Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 15.5.
Žofie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Dědečkovy drobné z kolekce povidky
Autor: stefan (Občasný) - publikováno 23.5.2003 (09:58:52), v časopise 28.5.2003
další>


Miroslav Langer (Občasný) - 23.5.2003 >

Tři poznámečky.

 

Ano, můžeš použít prvek jako charakterizaci vyjadřování (trojitý zápor), ale nemůžeš se na to vymluvit, pokud to tam máš jednou. Navíc si nemyslím, že by bylo potřeba někoho charakterizovat takto (myslím) neobratně, ale to už je čistě autorova věc. Spíš bych chápal, že dědeček často používal "takový ten", "taková ta", ale pak mi vadí tohle spojení jednou v doprovodném textu, v té chvíli se ona charakterizace vytrácí (ještě by se i to dalo omluvit jinou konstrukcí, poněkud složitější, ale dalo).

 

Ve větě s pytlovýma kalhotama nešlo o jiný význam jako podtext, ale o jiný význam gramatický. V té větě není vůbec jasné, co je podmět a co je předmět. Pytlovité kalhoty způsobily, že byly kapsy pytlovitější ? Nebo pytlovitější kapsy způsobily, že byly kalhoty pytlovité ? A když už jsem u té věty, vhodnější než slovosled plné kapsy peněz by byl slovosled kapsy plné peněz.

 

A pokud jde o "nějak pomoc", pokud jsi myslel "nějak pomoct", tak nemám další námitky

 

Na první větě mi přijde klišovité ne to, z jakých slov je napsaná, ale jak otevírá celou povídku. Trochu mi připomíná pohádkové: Bylo nebylo.

 

V souvislosti s klišovitostí mi naopak přijde velmi objevné "svědění očí".


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Miroslav Langer
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 6 7 8 9 11 12 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter