Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 19.5.
Ivo
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
The Ecstasy of Saint Therese
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 30.11.2005 (13:11:01)


 vikinga (Stálý) - 11.4.2006 > miroslawek> Jsem zvyklá vytýkat spíše chyby, o těch se lépe píše, neb je to konkrétnější. Ale dobrá, vezmu to popořádku, jak jsem zvyklá.
1. Forma - ukázkový volný verš; možná bych zvolila jiné mezery mezi slovy, občas totiž působí krapet křečovitě či stojeně, ale to je jen otázka osobního vkusu. Vzhledem k obsahu bych zvolila jiné než černé pozadí, ale to je také subjektivní záležitost.
2. Obsahově - těžko se hodnotí čistá lyrika. Ale proč se mi toto dílko líbí - nezapadá totiž do současné, a tak časté:-( tváře poezie, tzv. akademické postmoderny (můj vlastní výraz pro poezii psanou per se a pro cer cle, jak jsem už napsala Raimundovi u Gypsových předmětů), která je charakteristická tzv. básnickými nevýznamy, tj. slovními spojeními, která nedávají smysl a nejsou schopna vytvářet jakékoli asociace, nicméně i přesto jsou hodnocena jako kvalitní kvůli rádobyakademičnosti, titulu či slávě autora...
Tvé dílko si troufám hodnotit jako opak: básnická spojení typu "u vytržení mého já", "výstřižek komsomolské pravdy", "dohořet do setmělosti" či konstrasty jako excelentní konečný "praskání hedvábného ohně vs. není čas doutnat" poskytují mně jako čtenáři sice možná subjektivní, ale široké významové pole pro mé vlastní asociace.
Další kvalita tvé básně (ostatně obecně jedna z kvalit, kterou u poezie oceňuji) je schopnost probudit ve čtenáři nejen myšlenkové (asociační), ale i citové pochody. Ať už je to něha a mystika ve tvém případě ( resp. v případě The Ecstasy of Saint Therese), či pocity jiné....
Jo a proč jsem nedala plný počet bodů - chybí mi v tom o trochu víc originality, kterou by šlo s tebou nezaměnitelně sepnout jako s jedinečným autorem... Doufám, že to takto stačí.
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli vikinga
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter