Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Možnost existence duše
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 16.1.2002 (19:25:31), v časopise 3.2.2002


 willoughy (Občasný) - 19.2.2004 > Zefram>  První odstavec je hezký. Ano je to tak. Asi jsem to z pohodlnosti zkrátil, tak že z toho vyplynulo něco jiného. Ale to tak nevadí.
Nelibí se mi, že mi pořád kladeš další otázky bez kloudné odpovědi na mé předchozí. Tak to nikam nevede. A nebo prostě odpoved nemáš, ale za to se stydět taky nemusiš. Kdo ji má?
Budu s Tebou však polemizovat dál. Informace, které nelze zkrátit patří k dokonale náhodnému procesu? Proč.
Zápis, který lze zkrátit je vždy dokonale rekonstruovatelný zpátky?
To co jsi zavedl je třídění informací. Vlastně jenom třídíš ty odezvy, které jsi získal ze zkoumání člověka. Občas vyplivne inform., která patří tam a naopak. Ale ještě jednou říkám o duši to nehovoří. K tomu exaktnímu zkoumání duše. Dejme tomu exaktně můžu zkoumat třeba řeč,inteligenci, pamět či odezvy na různé předměty, atd. Ale duši v tom nenalezneš!! Ale to neznamená, že neexistuje. Prostě proto, že zatím není nástroj, který by ji dokázal!
Ještě k tomu exaktní. Pro mě exaktní znamená takové zkoumání, které bude vycházet z pozorovatelných veličin a jejich hodnocení v takovém smyslu, aby byly vždy reprodukovatelné a statisticky podložitelné.
Vím, že Ty se snažíš už na začátku říct, že zkoumat duši nelze, protože neexistuje. Já tvrdím, že existuje a my ji zkoumat neumíme. Jenže tyto tvrzení budou asi velmi dlouho stát proti sobě. A ani jeden nedokáže svoji pravdu. Je to jako co bylo dřív slepice nebo vejce. A bohužel to směřuje kamsi pryč od logiky...

P.S.: A pořád čekám na Tvoji obvyklou definici duše. A vlastně pořad(asi jsem špatně četl, tak prosím ještě jednou)nevím, co má být pro Tebe duše. Musel jsi před tím, než jsi si "logicky" dokázal, že neexistuje, mít představu co je než jsi zjistil, že to není?
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli willoughy
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter