Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Možnost existence duše
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 16.1.2002 (19:25:31), v časopise 3.2.2002


willoughy (Občasný) - 22.2.2004 > Tak ja se pokusím jen v rychlosti. Považovat se za pouhý stroj je opravdu velmi zvláštní, ale je pravda, že v mnoha případech je to velmi praktické. Nejsi náhodou manažér nějakého vrcholového sportovce?:-)
Nemáš pravdu, že jsi odpověděl na otázku. Podívej se ten příklad z matkou byl jen proto, abych Ti demonstroval, že existují informace, které zkrátit nelze, ale nejsou dokonalé náhodné. To že budeš vymýšlet různé zkracování zápisu je věc jiná. Rozbít větu "Mám matku rád" na jednotlivé slabiky, písmena, je k ničemu, protože to nemá žádnou vypovídací hodnotu(pro daný případ). Jestli to převedu do řeči čísel a to je možné a tím i zápis zkrátím, a doufám, že to uznáš, jsou dvě odlišné roviny. Systém zápisu informace a její v daleko obecnějším směru zkrácení. Hezká ukázka je např. princip korespodence. Jestli tohle je demagogie, tak pak už nevim.
Nechci se přít o ten systém zkracování, ale o význam samotné informace. A tak jak jsi to napsal prostě není pravda.
1) Jsou informace, které se dají zkrátit - neztrácejí vypovídací hodnotu.
2)jsou informace, které se nedají zkráti a vypovídací hodnotu mají také.
3)jsou informace, které nemají vypovídací hodnotu, pak je jedno jestlli se dají zkrátit nebo ne, protože jsou k ničemu.
Toto se vztahuje vždy k danému problému u jiných problémů to může být s tou danou informací třeba úplně opačně. Taky možná existuje jiné třídění možná dokonalejší. Vlastně bod 3) není informace, ale jen pro ten daný problém. Když někdo bude říkat "bbbbb", tak z toho neusoudíš, že má matku rád, ale že je asi dement. Ale my hledáme něco jiného, tak to vypovídací hodnotu nemá.
Ale ty říkáš, že jestli zápis - a to je ono, protože zápis a informace je v tomto kontextu rozdíl viz. výše - nelze zkrátit, tak pak je dokonale náhodný. Vzhledem k tomu, co jsi mi právě napsal, s tím souhlasím. Ale pak, ten text nebo cokoliv nenese informaci, která by měla nějakou vypovídací hodnotu, pro náš problém.
A o to tu jde. Abych pochopil duši člověka musím zkoumat informace, které něco o Té duši vypovídají. Co o duši vypovídá? Tak třeba člověk jako jediný tvor z velké říše rostlin a živočichů má např. vůli, nebo je schopen improvizace, taky dokáže tvořit, atd. To jsou nesporná fakta. Takže je tu něco, co člověka zviditelňuje nad ostatní živé org. Vědci zatím neví proč. Je velký problém sloučit poznatky mezi disciplínami, které zkoumají jednotlivé úrovně činnosti mozku do jednoho souvislého celku. Zatím chybí nástroj, metoda, kterým bychom vědomí(nebo duši to je z mého pohledu ekvivalentí) vůbec pochopili a pak vytvořili jeho dobrý model. A ty říkáš, že duše neexistuje proto, že... Ale mě se to zatím jeví jako dobrý způsob, jak vysvětlit právě Ty odlišnosti od všeho ostatního živého, či neživého. Vysvětli mi Ty tuto příčinu. Věda ji zatím nemá. Jestli ano, zašli monografie, či práce těch lidí, kteří tuto záhadu vysvětlili. Ztrácet čas čtením filosofického důkazu však marnit čas nebudu, protože tam asi nenajdu žádné měření(onjektivní informace).
P.S.: Když se prohlásíš za stroj, který má pocity a své vlastní vědomí, tak potom akorát popisuješ člověka jinak, než je bežné, ale na faktu, že jsi obdařen něčím víc to nic nemění. A duše je právě něco to navíc.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli willoughy
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter