Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Možnost existence duše
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 16.1.2002 (19:25:31), v časopise 3.2.2002


 willoughy (Občasný) - 17.2.2004 > Zefram> Servírka musí říct mnohem lépe.
Co je obvyklá představa duše?
Řekni jakou cenu má uvažovat nad nekonečnem? Pramalou. Matematika jej definuje. Víc nic. Byla to potřeba. Lidé slovo duše zavedli, ale přesně nedifinovali, protože uvnitř CÍTILI potřebu to něco pojmenovat a taky něco, co je opravňovalo to pojmenovat. To co je opravňovalo je rozum a to co se snažili pojmenovat jsou pravděpodobně city, cítění, sebevnímání a taky svědomí.
Duše se exaktně alespoň podle mne zkoumat nedá, protože narážíš na problémy o kterých jsem se zmínil a částeně i Ty.
Myslím, že jsi jeden z mála, co se velmi snaží pojmenovat nebo (ne)dokázat duši. Ale má to stejnou cenu jako s nekonečnem. Je to zkrátka jistá potřeba taková berlička pro lidi. Stejně tak jako pro matematiku pojem nekonečno. Nekonečno nikdo dokazovat nebude. Řekni jaký význam to pro lidstvo má, když ho nakrásno přesvěčíš, že duše neexistuje. Vidíš, že je to něco naprosto nepřijatelného pro 99% lidí.

A nakonec: Vlastně jsem se snažil říct (viz. výše), co je duše nebo alespoň s čím je "obvykle" spojována. Duše je přece jen slovo, které toto všechno má spojovat dohromady. Dokaž mi, že neexistuje mezi těmito: emoce, sebeuvědomování, svědomí,atd. něco, co toto spojuje v jeden funkční celek (nemyslím teď neuronovou síť, ta existuje). Že to naprosto funguje odděleně. Že neni potřeba, aby to něco spojovalo.
Že je celá věda, která odhaluje různá centra v mozku, která jsou odpovědná za to či ono je věc druhá. Že jeden neuron je k hovnu, ale když jich je miliarda, tak pak miluješ. je zase taky jiná věc. Je to zatim záhada, která opravdu zavání mystikou.
Tady prozatím končím.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli willoughy
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter