Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
Utajené životy slavných Čechů - Martina Bittnerová > Počet zobrazení:2795
19. září 2012 vyšla druhá kniha Martiny Bittnerové pod názvem Utajené životy slavných Čechů v nakladatelství Brána. Obsahuje deset životních příběhů významných mužů žijících v devatenáctém a v první půli dvacátého století.
Jedinec, který vynikal nad jiné svým vzděláním rozhledem a společenským přínosem, se v devatenáctém století označoval slovem výtečník a právě o těchto výtečnících kniha pojednává.

K. H. Mácha, Viktor Dyk, S. K. Neumann, Jiří Karásek ze Lvovic jsou postavy známé ze školních učebnic. Vedle nich v publikaci vystupují i pozapomenutí muži – V. D. Lambl, Jakub Seifert, Arthur Breisky, či J. L. Turnovský. Za jejich učesanými životopisy se skrývají dramatické osudy a samozřejmě také ženy. Jen ty dokázali milovat, zrazovat i nenávidět, stejně jako vášnivě zbožňovali literaturu, medicínu, či herectví. Účelem knihy ale není tyto osobnosti skandalizovat, nýbrž je představit jako nevšední postavy minulosti.

Součástí knihy jsou opět dobové obrázky pečlivě vybrané z archivu Památníku národního písemnictví. Řada z nich je veřejnosti méně známá, tudíž čtenáři uvidí portrét dcery J. K. Tyla, mladého Jaroslava Vrchlického s manželkou, nebo Jiřího Karáska ze Lvovic s chybějícím zubem, ačkoliv se v tomto případě nejednalo o záměr. Důležitou součástí knížky je seznam osob, které v jednotlivých kapitolách vystupují. Seznam usnadní čtenářům orientaci ve jménech, datech narozeních, rodinných vztazích a profesích. Knížku najdete na pultech svých oblíbených knihkupců, prodává např. NeoLuxor, Bux, Kosmas aj., např.: http://www.eruditus.cz/knihy/martina-bittnerova/utajene-zivoty-slavnych-cechu.

Ukázky z knížky jsou tady:

http://martinabittnerova.cz/druha-ukazka-z-knihy-utajene-zivoty-slavnych-cechu/

http://martinabittnerova.cz/ukazka-z-kapitoly-o-j-l-turnovskem-vzal-si-tylovu-falesnou-vdovu/
...vložil(a) lucistnik

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený...
  
   
 
Design by Váš WEB