Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 14.5.
Bonifác
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Úloha sprostých slov v literatuře – kapitola 0. z kolekce Úloha sprostých slov v literatuře
Autor: jakpro (Občasný) - publikováno 17.9.2003 (00:56:45)


průser mračen (Občasný) - 24.10.2003 >

Píčovina, kamarýde!

Slovo zadek neni sprostý, slovo zvracet neni sprostý. Zadek možná ještě v nějakym frazeologickym spojení (ale asi ani "políbit někomu zadek" neni sprostý, nejspíš ani "lézti někomu do zadku"). Zvracet je neutrální vždycky (asi se nepovažovalo docela za košer před sto lety, to bylo jediný nezávadný slovo vrhnout... na ju, tenkrát se ale nepovažovalo za slušný o některejch věcech vůbec mluvit... ale to je něco jinýho).

V etymologickém slovníku se skutečně borci snaží zachytit pokud možno slovní zásobu v celé šíři, není to slovník normativní (jako slovníky spisovnýho jazyka, ty se snaží zachytit a vlastně i ohraničit slovní zásobu spisovnýho jazyka, řekněme zjednodušeně jazyka pro oficielní komunikaci). Proto tam najdeš vulgarismy. Stejně jako je najdeš v dvojjazyčnejch slovnících – ty se taky snažej zachytit jazyk v jeho šíři. Když už se chcete hrabat v etymologii, tak slovník Machkův nebo novej Rejzkův, ostatní zahoďte.

A kakat je teda podle tebe sprostý slovo, poněvadž zachycuje nepěknej děj. A když kolega Egypťan Sinuhet u Waltariho "vypouští svou vodu" tak je to taky sprostý dle významu? Soulož je sprostý slovo? Koitus? Jdi do prdel, kluku, nejdřív si trošku projdi pojmy a pak se pouštěj do takový práce. Nebo pojmy nově definuj (což teda pokaždý nasere, ale dá se to akceptovat).

Jo a těším se, že mi povíš něco o obsahu a významu a rozdílu mezi nima, to je oblíbený cvičení podobnejch pseudofilozofátorů. jdi se vysrat, srabe.

 

Mimochodom, teď mě ještě napadlo: japa je to se srandou? Ta je sprostá jenom podle formy? Nebo sprostota mizí, spolu z povědomím o původu slova – totiž sranda, ač si to dnes málokdo uvědomí, je skutečně od sráti...


Body: 2
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli průser mračen
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter