Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Možnost existence duše
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 16.1.2002 (19:25:31), v časopise 3.2.2002


Zefram (Občasný) - 28.9.2002 > Obvykle se dokazuje existence neceho, aby bylo zrejme, ze to je skutecne nutne, abychom nezavadeli neco, co nema smysl, pripadne je to kontradiktoricke. Je vsak snazsi to prehrat na me a ja se o to neminim hadat.

1) Nekdo to treba chape. Ovsem pritomnost ci nepritomnost pochopeni je neco, co tezko urcuje, zda je uvaha dobra ci spatna, snad snadna ci obtizna. Pro mne z teto uvahy plyne existenc ci neexistence duse.

2)Pokud jsi tu, asi je to zajimave i pro tebe, tato skutecnost opet na spravnosti ci nespravnosti nic nemeni. Mimo muze byt jen tezko, nebot prave na ni se vse zaklada.

3) Pouzivam, jak snadno k nahlednuti, slovo inteligence v nejobecnejsim slova smyslu, rikam jen to, ze projevy cehokoliv inteligentniho nemohou byt dokonale nahodne, coz je myslim nanejvys zrejme. O tom, co je provejvem ceho, nemluvim a neni to dulezite.

Jestlize jsi to nepochopil, zeptej se mne, treba soukrome, kde jsem co a jak myslel. Tezko mohu napsat neco, co bude vyhovovat vsem, mohu se vsak poucit z chyb. Jak to mam vsak udelat, kdyz vsichni vite, ze se mylim, nerikate ale vubec, kde bych se mel mylit. O naproste bezobsaznosti vetsiny kritiky se muzes presvedcit sam. Nenajdes jediny bod, ktery by mne skutecne nejak citelne napadl, je to zdibani kolem. Metematicko-logicky ramec je muj oblibeny a predevsim velice mocny (prave proto oblibeny) nastroj, ktery umoznuje ono "divide et impera", ktere je vzdy treba. Vetsinou, mluvi-li se o dusi, semele se naprosto vse do jedineho chuchvalce a pak neni vubec jasne, co bylo ci nebylo receno. Nejaka nutnost a nevyhnutelnost je pak zcela nemozna, vede to jen ke stavu, ve kterem se vsichni prekrikuji a nikdo vlastne nemuze rici nic, co by nejak menilo situaci, proste bordel. Ale pokud tento muj nazor nechame stranou, existuje nejaky duvod, proc si myslet, ze zavery matematicko-logickeho ramce jsou vadne?
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Zefram
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter