Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
O metode
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 27.10.2002 (02:27:27), v časopise 6.3.2003


čmelák (Občasný) - 28.10.2002 > To je jen začátek, čtu to postupně a dělám si poznámky, to je první z nich.
Ad V1 – zmínka o přirozených jazycích.
Jestli jsem to dobře pochopil představuješ si to asi tak, že budeme testovat které pojmy lze definovat z jiných a které již ne. Uvažuješ při tom, že již ideje daných pojmů známe, ale beztak je musíme testovat. Jazyk, respektive to co si představuješ pod pojmem je v zásadě rozděleno na několik svých dílů: označované a označující, které jsou spojeny v znak, referens, adresanta, adresáta... Vůbec to není samozřejmé, že! Pro tuto metodu uzavírání systému, ale potřebuješ mnoho pomůcek, které jsou metasystémové. Například pro definování pojmu „modrá“ potřebuješ obraz barevného spektra, měřič vlnových délek, nebo nějaký jiný vzorkovník. Kde jej vezmeš? V metasystému? A kam se poděl smysl věty (1) pro tento metasystém. Kde je logika tohoto metasystému? Odkud plyne ta?
To ale není největší problém celého tvého prvního paragrafu. Postupné fraktální propadávání se je na úkor konzistence je vidět i právě v deskripci metody. Pohybujeme se jak říkáš v přirozených systémech. Jako největší problém vidím následující: Vezměme si slovo „primitivní“ co tím myslíš? Domnívám se, že k pravému významu slova primitivní bys mohl dojít teprve ex post, co bys slova rozřadil. Podle jakého klíče bys ale slova rozřazoval, pokud bys ještě neznal pravý význam slova „primitivní“? Slovo „definovat“ bys poznal, až poté, co bys jej definoval. Jak ale bys to slovo definoval, pokud bys neznal ideu, pravý význam slova? To co označuje (a je zcela liché domnívat se, že bys pro to použil jiný pojem, který je z povahy jazyka arbitrární)?
Je zřejmé, že bys musel využít jiný, než a priory logicky správný systém. Zvážil si dopady této nutnosti? Tvůj popis rozřazování se hodní maximálně na vlastní jména a to ještě se značnými problémy.

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli čmelák
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter