Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Možnost existence duše
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 16.1.2002 (19:25:31), v časopise 3.2.2002


čtenář mikopoulos - 8.1.2003 > Duše je. O její existenci nemůže pochybovat ani ten duševně nejvíce pomatený jedinec. Souhlasím, že je chyba, že o duši lidé myslí stejným způsobem, jakým mohou myslet o nábytku, ale ne proto, že všichni v obou případech jasně vědí, o co jde, ale proto, že o duši mluví jako o objektu. Duše prostě není objekt, nedá se tak o něm přemýšlet, nelze ji postřehnout z vnějšku. Vrcholem toho je představa těch nejnaivnějších věřících, že jejich duše po smrti vyletí z těla jako obláček (nebo víra v reinkarnaci je ještě horší:po smrti vyletí z těla duše a vklouzne do jiného těla). Proto o ní věda nemůže nic říct. Věda se zabývá objekty, které jsou nezávislé na zkoumajícím jedinci. Chyba je, když někteří vědci říkají, že duše je vytvářena mozkem (někteří dnešní vědci říkají, že je tvořena mikrotubuly v neuronech). Je jasné, že mozek má na duši obrovský vliv. Ten je možno zkoumat vědecky, ale vědec nemá právo říct, co je podstata duše a tím pádem co duši tvoří (pokud duši něco tvoří; nejsou neznámé názory, že duše je tu sama pro sebe, úštěpek absolutna (může mít absolutno úštěpek?)). Proto asi nemá smysl zabývat se tím, co je duše, ale raději jaký je její vztah k tělu (nebo k hmotě jestli chcete).
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter