Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 20.5.
Zbyšek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Eliášův oheň 1 z kolekce Sci-fi
Autor: Montrealer (Občasný) - publikováno 8.12.2003 (00:12:55)
další>


 Montrealer (Občasný) - 9.12.2003 >


Lian> 

Zkrátit příběh...  zkrátit příběh...  vždyť jednička v názvu příspěvku (aspoň podle mě) naznačuje, že příběh bude na pokračování. Nebo snad jsou zhíčkaní čtenáři schopni absorbovat 8 stránek A4 najednou ? Nejsou ! Já bych asi taky nebyl, ale stáhl bych si (možná) povídku na disk...


Že Vladimír na maminku sáhne, to tam skutečně být mohlo a mělo. Zkusím to tam doplnit, ale dnes už to nebude. Jenže tím ona stejně neožije a ani ožít nemá - není to přece pohádka, ale sci-fi povídka.

 

Zase se už poněkolikáté opakuje situace, kdy dostávám pochvaly za zajímavý námět a naopak nepochvaly za jeho literární podání. Já bych fakt potřeboval nějakýho dobrýho otroka, kterýmu bych předhodil libreto a on už by za mě tu povídku napsal. A když otroka, tak proč ne přímo Ezopa ? Mohl by mi aspoň psát bajky...



Kupodivu mi nikdo nepochválil napodobení češtiny ze začátku 20.století. Takzvaný citát z Ottova slovníku naučného jsem si celý vymyslel. Kde bych také sehnal vzácný originál, i když některé díly již s úspěchem značným reprintovány byly a za ceny lukrativní ve vybraných knih-kupectvích za velkého zájmu čtenářstva nyní již prodávány jsou.

Dobrej otrok by samozřejmě zařídil, aby Vladimír na umírající maminku sáhl a zároveň by obdařil doktory menší předvídavostí, takže by dobu její smrti zase tak přesně neodhadli. Ale jak už jsem napsal jinde, smrt Vladimírovy maminky je pouze "druhoplánová" - vždyť se ani nemluví o jejím jménu. Steven Spielberg (možná že i Jiří Forman) by si na takové záležitosti zaplatil druhoplánového režizéra, jenže já bohužel nejsem Spielberg... zkrátka se na tyhle druhoplánové události nedokážu tolik soustředit, jako na děj prvoplánový. Tohle samozřejmě velcí spisovatelé, jako např. Michal Viewegh, umějí...

A bohužel nemám vůbec nikoho, komu bych dílko dal přečíst dřív, než ho publikuju. Co jsou mi platná kvanta potištěného papíru, když právě ty "jemné" (latentní) nedostatky na nich stejně nevidím. Vidím jen nedostatky zjevné a ty jsem opravil. Samozřejmě, že jenom ty, kterých jsem si všiml...


Druhý díl povídky Eliášův oheň je už v této chvíli na TOTEM-u. Jelikož podle známých Murphyho zákonů se chyby nezjistitelné ani po vytištění na tiskárně okamžitě objeví po publikování příspěvku, odložil jsem jeho zviditelnění zatím o dva dny a ve zdrojáku jsem už něco opravil.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Montrealer
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter