a poezie v Juditině věži, beseda o expedici do Jižní Korei - tentokrát v rámci festivalu Den poezie (denpoezie.cz) Kdy: v úterý 15. listopadu 2022 od 19:00 hodin Kde: Juditina věž Karlův most 11000 Praha 1 - Malá Strana Autorské čtení povídek nejen z kulturních serverů Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz. Čtení bude otevřeno i autorům povídek z řad veřejnosti. (rozsah povídky do 2 stran A4). Mezi sebou přivítáme i milou návštěvu, dvě známé spisovatelky dětských knížek, Ivonu Březinovou, Katarínu Fiala a Věru Chase. Hudbou jednotlivá čtení proloží Franta K. Barták! Ve druhé půlce večera se můžete těšit na poutavou cestovatelskou besedu s mladým cestovatelem, Patrikem Ondříčkem, spojenou s promítáním - o jeho cestě na vlastní pěst do Jižní Korei! Večer bude jako obvykle provádět Petula Heinriche. Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/), jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat. Věžné 60Kč. Těším se s Petulou naviděnou! Martin

  3.11.2022 Historická procházka ulicí U Nesypky - 3.11.2022  komentovat 
Milí přátelé,

dovolte prosím pozvání ve čtvrtek 3.11. 2022. od 18:30 hodin na další historickou vycházku – vydáme se ulicí U Nesypky.
Provádět vás budu tentokrát já.

Sraz 18:30 hodin, U Nesypky 1, Praha 5

Doprava:
varianta a) Tramvají č. 10, 9, 15, 5, 16, 22 na stanici Bertramka a potom nahoru do kopce asi 10 minut
varianta b) Autobusem číslo 176 na stanici Hřebenka a odtud minutu pěšky (jízdní řád: https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/176/20220919/176_(168_1)T.pdf)
Projdeme vily a místa zejména v ulicích U Nesypky a Tichá , povíme si něco o zdejší viniční historii a o Hřebenkách.
Těším se s Petulou naviděnou:-)

Martin

  Juditina věž a Bali - 18.10.2022  komentovat 
Milí přátelé,
zveme Vás na pravidelné autorské čtení povídek nejen z kulturních serverů Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz, které se uskuteční v Juditině věži u Karlova mostu v úterý 18. 10. 2022 od 19 hodin.
Čtení je pravidelně otevřeno i autorům povídek z řad veřejnosti! (rozsah povídky do 2 stran A4). Jsme moc potěšeni, že tentokrát povídky proloží písněmi a hrou na kytaru kapela Gorodky (https://bandzone.cz/gorodky?at=info) - Jirka Kyncl a Michal Gololobov! Ve druhé půlce večera se můžete těšit na cestovatelskou besedu s paní Olgou Jankovcovou ze spolku Utraia.cz spojenou s promítáním - o poutní cestě do Santiaga de Compostela!
Večer bude jako obvykle provádět Petula Heinriche. Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/), jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat. Věžné 60Kč.
Těšíme se naviděnou!:-)
Petula a Martin

  Historická procházka ulicí U Klikovky - 6.10.2022  komentovat 
Dovolte prosím pozvání ve čtvrtek 6. 10. 2022. od 18:30 hodin na další historickou vycházku – vydáme se ulicí U Klikovky.

Provádět vás bude tentokrát Petula Heinriche.

Sraz 18:30 hodin, U Klikovky 1, Praha 5

Podíváme se na mista zdejších usedlostí Buďánek, dozvíte se spoustu zajímavostí o historii okolí zdejší usedlosti Klikovka.


Seznam dalších historických vycházek

Sraz bude každý čtvrtek v níže uvedených měsích v 18:30 hodin před domem č.o.1 v cílové ulicie

3. listopadu 2022
Sraz 18:30 u č.or.1 v ulici: U Nesypky, provádí Martin Zborník



Děkujeme za podporu MČ Praha 5 a kulturním serverům Totem.cz, Citarny.cz a Pismak.cz




  Autorské čtení povídek v Juditině věži, beseda o J - 20.9.2022  komentovat 
Milí přátelé,
zveme Vás na pravidelné autorské čtení povídek nejen z kulturních serverů Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz, které se uskuteční v Juditině věži u Karlova mostu v úterý 20. 9. 2022 od 19 hodin.
Čtení je pravidelně otevřeno i autorům povídek z řad veřejnosti! (rozsah povídky do 2 stran A4).
Jsme moc potěšeni, že tentokrát povídky proloží písněmi a hrou na kytaru spisovatel a písničkář Gaco Novomesský!
Ve druhé půlce večera se můžete těšit na poutavou cestovatelskou besedu s mladým cestovatelem, Patrikem Ondříčkem, spojenou s promítáním - o jeho cestě na vlastní pěst do Jižní Korei!
Večer bude jako obvykle provádět Petula Heinriche.
Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/), jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat.
Věžné 60Kč.
Těšíme se naviděnou!:-)
Petula a Martin

  Historická procházka ulicí K Dalejím - 1.9.2022  komentovat 
Milí přátelé,

dovolte prosím pozvání ve čtvrtek 1.9.2022. od 18:30 hodin na další historickou vycházku – vydáme se ulicí K Dalejím.
Provádět vás bude tentokrát Petula Heinriche.

Sraz 18:30 hodin, K Dalejím 114/1, Praha 5

Součástí vycházky bude i návštěva a prohlídka unikátní skalničkové zahrady, kde roste přes 2000 druhů skalniček a dřevin!
Proto bude odchod přesně v 18:30 hodin. Pokud byste se zpozdili, najdete nás v zahradě K Dalejím 39.
Vše pěkně kvete, dozvíte se něco o historii zdejšího půvabného okolí, o přírodě, o Prokopském jezírku, železnici a jiné zajímavosti.
K místu vycházky jede například autobus č.120, zastávka Nádraží Hlubočepy a nebo vlakem, zastávka Praha-Hlubočepy.
Těšíme se naviděnou!



Seznam dalších historických vycházek (vstup zdarma)

Sraz bude každý čtvrtek v níže uvedených měsích v 18:30 hodin před domem č.o.1 v cílové ulici



6. října 2022
Sraz 18:30 u č.or.1 v ulici: U Klikovky
– provází Petula Heinriche

3. listopadu 2022
Sraz 18:30 u č.or.1 v ulici: U Nesypky



Děkujeme za podporu MČ Praha 5 a kulturním serverům Totem.cz, Citarny.cz a Pismak.cz

více na www.ceskamore.cz

  Povídky a cesta do Santiaga de Compostela - 14.6.2022  komentovat 
Kdy: Úterý 14.6.2022 od 19h
Kde: Juditina věž, Mostecká 1, 118 00 Praha 1
Zveme Vás na pravidelné literární čtení povídek autorů publikujících na Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších. Otevřeno čtení povídek z řad veřejnosti! (rozsah do dvou stran A4)
Hudba: Povídky proloží hrou na flétnu pan Jiří Heller (kvadraly.cz)
Ve druhé půlce večera se můžete těšit na cestovatelskou besedu s paní Olgou Jankovcovou ze spolku Utraia.cz spojenou s promítáním - o poutní cestě do Santiaga de Compostela!
Pořadem bude provázet Petula Heinriche.
Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/), jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat.
Vstupné 60Kč
více info: ctenivevezi@gmail.com (Petula Heinriche, Martin Zborník)

  Čtvrtek 2.6.2022 Historická procházka v Naskové ul - 2.6.2022  komentovat 
Čtvrtek 2.6.2022 Historická procházka v Naskové ulici

Milí přátelé,

dovolte prosím pozvání ve čtvrtek 2.6.2022. od 18:30 hodin na další historickou vycházku – tentorkát se vydáme do Košíř do Naskové ulice.

Sraz ve čtvrtek 2.6.2022 od 18:30, Naskové 1, Praha 5 – Košíře
Provádět vás bude tentokrát místní rodák Martin Zborník.
K místu vycházky jede například autobus č.123 ze zastávky Anděl.
Těšíme se naviděnou!

Seznam dalších historických vycházek

Sraz bude každý čtvrtek v níže uvedených měsích v 18:30 hodin před domem č.o.1 v cílové ulici

1. září 2022 od 18:30h
Sraz 18:30 u č.or.1 v ulici: K Dalejím
– provází Petula Heinriche

6. října 2022
Sraz 18:30 u č.or.1 v ulici: U Klikovky
– provází Petula Heinriche

3. listopadu 2022
Sraz 18:30 u č.or.1 v ulici: U Nesypky



Děkujeme za podporu MČ Praha 5 a kulturním serverům Totem.cz, Citarny.cz a Pismak.cz

  Povídky v Juditině věži, beseda o Číně - 16.5.2022  komentovat 
Zveme Vás na pravidelné autorské čtení povídek nejen z kulturních serverů Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz, které se uskuteční v Juditině věži u Karlova mostu v úterý 17.5. 2022 od 19 hodin.
Čtení je pravidelně otevřeno i autorům povídek z řad veřejnosti! (rozsah povídky do 2 stran A4).
Prostor mezi povídkami vyplní hrou na kytaru a vlastními texty český písničkář, Zbyněk Zeman! (http://zbynek-zeman.cz/)
Ve druhé půlce večera se můžete těšit na poutavou besedu o Poutní cestě Hájek s paní Kateřinou Pařízkovou! (https://poutnicestahajek.cz/)
Večer bude jako obvykle provádět Petula Heinriche.
Pořad proběhne ve spolupráci se Klubem Za starou Prahu (https://www.zastarouprahu.cz/), jemuž i vděčíme za možnost pravidelně ve věži vystupovat.
Věžné 60Kč.

  Historická procházka po Holyni - 5.5.2022  komentovat 
Milí přátelé,

dovolte prosím pozvání ve čtvrtek 5.5.2022. od 18:30 hodin na další historickou vycházku – tentokrát se vydáme na náměstí Pod Lípou, Praha 5 – Holyně

Sraz 18:30 na náměstí Pod Lípou č.o.1, Praha 5 – Holyně

Provádět vás bude tentokrát budu já:-)

Více info najdete na ceskamore.cz


Seznam dalších historických vycházek
Sraz bude každý čtvrtek v níže uvedených měsích v 18:30 hodin před domem č.o.1 v cílové ulici
2. června 2022 od 18:30h Sraz 18:30 u č.or.1 v ulici: Naskové - provází Martin Zborník
1. září 2022 od 18:30h Sraz 18:30 u č.or.1 v ulici: K Dalejím - provází Petula Heinriche
6. října 2022 Sraz 18:30 u č.or.1 v ulici: U Klikovky - provází Petula Heinriche
3. listopadu 2022 Sraz 18:30 u č.or.1 v ulici: U Nesypky

Pokud si najdete chvilku, těším se s Petulou opět naviděnou!


Martin

  Autorské čtení povídek, beseda o Africe - 19.4.2022  komentovat 
Milí přátelé,

dovolte prosím pozvání na pravidelná literární čtení povídek v prostorách Juditiny věže (u Karlova mostu v Praze).

V úterý 19. dubna v 19 hodin vystoupí tradičně autoři povídek z Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a další.

Čtení bude otevřeno čtení textů z řad veřejnosti (rozsah povídky do 2 stran A4).

Je nám ctí přivítat mezi námi kapelu Panelákoví fotři, která hudebně pořad doprovodí.

Ve druhé polovině večera se můžete těšit na velmi zajímavou besedu. Pozvání přijala totiž paní cestovatelka Ing. Hana Irová, která pohovoří o životě a příbězích ochránců nosorožců v Africe! Besedu bude doprovázet promítání fotografií.

Večerem bude tradičně provázet Petula Heinriche.

Děkujeme za podporu a pomocnou ruku se vším Spolku Za starou Prahu!

Věžné bude 60Kč.

Těšíme se naviděnou!

Petula a Martin

  Vzpomeneme na Rebeccu13 - Melanie Andrea Walker - 28.3.2022  komentovat 
Vzpomeneme na Rebeccu13 - Melanie Andrea Walker.

Praha - Malá Strana
Dobrá trafika Újezd - podzemí
Pondělí 28. března od 19 hodin

Hlavní akce by se však měla konat až v létě a mimo Prahu...¨
==========================================

Ahoj vespolek,

s Martinem Zborníkem připravujeme čtení se vzpomínkou na Rebeccu13.

Kapacita místa není nekonečná, proto, kdo chcete přijít, uveďte to, prosím, zde níže do kritik.
Pokud pak zjistíte, že nepřijdete, zase to sem napište.
Děkuji za porozumění vůči dalším zájemcům...

Číst se budou výhradně jen a pouze Rebečiny texty.
Abychom se vyvarovali opakováná téhož textu, prosím případné zájemce, kteří budou chtít číst,
aby zde níže do kritik uvedli, co chtějí číst.
Díla se dají nalézt nejen zde, ale i na Internetu - snažet se.
Tedy do kritik uveďte, prosím, nejen název díla, ale i odkaz na zdroj, kde dílo na Internetu naleznete.
Posloužíte tím nejen pestrosti akce, ale i ostatním v hledání Rebečiných prací!

Každý zájemce čte jen do délky textu, který se vejde na A4, případně, je-li dílo delší, jen jedno dílo.

Další informace dodám později.


Dotazy při nejasnosti buď sem do kritik, nebo mně do SZ.

Díky.
Ahoj |||-_-||| Petula

  Autorské čtení povídek v Juditině věži - 22.3.2022  komentovat 
Milí přátelé,
dovolte prosím pozvání na další autorské čtení povídek z Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších autorů - na příští úterý, 22.3.2022 od 19 hodin do pražské Juditiny věže u Karlova mostu.
Mezi povídkami večer hudebně doprovodí Kara Lodger (karalodger.com).
Uvádět večer bude jako obvykle Petula Heinriche.
Své povídky nezapomeňte porosíme doma!:-)

Ve druhé polovině večera se můžete těšit na cestovatelskou besedu (cíl bude překvapením) od hosta večera,Tomáše Kohla!
Děkujeme za možnost být ve věži spolku Za starou Prahu!
Těším se s Petulou naviděnou!
Martin

ps: věžné bude jako obvykle 60Kč

  Autorské čtení povídek pod Petřínskou rozhlednou - 21.2.2022  komentovat 
Milí přátelé,

přijměte prosím následující tradiční pozvání na další autorské čtení povídek z Totemu, Pismaka a Literry.
S ohledem na současnou situaci se sejdeme ještě jednou venku, přímo pod pražskou Petřínskou rozhlednou.
Jste zváni se svou vlastní povídkou!
Pořad bude uvádět jako obvykle Petule Heinriche.

kdy: v pondělí 21. 2. 2022 od 19 hodin

Těšíme se naviděnou!:-)

Martin a Petula

  Autorské čtení povídek, beseda o Africe - 25.1.2022  komentovat 
Milí přátelé,



dovolte prosím pozvání na úterý 25.1.2022 od 19h pod Petřínskou rozhlednu. Ke změně místa konání jsme se nakonec rozhodli z důvodu současné virové epidemie.



Kdo budete mít vlastní povídku, nezapomeňte ji prosíme doma!


Uvádět vše bude jako obvykle Petula Heinriche.

Těším se s Petulou naviděnou:-)



Martin

  festival DEN POEZIE - 21.11.2021  komentovat 
Ve dnech od 8. do 21.11.2021 proběhne v řadě měst po celé naší republice festival DEN POEZIE, jehož seznam pořadů najdete na internetu na adrese http://www.denpoezie.cz


  Povídky v Jindřišké věži, cestovatelská beseda o A - 18.11.2021  komentovat 
Milí přátelé,
přijměte prosím následující tradiční pozvání na další autorské čtení povídek z Totemu, Pismaka a Literry.

Hosty večera budou spisovatel, básník a písničkách Jiří Dědeček a spisovatelka a básnířka Alena Vávrová. Uvádí Petula Heinriche. Jste zváni se svou vlastní povídkou! Povídky hudebně doprovodí Jiří Dědeček.
Ve druhé půlce večera se můžete těšit na promítání a vyprávění o vlastním životě za Velkou louží v podání paní spisovatelky a profesorky, Bronislavy Volkové.
Vstupné: 60Kč
kdy: v pondělí 15. 11. 2021 od 19 hodin
kde: Jindřišská věž, podkroví , Jindřišská ulice , 11000 Praha 1

  Povídky a cestovatelská beseda v Juditině věži - 18.10.2021  komentovat 
Milí přátelé,

přijměte prosím následující pozvání:
V první řadě děkujeme za možnost vystupovat v Juditině věži Klubu Za starou Prahu https://www.zastarouprahu.cz/

První čtení se uskuteční v pondělí 18. 10. 2021 od 19 hodin Pravidelné autorské čtení povídek nejen z kulturních magazínů Totem.cz, Pismak.cz a Literra.cz, tentokráát v Juditině věži na pražském Karlově mostě

Otevřeno čtení autorů povídek z řad veřejnosti! (rozsah povídky do dvou stran A4)
Mezi jednotlivými čteními vystoupí hudební skupina Gorodky (Jiří Kyncl a Michal Golobov). Uvádí Petula Heinriche.
Ve druhé polovině večera proběhne velmi zajímavá beseda o životě s cestovatelkou a paní univerzitní profesorkou Bronislavou Volkovou, která v Americe dlouhá léta žila a působila.
Vstupné 60Kč.

S Petulou se těším naviděnou!

Martin

  Historické procházky – Ulice Na Šmukýřce čt.7.10.2 - 7.10.2021  komentovat 
Milí přátelé,

dovolte prosím pozvání ve čtvrtek 7.10. od 18:30 hodin na další historickou vycházku ulicí Na Šmukýřce na Praze 5.
Provádět vás bude Petula Heinriche.
Sejdeme se tradičně před domem Na Šmukýřce 1.

Těšíme se naviděnou

Seznam vycházek v roce 2021 – sraz v 18:30 vždy před domem č.o.1 v dané ulici:

čt. 2.9.2021 Xavierova ulice
Procházka věnovaná Jakubu Arbesovi a jeho nejslavnějšímu romanetu Svatý Xaverius (zajdeme mimo jiné i na hřbitov Na Malvazinkách, kde je J. Arbes pohřben).
Provádí Radana Šatánková

čt.7.10.2021 Ulice Na Šmukýřce
Poblíž dnešní konečné autobusu č.123 se rozprostírala kartuziánská vinice Stárka. Povíme si o košířské usedlosti Šmukýřka a o jejím okolí.
Provádí: Petula Heinriche

čt. 4.11.2021 Kudrnova ulice
V Motole se dodnes při zemních pracích nalézají vzácné vykopávky. Povíme si o smutném osudu vojína Josefa Kudrny, projdeme staré motolské usedlosti.
Provádí Martin Zborník

čt 2.12.2021 Kříženeckého náměstí
Celá toulka bude věnována zdejším filmovým ateliérům.



Děkujeme za podporu MČ Praha 5 a kulturním serverům Totem.cz, Citarny.cz a Pismak.cz

  Autorské čtení povídek z Totem.cz, Pismak.cz a Lit - 21.9.2021  komentovat 
Milí přátelé,

srdečně Vás zveme na autorské čtení povídek z Totem.cz, Pismak.cz a Literra.cz.

Své texty nezapomeňte doma!:-)

Kdy: Úterý 21. září 2021 od 18:30h

Kde: Popocafepetl/Galerie 7, U stanice tramvaje Malovanka, Praha 6 - Břevnov

Těšíme se naviděnou:-)

Petula a Martin


  Historická vycházka Xavierovou ulicí na Praze 5 - 2.9.2021  komentovat 
Milí přátelé,
dovolte prosím pozvání ve čtvrtek 2.9. od 18:30 hodin na další historickou vycházku Xavierovou ulicí na Praze 5. Bude věnována Jakubu Arbesovi a jeho nejslavnějšímu romanetu Svatý Xaverius (zajdeme mimo jiné i na hřbitov Na Malvazinkách, kde je J. Arbes pohřben).
Provádět vás bude básnířka a spisovatelka, Radana Šatánková.
Sejdeme se tradičně před domem Xavierova 1.
Těšíme se naviděnou

Seznam vycházek v roce 2021 - sraz v 18:30 vždy před dome č.o.1 v dané ulici:

čt. 2.9.2021 Xavierova ulice
Procházka věnovaná Jakubu Arbesovi a jeho nejslavnějšímu romanetu Svatý Xaverius (zajdeme mimo jiné i na hřbitov Na Malvazinkách, kde je J. Arbes pohřben).
Provádí Radana Šatánková

čt.7.10.2021 Ulice Na Šmukýřce
Poblíž dnešní konečné autobusu č.123 se rozprostírala kartuziánská vinice Stárka. Povíme si o košířské usedlosti Šmukýřka a o jejím okolí.
Provádí: Petula Heinriche

čt. 4.11.2021 Kudrnova ulice
V Motole se dodnes při zemních pracích nalézají vzácné vykopávky. Povíme si o smutném osudu vojína Josefa Kudrny, projdeme staré motolské usedlosti.
Provádí Martin Zborník

čt 2.12.2021 Kříženeckého náměstí
Celá toulka bude věnována zdejším filmovým ateliérům.

  Autorské čtení povídek pod Petřínskou rozhlednou - 21.2.2021  komentovat 
Milí přátelé,

přijměte prosím následující tradiční pozvání na další autorské čtení povídek z Totemu, Pismaka a Literry.
S ohledem na současnou situaci se sejdeme ještě jednou venku, přímo pod pražskou Petřínskou rozhlednou.
Jste zváni se svou vlastní povídkou!
Pořad bude uvádět jako obvykle Petule Heinriche.

kdy: v pondělí 21. 2. 2022 od 19 hodin

Těšíme se naviděnou!:-)

Martin a Petula

  Braník sobě - 5.9.2020  komentovat 
https://www.braniksobe.cz/

  Historické procházky, Vavřinecká ulice - 3.9.2020  komentovat 
Milí přátelé,
dovolte prosím pozvání na Historické procházky se spisovateli po Praze 5.
První z procházek proběhne příští čtvrtek, 3. září, kdy nás Petula Heinriche provede po Vavřinecké ulici.
Sraz bude tradičně v půl sedmé večer u č.o.1 v ulici.

  Nový web – eseje, poezie - 20.5.2020  komentovat 
Ahoj, zvu vás na svůj nový web. Najdete zde několik esejí, kde shrnuji své názory co se týče spirituality, novo/pohanství, run, hathajógy a podobně, a také básně z připravované knihy. http://xpagan.sweb.cz

  Autorské čtení povídek v pražské Jindřišské věži, - 20.4.2020  komentovat 
Milí přátelé,

v pondělí 20.4.2020 od 19 hodin Vás srdečně zveme na pravidelné autorské čtení povídek z Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších autorů v podkroví pražské Jindřišské věže.

Jako obvykle bude otevřeno čtením všem z vás, kteří rádi píšete povídky (vlastní texty s sebou!), provázet večerem a uvádět bude Petula Heinriche.

Vlastní hudbou i texty pořad tentokrát příjemně proloží Franta K. Barták! (https://bandzone.cz/frantakbartak).

Ve druhé polovině večera proběhne poutavá cestovatelská beseda a promítání fotografiíí s cestovatelkami - Kateřinou Miltnerovou a Kateřinou Bláhovcovou o jejich putování po Íránu!

Věžné bude 60 Kč.

Těším se s Petulou naviděnou:-)

Martin

  Online kursy filmové a fotografické tvorby - 17.4.2020  komentovat 
Pravidelné online kursy fotografování a filmování pod vedením Mgr. Tomáše Kepky, absolventa a mnoholetého pedagoga FAMU. Naučíte se natáčet či vytvářet zajímavé fotografie. Do kursu je možné se přihlásit kdykoli. Sledujte naše FB stránky openscreencz.

  Jindřišská věž a Filipíny - 24.2.2020  komentovat 
Milí přátelé,

přijměte prosím pozvání na další naše společné pravidelné autorské čtení povídek z Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších autorů do podkroví pražské Jindřišské věže. Bude se konat v podkroví věže v pondělí 24.2.2020 od 19 hodin.

Jako obvykle bude otevřeno čtením všem z vás, kteří rádi píšete povídky.

Hrou na kytaru a vlastními texty jednotlivá čtení proloží Zbyněk Zeman ! (http://zbynek-zeman.cz/)

Ve druhé půlce večera mezi sebou přivítáme českou cestovatelku, Dominiku Krejčů, která se s námi podělí o své zážitky na Filipínách!

Věžné bude tradičně 60 Kč.

Pokud si najdete chvilku, těším se s Petulou ve věži naviděnou!:-)

Martin

  Jindřišská věž a Nepál - 20.1.2020  komentovat 
Milí přátelé,

v pondělí 20.1.2020 od 19 hodin Vás zveme poprvé tomto roce na naše pravidelné autorské čtení povídek v podkroví pražské Jindřišské věže.

Hudbou čtení proloží tentokrát hrou na saxofón Jan Grunt! (https://www.discogs.com/artist/4777521-Jan-Grunt)

V cestovatelské části se můžete těšit na přednášku o Nepálu. Tentokrát mezi nás přijde paní cestovatelka a spisovatelka Irina Silecká!


věžné bude 60 Kč

  Povídky a Etiopie - 9.12.2019  komentovat 
V pondělí 9. 12 .2019 od 19 hodin Vás zveme na pravidelné autorské čtení povídek z Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších autorů do Dobré trafiky na Újezdě (Újezd 37, Praha 1).

Jako obvykle bude otevřeno čtením všem z vás, kteří rádi píšete povídky.

Na cestovatelskou besedu a promítání ve druhé půlce večera se budete moci obzvláště těšit, neboť mezi nás přijde opět cestovatel Pavel Benda, který bude promítat a hovořit o svých návštěvách etiopské oblasti Kaffa, pramáti kávy. Dobrá trafika dokonce tuto etiopskou kávu nabízí, budete ji moci i ochutnat!

Těším se s Petulou naviděnou:-)

Martin


  Historická procházka Erbenovou ulicí - 6.12.2019  komentovat 
Historické vycházky za zajímavostmi ze života spisovatelů, po nichž nesou jména názvy ulic na Praze 5. Návštěvníky povede a výklad podá současný spisovatel prózy či poezie, dozví se mnohé zajímavosti ohledně historie místa, v němž se daná ulice nalézá. Součástí pořadu bude paleta zajímavostí ze životě spisovatele, po kterém se daná ulice jmenuje. Akce se koná za podpory Městské části Prahy 5, , děkujeme též za mediální podporu časopisům Totem.cz, Pismak.cz, Citarny.cz a velmi často i Country rádiu.

Tentokrát vás zveme na poslední z vycházek Erbenovou ulicí. Bude se konat v pátek 6.12. od 18:30 hodin – vycházka po stopách básníka a etnografa, K.J.Erbena. Sraz bude u domu č.e.1, tedy Erbenova 1.

Provází: Petula Heinriche

  Jindřišská věž, povídky a Keňa - 18.11.2019  komentovat 
Milí přátelé,

v pondělí 18.11.2019 od 19 hodin Vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek do podkroví pražské Jindřišské věže. Jako obvykle bude otevřeno čtením všem z vás, kteří rádi píšete povídky. Jako každoročně v listopadu se akce připojuje k celonárodnímu festivalu Den poezie (www.DENPOEZIE.cz)


Hudbou pořad tentokrát příjemně proloží Ondřej Bednář!




V cestovatelské části se můžete těšit na přednáškuo Keni.nTentorkát mezi nás přijde cestovatelka a spisovatelka Hana Hindráková.

V posledních letech dochází v Keni k alarmujícímu nárůstu počtu dětí ulice. Beseda se věnuje této problematice a ukazuje nelehký osud těchto dětí prostřednictvím příběhů Davida a Josepha, s nimiž se Hana Hindráková osobně zná a jejichž příběhy sepsala. (sledujte: www.hindrakova.cz a www.darkysmyslenkou.cz)


Věžné 60Kč.

více info: Petula, Martin ctenivevezi@gmail.com

  PLEXIS 35 LET!!!! - 31.10.2019   komentovat 
TZ - PLEXIS SLAVÍ 35 LET CHAOSEM!
Pražská punková legenda Plexis slaví tento rok pětatřicet let od svého založení, kdy se frontman Petr Hošek nechal inspirovat Sex Pistols s Buzzcocks a založil si kapelu. Současná sestava Plexis je podle slov Hoška „to nejlepší co Plexis potkalo“. Petr Hošek činnost kapely dokonce za pětatřicet let několikrát ukončil, ale naštěstí tenhle stav netrval dlouho. I díky tomu mohou fanoušci oslavit s Petrem Hoškem, Dušanem Léblem, Martinem Švecem a Edou Fröhlichem 31. října v pražském Lucerna Music Baru 35 let Plexis.
„Pozvali jsme kamarády z Telex 2019, protože s nimi mám velmi dobré vztahy a znám se s nimi dlouho. Jsou to jedni z průkopníků punku u nás. Za mladší a údernější generaci jsme pozvali Just Wӓr. Jako třetí jsme vzali PUM, kteří tam také budou křtít desku. Zvláštním hostem bude Johny Chaos, jenž tam s námi zahraje pár věcí.“ zve na unikátní sestavu koncertu Petr Hošek.
31.10.2019, Lucerna Music Bar, Praha – 35 let PLEXIS, Telex 2019, Just Wӓr, PUM, Johny Chaos
Na oslavy v pražském Lucerna Music Baru kapela naváže podzimním turné, sestava účinkujících se už ale opakovat nikdy nebude. „Kdo prošvihne Prahu, tak má smůlu!“ dodává Petr Hošek
Plexis už před měsícem vyrukovali s prvním dárkem pro své fanoušky – po 21 letech vydali na vinylu své nejúspěšnější album TO.
Na vinylu jsou kompletní skladby z desky, tedy hity Víra, Už toho mám dost, Sid Vicious nebo To, kromě jediné písně – Globalizace, ta se na vinyl už zkrátka nevešla.
Vinyl TO je vyroben v limitované edici a k dispozici jen těm nejvěrnějším fanouškům. Zajít si pro něj totiž můžete jen na koncert Plexis.
„Nečekejte ho v žádných e-shopech ani kamenných obchodech. Jde o limitovanou edici, jež je podepsaná celou současnou sestavou kapely. To je naše nejúspěšnější deska a chtěli jsme jí odměnit fanoušky, kteří chodí na naše koncerty,“ uvedl Petr Hošek, zpěvák a zakladatel skupiny.

  Jindřišská věž a Etiopie - 14.10.2019  komentovat 

Milí přátelé,

v pondělí 14.10.2019 od 19 hodin Vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek z Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a daších autorů do podkroví pražské Jindřišské věže. Jako obvykle bude otevřeno čtením všem z vás, kteří rádi píšete povídky

Hudbou pořad tentokrát příjemně proloží JenMy! (https://bandzone.cz/jenmy)

K cestovatelské přednášce o Etiopii , na kterou se tentokrát můžete těšit, nám pan cestovatel Pavel Benda napsal:

"Etiopie patří k nejzajímavějším zemím Afriky. I příroda je zde unikátní, mnoho zvířecích druhů, které nežijí nikde jinde, ale dnes se zaměříme na kulturu. V severní Etiopii je plno památek, například starobylých skalních kostelů, některé oblasti vypadají jak z raného středověku.
V jižní Etiopii se však octneme přímo v pravěku. Budeme mluvit o oblasti domorodých kmenů, kde se toho od toho pravěku do nedávné doby zas tak moc nezměnilo. Nejvíc se toho změnilo až za poslední generaci."

Věžné bude 60Kč.

Těším se s Petulou naviděnou:-)


Martin





  Historická vycházka ulici Viktora Huga - 3.10.2019  komentovat 
Milí přátelé,
dovolte prosím pozvání na další historickou vycházku, tentokrát do ulice Viktora Huga na Praze 5. 
Sraz bude tento čtvrtek 3.10.2019 před domem Viktora Huga 15/1 v 18:30 hodin - touto a Drtinovou ulicí vás tentokrát provede spisovatelka Radana Šatánková.

Těšíme se naviděnou!

Radana, Petula a Martin :-)

PS: navazovat budou další vycházky v těchto dnech:Zoubkova ulice (7.11.2019)
– zaměříme se mimo jiné na Františka Jana Zoubka, spisovatele, pedagoga, překladatele Komenského, po kterém se tato ulice jmenuje

Erbenova ulice (6.12.2019 – mimořádně pátek)
– vycházka po stopách básníka a etnografa, K.J.Erbena

Více informací najdete na stránkách našeho spolku Ceskamore.cz, děkujeme za podporu MČ Praze 5, časopisům 

  Jindřišská věž a Peru - 23.9.2019  komentovat 
Přijměte prosím pozvání na další autorské čtení povídek a besedu s cestovatelem do podkroví pražské Jindřišské věže (Jindřišská ulice), která se bude konat v pondělí 23.září 2019 od 19 hodin.


Mezi povídkami nám tentokrát zahraje: Kolben&Trpák akustic underground!

ve druhé půlce večera se můžete těšit na poutavou besedu o Peru v podání cestovatele Jiřího Kučery!

Věžné bude tradičních 60kč.

Těšíme se naviděnou:-)

Petula a Martin

  Historické vycházky - 5.9.2019  komentovat 
Milí přátelé,

dovolte prosím pozvání na další historickou vycházku po ulicích Prahy 5, které nesou jména českých spisovatelů. Tentokrát se vypravíme do Kořenského ulice na Smíchově, sraz bude příští čtvrtek 5. září v 18:30h u č.p.1.

První vycházku budu provádět já, seznam dalších vycházek, které budou do prosince provázet Radana Šatánková a Petula Heinriche najdete na ceskamore.cz

Děkujeme laskavé podpoře MČ Praha 5 a dalším.

Se srdečným pozdravem se těším naviděnou,

Martin

  Aaen – autorské čtení - 25.7.2019  komentovat 
Autorské čtení, kytara, didgeridoo – Aaen Jan Kratochvíl
Čtvrtek 25. 7., 20.00–21.00
Bar Behind the Curtain, Štítného 30, Praha
Vstupné dobrovolné

  Povídky a Skandinávie - 17.6.2019  komentovat 
Milí přátelé,

v pondělí 17.6. 2019 od 19 hodin Vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek - tentorkát mimořádně do podzemí Dobré trafiky na Újezdě (Újezd 37, 110 00 Praha 1).

Jako obvykle bude otevřeno čtením všem z vás, kteří rádi píšete povídky.

Hudbou pořad tentokrát příjemně proloží kytaristka a básnířka, Dagmar Plamperová!

Ve druhé půlce večera proběhne poutavé promítání fotografií Roberta Vrzala ze Skandinávie!

  Literární soutěž Seifertův Žižkov - 1.6.2019  komentovat 
Celostátní literární soutěž pro žáky a studenty od 10 do 17 let.

Do soutěže se můžete zapojit od 1.11.2018 dle kapitoly Přijímání příspěvků popsané v Pravidlech.

Uzávěrka bude již brzy!

http://www.seifertuvzizkov.cz/

https://www.facebook.com/groups/418255521559652/permalink/2192871014098085/

  Setkání s autorkou, Bronislavou Volkovou - 16.4.2019  komentovat 
Galerie Cesty ke světlu
Zakouřilova 9, Metro Chodov
v úterý 16.4. v 19 hod.

O své cestě životem prostřednictvím koláží, básní i prózou a o léčivých energiích, které ji touto cestou doprovázely, bude vyprávět

Bronislava Volková

dlouholetá exulantka a emeritní profesorka Indiana University,

Bloomington, žijící v Praze.

  Autorský večer - 16.4.2019  komentovat 
Autorský večer Běly Janoštíkové na jarní téma: poezie týkající se Karlových Varů a poezie květin.

Vstup volný.

Bližší informace Městská knihovna Karlovy Vary.

Kdy: 16.4.2019 od 17 h
Kde: Městská knihovna Karlovy Vary, Vítězná 3/49
Karlovy Vary

  Koncert Panelákových fotrů - 5.4.2019  komentovat 
Ahojte lidé,
dovoluji si pozvat vás na koncert Panelákových fotrů v pátek 5.4.2019 od 20.00 v Prostoru Letňany (www.prostorletnany.cz).
Můžete tak s námi třeba oslavit apríla.
Jako tradičně se hraje v interesantním prostředí horolezecké stěny, za živého zájmu želv v akváriu, podávají se dobré nápoje i něco na zub a hraje se poloakusticky, bez mikrofonů.
Tak přijďte!
Jirka Kyncl
tzv. vedoucí Panelákových fotrů

  Pražská zvířecí záchranka - 5.4.2019  komentovat 
pátek 5/4/2019, 19.30 h, za barem P a M, klub otevřen od 19 h
Přednáška a diskuse
Prokop Pithart: Pražská zvířecí záchranka
Zvířata v našem v nejbližším okolí. Problémy, s nimiž se potýkají. Jak se přesně zachovat, když u Berounky narazím na zraněnou labuť. Kolik zraněných zvířat se podaří zachránit? Pomoc a zážitek.

Pražská zvířecí záchranka, kterou provozuje Český svaz ochránců přírody (ČSOP) od roku 2009, působí v Praze a Praze-západ, a může jí kontaktovat kdokoliv, kdo nalezne divoké zvíře v nouzi a chce mu pomoci. Podstatou této činnosti je nepřetržitý telefonický dispečink, který přijímá hlášení o podobných případech, radí nálezcům zvířat a případně pro zvíře vysílá zásahové vozidlo, které živočicha převeze do jedné ze spolupracujících záchranných stanic. PZZ od roku 2009 přijala přes 3000 zraněných zvířat. Víc než polovinu z nich se podařilo vyléčit a vrátit zpět do volné přírody.
Člen PZZ, záchranář a fotograf Prokop Pithart bude přednášet a debatovat o své práci.

KDE: Klub Ference Futuristy
Vrážská 324
Černošice

KDY: 19:30h

  Vychází sbírka Jana Zbořila (Šedé) poetických text - 2.4.2019  komentovat 
V nakladatelství Petr Štengl vychází sbírka poetických textů Pohovka Sigmunda Freuda s fotografiemi Jana Šmoka.
Křest sbírky proběhne 2.4.2019 od 19 hodin v Prostoru 39, Řehořova 39 v Praze na Žižkově.
Hudební doprovod a after RAAYA

  Březen, měsíc Country Radia - 30.3.2019  komentovat 
Březen, měsíc Country Radia

Měsíc jara, kdy se vše probouzí a připravuje k novému životu.



Country Radio pro vás připravilo tradiční oslavný program!



Od pondělí 4. do 10. byl týden písniček na přání. 9 hodin denně jsme hráli dle vašeho výběru!

.

V týdnu od 11. do 17. března je týden originálů a jejich českých verzí.

Nabízíme písničky v podání českých interpretů, spolu s jejich původními či nejslavnějšími verzemi.

Jako bonus servírujeme obzvlášť zajímavé nahrávky! Nechte se překvapit.



Od 18. do 24. března budeme představovat ty nejslavnější interprety country, folku a trampské písně v týdnu Dvorany interpretů.



A poslední týden v březnu vám nabídneme týden alb na pokračování.

Každý den si představíme ty nejzásadnější alba největších hvězd naší domácí country scény.





Březen - měsíc Country Radia … a jeho posluchačů.

  Autorské čtení povídek a cestovatelská beseda o Ka - 18.3.2019  komentovat 
KDE A KDY:
Pondělí 18. března 2019
19.00
Jindřišská věž, podkroví, Jindřišská ulice v Praze

Dovolujeme si Vás pozvat na pravidelné autorské čtení povídek a v listopadu i přednes poezie autorů publikujících na Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších v podkroví pražské Jindřišské věže.

Otevřeno čtení textů z řad veřejnosti!
Hudba: Zbyněk Zeman a Franta Krysař Barták.

Uvádí: Petula Heinriche.

Ve druhé půlce večera se můžete těšit na cestovatelskou besedu a promítání s cestovatelkou Irinou Sileckou a jejích cestách po Kambodži!

vstup 60Kč

  14.3.2019 Večer přiměřených depresí č.174 - 14.3.2019  komentovat 
Večer přiměřených depresí č.174
14.3.2019 (čt) od 19 h
Slovenský dom v Prahe
Soukenická 3, Praha 1

Irena Topinková
Petula C. Heinriche
Miroslav Kurz
Dušan Spáčil

Hudba: Natalia & Alexander Shouert

uvádí: Zora Šimůnková


  8.3.2019 Klub Ferenc Futurista a freejazzcore band - 8.3.2019  komentovat 
8. března 2019, 19.30 hodin

koncert: freejazzcore band Frisk (pbc)
Freejazzové impro, jazzcorová nakládačka, nose a – varování pro alergiky – stopové množství folklóru.

Vít Hoigr: drums

František R. Václavík: electric quitar, fretless electric guitar, muezzin
Zdeněk Závodný: saxophones, voice, snare

ferenc futurista / soukromý klub pro přátele a jejich přátele
Vrážská 324
Černošice

  Deset deka štěstí - 7.3.2019  komentovat 
Mezinárodní den žen
kavárna Duše v peří, U půjčovny 8, Praha 1

7. března 2019, 17.30 hodin

Moderátoři: Ondřej Hník a Lojza Marhoul
Hudební doprovod: Evička Liptáková a Claudio Allavena

  S.d.Ch., Kniha Tutáč (Zápisky věčně budoucího mini - 22.2.2019  komentovat 
pátek 22/2/2019, za barem P&M, program od 20 h
S.d.Ch., Kniha Tutáč (Zápisky věčně budoucího ministra kultury)

Spisovatel, dramatik a frontman kapely Ruce naší Dory
čte zřejmě nejradikálnější českou prózu roku 2018.


Ferenc Futurista, Vrážská 324, Černošice

  Autorské čtení povídek a cestovatelská beseda o Me - 18.2.2019  komentovat 
Milí přátelé,

v pondělí 18.2.2019 od 19 hodin Vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek do podkroví pražské Jindřišské věže. Jako obvykle bude otevřeno čtením všem z vás, kteří rádi píšete povídky.

Hudbou pořad tentokrát příjemně proloží Adriena Rollerová !
(https://www.facebook.com/adriena.rollerova)

Ve druhé půlce večera proběhne poutavá cestovatelská beseda a promítání s cestovatelkou Jarmilou Kučmášovou a o jejích cestách po Mexiku! (https://dum-jogy.cz/lektori/jarmila-kucmasova.html)

Věžné 60Kč.

více info: Petula, Martin ctenivevezi@gmail.com

  Daniela Göttelová šije ve FF sobě i druhým - 2.2.2019  komentovat 
Klub Ferenc Futurista, Vrážská 324, Černošice

sobota 2/2/2019, 14-18 h
Daniela Göttelová šije ve FF sobě i druhým
sáčky, váčky, pytlíky a měšce ze starých záclon


Nechcete používat při nákupu ovoce, zeleniny a pečiva mikrotenové sáčky, které se nakonec vždycky roztrhnou a vy je vyhodíte a přispějete k zamořování našich řek a moří a oceánů? Vyměňte mikroten za opakovaně použitelné sáčky ušité ze starých záclon.


Přineste si vlastní zbytky záclon nebo jiných prodyšných látek a počkejte chvilku ve FF (káva a tak), nežli vám je ve spolupráci s šicím strojem proměním v jednoduché sáčky, do kterých můžete ovoce, zeleninu a pečivo nakupovat opakovaně a s radostí. Nekupujte hipsterské pytlíčky z dovozu v hipsterských veganských saloncích! Stará záclona, nepotřebná šňůra, ruce, voči…


Pokud máte látek více, nechte nám je prosím ve FF pro ostatní.





Chystáme ve FF:

čtvrtek 7/2/2019, 18.30 h
Rád povídá, rád vzpomíná, rád by šel ven, ale nechce jít sám
Jana Zelinková & Daniela Göttelová představují
dobrovolnický program „Adoptuj svého seniora“


pátek 22/2/2019, 20 h
S. d. Ch., Kniha Tutáč (Zápisky věčně budoucího ministra kultury)
Spisovatel, dramatik a frontman kapely Ruce naší Dory čte zřejmě nejradikálnější českou prózu roku 2018.


pátek 8/3/2019, 20 h
Freejazzcore band Frisk (pbc)
Freejazzové impro, jazzcorová nakládačka, noise a – varování pro alergiky – stopové množství ugrofinského folklóru.





sobota 16/3/2019
Ferenc Futurista hraje ping-pong
IV. ročník turnaje smíšených dvojic
Dvojice se losují
Rozhodčí Richard Martinec
Nezanedbatelné ceny (budou upřesněny)



  Výstava poezie - 31.1.2019  komentovat 
Srdečně Vás zveme na výstavu!
Od 23.12.2018 a v lednu 2019 si totiž můžete přečíst poezii básníků z Totemu v obci Vonoklasy (Na Vysoké I č.e.029).

  Básnický pořad Mirka Kováříka ZELENÉ PEŘ - 28.1.2019  komentovat 
KDE A KDY:
Pondělí 28. ledna 2019
19.00
Malostranská beseda (Malostranské náměstí 21, Praha), nahoře 2. patro – Trick bar
Host: Jan Aaen Kratochvíl
Více o pořadu ZELENÉ PEŘÍ třeba zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Zelené_peří

  26.1.2019 Klub Ferenc Futurista: Odpoledne s Heath - 26.1.2019  komentovat 
Klub Ferenc Futurista: Odpoledne s Heather McGadie, Černošice

ODPOLEDNE S HEATHER McGADIE: Koláče a knihy pro Roz




  Jindřišská věž a Barma - 21.1.2019  komentovat 
Milí přátelé,



v pondělí 21.1.2018 od 19 hodin Vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek do podkroví pražské Jindřišské věže. Jako obvykle bude otevřeno čtením všem z vás, kteří rádi píšete povídky.



Jednotlivá vystoupení tentokrát hudebně proloží hrou na Hang Drum Jirka Šámal (https://bandzone.cz/jirkasamal) !

Ve druhé půlce večera proběhne poutavá cestovatelská beseda a promítání s Lenkou Hábltovou o jejím putování na vlastní pěst po Barmě!.


Věžné 60Kč.


více info: Petula, Martin ctenivevezi@gmail.com

  Kult z Boru: Candát, Klub Ference Futuristy - 19.1.2019  komentovat 
sobota 19/1/2019, za barem M&P,
otevřeno od 19 h, program od 20 h
CANDÁT
Koncert kultovní kapely z Nového Boru

Kde: Klub Ference Futuristy,
Vrážská 324, 252 28 Černošice

CANDÁT (Báchor, Týnek, Havránek, Kropáček, Freudl) – enigmatická, ortodoxně rybářská kapela z temných severočeských hvozdů. Řízný sudetský funk s minimalistickými postupy a občasnou diskotékovou kulturní vložkou. Groovující těleso stoických mužů obsluhujících své nástroje za stolem plným alkoholických nápojů, vedené charismatickým zpěvákem a lokální legendou Ondřejem Havránkem. Ta nejpravější rybí romantika! Písně o vodě, plavání a rybařině, tak jak byste si je nepředstavovali ani v nejvlhčích snech.

více: https://www.facebook.com/events/323660614794376/

  Výstava poezie z Totemu Na plotě - 23.12.2018  komentovat 
Zveme Vás na výstavu poezie básníků z Totemu, která byla zahájena na plotě ve Vonoklasech (Na Vysoké I č.e.029).
Poezii ilustrovali Anežka a František Zborníkovi.

  Jindřišská věž a Írán - 10.12.2018  komentovat 
V pondělí 10.11. 2018 od 19 hodin vás zveme na povídky a cestování - mimořádně do Dobré trafiky na Újezdě (Újezd 37, dolní sál). Kdo budete mít vlastní povídku, nezapomeňte ji samozřejmě doma:-) Petula Heinriche bude opět uvádět celý večer, poprvé mezi sebou přivítáme kapelu Mexické saně, kterou si již nyní můžete poslechnout na Bandzone tady: https://bandzone.cz/_105530

Ve druhé půlce večera proběhne velmi zajímavá beseda a promítání s cestovatelkou Lenkou Hábltovou po Íránu. Někteří se možná budete pamatovat na první část besedy, Lenka s sebou přinese snímky a povídání z jejích dalších cest po Persii.

Vstupné bude zdarma.

  Historická procházka Havlíčkovou ulicí - 6.12.2018  komentovat 
Již příští čtvrtek 6.11.2018 vás zveme na letos už naposledy na historických procházkách Prahou 5, tentokrát bude sraz před domem Hlaváčkova ulice čp.1 v 18:30 hodin. Průvodcem vám tentokrát bude moje maličkost:-)¨
Těším se naviděnou,
Martin

  Jidřišská věž a Ukrajina - 19.11.2018  komentovat 
Milí přátelé,

po roce se opět Jindřišskou věží připojujeme k festivalu Den poezie (denpoezie.cz) a tak si s sebou kromě povídek vemte i básně:-)

Jednotlivá vystoupení tentokrát hudebně proloží Martin Čepelík!
Sejdeme se tradičně v podkroví věže - a to v pondělí 19.11.2018 od 19 hodin

Ve druhé půlce večera se můžete těšit na cestovatelskou besedu s Irinou Sileckou, organizátorkou festivalu Slovanské tradice na Krymu. Věžné: 60Kč.

Těším se s Petulou naviděnou:-)

Martin

  Historické procházky - Holečkova ulice - 8.11.2018  komentovat 
Milí přátelé,

dovolte prosím pozvání na čtvrtek 8.listopadu od 18:30 hodin na další z našich každoměsíčních historických procházek po Praze 5.. Vydáme se tentokrát s Petulou Heinriche po Holečkově ulici.

Sraz máme před domem Holečkova čp.1. Vstupné bude jako pokaždé zdarma:-)

Těším se s Petulou naviděnou,

Martin

  Jindřišská věž a Izrael - 22.10.2018  komentovat 
Milí přátelé,


v pondělí 22.10.2018 od 19 hodin Vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek do podkroví do podkroví pražské Jindřišské věže. Jako obvykle bude otevřeno čtením všem z vás, kteří rádi píšete povídky.


Hudební doprovod: kapela Gorodky (http://bandzone.cz/gorodky?at=info)

Ve druhé půlce večera proběhne poutavá beseda s paní cestovatelkou Irenou Ryantovou o jejích cestách po Izraeli!

Vstupné 60Kč


  Historické procházky - Peroutkova ulice - 4.10.2018  komentovat 
Milí přátelé,

každý měsíc, kromě prázdnin, vás zveme na historické procházky po ulicích na Praze 5, kteří nesou jména některého ze spisovatelů.

Sraz bude každý první čtvrtek v měsíci u č.p.1 v 18:30 hodin v dané ulici. Vstupné je zdarma.
7. června: provádí Radana Šatánková, Bieblova ulice

6. září: provádí Jarmila Hannah Čermáková, Arbesovo náměstí

4. října: provádí Jiří Kačur, Peroutkova ulice
Jiří Kačur, majitel letitého antikvariátu Kacur.cz měl mimo jiné léta pobočku v Lidické ulici na Smíchově. Seznámí Vás nejen s historií domů Peroutkovy ulice a jejíh okolí, ale také se životem českého spisovatele, dramatika a publicisty, Ferdinanda Peroutky.

8. listopadu: provádí Petula Heinriche: Holečkova ulice

6. prosince: provádí Martin Zborník, Hlaváčkova ulice vstup: zdarma



  Historické procházky se spisovateli za spisovateli - 6.9.2018  komentovat 
Historické procházky se spisovateli za spisovateli, po nichž se jmenují naše ulice

Historické vycházky seznamují posluchače se zajímavostmi ze života spisovatelů, po nichž nesou jména názvy ulic na Praze 5. Návštěvníky pokaždé provádí a vyklad podává současný spisovatel prózy či poezie, lidé se dozví mnohé zajímavosti týkající se historie místa a okolí, v němž se daná ulice nalézá.

Programy, na které je vstup zdarma, se konají každý první čtvrtek od 18:30 hodin v následujících měsících: červen 2018, září 2018, říjen 2018, listopad 2018, prosinec 2018.

Start každé procházky je u čísla popisného č.1 v dané ulici.

Příjemná červnová vycházka Bieblovou ulicí s básnířkou a spisovatelkou Radanou Šatánkovou byla věnována jak životu Konstantina Biebla, tak i ulici a okolním místům – podívali jsme se například ke zdobeným domům v ulici na Václavce, k památníku Milady Horákové či k dochovaným i zmizelým významným usedlostem.

Již 6. září se mohou návštěvníci těšit na další poutavou vycházku po Arbesové náměstí – tentokrát s básnířkou, dramatičkou a mimo jiné i spisovatelkou řady dětských knížek, Jarmilou Hannah Čermákovou.

Budou následovat:
4. října: provádí Jiří Kačur, Peroutkova ulice
8. listopadu: provádí Petula Heinriche: Holečkova ulice
6. prosince: provádí Martin Zborník, Hlaváčkova ulice

Přehled procházek, které se konají za laskavé podpory MČ Prahy 5, můžete najít na internetové adrese www.ceskamore.cz

  Deset deka štěstí, KAM JABLKO NEPADÁ - 6.9.2018  komentovat 
6.9. 2018
od 17:30 hodin
Kavárna Duše v Peří, U půjčovny 8

Hlavní host: Jiří Weinberger
Hudební doprovod: Honza Brč
Moderátoři: Ondra Hník a Lojza Marhoul

  Večer šparků a literatury - 15.8.2018  komentovat 
Milí přátelé,

přijměte pozvání na večer šperků a literatury, který se koná dne 15. srpna 2018 od 18.00 hod v Domě čtení Městské knihovny Praha, Ruská 1455/192, Praha 10 (metro A Strašnická nebo např. bus 175 projíždějící přes zastávky metra Flora a Florenc zastavuje přímo před knihovnou na zastávce Pod Rapidem).

Vstup volný.


Na večeru představí svoji tvorbu 2018 - katalog "Seasons" známý český šperkař Hanuš Lamr. Verše pro kolekci "Seasons" (a další vlastní) přednesou: Marie Šťastná, Robert Wudy a Běla Janoštíková.

Bližší informace v srpnovém programu Domu čtení Městské knihovny Praha.




  Jindřišská věž a Barma - 21.1.2018  komentovat 

Milí přátelé,

v pondělí 21.1.2019 od 19 hodin Vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek do podkroví pražské Jindřišské věže. Jako obvykle bude otevřeno čtením všem z vás, kteří rádi píšete povídky.

Jednotlivá vystoupení tentokrát hudebně proloží hrou na Hang Drum Jirka Šámal (https://bandzone.cz/jirkasamal) !


Ve druhé půlce večera proběhne poutavá cestovatelská beseda a promítání s Lenkou Hábltovou o jejím putování na vlastní pěst po Barmě!.

Věžné 60Kč.


  Jindřišská věž a Barma - 21.1.2018  komentovat 
Milí přátelé,

v pondělí 21.1.2019 od 19 hodin Vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek do podkroví pražské Jindřišské věže. Jako obvykle bude otevřeno čtením všem z vás, kteří rádi píšete povídky.

Jednotlivá vystoupení tentokrát hudebně proloží hrou na Hang Drum Jirka Šámal (https://bandzone.cz/jirkasamal) !




Ve druhé půlce večera proběhne poutavá cestovatelská beseda a promítání s Lenkou Hábltovou o jejím putování na vlastní pěst po Barmě!.

Věžné 60Kč.

více info: Petula, Martin ctenivevezi@gmail.com

Večery povídek z Totemu, Písmáka, Literry a dalších autorů spojené s cestováním probíhají v Jindřišské věži přes 11 let, fotografie z jednotlivých pořadů naleznete zde

  Jindřišská věž a Barma - 21.1.2018  komentovat 
Milí přátelé,

v pondělí 21.1.2019 od 19 hodin Vás zveme na další pravidelné autorské čtení povídek do podkroví pražské Jindřišské věže. Jako obvykle bude otevřeno čtením všem z vás, kteří rádi píšete povídky.

Jednotlivá vystoupení tentokrát hudebně proloží hrou na Hang Drum Jirka Šámal (https://bandzone.cz/jirkasamal) !




Ve druhé půlce večera proběhne poutavá cestovatelská beseda a promítání s Lenkou Hábltovou o jejím putování na vlastní pěst po Barmě!.

Věžné 60Kč.

více info: Petula, Martin ctenivevezi@gmail.com

Večery povídek z Totemu, Písmáka, Literry a dalších autorů spojené s cestováním probíhají v Jindřišské věži přes 11 let, fotografie z jednotlivých pořadů naleznete zde

  Povvídky a beseda o Barmě - 21.1.2018  komentovat 
Pravidelné autorské čtení povídek z kulturních magazínů Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších autorů v podkroví pražské Jindřišské věže

  Pravidelné autorské čtení povídek z kulturních mag - 21.1.2018  komentovat 
21.1.2019 19:00h Pravidelné autorské čtení povídek z kulturních magazínů Totem.cz, Pismak.cz, Literra.cz a dalších autorů v podkroví pražské Jindřišské věže.
Hudbou na hang drum jednotlivá čtení doprovodí: Jiří Šámal (https://bandzone.cz/jirkasamal)
Ve druhé půlce večera proběhne cestovatelská beseda a promítání z Barmy od cestovatelky, Lenky Hábltové! Uvádí Petula Heinriche.
Vstupné: 60Kč
více info: ctenivevezi@gmail.com (Petula Heinriche, Martin Zborník)

  Autorské čtení povídek a cestování v Juditině věži - 21.2.2002  komentovat 
Milí kamarádi,

dovoleujeme i vás upozornit, že v úterý 21. 2. 2023 od 19 hodin
se v Juditině věži na Malé Straně v Praze
koná další pořad čtení krátkých povídek a dalších prozaických útvarů
autorů ze serverů

Písmák

Totem

Literra

… a dalších.

Čtení by mělo být proloženo hudebními vstupy
a po přestávce zakončeno cestovatelskou prezentací.

Hudba: Jiří Šámal.

O cestovateli se jedná, upřesníme, až bude potvrzeno…

Pokud si přinesete svou krátkou povídku v rozsahu 1, nanejvýše 2 stránky A4,
nejspíše se nalezne čas pro její přečtení.



Další předpokládané termíny, vždy v úterý od 19 hodin.

Nebude-li uvedeno jinak, pak tamtéž…

21. 3. 2023

18. 4. 2023

23. 5. 2023

Pokud byste v uvedených termínech chtěli zahrát, zazpívat…
či prezentovat obrazem a slovem své cestovatelské zkušenosti,
napište na ctenivevezi zavinutec gmail bodec com

A pár obrázků (https://eu.zonerama.com/Ctenivevezi/Album/9359795) z minula…

Zvou Martin Zborník a Petula

  1.1.2002  komentovat 
Vzpomeneme na Rebeccu13 - Melanie Andrea Walker.

Praha - Malá Strana
Dobrá trafika Újezd - podzemí
Pondělí 28. března od 19 hodin

Hlavní akce by se však měla konat až v létě a mimo Prahu...¨
==========================================

Ahoj vespolek,

s Martinem Zborníkem připravujeme čtení se vzpomínkou na Rebeccu13.

Kapacita místa není nekonečná, proto, kdo chcete přijít, uveďte to, prosím, zde níže do kritik.
Pokud pak zjistíte, že nepřijdete, zase to sem napište.
Děkuji za porozumění vůči dalším zájemcům...

Číst se budou výhradně jen a pouze Rebečiny texty.
Abychom se vyvarovali opakováná téhož textu, prosím případné zájemce, kteří budou chtít číst,
aby zde níže do kritik uvedli, co chtějí číst.
Díla se dají nalézt nejen zde, ale i na Internetu - snažet se.
Tedy do kritik uveďte, prosím, nejen název díla, ale i odkaz na zdroj, kde dílo na Internetu naleznete.
Posloužíte tím nejen pestrosti akce, ale i ostatním v hledání Rebečiných prací!

Každý zájemce čte jen do délky textu, který se vejde na A4, případně, je-li dílo delší, jen jedno dílo.

Další informace dodám později.


Dotazy při nejasnosti buď sem do kritik, nebo mně do SZ.

Díky.
Ahoj |||-_-||| Petula

  1.1.2002  komentovat 
Ladislav Zedník, Jan Zbořil a Alois Marhoul budou číst v kavárně Mezi řádky(Štefánikova 40, Praha 5 - proti Švandovu divadlu) v pondělí 20. května. Začátek v 19,15. Vstup volný.

Vaši novou akci, sraz, pozvání můžete vložit ZDE
  
   
 
Design by Váš WEB