Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 20.10.
Vendelín
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Rectangle
Autor: Pollock (Pravidelný) - publikováno 1.10. (11:22:09)


 čtenář kulisa na poušti - 4.10. > čtenář> Myslím, že píšeš hlavně o svým očekávání. Když stojíš před obrazem, může se stát něco vzácného, ale to se nestane jen tak samo sebou. Obraz jenom je. Není ale k tomu, aby splňoval to, co čekáš (ty a já a kdokoli). Ale jasně - aby divák něco uviděl, to s sebou nese riziko, že neuvidí nic, nebo že ho to prohlédnutí zraní. Ty asi nechceš divákovi přinášet riziko bolesti (z narušení zažitého) a chceš mít obraz bezpečně usměrněný. Takový přístup je taky možný, "bezpečné" umění, které člověka ukotví v něčem pevném. Stejně jako je možný i přístup opačný, kdy umění je nutnost skoro až zločinu, po kterém už divák nebude stejný.

Zachytit a předat jednu soukromou emoci, to je taky možné, ale stejně nevíš, jestli ta tvoje emoce bude přečtená tak, jak jsi chtěl. Smysl je v tom, že různí lidé vnímají různě, každý si pro sebe vytváří vlastní obraz, když se dívá na ten tvůj. Ani nevím o mnoha situacích, kdy bych vnímal jen jeden izolovaný pocit. Snad jen v extrémní bolesti nebo extrémní radosti a myslím že ani jedno člověk dlouho nevydrží (například omdlí). A když se díváš na obraz určitě se ti toho vynořuje víc než jen jedna věc. Například z toho Muncha, kterého tady odkazuješ, vnímáš jen jednu emoci? Melancholii? A znamená to pro tebe "negativní" pocit, obrácený do sebe, bolestný? Nebo je v tom obrazu i naděje, otevřený prostor? Smíření, uklidnění? Atd. Taky můžeme říct, že ta zachycená tíže prožívání je plodná, protože přetvořila tíseň v krásu nejen vizuální (a to je právě to, čeho je umění schopné - vyjádřit něco nevýslovného).

Dívat se na obraz má svůj čas, a nevěřím že by divákovi stačilo během toho času vnímat jen jednu emoci. Spíš věřím že mnozí autoři chtějí různými prostředky zachytit celou škálu emocí a svého vidění světa. Takový člověk se bude uchylovat k jiným metodám než ten, kterému jde o nějakou jasnou vodící linii.
Můžeme taky říct, že je snazší dostat do obrazu něco konkrétního, co umožní akcentovat jednu z myšlenek nebo pocitů, zatímco abstraktnější vyjádření je sázka na jazyk obrazu samého, důvěra v ten jazyk bez pomoci názornosti - a to je skutečně riskantní v mnoha směrech - ale tvorba v sobě nese mnohá rizika (a divákova percepce taky) - to už se opakuju.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi: Pollock (Pravidelný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter