Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Poslat mail správci

Podpořte nás, chcete-li

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Den poezie 2005
Autor: redakce (Občasný,Redaktor) - vloženo 27.10.2005


  Den poezie 2005
  letos s podtitulem: Poezie v sedmém nebi
  /9. 11. - 22. 11. 2005/


1) Podstata svátku Dne poezie:


Dny poezie konané v České republice jsou oslavou poezie v jejích mnoha formách. Zahrnují jak formálnější čtení významných českých a zahraničních básníků, tak méně formální vystoupení básníků a hudebníků a aktivity pro děti ve školách a v knihovnách, při nichž děti básně čtou a píší.
V letošním roce budou oslavy probíhat zhruba jeden týden před Dnem poezie a jeden týden po něm. Za Den poezie byl určen 16. listopad – výročí narození velkého českého romantického básníka Karla Hynka Máchy.


Organizátoři jednotlivých regionálních akcí si letos připravili více než 60 programů a to ve 25 městech a vesnicích po celé naší republice.
Lidé při nich poezii čtou, recitují, dramatizují a vyjadřují ji prostřednictvím hudby a specifických výtvarných objektů. Vystavují básně na zdech a na volně přístupných prostorách v knihovnách a kavárnách.


Den poezie umožňuje oslavit poezii nejrůznějšími způsoby. Tématem letošního roku je i rozmanitost kulturní. Například významné akce v Paláci pražské Lucerny se dne 13.11. mimo jiné zúčastní jak básníci ze Španělska, Lotyšska, Maďarska, Walesu a Anglie, tak básníci z kulturního magazínu Totem.cz. Tento den proběhne rovněž vyhlášení výsledků III. ročníku celopražské soutěže studentské poezie, kterou organizuje gymnázium Na Vítězné pláni.

 

Zvláštní akcí bude od den později také večer rómské poezie na památku zesnulé Mileny Hübschmannové, která rómskou literaturu zpřístupnila široké veřejnosti.


Na Den poezie bude letos vytištěno 7000 plakátů s programy akcí, které budou prostřednictvím jednotlivých zúčastněných vylepeny přibližně rovnoměrně po celé naší republice. Pevně věříme, že si jako každoročně Dne poezie všimne většina médií - přední český tisk, rádia, většinou přijde nafilmovat krátký dokument z akcí některá z televizí.

Den poezie není pouze dnem oficiálních oslav, zaměřuje se spíše na důležitost poezie a na její schopnost vyjádřit a transformovat realitu našeho života. Doufáme, že vás letošní akce zaujmou a potěší.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

2) Program jednotlivých akcí

undefined

 

 

Bohumín
pá 18. 11. -18 h. LK Maryška, nám. TGM
Pár řádků pro Tebe. Autorské čtení
regionálních literátů.

 

Brno

st 9. 11. - 17 h. Anglická knihovna, Solniční 12
Patrick McGuinness z Walesu přednáší svoji poezii. Vystoupení ve spolupráci s Britskou radou.

 

Havířov

st 16. 11. - 17 h. Hudební odd. Městské knih. Havířov, ul. I. P. Pavlova
Chcete nám naslouchat? Tak přijďte! Vystoupení Literární skupiny S. P. I.

 

Horšovský Týn

út 15. 11. Městská knihovna, náměstí Republiky 102
Slavnostní vernisáž 9. ročníku Literárního shrabování a představení almanachu z akce.

 

Jičín

st 16. 11. - 18 h. Městská knihovna v Jičíně, Denisova 400
Možná přijde i K. H. Mácha aneb česká poezie 19. století. Městská knihovna v Jičíně a Literární spolek LIS.

 

Cheb

po 14. 11. - 18 h. Městská knihovna Cheb, Obrněné brigády 18
Hlas pro vás. Poezie nejen pro nevidomé. Setkání s básnířkou Alenou Vávrovou.

 

Po celý den si každý návštěvník bude moci z košíku odnést básničku stočenou do ruličky převázané stužkou.

 

Javorník

pá 11. 11. - 18 h. Městské kult. středisko (Zrcadlový sál), Nádražní 160
Dětskýma očima. Vystoupení žáků ZUŠ a autogramiáda básnířky Libuše Matysíkové. ZUŠ Javorník a Městská knihovna Javorník.

 

Krnov

10. - 14. 11. - 8-12 h. Městská knih., odd. pro děti, Soukenická 29, pobočka Jiráskov 43
V sedmém nebi s českými básníky pro děti. Představení a recitace z poezie Jiřího Žáčka, Velký tůdle Pavla Šruta.

 

Kroměříž

st 16. 11. - 17 h. Knihovna Kroměřížska, Slovanské nám. 3920
Víra, naděje a láska. Setkání autorů a přátel poezie z Olomoucka, Zlínska a Kroměřížska a autogramiáda knihy
MUDr. S. Škraňkové a sborníku poezie Zlínska „Dobré ráno, živote“.

 

Liberec

Krajská vědecká knih. v Liberci - Dětská knihovna, Rumjancevova 1362/1
Literárně výtvarná soutěž pro děti ve věku 6–15 let na téma Poezie v sedmém nebi. Nejlepší práce budou odměněny a vystaveny v knihovně.

 

Náchod

10. – 16. 11. Městská knihovna Náchod, Kamenice 105
Poezie v prostoru. V oddělení pro dospělé úryvky poezie na ruličkách papíru převázaných stuhou jako malé dárky pro návštěvníky knihovny.

st 16. 11. - 18 h. Městská knih. Náchod, Kamenice 105, sálek knihovny
Večer poezie Aleny Kordíkové. Setkání s básnířkou, autorský přednes, dialog s publikem.

 

Nepomuk

st 16. 11. - 18 h. Salónek Švejk, rest. U Zeleného stromu, nám. A. Němejce 69
Čtení poezie a otevření cizojazyčné knihovny mírových a rozvojových studií.

 

Nová Včelnice

st 16. 11. - 13-16 h. Městská knihovna Nová Včelnice, Komenského 386
Po stopách Karla Hynka Máchy. Přednes, recitační soutěž a vědomostní test.

 

Nymburk

út 15. 11. - 19 h. Pension Panorama Nymburk, Soudní 21
Magické zrcadlení duší. Pořad plný hudby, poezie a autorských textů. DS Hálek Nymburk.

 

Olomouc

čt 10. 11. - 17 h. Britské centrum, Univerzitní knih., Křížkovského 14
Patrick McGuinness z Walesu přednáší svoji poezii. Vystoupení ve spolupráci s Britskou radou.

 

Ostrava

st 9. 11. - 16 h. Britské Centrum, ul. 28. října 2
Britský performanční básník Nicholas Makoha.

 

Plzeň

10. – 16. 11. - v rámci otevírací doby jednotlivých knihoven
Hlavní budova KmP, ul. B. Smetany 13 a všechny obvodní knihovny

Básničky pro kluky a holčičky. Čtenářská soutěž pro dětské čtenáře Knihovny města Plzně.

Básně do dlaně. Každý návštěvník prostor knihovny dostane do dlaně báseň současného regionálního autora, člena ASON-klubu.


Malá výstava poezie. Výzdoba schodiště v hlavní budově KmP a výzdoba prostor všech knihoven KmP barevnými listy s verši regionálních autorů - členů Ason-klubu.


út 15. 11. - 19 h. Polanova síň Knihovny města Plzně, B. Smetany 13
Poezie v sedmém nebi. Autorské čtení mladých regionálních básníků - členů Ason-klubu a křty malých knížek poezie.


st 16. 11. - 16 h. Obvodní knihovna Lochotín, Kralovická 22
Kniha v básni. Slavnostní vyhlášení výsledků literární soutěže pro děti i dospělé o nejlepší báseň na téma kniha a knihovna.


st 16. 11. - 20 h. Kavárna Jabloň, Krátká 2
Jednou nohou v poezii. Zahájení literárního festivalu. Čte Tobiáš Jirous.


po 21. 11. - 20 h. Kavárna Jabloň, Krátká 2
Hlasokraj. Hudebně poetický pořad Ridiny Ahmedové.                               

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Praha

čt 10. 11. - 19 h. Praha 10, Trmalova vila, Vilová 11/91

Láska je zdravá. Autorské čtení Zory Šimůnkové a Radka Lehkoživa.


pá 11. 11. - 9 h. Praha 1, Velký sál, Kino Světozor, Vodičkova 41

Nicholas Makoha - Urbanova duše. Britský performanční básník. Pořádáno ve spolupráci s Britskou radou.


pá 11. 11. - 17:30 h. Praha 10, ZUŠ Lounských 4/129 (Pavilon - Vita beata)

Společné vystoupení tanečního a literárně dramatického oboru ZUŠ Lounských.


pá 11. 11. - 19 h. Praha 1, Globe Bookstore, Pštrossova 6

Patrick McGuinness z Walesu přednáší svoji poezii. Vystoupení ve spolupráci s Britskou radou.


so 12.11. - 19 h. Praha 1, Baráčnická Rychta

Britský performanční básník Nicholas Makoha.

 

13.11. Poezie v Paláci Lucerna

ne 13.11. - 13-17 h. Knihkupectví a kavárna Řehoře Samsy, pasáž U Nováků, Vodičkova 30

Slet básníků ze všech koutů české země (Totem.cz, básníci Dnů poezie a jiní).


ne 13.11. - 17 h. Kavárna kina Lucerna, Palác Lucerna, Vodičkova 36

Vyhlášení vítězů III. ročníku celopražské soutěže studentské poezie. Pořádá Gymnázium Na Vítězné pláni.


Den poezie, Dialog kultur MKC -
Mezinárodní čtení básníků.
Kavárna kina Lucerna, Palác Lucerna, Vodičkova 36

ne 13.11. - 18:30 - 20 h. Elena Buixaderas + Ramón Machón (Španělsko), Jane Kirwan (Anglie), Timea Penzes (Maďarsko), Róža Domašcyna (Lužické Srbsko) + české a anglické překlady. Hudební doprovod: kapela Načas.


ne 13.11. - 20–21 h.
Vystoupení tří současných předních lotyšských básníků - Inga Gaile, Kārlis Vērdiņš, Inese Zandere + překlady do češtiny a do angličtiny.


ne 13.11. - 21 h.
Rychlí a neviditelní muži. Tomáš Míka a Nicholas Makoha, performanční básníci z Čes. republiky a z VB.

 

po 14. 11. - 18 h. Praha 1, Vzdělávací a kulturní centrum Židovského muzea v Praze, Maiselova 15

Čtení ze středověké židovské poezie. Večer věnovaný poezii Šlomo Ibn Gabirola, Jehudy HaLeviho, Moše Ibn Ezry, Jehudy Ben Becalela a dalších v překladu Jiřího Langera. Medailony básníků čte Martina Ďurďovičová, recituje Hana Frejková.

 

po 14. 11. - 19 h. Praha 1, Kavárna kina Lucerna, Palác Lucerna, Vodičkova 36

Den poezie, Dialog kultur MKC - Večer rómské literatury a hudby věnovaný Mileně Hübschmannové. Vystupují: A. Giňa, E. Cina, V. Fabián, V. Olah, J.A. Slepčík a další.

 

po 14. 11. - 19 h. Praha 1, Unijazz, Jindřišská 5

Autorské čtení poezie a prózy Milana Kozelky.

 

po 14. 11. - 19:30 h. Praha 8, DDM Praha 8, Přemyšlenská 1102, Divadelní sál

Jde Shel Silverstein, vtipný neznámý (básník, výtvarník a hudebník). Vstupné 30 Kč. (viz. www.ddmpraha8.cz)

 

út 15. 11. Praha 4, ZŠ Campanus, Jírovcovo nám. 1782 (třídy, společen. místnost a multimediální pracovna)

Hodiny literatury. Týden věnovaný autorským čtením poezie, recitační soutěži, hrám se slovy a výtvarnému vyjádření poezie.

 

út 15. 11. - 19 h. Praha 5, Valašská kavárna U frgála, Starokošířská 9

Zastávka s poezií. Pavel Veselý uvádí básnířku Mirku Hertlovou a Petru Haasovou. klikni

 

út 15. 11. - 19 h. Praha 5, Poetická kavárna Obratník, Jindřicha Plachty 28

Možná přijde i Mácha. Účinkuje Lucie Jankovská a Martina Bittnerová, hud. doprovod Zbyněk Zeman. Pořádá o.s. Neraweb.

 

út 15. 11. - 19 h. Praha 8, Divadlo Za plotem, Modrý salónek, Bohnice

Autorský večer LK Pegas Mělník s doprovodem folkové muziky.

 

st 16. 11. - 19 h. Praha 1, Kostel sv. Jana Křtitele Na Prádle, Říční 6

Brikcius Na prádle. Autorské čtení z připravovaného vydání básnické sbírky Anny Brikcius Dítě Polárky spojené s hudebním doprovodem.

 

st 16. 11. - 19 h. Praha 4, Na Veselí 16

Magor a Blatný o nebi. Čtení poezie a diskuse.

 

st 16. 11. - 19 h. Památník K. H. Máchy, pražský Petřín

Poezie v sedmém nebi a sedm květů u nohou Karla Hynka Máchy. Básníci Dnů poezie a kulturního magazínu Totem.cz.

Prostor pro přednes z řad veřejnosti.

(fotky z minulého roku - klikni zde - listopad2004/Setkání poetů u K. H. Máchy)


 

pá 18. 11. - 19:30 h. Praha 4, čajovna Na dně, Modletická 1401

Poezie pod hvězdami. Své básně čte Helena Hlavinková z Kutné hory a další.

 

po 21. 11. - 18 h. Praha 2, Galerie PYROS, Ladova 5

Křest knihy Literární vysočina - tři ročníky hledání autorů. Divadlo Refektář, V. Krumphanzlová, P. Musílek aj. a autogramiáda.

 

po 21. 11. - 19h. Praha 1, Literární kavárna Řetězová 10

Autorské čtení poezie kulturního magazínu Totem.cz v Řetězové.

(fotky z minulého roku - klikni zde - listopad 2004/Čtení poetů z Totem.cz v Týnské literární kavárně) 


út 22. 11. - 19 h. Praha 5, Kavárna Obratník, Jindřicha Plachty 28

Křest knihy povídek Zory Šimůnkové "Ten sposťák a jiné povídky". F.Baďura, divadelní soubor Jindřichovy plachty a kapela Pilgrim Pimple.

 

Mediálně podporuje Portál České literatury

 

Šitbořice

ne 13. 11. Obecní knihovna Šitbořice, Přátelství 34

Tančila jsem v synagoze. Zdramatizované úryvky ze stejnojmenné knihy Mileny Fucimanové. Hraje divadlo hudby a poezie AGADIR.

 

Trutnov

10. - 16. 11. Školní knihovna při ZŠ Komenského, Komenského 399

Najdi si svou báseň v sedmém nebi. Výzdoba školy básničkami a přednes poezie.

 

Turnov

st 16. 11. - 9 h. Městské divadlo Turnov, Trávnice 790

POETIKA 2005 - Recitační soutěž. 18. 11. proběhne večerní galakoncert 6. ročníku soutěže.

 

Uherské hradiště

st 16. 11. 2005 - Knihovna Bedřicha Beneše Buchlovana, Velehradská 714 - Malí herci ze souboru Teatro Medlo Bambini předvedou pásmo veršů Jana Vodňanského žákům uherskohradištských škol.

 

Ústí nad Labem

po 14. 11. Britské centrum, W. Churchilla 3

Britský performanční básník Nicholas Makoha.

 

po 14.11. - 20 h. Klub Circus, Velké Hradební 33

Křest třech nových vycházejících antologií básní a prózy. Publikace představí samotní editoři knih – R. Kopáč, J. Nejedlý a J. Balvín.

 

Varnsdorf

so 19. 11. - 14 h. Sál ZUŠ Varnsdorf, Národní 512 (zadní trakt objektu)

9. ročník Mezinárodního svátku lužickosrbské poezie.

 

Vlachovo Březí

po 14. 11. - 17 h. ZŠ profesora Josefa Brože, Galerie Bomba, Komenského 356

Podvečerní poetika v Bombě.

(minulý rok škola dělala - klikni zde )


Znojmo

10. – 16. 11. Městská knihovna Znojmo, dětské oddělení, Zámečnická 9

Poznáš básníka? Fotosoutěž.

čt 10. , pá 11. , út 15. 11. - 10 h. Píšu, píšu básně. Besedy pro žáky ZŠ a speciální školy.

po 14. 11. - 10:15 h. Jak je důležitá fantazie - beseda s básníkem Michalem Černíkem.

út 15. 11. - 19 h. Hudebně-literární večer – vystoupení regionálních osobností.

st 16. 11. Vyhodnocení soutěže Krátká báseň pro knihovnu.

 

undefined

 

3) Kontakty na organizátory, informace

Historie akcí z minulých let, programy - http://www.volny.cz/denpoezie (brzy bude přístupné)


Za Den poezie: Bernie Higgins, tel. 224491826, email: bernie.higgins@gmail.com

Za Depky: Zora Šimůnková, tel. 604410915, email: simunkov@prf.cuni.cz

Za redakci Totem.cz: Martin Zborník, tel. 608234844, email: martin@totem.cz

 

 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter