Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
3
Autor: MontyJack (Občasný) - publikováno 29.9.2017 (08:43:08)


 čtenář například člověk - 2.10.2017 > čtenář> Já nejsem Pollock. Nevím, co si myslíte, ale asi snůšku samých nesmyslů. Sice nevím, jak moc patří vulgarismy a velké vášně k umění, jak se to dá obhájit, ale rámcově to chápu. Podle mě jste anonymní Ctihodný, tak věřte, že postoje Ctihodného by dokázaly přimět k vulgarismům i daleko klidnější bytosti. Plácat nesmysly úplně mimo mísu a pak trvat na absolutní slušnosti, je taky velká neslušnost, hlavně když už tu Xkrát zazněly argumenty, proč je to nesmysl.
Tady se to rozběhlo na bázi výběru barev, jindy je to kompozice. Dvě velké oblasti pana Ctihodného. Marná snaha cokoliv vysvětlovat, kdo nechce vidět věci jako celek, který něco říká, za pomoci výběru prostředků, jako jsou třeba jedovaté barvy, ale pořád si tam přimíchává nějakou zkostnatělou teorii, která je navíc čistě jeho a nechce slyšet, že jsou věci třeba jinak a na jakoukoliv kritiku jeho kritik mlčí jak ryba, nebo se anonymně ohání "slušností", nemůže čekat žádnou velkou úctu, pane Ctihodný.
To, že má být abstrakce příjemná, nikdy v umění nezaznělo. "Příjemná" měla být naposled antika, se svou ladností pohybů a elegancí v sochách, o abstrakci se tenkrát netušilo. Ta přišla na svět jako svébytná výtvarná forma až na začátku století a její průkopník Kupka se taky nesnažil hlavně o "příjemnost", ale o kompozici a energii barev a linií v ní. Pak se s abstrakcí děly věci, měla svůj vývoj. Posloužila jako kritika války i jako hledání dokonalých kompozic a působení jednotlivých barev vedle sebe a já nevím co všechno.
Ale nikdy nezaznělo, že abstrakce má být "příjemná". Co to je za postoj? Laický pohled úplného neznalce.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter