Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Leonardův kabinet
Autor: zirael (Občasný) - vloženo 15.1.2005


tichotam (Občasný) - 17.1.2005 > Je to šílenost. Nevím co si o tom myslet - jestli to pohanět nebo vyzvihnout nebo co s tím? je to zároveň nižší žánr a zároveˇjakoby něco bylo míněno víc vážně než by se v rámci žánru čekalo. I stilisticky se mi zdá, že se ze začátku jakoby rozjíždíš a to docela dlouho. Krátké úsečné věty bez pravidelného oddechu v plynulém souvětí, taky spousta zájmen "jsem". Nudil jsem se. Po příchodu do druhé třetiny jsem byl navzdory mírné otrávenosti vtažen. Styl se stal dinamičtějším, děj začal vypadat že nebued tak klišoidní jak jsem se bál, dokonce jsem se začal v některých částech přistihovat, že se skoro ztotožňuji s chrličem, mužem, bratre, děvou nebo tak... prostě se to pak rozjíždí. Zápletka a úhel jejího uchopení jako koncept je na povídce nakonec asi nejzajímavější. Popisy citů a vnitřních dramat jednotlivých postav mi přijdou mátožné... nejsem si jistý osobností nikoho, dokonce ani nevím, jak se mám číma očima na jaoku popisovanou zvrhlost dívat. Jakýkoli můj pokus dostat něco pro sebe z prokrteslení jednotlivých psýché :o) troskotá. A v tu chvíli se mi to nelíbí. Ale kostra příběhu, vysloveně obrazná kostra, je velice zajímavá a svědčí podle mě o autorčině zálibě v poezii.
jinak k oslavě toho stylu: hlavní co myslím, že na próze děláš dobře je způsob jakým popisuješ. Konkrétně mám na mysli pestrost motivů, překvapivost způsobu popisu, míchání víc věcí dohromady. Graduí ti hlavně popisy, děj ani tak ne. ne že by nebyl vypjatý, ale je podán hůř než jsou podávány kulisy tvořící nakonec z celé povídky neosobní obraz, který jediný jsem si odnesl.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli tichotam
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter