Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Možnost existence duše
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 16.1.2002 (19:25:31), v časopise 3.2.2002


 Yizhii (Občasný) - 28.9.2002 > Zefram> Tak jo, budem se hádat a ostatní to nejspíš nebude zajímat, ale co je nám do nich? :-) Budu tvrdej, třebaže nic osobního proti tobě nemám, možná spíš naopak...

0) Snad odpustíš, ale tohle mě dost rozesmálo. Sorry, ale NEHODLÁM PŘEDPOKLÁDAT SVOU NEEXISTENCI jen kvůli tomu, abych náhodou nezaváděl sám sebe (v případě, že bych "neměl smysl").
1) zase nevím, co měly být ty dvě varianty. A myslím, že srozumitelnost je známkou kvality každé úvahy.
2) jestli se to zakládá na tvrzení, že pro každou věc (řečeno ekvivalentně, ale stručněji) existuje nejkratší způsob, jak ji popsat, tak co je to za úvahu? Navíc jsi trošku opoměl vzít v úvahu jazyk, kterým to popisujeme. Existuje snad nějakej univerzální jazyk? To je jeden z důvodů, proč ti vytýkám, že používáš formální pseudologiku.
3) já bych řek, že je trochu rozdíl např. mezi tím, že květina má vůni, a že vůně má květinu. Ne?

Používáš tu neuvěřitelně složitý pojmy, jako třeba náhoda a inteligence, ale na ně žádnou logiku neaplikuješ a předpokládáš o nich podivný a dost netriviální věci, který jsou podle tebe "evidentní." ("Duše však evidentně nemůže být aspektem procesu, který je předpověditelný.") Dost nevhodně si vybíráš, kde použít formální logiku (je vidět, že ji máš v oblibě), a kde ne. Takhle je to "formální logika" jen proto, že to má jakoby logickou formu - ale ne obsah.
Nevím, kde jsi slyšel nebo čet o těch vlastnostech, který se podle tebe o duši předpokládají. Mě by nic takovýho nenapadlo. Už jsem napsal, co si myslím o jedné nutné vlastnosti duše - to je snad dostatečně konkrétní námitka - a nedočkal jsem se odpovědi.

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Yizhii
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter